[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
Hmm jak to nie wynika? A6 C6 3.0 TDI 239KM CDYA TipTronic Quattro 2009r.
- skrzynia tiptronic - REVANOL ATF T-IV FLUID
Ile litrów potrzeba do dynamicznej wymiany?
- dyfer przód i tył - oryginał G 052 145 S2 - zamiennik FEBI 32590 - 75W90 GL4 / GL5 (potrzeba 2,1 litra?)
- torsen - oryginał G 055 145 A2 - zamiennik FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 lub FEBI 40580 - 75W80 GL5 (potrzeba 0,5 litra?)
- skrzynia tiptronic - REVANOL ATF T-IV FLUID

- dyfer przód i tył - oryginał G 052 145 S2 - zamiennik FEBI 32590 - 75W90 GL4 / GL5 (potrzeba 2,1 litra?)
- torsen - oryginał G 055 145 A2 - zamiennik FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 lub FEBI 40580 - 75W80 GL5 (potrzeba 0,5 litra?)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Skrzynia: G 060 162 A2 - do statycznej wymiany wystarczy 6 litrów. Jedyny olej, który warto lać to ZF Lifeguard Fluid 6 lub 8 albo to samo w oryginalnym opakowaniu z ASO, ale 3 razy drożej. Dynamiczna wymiana nie jest zaleca, ponieważ może zaszkodzić skrzyni. Nigdy nie masz pewności czy wszystkie brudy zostaną wypłukane, a mogą zatkać kanaliki. Pamiętaj, że olej jest tylko raz przepuszczany, a nie kilkukrotnie. Niektórze warsztaty dodawają do oleju płukanki
. Przy statycznej owszem wymieniana jest tylko połowa oleju, ale czyszczenie przez nowy olej odbywa się przez dłuższy czas i ewentualne brudy zatrzymują się we filtrze. Jeśli ktoś wymienia w tiptronicu olej co 60 tysięcy km, to nie ma mowy o strasznie brudnym oleju. Sam wymieniałem olej dopiero przy przebiegu 240 tysięcy km i w TeoMotors doradzono mi statyczną wymianę, ponieważ jest bezpieczniejsza. Teraz auto ma blisko 370 tysiecy km i nic się nie dzieje
. Skrzynia nie była jeszcze ani razu remontowana.
Przedni mechanizm różnicowy: G 052 145 S2 - do wymiany potrzeba ok. 1,1 litra oleju. Jestem zwolennikiem stosowania oryginalnych części, a nie zamienników, ponieważ w 90% nie dorównują tym z ASO
. Wiem, że kosztuje kilka razy więcej, ale wymienia się co kilkaset km, a nie co roku.
Torsen: G 055 145 A2 - potrzeba niecałe 0,5 litra oleju. Olej ma specjalny dodatek, który zapewnia ciągłość filmu olejowego w każdych warunkach. Zamienniki albo go nie mają, albo mają zastosowany inny. Jak wygląda jego skuteczność, tego nie wiem. Olej w ASO kosztuje sporo, ale dzięki niemu mam większą pewność, że torsen przejedzie jeszcze raz tyle kilometrów. Robię rocznie ok. 70 tysięcy km i wolałbym za rok nie wymianiać całego torsena
.
Tylny mechanizm różnicowy: G 052 145 S2 - potrzeba ok. 1 litra.
Przy skrzynia należy wymienić filtr, uszczelkę miski olejowej i uszczelnienie korka, a przy reszcie korki, ponieważ są alumininiowe i mają stożek, który uszczelnia otwór.
Szczegóły wymiany możesz doczytać w moim poście << link >>.

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Przedni mechanizm różnicowy: G 052 145 S2 - do wymiany potrzeba ok. 1,1 litra oleju. Jestem zwolennikiem stosowania oryginalnych części, a nie zamienników, ponieważ w 90% nie dorównują tym z ASO

Torsen: G 055 145 A2 - potrzeba niecałe 0,5 litra oleju. Olej ma specjalny dodatek, który zapewnia ciągłość filmu olejowego w każdych warunkach. Zamienniki albo go nie mają, albo mają zastosowany inny. Jak wygląda jego skuteczność, tego nie wiem. Olej w ASO kosztuje sporo, ale dzięki niemu mam większą pewność, że torsen przejedzie jeszcze raz tyle kilometrów. Robię rocznie ok. 70 tysięcy km i wolałbym za rok nie wymianiać całego torsena

Tylny mechanizm różnicowy: G 052 145 S2 - potrzeba ok. 1 litra.
Przy skrzynia należy wymienić filtr, uszczelkę miski olejowej i uszczelnienie korka, a przy reszcie korki, ponieważ są alumininiowe i mają stożek, który uszczelnia otwór.
Szczegóły wymiany możesz doczytać w moim poście << link >>.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2017, 00:09 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za pomoc, mam jednak kilka pytań:
Przedni mechanizm różnicowy: G 052 145 A2 - a nie S2?
Torsen: G 055 145 A2 - potrzeba niecałe 0,5 litra oleju.
Tylny mechanizm różnicowy: G 052 145 S2
Oznaczenia A2 i S2 oznaczają tylko i wyłącznie pojemność sprzedawanego opakowania (tutaj 1 litr). Nie bardzo rozumiem. A2 i S2 mają litrowe opakowania. A2 kosztuje za litr tyle co S2 za 3 opakowania. Na pewno to to samo?
Przedni mechanizm różnicowy: G 052 145 A2 - a nie S2?
Torsen: G 055 145 A2 - potrzeba niecałe 0,5 litra oleju.
Tylny mechanizm różnicowy: G 052 145 S2
Oznaczenia A2 i S2 oznaczają tylko i wyłącznie pojemność sprzedawanego opakowania (tutaj 1 litr). Nie bardzo rozumiem. A2 i S2 mają litrowe opakowania. A2 kosztuje za litr tyle co S2 za 3 opakowania. Na pewno to to samo?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Powiem Wam tak... Też zacząłem walczyć z drżeniem samochodu w przedziale 120-140. Pare rzeczy powymieniałem zaczynając od wszystkich 4 łożysk z nowymi piastami, nowymi tarczami i klockami. Mierzone było bicie itp.
Zanim zdecydowałem się na wymianę czegokolwiek w napędach (a to już większe koszta) pojechałem jeszcze raz wyważyć koła do serwisu, który ma fajny, nowoczesny sprzęt.
Firma miała jakąś wyważarkę z czujnikiem laserowym. Okazało się, że 2 felgi były minimalnie krzywe (inspekcja wzrokowa by zawiodła... naprawdę ciężko było zauważyć), do tego opony same w sobie trochę "latały" - jakby źle ułożyły się na feldze.
Wyprostowałem felgi, opony zostały zamontowane i kilka razy przesuwane na felgach i smarowane dużą ilością smaru montażowego i... drżenia przeszły...
Na zimówkach (16calowe) drżenia miałem takie same, nie wiem o co chodzi, ale najwyraźniej moje auto jest mocno wrażliwe na nawet minimalnie krzywe koła (na lato mam 19).
Sezon zimowy się zbliża, więc zimówki też będę musiał przejrzeć skoro na letnich już drżenia nie ma...
Co do wcześniejszych wyważeń i ewentualnych propozycji zmiany wulkanizatora - zawsze sam zmieniam, montuje, demontuje i wyważam koła - ojciec ma serwis wulkanizacyjny i na wyważenie i krzywizny zawsze zwracam uwagę. Koła zawsze wyważane na 0, wzrokowo zawsze było wszystko w porządku co zawsze mnie zastanawiało jak pojawiały się drgania.
Tak więc u mnie obeszło się bez wymiany przegubów, półosi, podpory wału, torsena czy dyfra...
Zanim zdecydowałem się na wymianę czegokolwiek w napędach (a to już większe koszta) pojechałem jeszcze raz wyważyć koła do serwisu, który ma fajny, nowoczesny sprzęt.
Firma miała jakąś wyważarkę z czujnikiem laserowym. Okazało się, że 2 felgi były minimalnie krzywe (inspekcja wzrokowa by zawiodła... naprawdę ciężko było zauważyć), do tego opony same w sobie trochę "latały" - jakby źle ułożyły się na feldze.
Wyprostowałem felgi, opony zostały zamontowane i kilka razy przesuwane na felgach i smarowane dużą ilością smaru montażowego i... drżenia przeszły...
Na zimówkach (16calowe) drżenia miałem takie same, nie wiem o co chodzi, ale najwyraźniej moje auto jest mocno wrażliwe na nawet minimalnie krzywe koła (na lato mam 19).
Sezon zimowy się zbliża, więc zimówki też będę musiał przejrzeć skoro na letnich już drżenia nie ma...
Co do wcześniejszych wyważeń i ewentualnych propozycji zmiany wulkanizatora - zawsze sam zmieniam, montuje, demontuje i wyważam koła - ojciec ma serwis wulkanizacyjny i na wyważenie i krzywizny zawsze zwracam uwagę. Koła zawsze wyważane na 0, wzrokowo zawsze było wszystko w porządku co zawsze mnie zastanawiało jak pojawiały się drgania.
Tak więc u mnie obeszło się bez wymiany przegubów, półosi, podpory wału, torsena czy dyfra...
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: München
Cześć, mógłbyś mi napisać nr oleju jaki jest w manualnej skrzyni biegów. Rozumiem, że torsen pływa w tym samym oleju co skrzynia biegów. Do tego chyba była by potrzebna też wymiana oleju w tylnym dyfrze.mat1324 pisze:Miało być w obu przypadkach S2. Szukałem też części do innego auta i źle przepisałem. Tak to jest jak pisze się kilka postów jednocześnie. Już edytowałem poprzedni post
.
Mam objaw tarki na skręconych kołach. Ponoć po wymianie ma to zniknąć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie masz czasami silnika CDYC
. Podeślij mi na PW wlepkę w formie linku np. z fotosik.pl albo chociaż podaj VIN. Przedni mechanizm różnicowy, skrzynia i torsen pływają w jednym oleju i według ELSY pojemność skrzyni to 3.2 litra. Wydaje mi się, że 3 litry mogą być niewystarczające
. Tylny most mieści ok. 0.9 litra. Numery podam jak będę miał pewność co do oznaczenia skrzyni.
[ Dodano: 2017-10-20, 17:44 ]
Kolega przysłał mi na PW swoją wlepkę i jednak ma silnik CDYC
. Z silnikiem CDYA montowany był tylko tiptronic. Ma skrzynię o oznaczeniu JMJ, którą zalewa się olejem o numerze G 052 911 A2, który w ASO kosztuje ok. 175 zł za litr. Do tylnego mostu (JKN) stosuje się olej G 052 145 S2, który kosztuje ok. 160 zł za litr.
Jeśli potrzebujesz, to mogę skrótowo opisać proces wymiany albo podrzucę instrukcje
.


[ Dodano: 2017-10-20, 17:44 ]
Kolega przysłał mi na PW swoją wlepkę i jednak ma silnik CDYC

Jeśli potrzebujesz, to mogę skrótowo opisać proces wymiany albo podrzucę instrukcje
