Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
razzar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:31
Lokalizacja: Grudziadz

Post autor: razzar » 01 cze 2017, 21:38

Nie próbowałem ostro ruszac na skreconych kołach. To się dzieje słychać jakby coś się skrobalo ... na prostych kolach przy pełnym wcisunięciu pedału stawiam na wew. Przegub. . Buda nie trzęsie. .. kierownica tez oki

fr86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 29 maja 2013, 23:31
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: fr86 » 09 cze 2017, 12:47

Czy może ktoś mi napisać jaki olej zastosować ile dokładnie go wchodzi do Audi A6 C6 3.0 TDI CDYA 2009:
- skrzynia tip tronic (+ jaki filtr i czy coś do tego?)
- dyfer przód i tył
- torsen

I jeszcze pytanie czy ten oryginalny olej jest GL4 czy GL5? Pytam bo są zamienniki, np. Motula czy Liqui Moly.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 cze 2017, 13:10

Wrzuć zdjęcie wlepki, ponieważ z Twojego opisu mało wynika <uoee> .

fr86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 29 maja 2013, 23:31
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: fr86 » 12 cze 2017, 12:48

Hmm jak to nie wynika? A6 C6 3.0 TDI 239KM CDYA TipTronic Quattro 2009r.
- skrzynia tiptronic - REVANOL ATF T-IV FLUID ?? Ile litrów potrzeba do dynamicznej wymiany?
- dyfer przód i tył - oryginał G 052 145 S2 - zamiennik FEBI 32590 - 75W90 GL4 / GL5 (potrzeba 2,1 litra?)
- torsen - oryginał G 055 145 A2 - zamiennik FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 lub FEBI 40580 - 75W80 GL5 (potrzeba 0,5 litra?)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 cze 2017, 12:55

Nie wiem czy wiesz, ale jest kilka rodzajów mostów i skrzyń, które montowane były z tym silnikiem :p.

fr86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 29 maja 2013, 23:31
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: fr86 » 12 cze 2017, 13:48

Kod skrzyni KJC, czyli chyba ZF6HP19. Do dynamicznej wymiany oleju potrzeba 14 litrów oleju. Oryginał G 060 162 A2, zamiennik Revanol ATF 8HP FLUID lub Febi 39095. Może się komuś przyda. Chodzi o zdjęcie wlepki w książce serwisowej? Jaki kod odpowiada za napędy?

Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 cze 2017, 18:53

Skrzynia: G 060 162 A2 - do statycznej wymiany wystarczy 6 litrów. Jedyny olej, który warto lać to ZF Lifeguard Fluid 6 lub 8 albo to samo w oryginalnym opakowaniu z ASO, ale 3 razy drożej. Dynamiczna wymiana nie jest zaleca, ponieważ może zaszkodzić skrzyni. Nigdy nie masz pewności czy wszystkie brudy zostaną wypłukane, a mogą zatkać kanaliki. Pamiętaj, że olej jest tylko raz przepuszczany, a nie kilkukrotnie. Niektórze warsztaty dodawają do oleju płukanki <mysli> . Przy statycznej owszem wymieniana jest tylko połowa oleju, ale czyszczenie przez nowy olej odbywa się przez dłuższy czas i ewentualne brudy zatrzymują się we filtrze. Jeśli ktoś wymienia w tiptronicu olej co 60 tysięcy km, to nie ma mowy o strasznie brudnym oleju. Sam wymieniałem olej dopiero przy przebiegu 240 tysięcy km i w TeoMotors doradzono mi statyczną wymianę, ponieważ jest bezpieczniejsza. Teraz auto ma blisko 370 tysiecy km i nic się nie dzieje :] . Skrzynia nie była jeszcze ani razu remontowana.

Przedni mechanizm różnicowy: G 052 145 S2 - do wymiany potrzeba ok. 1,1 litra oleju. Jestem zwolennikiem stosowania oryginalnych części, a nie zamienników, ponieważ w 90% nie dorównują tym z ASO <uoee> . Wiem, że kosztuje kilka razy więcej, ale wymienia się co kilkaset km, a nie co roku.

Torsen: G 055 145 A2 - potrzeba niecałe 0,5 litra oleju. Olej ma specjalny dodatek, który zapewnia ciągłość filmu olejowego w każdych warunkach. Zamienniki albo go nie mają, albo mają zastosowany inny. Jak wygląda jego skuteczność, tego nie wiem. Olej w ASO kosztuje sporo, ale dzięki niemu mam większą pewność, że torsen przejedzie jeszcze raz tyle kilometrów. Robię rocznie ok. 70 tysięcy km i wolałbym za rok nie wymianiać całego torsena <uoee> .

Tylny mechanizm różnicowy: G 052 145 S2 - potrzeba ok. 1 litra.

Przy skrzynia należy wymienić filtr, uszczelkę miski olejowej i uszczelnienie korka, a przy reszcie korki, ponieważ są alumininiowe i mają stożek, który uszczelnia otwór.

Szczegóły wymiany możesz doczytać w moim poście << link >>.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2017, 00:09 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

fr86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 29 maja 2013, 23:31
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: fr86 » 12 cze 2017, 23:57

Dzięki za pomoc, mam jednak kilka pytań:

Przedni mechanizm różnicowy: G 052 145 A2 - a nie S2?

Torsen: G 055 145 A2 - potrzeba niecałe 0,5 litra oleju.

Tylny mechanizm różnicowy: G 052 145 S2

Oznaczenia A2 i S2 oznaczają tylko i wyłącznie pojemność sprzedawanego opakowania (tutaj 1 litr). Nie bardzo rozumiem. A2 i S2 mają litrowe opakowania. A2 kosztuje za litr tyle co S2 za 3 opakowania. Na pewno to to samo?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 cze 2017, 00:10

Miało być w obu przypadkach S2 <uoee> . Szukałem też części do innego auta i źle przepisałem. Tak to jest jak pisze się kilka postów jednocześnie. Już edytowałem poprzedni post :) .

sssemmm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 sie 2017, 18:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sssemmm » 31 sie 2017, 23:25

Miałem objawy drżenia na skręconych kołach. Za namową mat694 zmieniłem olej w skrzyni ( manulna skrzynia), więc w tym samym oleju chodzi torsen.
No i jest niebo a ziemia, wszystko minęło.

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 02 wrz 2017, 20:14

sssemmm zmieniałeś tylko olej w skrzyni czy też w różnicowych?

Jeśli ktoś chciałby kupić ori olej na spółkę to zapraszam na pw
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 08 wrz 2017, 10:41

W jakich różnicowych, w manualu możesz ewnetualnie wymienić olej w skrzyni i dyfrze. Nie da się wymienić oleju w skrzyni ale nie w mechaniźmie różnicowym, bo to ten sam mechanizm.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 26 wrz 2017, 10:32

Powiem Wam tak... Też zacząłem walczyć z drżeniem samochodu w przedziale 120-140. Pare rzeczy powymieniałem zaczynając od wszystkich 4 łożysk z nowymi piastami, nowymi tarczami i klockami. Mierzone było bicie itp.
Zanim zdecydowałem się na wymianę czegokolwiek w napędach (a to już większe koszta) pojechałem jeszcze raz wyważyć koła do serwisu, który ma fajny, nowoczesny sprzęt.
Firma miała jakąś wyważarkę z czujnikiem laserowym. Okazało się, że 2 felgi były minimalnie krzywe (inspekcja wzrokowa by zawiodła... naprawdę ciężko było zauważyć), do tego opony same w sobie trochę "latały" - jakby źle ułożyły się na feldze.
Wyprostowałem felgi, opony zostały zamontowane i kilka razy przesuwane na felgach i smarowane dużą ilością smaru montażowego i... drżenia przeszły...
Na zimówkach (16calowe) drżenia miałem takie same, nie wiem o co chodzi, ale najwyraźniej moje auto jest mocno wrażliwe na nawet minimalnie krzywe koła (na lato mam 19).
Sezon zimowy się zbliża, więc zimówki też będę musiał przejrzeć skoro na letnich już drżenia nie ma...
Co do wcześniejszych wyważeń i ewentualnych propozycji zmiany wulkanizatora - zawsze sam zmieniam, montuje, demontuje i wyważam koła - ojciec ma serwis wulkanizacyjny i na wyważenie i krzywizny zawsze zwracam uwagę. Koła zawsze wyważane na 0, wzrokowo zawsze było wszystko w porządku co zawsze mnie zastanawiało jak pojawiały się drgania.
Tak więc u mnie obeszło się bez wymiany przegubów, półosi, podpory wału, torsena czy dyfra...
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 19 paź 2017, 23:45

mat1324 pisze:Miało być w obu przypadkach S2 <uoee> . Szukałem też części do innego auta i źle przepisałem. Tak to jest jak pisze się kilka postów jednocześnie. Już edytowałem poprzedni post :) .
Cześć, mógłbyś mi napisać nr oleju jaki jest w manualnej skrzyni biegów. Rozumiem, że torsen pływa w tym samym oleju co skrzynia biegów. Do tego chyba była by potrzebna też wymiana oleju w tylnym dyfrze.
Mam objaw tarki na skręconych kołach. Ponoć po wymianie ma to zniknąć

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 paź 2017, 17:44

Nie masz czasami silnika CDYC <mysli>. Podeślij mi na PW wlepkę w formie linku np. z fotosik.pl albo chociaż podaj VIN. Przedni mechanizm różnicowy, skrzynia i torsen pływają w jednym oleju i według ELSY pojemność skrzyni to 3.2 litra. Wydaje mi się, że 3 litry mogą być niewystarczające <uoee>. Tylny most mieści ok. 0.9 litra. Numery podam jak będę miał pewność co do oznaczenia skrzyni.

[ Dodano: 2017-10-20, 17:44 ]
Kolega przysłał mi na PW swoją wlepkę i jednak ma silnik CDYC :p. Z silnikiem CDYA montowany był tylko tiptronic. Ma skrzynię o oznaczeniu JMJ, którą zalewa się olejem o numerze G 052 911 A2, który w ASO kosztuje ok. 175 zł za litr. Do tylnego mostu (JKN) stosuje się olej G 052 145 S2, który kosztuje ok. 160 zł za litr.

Jeśli potrzebujesz, to mogę skrótowo opisać proces wymiany albo podrzucę instrukcje :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga