
Drgania-wibracje na nadwoziu
Podłączę się aby nowego tematu nie zakładać.
Mam A6C6 2.7TD Multi
Kupiłem go dwa miesiące temu i wszystko było Ok. Po miesiącu zaczęło się bicie przy hamowaniu.
Profilaktycznie wyważyłem koła
Tarcze i klocki były nowe.
Zmierzyliśmy i okazało się że tarcze są krzywe.
Przy zdjęciu starych okazało się że poprzedni mechanik nie wyczyścił piast i na nagar przykręcił nowe tarcze.
Kupiłem nowe ATE i o dokładnym oczyszczeniu płaszczyzny piasty zostały zamontowane.
Po wymianie czuć delikatne wibacje
W zakresie prędkości 130-150 km/h auto wpada w odczuwalne wibracje. Przy ok 160 km/h objawy ustępują.
Od czego zacząć diagnostykę?
Nie chce od razu wszystkiego po kolei wymieniać.
Mam A6C6 2.7TD Multi
Kupiłem go dwa miesiące temu i wszystko było Ok. Po miesiącu zaczęło się bicie przy hamowaniu.
Profilaktycznie wyważyłem koła
Tarcze i klocki były nowe.
Zmierzyliśmy i okazało się że tarcze są krzywe.
Przy zdjęciu starych okazało się że poprzedni mechanik nie wyczyścił piast i na nagar przykręcił nowe tarcze.
Kupiłem nowe ATE i o dokładnym oczyszczeniu płaszczyzny piasty zostały zamontowane.
Po wymianie czuć delikatne wibacje
W zakresie prędkości 130-150 km/h auto wpada w odczuwalne wibracje. Przy ok 160 km/h objawy ustępują.
Od czego zacząć diagnostykę?
Nie chce od razu wszystkiego po kolei wymieniać.
MODY:
TEMPOMAT - Ok
HOMELINK - Ok
PDC przód - in progres
ORI camera - in progres
TEMPOMAT - Ok
HOMELINK - Ok
PDC przód - in progres
ORI camera - in progres
Czytałem 
"Jeśli drgania występowały tylko podczas przyspieszania, to przyczyną były przeguby wewnętrzne, ale jeśli były prawie non stop (również po odpuszczeniu gazu), to winne były również przeguby zewnętrzne"
Dzisiaj zrobię test ale na zimówkach. Wykluczę błąd wyważania kół.
Tylko czy robić tylko prawą stronę czy obie na raz?
Czy numer wewnętrznego to SKF VKJA 8509?
jaki zewnętrzny?

"Jeśli drgania występowały tylko podczas przyspieszania, to przyczyną były przeguby wewnętrzne, ale jeśli były prawie non stop (również po odpuszczeniu gazu), to winne były również przeguby zewnętrzne"
Dzisiaj zrobię test ale na zimówkach. Wykluczę błąd wyważania kół.
Tylko czy robić tylko prawą stronę czy obie na raz?
Czy numer wewnętrznego to SKF VKJA 8509?
jaki zewnętrzny?
kurde mogłem za jednym razem zrobić jeszcze zewnętrzne i wszystko było by wiadomo... echhh tak to jest jak chce sie przyoszczędzić ale powiem wam, że ta zabawa w audi a6 to nie jest tania zabawa. szczególnie jak przychodzi co do czego i chce się eliminować drgania, których nie ma praktycznie w żadnym innym samochodzie. Wcześniej cisnąłem renault megane, nalatane miała 160tys ja zrobiłem drugie tyle i przegubów nie wymieniałem nigdy... też czekam do czwartku i trzymam kciuki, że to to...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Sprawdziłem w ETCE i do Twojego auta przeznaczony jest:Grzesp pisze:Czy numer wewnętrznego to SKF VKJA 8509?
jaki zewnętrzny?
- przegub wewnętrzny 4E0 498 103 → SKF VKJA 8509,
- przegub zewnętrzny 4F0 498 099 B → RUVILLE 75734S lub MEYLE 100 498 0241.
Żadnego lepszego zewnętrznego nie znalazłem

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie lubię takiego sposobu myśleniamac190 pisze:kurde mogłem za jednym razem zrobić jeszcze zewnętrzne i wszystko było by wiadomo... echhh tak to jest jak chce sie przyoszczędzić ale powiem wam, że ta zabawa w audi a6 to nie jest tania zabawa. szczególnie jak przychodzi co do czego i chce się eliminować drgania, których nie ma praktycznie w żadnym innym samochodzie. Wcześniej cisnąłem renault megane, nalatane miała 160tys ja zrobiłem drugie tyle i przegubów nie wymieniałem nigdy... też czekam do czwartku i trzymam kciuki, że to to...


[ Dodano: 2017-10-16, 16:55 ]
W sumie wystarczyłoby tylko jeździć taka samo jak A6 i w Megane wymieniałbyś wszystko dwa razy szybciej

- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Prawda jest taka, że im coś bardziej skomplikowane tym więcej szans na zjebanie się czegoś 
Audi to przewaga dzięki technice, coś za coś :D

Audi to przewaga dzięki technice, coś za coś :D
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów
Nie no wiadomo, że aż tak nie jeździłem ale mi to chodzi bardziej o diagnozę problemu a nie o porównanie komfortu i ogólnego przeznaczenia. W megance po takim oraniu od razu wiedziałbyś co masz wymienić (pół zawieszeniamat1324 pisze:mac190 napisał/a:
kurde mogłem za jednym razem zrobić jeszcze zewnętrzne i wszystko było by wiadomo... echhh tak to jest jak chce sie przyoszczędzić ale powiem wam, że ta zabawa w audi a6 to nie jest tania zabawa. szczególnie jak przychodzi co do czego i chce się eliminować drgania, których nie ma praktycznie w żadnym innym samochodzie. Wcześniej cisnąłem renault megane, nalatane miała 160tys ja zrobiłem drugie tyle i przegubów nie wymieniałem nigdy... też czekam do czwartku i trzymam kciuki, że to to...
Nie lubię takiego sposobu myślenia . Po pierwsze nie porównuj Megane do A6, bo to inna klasa aut. Jeśli ktoś kupuje A6, to nie powinien narzekać na koszty serwisowania, ponieważ z jakiegoś powodu wybrał takie auto, a nie np. Megane. Za komfort, osiągi, prestiż trzeba płacić i to nie tylko kupujący w salonie. Po drugie Megane jest delikatnym autem z małym silnikiem, więc z jakiego powodu miałyby szybko paść przeguby . Wsadź do takiego Megane silnik i skrzynię z A6, a potem jedź nią tak samo jak A6, czyli autostrady 150 km/h (i więcej), krajówki 120 km/h (i więcej). Do tego dołóż agresywne ruszanie spod świateł czy z podporządkowanej i uwierz mi, ale co roku wymieniałbyś przeguby w tym Megane.
[ Dodano: 2017-10-16, 16:55 ]
W sumie wystarczyłoby tylko jeździć taka samo jak A6 i w Megane wymieniałbyś wszystko dwa razy szybciej . Nie powiesz mi, że A6 jeździsz tak samo jak Megane, bo w to nie uwierzę <rotfll>.

Tak czy siak jest dla mnie trudne do przyjęcia, już nawet nie chodzi o kase ale o to, że po każdym wyskoczeniu na autostradę, uświadamiam sobie, że dalej musze szukać problemu a to się wiąże z utratą mojego czasu, który mógłbym lepiej spożytkować... Wole jednorazowo zapłacić więcej i mieć swięty spokój a nie w koło Macieja. To może zdemotywować. Stąd moje porównanie do megane gdzie (oprócz elektryki Panie uchowaj


[ Dodano: 2017-10-17, 10:32 ]
Właśnie najciekawsze jest to, że tam wcale tak skomplikowanych rzeczy nie ma, rozumiem jakby sie cos urwało, przekrzywiło czy cośmat695 pisze:Prawda jest taka, że im coś bardziej skomplikowane tym więcej szans na zjebanie się czegoś
Audi to przewaga dzięki technice, coś za coś :D

- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
mat1324 - daj cynk jak sytuacja dziś 

Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Auto już jest zaprowadzone do mechanika i czekam na telefon od niego. Dzisiaj u mnie było dość chłodno (7*C) i drgania były dość mocne. Także potwierdza się, że winne są przeguby zewnętrzne, w których smar jest już twardy i wyschnięty. Dopiero po rozgrzaniu, czyli po przejechaniu kilku kilometrów było trochę lepiej.