może dwumas?tobi71 pisze:Panowie, co może być przyczyną wibracji na postoju, dodam że wykluczam wtryskiwacze. Auto ostatnio zaczęło telepać na postoju a w szczególności jak jest w trybie 'D' po przełączeniu w tryb 'P' jest o wiele łagodniej. Czyżby szwankowała któraś z poduszek?
Drgania-wibracje na nadwoziu
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Widzę wyprowadzasz ciężkie działa 
Dobra, to czekam na info od Ciebie. Z ciekawości zastanawia mnie tylko co się stanie z dystrybucją momentu między osiami jak wyjmiesz półosie z przodu/wał. Jak wyjmiesz np. wał to maks. moment będzie przekazywany na tył, ale nie będzie miało co go odebrać i przenieść na koła? Domyślam się, że chcesz szybciej pojechać sprawdzić wibracje. Jesteś pewny, że nic się nie stanie?

Dobra, to czekam na info od Ciebie. Z ciekawości zastanawia mnie tylko co się stanie z dystrybucją momentu między osiami jak wyjmiesz półosie z przodu/wał. Jak wyjmiesz np. wał to maks. moment będzie przekazywany na tył, ale nie będzie miało co go odebrać i przenieść na koła? Domyślam się, że chcesz szybciej pojechać sprawdzić wibracje. Jesteś pewny, że nic się nie stanie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Najpierw zostaną wyjęte przednie półosie, a w ich miejsce zostaną włożone odcięte wałki od półosi, które będą przykręcone śrubą, aby łożysko nie padło od razu. Jeśli nadal będzie drgało, to założone będą półosie, a zdjęty wał. W obu przypadkach auto będzie holowane z prędkością przy której występują już te drgania
. Wszystko robię u gościa, który zajmuje się tylko Audi i robi głównie grubsze sprawy typu swapy, tuning itp. Byłem na diagnozie i przed warsztatem stało ok. dziesieć Audi, które miały do 500 KM, a może i więcej
.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wiele razy tak sprawdzali, ponieważ inaczej się nie da
. Auto bez wału, czy bez osi nawet nie ruszy
. Koleś zamówił już przeguby i gdy one będą winne, to będą od razu wymienione. Od razu powiedziałem, że auto może stać tylko jeden dzień, więc sam taką opcję zaproponował.
[ Dodano: 2017-10-14, 14:03 ]
Na jeździe próbnej nie prowadził, tylko ja, ponieważ nie jeździ obcymi autami
. Na 99% drgania pochodzą z przedniej osi i gdy wymieniłem mu wszystkie rzeczy, które zostały zmienione, to stwierdził, że zostały już tylko przeguby zewnętrzne. Koleś potrafi godzinami rozmawiać o autach, ale głównie o Audi
. Dodam, że mieszka ode mnie niecałe 25 km
.


[ Dodano: 2017-10-14, 14:03 ]
Na jeździe próbnej nie prowadził, tylko ja, ponieważ nie jeździ obcymi autami



- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No właśnie myślałem, że chcesz tak jechać sam. Z miejsca by może ruszyło, ale chyba nic poza tym. Nie wymieniałeś jeszcze przegubów zewnętrznych w tych swoich wszystkich akcjach?
[ Dodano: 2017-10-14, 14:05 ]
To nie ma czarów, przecież to muszą być przeguby zewnętrzne już
W taki razie pytanie po co te testy robić, od razu może wymienić, skoro tylko to zostało?
Do tej pory byłem przekonany, że przegub jest uszkodzony jak strzela na skręconych kołach - ale chyba te czasy się skończyły
[ Dodano: 2017-10-14, 14:05 ]
To nie ma czarów, przecież to muszą być przeguby zewnętrzne już

Do tej pory byłem przekonany, że przegub jest uszkodzony jak strzela na skręconych kołach - ale chyba te czasy się skończyły

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wszędzie piszą, że przeguby zewnętrzne strzelają itp., a u mnie nie ma tego problemu, ponieważ jest cicho. Nawet specjalnie robiłem ósemki na parkingu. Aby zmienić przeguby i tak trzeba wyjąć półoś, więc co za problem wsadzić specjalnie przyszykowane wałki i pociągnąć auto
. Przegub zewnętrzny strzela jak ktoś często śmiga po mieście. Jest wtedy sporo skręcania, manewrowania itd. A6 jest raczej autem do pokonywania dłuższych tras i wtedy kulki robią wyżłobienia w bieżniach z racji ciągłej jazdy na wprost. Czasami robię trasę (Nowy Tomyśl - Warszawa - Nowy Tomyśl), czyli ok. 700 km samą autostradą A2, więc jadę cały czas prawie prosto, a po mieście jak zrobię 200 km w ciągu tygodniu, to już jest sporo. Zobacz jaka jest dysproporcja
.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Zaczął od wibracji w trakcie jazdy, potem płynnie przeszedł do postoju 

Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów