Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 21:02

Pokazuje jakieś wartości w grupie 102? Ewentualnie można zejść po auto i zobaczyć czy jest puszka. Często przy braku DPF wydechy są trochę brudne, a przy DPF są czyste i po włożeniu ręki w rurę jest ona nadal czysta.

[ Dodano: 2017-10-15, 21:02 ]
Możliwe, że nie miałeś fabrycznie DPF <mysli> .

Gdybym miał wypić wszystkie piwa, które mi oferowane w ramach podziękowania, to byłbym taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaki ;p.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 15 paź 2017, 21:07

Mam poczwórny wydech i końcówki chromowane, są trochę przybrudzone ale mocniejszej "sadzy" raczej tam nie ma.Jutro spojrzę na grupę 102 i również jutro wymieniam olej w gablocie więc przy okazji zerknę na puszkę ale nie bardzo wiem, w którym odcinku wydechu mam ją lokalizować...?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 21:16

Tuż za skrzynią powinna być taka płaska puszka. Chroni ją rozpórka :). Takie coś:

Obrazek

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 15 paź 2017, 21:21

[quote="mat1324"]Tuż za skrzynią powinna być taka płaska puszka. Chroni ją rozpórka :). Takie coś:



Na zdjęciu nie ma DPF, tak...?

To toto?





Obrazek

Jutro popaczam :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 21:25

Zaznaczyłeś torsen :). Na zdjęciu poniżej zaznaczony jest filtr DPF. Akurat na zdjęciu jest auto z napędem FWD i nie ma wału oraz torsenu.

Obrazek

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 15 paź 2017, 22:13

Coś się mnie mały ten DPF wydawał <rotfl> <lol>
Jutro sprawdzę, dzięki!!!

[ Dodano: 2017-10-15, 21:55 ]
Klucz niestety muszę zakupić ..
Czy Corona, Bass,Yato starczą czy sięgać wyżej po Jonnesway?
Sorry za OT ;)

[ Dodano: 2017-10-15, 22:13 ]
I jeszcze pytanko w kwestii wymiany wtryskiwaczy-Czy po wypięciu przewodu paliwowego z wtryskiwacza poleje się sporo ON? Zwykły ręcznik wystarczy czy trzeba jakoś zatamować krwawienie ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 22:37

Zwykły klucz wystarczy :). Tam nie ma dużych momentów dokręcania, więc spokojnie dadzą radzę te ze średniej półki. Jeśli chodzi o ewentualną powódź po odpięciu przewodu paliwowego, to wystarczy zwykły ręcznik papierowy lub szmatka.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 16 paź 2017, 22:35

Dzięki!!

[ Dodano: 2017-10-16, 22:35 ]
DPF się dziś ujawnił.
Nie mam pojęcia, dlaczego były puste pola w blokach 102 i 104.Dziś wszystko zadziałało :)

Wiem, że temat o wtryskach ale można pomóc mi w odczytach ..?
Na włączonym silniku(ale nie rozgrzanym)
102,1 75*C
102,2 53*C
102,3 7,8 mbar
102,4 0,0 mbar


104,1 0,32
104,2 10,8
104,3 23,4
104,4 220km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 paź 2017, 22:37

Wszystko jest w porządku pod warunkiem, że pomiar był zrobiony dosłownie w ciągu minuty od odpalenia :).

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 16 paź 2017, 22:44

W mordę jeża, nie mierzyłem czasu ;p
Ale bardzo krótko silnik chodził .
Pogrzebię więcej w dziale "DPF" .
Dzięki Mat :)
Jutro bierę się za wtryskiwacze.Czy po prawej stronie prócz zbiornika wyrównawczego trzeba będzie jeszcze coś odkręcić?Nie do końca jestem pewien czy nr 74 wyjdzie bez problemu?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 paź 2017, 22:56

Do kontroli filtra należy zrobić pomiary grup 102 i 104 na zimnym oraz na rozgrzanym silniku. Wtedy widać więcej rzeczy :). Jeśli coś będzie przeszkadzało, to odkręć :p

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 19 paź 2017, 22:48

<okok> <okok> <rotfl>

[ Dodano: 2017-10-19, 22:48 ]
Chciałbym zakomunikować, iż wczoraj pacjent przeszedł przeszczep wtryskiwaczy obecnie czuje się znakomicie :)
Nic nie dymi, po 10-15minutowym postoju po dość ostrej jeździe pięknie odpala bez żadnej zacinki :)
Obyło się bez większego rozkręcania poszczególnych podzespołów.Oczywiście trzeba zdemontować filtr powierza :)
Wypiąłem dwa węże z naczynia wyrównawczego płynu chłodniczego, uniosłem je na maksa do góry i przełożyłem(trzymając poniżej wypiętych węży, by nic się nie wylało) zbiornik nad chłodnicę.Spoczywał tak sobie podczas operacji.Jedyna trudność napotkana , to wtryskiwacz nr 74.Ciężko było się dostać do śrubek na imbus, ale dzięki gibaśnej przedłużce z zestawu wkrętaków precyzyjnych z Lidla zakupionych lat temu kilka, poszło w miarę OK.Dwie śrubki imbusowe od lewej strony musiałem najpierw poluzować zwykłym domowym kluczem imbusowym( w kształcie litery L).
Pamiętajcie, by trochę poluzować nakrętki z metalowego przewodu od listwy CR, zwłaszcza na wtrysku, bo siedzą cholernie mocno.W ruch poszedł WD 40.Nie miałem wybijacza ale na szczęście wtryski ładnie wychodziły.Odkręciłem jedynie górną nakrętkę metalowego przewodu do listwy, a dolną, ówcześnie deczko poluzowaną pozostawiłem, gdyż z delikatnością koliberka wyszarpywałem wtryskiwacz za wtryskiwaczem pociągając za wtyczkę, subtelnie posiłkując się owym metalowym przewodem , nakręconym na wtrysk.Jeśli masz zapieczony wtryskiwacz, użyj wybijacza(czy jakoś tak ).
Lewa strona to pikuś, 3 wtryski były kwestią 10-15 minut.
Generalnie największy stres to taki, aby nakrętka z pierścieni trzymających wtrysk, nie wpadła do komory silnika.Kupić kilka małych magnesów neodymowych i poprzyklejać do końcówki klucza i po sprawie :) . Reszta to mała bułka z masłem.
Generalnie należy przyjąć zasadę-nic na szybko, powolutku, myśląc przy każdym kroku 3 razy.
Mi zajęło to 4 godzinki z przerwą na obiad.





Końcówki wtrysków były całe osmolone dosyć sporym nagarem.Przy wyciąganiu skruszyło się trochę syfu w gnieździe ale odkurzacz i gumowy wężyk z ogrodniczego dały radę.
Trzeba pamiętać,by poprawnie wpiąć z powrotem przewody paliwowe.
No i klucz dynamo też bardzo przydatny przy skręcaniu wszystkiego do kupy.
Filterek paliwencja też zmieniony.
Kodowanie VCDS to kwestia 10 minut.

Miło było dziś pojeździć trochę furmanką, bez stresu, że dobijam silnik lejącymi wtryskami...

Oczywiście wrócę tu z logami 72-77 za jakiś czas, jak tylko wartości pojawią się na kanałach.

Chciałbym baaaardzo podziękować kolegom , którzy pomogli przy operacji a zwłaszcza super hiper mocno podziękować koledze mat 1324 - dziękuję Mateusz!!!Jestem Twoim dłużnikiem!!

Pozdro !


Edit 2 miechy później...
Dziś ponownie wszystko musiałem zdemontować, gdyż nie wiedziałem, że trzeba bardzo dokładnie wyczyścić uszczelki pod dekielkami wtryskiwaczy oraz gniazda, zwłaszcza w miejscu, gdzie osiada owa uszczelka( taki frez dookoła otworu).Jest to bardzo ważna czynność, a o której nigdzie nie wyczytałem.Efekt był taki, że olej był wyrzygiwany na zewnątrz z pod owych pokryw( w sumie to dobrze, bo miałem go trochę za dużo po ostatniej wymianie <lol> )
Podsumowując:
Czyścimy uszczelkę na deklu bardzo dokładnie, można delikatnie smarnąć olejem przed montażem.Czyścimy frez wokół otworu (szmatka na małym płaskim wkrętaku) uważając by żaden syf nie wpadł do komory silnika.Po włożeniu wtrysku i przykręceniu go, dopychamy dość mocno pokrywę, dociskając zwłaszcza wokół wtryskiwacza, by ładnie uszczelki osiadły we frezach.Dokręcamy
Tak poza tematem dodam tylko, że końcówki wtrysków miały taki sam nagar , jak te które wyjąłem dwa miechy temu...Normalne toto..?
Jeszcze bardzo ważna rzecz, by pięć razy sprawdzić, czy gniazda od przewodu paliwowego dobrze siedzą.U mnie niestety też się polało paliwko gdzieniegdzie .Bardzo delikatne są te gniazda btw...

Koniec editu :p
Ostatnio zmieniony 11 sty 2018, 19:23 przez NastyMosquito, łącznie zmieniany 4 razy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 paź 2017, 23:07

NastyMosquito pisze:Chciałbym baaaardzo podziękować kolegom , którzy pomogli przy operacji a zwłaszcza super hiper mocno podziękować koledze mat 1324 - dziękuję Mateusz!!!Jestem Twoim dłużnikiem!!
Nie ma sprawy :). Przy następnej zmianie oleju i filtrów (za 3500 km, czyli ok. 3 tygodnie) będę również wymieniać kompletne uszczelnienia wtrysków, ponieważ prawa strona zaczęła mi cykać oraz przy okazji wymienię pasek od pompy wysokiego ciśnienia wraz z rolkami.

[ Dodano: 2017-10-19, 23:07 ]
To nie jest wybijacz, tylko ściągacz bezwładnościowy :p.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 19 paź 2017, 23:25

mat1324 pisze:Nie ma sprawy
Ojojojoj...Jest sprawa...I to wielka.Po latach czuję, że odzyskałem furmankę i bez jakichś dziwnych nerwów siadam za kółko
mat1324 pisze:prawa strona zaczęła mi cykać
Też mi niby cyka od jakiegoś czasu, mam porównanie do cykania zaworów w moto i w Audi właśnie jest taki dźwięk
mat1324 pisze:To nie jest wybijacz, tylko ściągacz bezwładnościowy
Kiedyś będę wszystko wiedział ;p
I tak jak onegdaj u Kononowicza, "nie będzie niczego". <rotfl> <rotfl> <rotfl>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 paź 2017, 00:45

Trzeba dodać, że sam to zrobiłeś i nie potrzebowałeś żadnych pseudo mechaników, którzy tylko liczą kasę <uoee> . Ogólnie naprawa mechaniczna C6 nie jest trudna. Trzeba tylko wiedzieć co i jak wymienić <okok>.
Delikatne cykanie w tych silnikach jest normalne, ale przy uszkodzonych podkładkach miedzianych wtrysków, silnik zaczyna specyficznie cykać oraz pufać :p.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja