[C6 2.4] błedy dot. czujnika wałka rozrządu - PILNE
check engine
Tez sie bym podlaczyl do tematu...:
u mnie od jakiegos czasu zapala sie i gasnie co jakis czas check engine. Auto odpala normalnie, jezdzi (teraz 1300km na raz do Polski bez problemu), ale czesto na np. dojezdzaniu do swiatel, po zatrzymaniu nagle zaczyna trzesc calym autem jakby nie chodzil na wszystkich garach- po dodaniu gazu na luzie do ok 3tys obrotow i po puszczceniu gazu szystko jest ok(auto pracuje cicho i bez rzadnych trzesien)
wczesniej szczytany blad to:
CZUJNIK POLOZENIA WALKA ROZRZADU BANK 2
Ostatnio musialem wymienic olej i po wymianie juz lepiej chodzi, chech engine rzadko sie zapala i trzesienie buda tez jest juz bardzo rzadko..
Mechanik powiedzial mi (tylko po szczytaniu bledow) ze do wymiany
- rozrzad
- i jeszczce 4 popychacze czy cos w tym stylu(nie pamietam dokladnie czy to te popycacze) ale niby jeden kosztuje 1000zl :shock:
Mialem zamiar sprzedac ale teraz jakos lepiej sie zachowuje i mi szkoda bo fajna maszyna...
Co o tym myslicie?
u mnie od jakiegos czasu zapala sie i gasnie co jakis czas check engine. Auto odpala normalnie, jezdzi (teraz 1300km na raz do Polski bez problemu), ale czesto na np. dojezdzaniu do swiatel, po zatrzymaniu nagle zaczyna trzesc calym autem jakby nie chodzil na wszystkich garach- po dodaniu gazu na luzie do ok 3tys obrotow i po puszczceniu gazu szystko jest ok(auto pracuje cicho i bez rzadnych trzesien)
wczesniej szczytany blad to:
CZUJNIK POLOZENIA WALKA ROZRZADU BANK 2
Ostatnio musialem wymienic olej i po wymianie juz lepiej chodzi, chech engine rzadko sie zapala i trzesienie buda tez jest juz bardzo rzadko..
Mechanik powiedzial mi (tylko po szczytaniu bledow) ze do wymiany
- rozrzad
- i jeszczce 4 popychacze czy cos w tym stylu(nie pamietam dokladnie czy to te popycacze) ale niby jeden kosztuje 1000zl :shock:
Mialem zamiar sprzedac ale teraz jakos lepiej sie zachowuje i mi szkoda bo fajna maszyna...
Co o tym myslicie?

krzychu
blad
Niestety mam tylko te zdjecie ze wczesniejszego szczytania u kolegi bo naraie sam tego programu nie posiadam. Ten mechanik mowil ze juz robil ten silnik to zeby to zrobic na tip top to 8 tys trzeba. A czesci trzeba zamawiac dopiero po wyjeciu silnika bo sa tez rozne go tego modelu.
Niedlugo bede tata i nie potrzebna mi juz skarbonka bez dna jesli to tyle wyjdzie... :shock:
nie wiem czemu ale zdjecie nie chce sie dodac wiec napisze:
Kod bledu Opis bledu
000032 Bank 2: Camshaft A (In take)
000033 Bank 2: Camshaft A (In take)
000016 Bank 1: Camshaft A (In take)
000838 Camshaft Position Sensor (G163)
000024 Bank 2 : CMP Sens (G163)\ Engine speed Sensor (G28)
005924 Starter Interlock Signal
Niedlugo bede tata i nie potrzebna mi juz skarbonka bez dna jesli to tyle wyjdzie... :shock:
nie wiem czemu ale zdjecie nie chce sie dodac wiec napisze:
Kod bledu Opis bledu
000032 Bank 2: Camshaft A (In take)
000033 Bank 2: Camshaft A (In take)
000016 Bank 1: Camshaft A (In take)
000838 Camshaft Position Sensor (G163)
000024 Bank 2 : CMP Sens (G163)\ Engine speed Sensor (G28)
005924 Starter Interlock Signal
Ostatnio zmieniony 09 paź 2017, 17:55 przez krzychu32, łącznie zmieniany 1 raz.
krzychu
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Zaraz po zapaleniu silnika nie słychać czegoś takiego jak w tym filmie?
Jeśli tak, to raczej rozrząd ale 8000 to chyba z wymianą kompletnego rozrządu z wyciąganiem silnika.
Awaryjne są górne napinacze, da radę też to zrobić bez wyciągania silnika. Wtedy jest to ułamek tej kwoty. Na podstawie VIN spokojnie namierzasz części.
Zagadaj z mat1324 to Ci powie jakie numery górnych napinaczy (jeśli się okaże, że to to).
Jeśli tak, to raczej rozrząd ale 8000 to chyba z wymianą kompletnego rozrządu z wyciąganiem silnika.
Awaryjne są górne napinacze, da radę też to zrobić bez wyciągania silnika. Wtedy jest to ułamek tej kwoty. Na podstawie VIN spokojnie namierzasz części.
Zagadaj z mat1324 to Ci powie jakie numery górnych napinaczy (jeśli się okaże, że to to).
Ostatnio zmieniony 09 paź 2017, 17:57 przez mat695, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wiem czemu ale zdjecie nie chce sie dodac wiec napisze:
Kod bledu Opis bledu
000032 Bank 2: Camshaft A (In take)
000033 Bank 2: Camshaft A (In take)
000016 Bank 1: Camshaft A (In take)
000838 Camshaft Position Sensor (G163)
000024 Bank 2 : CMP Sens (G163)\ Engine speed Sensor (G28)
005924 Starter Interlock Signal
Kod bledu Opis bledu
000032 Bank 2: Camshaft A (In take)
000033 Bank 2: Camshaft A (In take)
000016 Bank 1: Camshaft A (In take)
000838 Camshaft Position Sensor (G163)
000024 Bank 2 : CMP Sens (G163)\ Engine speed Sensor (G28)
005924 Starter Interlock Signal
krzychu
[quote="mat695"]Zaraz po zapaleniu silnika nie słychać czegoś takiego jak w tym filmie?
u mnie nic teraz nie halasuje, w ostatnia zime pare razy przez ulamek sekundy zazgrzytalo troche. Czytalem ze to poczatki rozrzadu, a niektorzy pisza ze w serwisie mowia ze to normalne...hmm
Ale takiego klekotu nie ma jak na filmiku
u mnie nic teraz nie halasuje, w ostatnia zime pare razy przez ulamek sekundy zazgrzytalo troche. Czytalem ze to poczatki rozrzadu, a niektorzy pisza ze w serwisie mowia ze to normalne...hmm

Ale takiego klekotu nie ma jak na filmiku
krzychu
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W zimie, bo gęstszy olej na starcie. Mimo to, nie powinno tak być. Świadczy o górnych napinaczach. Jeśli tylko przy mrozach i przez ułamek sekundy to nie ma sie jeszcze co czepiać. W takim wypadku bym obstawiał awarię obydwu zaworów elektromechanicznych sterujących zmiennymi fazami rozrządu. Chodź usterka obydwu na raz jest mało prawdopodobna, to jednak jest. Od tego bym zaczął, klucz torx, żabka i wyciągnać je, wyczyścić benzyną ekstrakcyjną i założyć spowrotem. Tak jak sam napisałeś wymiana oleju trochę pomogła a te zawory pracują w oleju (tak jak rozrząd z resztą:))
Jaki przebieg? Dla statystyki pytam, bo też mam 2.4
Jaki przebieg? Dla statystyki pytam, bo też mam 2.4

przebieg- 250 tys. , mechanik mi powiedzial ze ma miniumum 500 tys jak takie bledy wyskakuja.
auto kupione w niemczech od osoby prywatnej, ja jestem 3-cim wlascicielem... ciekawe czy bylo cos krecone w liczniku.
mat695
gdzie znajduja sie te zawory elektromechaniczne? da rade to zrobic "pod chmurka"? rece mam sprawne jeszcze
mat1324
slyszalem ze wymiana czujnika bardzo rzadko pomaga, bo choc taki blad wyskakuje ale sek tkwi gdzies dalej. Duzo trzeba rozebrac zeby sie do niego dostac?
dzieki za wszystkie info
auto kupione w niemczech od osoby prywatnej, ja jestem 3-cim wlascicielem... ciekawe czy bylo cos krecone w liczniku.

mat695
gdzie znajduja sie te zawory elektromechaniczne? da rade to zrobic "pod chmurka"? rece mam sprawne jeszcze

mat1324
slyszalem ze wymiana czujnika bardzo rzadko pomaga, bo choc taki blad wyskakuje ale sek tkwi gdzies dalej. Duzo trzeba rozebrac zeby sie do niego dostac?
dzieki za wszystkie info
krzychu