Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C6 2.4] błedy dot. czujnika wałka rozrządu - PILNE

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 28 sie 2017, 14:45

Wlepkę? Chodzi o naklejkę z silnika czy nr VIN?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sie 2017, 15:39

Chodzi o taką wlepkę jak na zdjęciu poniżej.

Obrazek

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 28 sie 2017, 19:37

mat1324, temat ogarnięty. Aż wstyd się przyznać co było przyczyną.
Odwrotnie podpięte kostki pod kolektor i czujnik położenia wałka...

Ogromnie dziękuje za pomoc. Czy bywasz na jakiś zlotach, zebym miał okazję postawić bro?

pozdrawiam
Dawid
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sie 2017, 19:46

Mieszkamy dość daleko od siebie (Nowy Tomyśl vs. Lublin, ok. 540 km), więc będzie ciężko spotkać się na jakimś zlocie, a po drugie nie byłem jeszcze na żadnym, ponieważ nigdzie blisko mnie nie był jeszcze organizowany :(.

Wystarczy mi takie <piwosz>

krzychu32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 paź 2015, 09:24
Lokalizacja: PL, DE

check engine

Post autor: krzychu32 » 06 paź 2017, 23:03

Tez sie bym podlaczyl do tematu...:
u mnie od jakiegos czasu zapala sie i gasnie co jakis czas check engine. Auto odpala normalnie, jezdzi (teraz 1300km na raz do Polski bez problemu), ale czesto na np. dojezdzaniu do swiatel, po zatrzymaniu nagle zaczyna trzesc calym autem jakby nie chodzil na wszystkich garach- po dodaniu gazu na luzie do ok 3tys obrotow i po puszczceniu gazu szystko jest ok(auto pracuje cicho i bez rzadnych trzesien)
wczesniej szczytany blad to:
CZUJNIK POLOZENIA WALKA ROZRZADU BANK 2
Ostatnio musialem wymienic olej i po wymianie juz lepiej chodzi, chech engine rzadko sie zapala i trzesienie buda tez jest juz bardzo rzadko..

Mechanik powiedzial mi (tylko po szczytaniu bledow) ze do wymiany
- rozrzad
- i jeszczce 4 popychacze czy cos w tym stylu(nie pamietam dokladnie czy to te popycacze) ale niby jeden kosztuje 1000zl :shock:

Mialem zamiar sprzedac ale teraz jakos lepiej sie zachowuje i mi szkoda bo fajna maszyna...

Co o tym myslicie? :(
krzychu

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 09 paź 2017, 13:21

Podaj wartości z grupy 93 engine, to jest synchronizacja rozrządu.
Te popychacze to pewnie miał na myśli zawory sterujące zmiennymi fazami rozrządu i nie masz czterech tylko dwia i jeden kosztuje jakiś 350 PLN. Najpierw diagnoza, podaj te wartości.

krzychu32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 paź 2015, 09:24
Lokalizacja: PL, DE

blad

Post autor: krzychu32 » 09 paź 2017, 17:40

Niestety mam tylko te zdjecie ze wczesniejszego szczytania u kolegi bo naraie sam tego programu nie posiadam. Ten mechanik mowil ze juz robil ten silnik to zeby to zrobic na tip top to 8 tys trzeba. A czesci trzeba zamawiac dopiero po wyjeciu silnika bo sa tez rozne go tego modelu.
Niedlugo bede tata i nie potrzebna mi juz skarbonka bez dna jesli to tyle wyjdzie... :shock:


nie wiem czemu ale zdjecie nie chce sie dodac wiec napisze:

Kod bledu Opis bledu
000032 Bank 2: Camshaft A (In take)
000033 Bank 2: Camshaft A (In take)
000016 Bank 1: Camshaft A (In take)
000838 Camshaft Position Sensor (G163)
000024 Bank 2 : CMP Sens (G163)\ Engine speed Sensor (G28)
005924 Starter Interlock Signal
Ostatnio zmieniony 09 paź 2017, 17:55 przez krzychu32, łącznie zmieniany 1 raz.
krzychu

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 09 paź 2017, 17:54

Zaraz po zapaleniu silnika nie słychać czegoś takiego jak w tym filmie?



Jeśli tak, to raczej rozrząd ale 8000 to chyba z wymianą kompletnego rozrządu z wyciąganiem silnika.

Awaryjne są górne napinacze, da radę też to zrobić bez wyciągania silnika. Wtedy jest to ułamek tej kwoty. Na podstawie VIN spokojnie namierzasz części.

Zagadaj z mat1324 to Ci powie jakie numery górnych napinaczy (jeśli się okaże, że to to).
Ostatnio zmieniony 09 paź 2017, 17:57 przez mat695, łącznie zmieniany 1 raz.

krzychu32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 paź 2015, 09:24
Lokalizacja: PL, DE

Post autor: krzychu32 » 09 paź 2017, 17:55

nie wiem czemu ale zdjecie nie chce sie dodac wiec napisze:

Kod bledu Opis bledu
000032 Bank 2: Camshaft A (In take)
000033 Bank 2: Camshaft A (In take)
000016 Bank 1: Camshaft A (In take)
000838 Camshaft Position Sensor (G163)
000024 Bank 2 : CMP Sens (G163)\ Engine speed Sensor (G28)
005924 Starter Interlock Signal
krzychu

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 09 paź 2017, 17:58

Może to świadczyć o rozrządzie, słychać objawy jak na filmie?

krzychu32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 paź 2015, 09:24
Lokalizacja: PL, DE

Post autor: krzychu32 » 09 paź 2017, 18:01

[quote="mat695"]Zaraz po zapaleniu silnika nie słychać czegoś takiego jak w tym filmie?



u mnie nic teraz nie halasuje, w ostatnia zime pare razy przez ulamek sekundy zazgrzytalo troche. Czytalem ze to poczatki rozrzadu, a niektorzy pisza ze w serwisie mowia ze to normalne...hmm <mysli>
Ale takiego klekotu nie ma jak na filmiku
krzychu

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 09 paź 2017, 18:06

W zimie, bo gęstszy olej na starcie. Mimo to, nie powinno tak być. Świadczy o górnych napinaczach. Jeśli tylko przy mrozach i przez ułamek sekundy to nie ma sie jeszcze co czepiać. W takim wypadku bym obstawiał awarię obydwu zaworów elektromechanicznych sterujących zmiennymi fazami rozrządu. Chodź usterka obydwu na raz jest mało prawdopodobna, to jednak jest. Od tego bym zaczął, klucz torx, żabka i wyciągnać je, wyczyścić benzyną ekstrakcyjną i założyć spowrotem. Tak jak sam napisałeś wymiana oleju trochę pomogła a te zawory pracują w oleju (tak jak rozrząd z resztą:))

Jaki przebieg? Dla statystyki pytam, bo też mam 2.4 :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 paź 2017, 18:16

Wydaje mi się, że na początek warto wymienić czujnik położenia wałka G163 oraz przeczyścić oba zawory :).

krzychu32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 paź 2015, 09:24
Lokalizacja: PL, DE

Post autor: krzychu32 » 09 paź 2017, 18:32

przebieg- 250 tys. , mechanik mi powiedzial ze ma miniumum 500 tys jak takie bledy wyskakuja.
auto kupione w niemczech od osoby prywatnej, ja jestem 3-cim wlascicielem... ciekawe czy bylo cos krecone w liczniku. <mysli>

mat695
gdzie znajduja sie te zawory elektromechaniczne? da rade to zrobic "pod chmurka"? rece mam sprawne jeszcze ;)

mat1324
slyszalem ze wymiana czujnika bardzo rzadko pomaga, bo choc taki blad wyskakuje ale sek tkwi gdzies dalej. Duzo trzeba rozebrac zeby sie do niego dostac?

dzieki za wszystkie info
krzychu

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 09 paź 2017, 18:36

250k-300k to tak przystało na ten silnik, możesz mieć oryginalny przebieg ;)
Słyszałem o przypadkach poniżej 200k.

Zawory wymienisz sam pod chmurką, prosta sprawa. Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie widać jeden z nich.
Załączniki
Capture.JPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja