[C6 2.4] błedy dot. czujnika wałka rozrządu - PILNE
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
[C6 2.4] błedy dot. czujnika wałka rozrządu - PILNE
witam,
koledzy jestem na etapie poszukiwań auta, dzisiaj oglądałem ładne C6 z motorem 2.4, poza błędami silnika dotyczącymi czujnika obrotów wałka rozrządu niby wszystko jest OK, ale oto co otczytaliśmy po podpięciu komputera:
18132 P1724 starter for starter lock: short to Ground - output dose not have a contact/short to earth
16725 P0341 camshaft position sensor (A) circuit bank 1: range /performance - output dose not have a contact/short to positive
16400 P0016 bank1: cmp sensor g40/engine speed sensor g28: incorrect allocation - short circuit to another valve
18965 P2533 ignition starter lock circuit:open or short to ground - output dose not have a contact/short to positive
16394 P0010 A camshaft position actuator circuit bank1: malfunction - short circuit to another valve
16395 P0011 A camshaft position (bank1) timing over - advanced or system performance - short circuit to another valve
16404 P0020 A canshaft position actuator circuit bank 2\; malfunction - short circuit to another valve
18010 P1602 power supply (B+) terminal 30: low voltage - short circuit to another valve
18061 P1653 please check DTCmemory of abs, ecu - short circuit to another valve
znam angielski i wykaz błędów nie nastraja optymistycznie, wszystkie dotyczą czujnika obrotów wałka rozrządu, czy możliwe jest aby te błędy wynikały jedynie z powodu np. wadliwego czujnika? ile taki czujnik może kosztować w aso? czy ktoś miał podobne przejśćia? wykasowałem błędy i być może jutro zobacze to auto znowu (dzisiaj po paru minutach męczenia silnika po wykasowaniu żaden błąd ponownie się nie pojawił, może do jutra coś znowu wyskoczy tym bardziej, że handlarz nim jeździ).
dodam, że żaden check engine i nic innego się nie świeci, auto normalnie jeździ, więc zdziwiłem się czytając litanię błędów na komputerze.
PS czy to normalne, że silnik na postoju nie pozwala się kręcić wyżej jak ok 4 tys RPM?
Bardzo proszę specjalistów o ocenę stanu tego wynalazku.
pozdrawiam
koledzy jestem na etapie poszukiwań auta, dzisiaj oglądałem ładne C6 z motorem 2.4, poza błędami silnika dotyczącymi czujnika obrotów wałka rozrządu niby wszystko jest OK, ale oto co otczytaliśmy po podpięciu komputera:
18132 P1724 starter for starter lock: short to Ground - output dose not have a contact/short to earth
16725 P0341 camshaft position sensor (A) circuit bank 1: range /performance - output dose not have a contact/short to positive
16400 P0016 bank1: cmp sensor g40/engine speed sensor g28: incorrect allocation - short circuit to another valve
18965 P2533 ignition starter lock circuit:open or short to ground - output dose not have a contact/short to positive
16394 P0010 A camshaft position actuator circuit bank1: malfunction - short circuit to another valve
16395 P0011 A camshaft position (bank1) timing over - advanced or system performance - short circuit to another valve
16404 P0020 A canshaft position actuator circuit bank 2\; malfunction - short circuit to another valve
18010 P1602 power supply (B+) terminal 30: low voltage - short circuit to another valve
18061 P1653 please check DTCmemory of abs, ecu - short circuit to another valve
znam angielski i wykaz błędów nie nastraja optymistycznie, wszystkie dotyczą czujnika obrotów wałka rozrządu, czy możliwe jest aby te błędy wynikały jedynie z powodu np. wadliwego czujnika? ile taki czujnik może kosztować w aso? czy ktoś miał podobne przejśćia? wykasowałem błędy i być może jutro zobacze to auto znowu (dzisiaj po paru minutach męczenia silnika po wykasowaniu żaden błąd ponownie się nie pojawił, może do jutra coś znowu wyskoczy tym bardziej, że handlarz nim jeździ).
dodam, że żaden check engine i nic innego się nie świeci, auto normalnie jeździ, więc zdziwiłem się czytając litanię błędów na komputerze.
PS czy to normalne, że silnik na postoju nie pozwala się kręcić wyżej jak ok 4 tys RPM?
Bardzo proszę specjalistów o ocenę stanu tego wynalazku.
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 357
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
- Imię: Hubert
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ten błąd może się pojawić nawet w czasie ruszania jak się za szybko puści sprzęgło i samochód wykona "kangura", kiepskie paliwo (silnik się dławi) itp, w sumie nic groźnego.shogun pisze:dotyczą czujnika obrotów wałka rozrządu, czy możliwe jest aby te błędy wynikały jedynie z powodu np. wadliwego czujnika?
Miałem ten błąd 2 razy z w/w powodów.
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
U mnie niestety jest inaczej. Po wykasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika zaraz wraca 1 błąd:
16394 P0010 A camshaft position actuator circuit bank1: malfunction - short circuit to another valve
niestety biegły w tym temacie nie jestem a na wizytę u maga od Audi zapisałem się dopiero na za ponad tydzień, jak dla mnie mam po prostu uszkodzony czujnik obrotów walka i tyle. Tylko teraz pytanie czy jazda z taką usterką jest bezpieczna? Dodam, że żadna kontrolka typu check / epc się nie świeci. Wnioskuję stąd, że usterka nie należy do krytycznych. Może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie?
16394 P0010 A camshaft position actuator circuit bank1: malfunction - short circuit to another valve
niestety biegły w tym temacie nie jestem a na wizytę u maga od Audi zapisałem się dopiero na za ponad tydzień, jak dla mnie mam po prostu uszkodzony czujnik obrotów walka i tyle. Tylko teraz pytanie czy jazda z taką usterką jest bezpieczna? Dodam, że żadna kontrolka typu check / epc się nie świeci. Wnioskuję stąd, że usterka nie należy do krytycznych. Może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie?
Witam , mam podobne błedy w C6 2.4, mechanicy nie moga znalesc przyczyny.
00032 Bank 2: Camshaft A (Intake) Position Actuator Malfunction0 P0020 Not A Plausible Signal
00033 Bank 2 : Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-advanced) P0021 Not A Plausible Signal
00838 Camshaft Position Sensor (G163): Implausible Signal P0346 Short with power Intermittent
W serwiesie powiedzieli ze albo, swiece,cewki albo sensor. Wszystko wymienione i dalej jest błąd. Silnik jakby nierowno chodzi, jak diesel.
Mechanik sprawdzil łancuch i niby jest ok, wymienil napinacz. Mowil ze stary mu sie "rozpadl w rekach'' ale dalej mam te bledy.
W nastepnym tygodniu ma dalej sprawdzac, chociaz nie ma pojecia czemu tak sie dzieje. Moze jakies podpowiedzi???
PS Wesolych Swiat dla wszystkich klubiwiczow a6
00032 Bank 2: Camshaft A (Intake) Position Actuator Malfunction0 P0020 Not A Plausible Signal
00033 Bank 2 : Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-advanced) P0021 Not A Plausible Signal
00838 Camshaft Position Sensor (G163): Implausible Signal P0346 Short with power Intermittent
W serwiesie powiedzieli ze albo, swiece,cewki albo sensor. Wszystko wymienione i dalej jest błąd. Silnik jakby nierowno chodzi, jak diesel.
Mechanik sprawdzil łancuch i niby jest ok, wymienil napinacz. Mowil ze stary mu sie "rozpadl w rekach'' ale dalej mam te bledy.
W nastepnym tygodniu ma dalej sprawdzac, chociaz nie ma pojecia czemu tak sie dzieje. Moze jakies podpowiedzi???
PS Wesolych Swiat dla wszystkich klubiwiczow a6
daniel1997, co do kosztów w C6, to jeśli jest na łańcuchu (tak jak u mnie) i to od strony grodziowej... to koszty ok 7k. a w ASO grubo ponad 10k... Mówię tu o kosztach swojego motoru, ale Ty też masz V6, z tym że tak jak mówię, zależy od tego gdzie tam jest umiejscowiony rozrząd i czy trzeba wyciągać silnik/skrzynię...
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
ma łańcuch, ja wymieniałem cały komplet, koszt samych części to o ile pamiętam ponad 6tys...
u mnie jakiś z tych błędów czasami powraca choć silnik pracuje równo i zrobiłem już wszystko co można było i byłem w chyba z 5 warsztatach w tym w ASO, nikt nie znalazł nic niepokojącego. Po tych zabiegach zrobiłem już 15tys km i nie widzę żadnych nieprawidłowości poza błędem, który pokazuje tylko vag.
u mnie jakiś z tych błędów czasami powraca choć silnik pracuje równo i zrobiłem już wszystko co można było i byłem w chyba z 5 warsztatach w tym w ASO, nikt nie znalazł nic niepokojącego. Po tych zabiegach zrobiłem już 15tys km i nie widzę żadnych nieprawidłowości poza błędem, który pokazuje tylko vag.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
shogun, jest na forum człowiek, który ma swój serwis w Gdańsku i z tego co wiem, to robił już kilku osobom rozrządy, z którymi nie potrafili sobie poradzić inni... właśnie powracające błędy itp.
serwis-hukalowicz-j-gdansk-vt41617.htm
Może z nim porozmawiaj?
serwis-hukalowicz-j-gdansk-vt41617.htm
Może z nim porozmawiaj?