Momentem przełomowym była wizyta kolegi u którego pomagałem kodować zestaw Fiscon-Kufatec w A6 C5 po lifcie - pełna współpraca z kierownicą multi , FIS i RNSE. Zacząłem drążyć temat jak coś takiego zmontować i nie wydać dużej ilości $$$

Wpadło więc rozwiązanie - modul Bluetooth z A4 B6/B7 i A3 8P - w tych autach były też te same radia co w naszych C5 więc musi to działać.
Potrzebne rzeczy:
- radio które działa po CAN ( Concert CD , Symphony II nawet RNSD też ogarnie )
- kierownica Multifunkcja ( najlepiej z przekaźnikiem przesyłającym sygnały po CAN )
- moduł bluetooth z anteną i wiązką , najlepiej z A4 B6/B7
- mikrofon - wykorzystałem taki z oryginalnego zestawu głośnomówiącego , zakupiłem go razem z lampką w której się fabrycznie znajdował
Po rozpiskę modeli modułów i pinouty itd. odsyłam na stronę: https://portal.a4-klub.pl/a4-b6-b7-inst ... bluetooth/
Radio musiałem wymienić a że posiadałem Symphony I to wybór padł na Symphony II - zyskałem zmieniarkę na 6 CD przy okazj.
Przy wymianie jedyny problem na jaki trafiłem to przewód anteny diversity - w Symphony I złącze Wiclic , w Symphony II FAKRA - pozostaję kupno przejściówki , polutowanie przewodu. Miałem ucięte wiązki z dawcy więc zakupiłem gniazdo Wiclic female i sam stworzyłem przejściówkę.
Symphony I komunikowało się z kierownicą po REMC a z licznikiem po szynie 3LB ( ENA , DATA , CLOCK ) - montaż Bluetooth i radia Symphony II wymagał stworzenia u mnie sieci CAN Infotainment/Display , oraz wymianę przekaźnika multifunkcji na taki obsługujący CAN
Połączyłem wszystko równolegle , stworzoną skrętką z oryginalnymi pinami:
CANH - pin 3 przekaźnika multifunkcji - pin 5 szarej wtyki licznika - pin w radiu wegług naklejki - pin 17 modułu bluetooth
CANL - pin 1 przekaźnika multifunkcji - pin 6 szarej wtyki licznika - pin w radiu - pin 18 modułu bluetooth
Moduł Bluetooth połączyłem z radiem za pomoca zakupionej wiązki pod rnse według schematu z poradnika z A4-klub , mniej więcej tak to wygląda:
Stworzyłem dodatkowe złącza i przelotki żeby mieć możliwość wypięcia i powrotu do fabrycznej konfiguracji w razie niepowodzenia a także aby montaż przebiegł bez lutowania tylko Plug and Play:
Sam moduł ma doskonałe miejsce za schowkiem w miejscu gdzie znajduje się np. moduł samopoziomu:
W tej sytuacji wiązkę do mikrofonu poprowadziłem prawym słupkiem do dachu , po zmontowaniu wszystkiego pozostało kodowanie i adaptacja sterowników:
- w przekaźniku multifunkcji [16] Steering Wheel - zmieniamy ostatnią cyfrę kodowania - xxxx? na 1 ( sterownie telefonem ) lub 5 ( sterowanie telefonem i sterowanie głosem )
- licznik [17] Instruments - kanał 62 adpatacji - zmieniamy na 3 ( +1 czyli Radio i +2 telefon )
- Radio [56] - zmieniamy kodowanie xxx?x - dodajemy +2
Kodowanie bluetooth jest opisane w linku z a4-klub - u mnie zakodowałem - 0000622 ( Basic dla Radia , kierownica multi , diagnoza po Kline , jezyk Angielski )
I tu pojawia się pewien szczegół dlaczego wspomniałem o module z B6/B7 - modyły z A3 8P beda zakodowane na diagnostykę po CAN i nie będzie możliwości połączenia po lini K ( wtedy ratuje tylko podłacznie modułu i przekodowanie w takiej A3 lub podpięcie na stole przez Gateway i zmiana kodowania )
Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.
Całość funkcjonuje bardzo dobrze , jakośc rozmów jest rewalacyjna , na FIS moge przeglądać kontakty z telefonu , działa także sterowanie głosowe , odbieranie i dzwonienie z kierownicy

Tak to wyglada na FIS: