Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift
Od dłuższego czasu planowałem uzupełnienie wyposażenia o zestaw głośnomówiący. Były już na forum opisy montażu zestawów Nokii czy Parrot ale nie do końca miałem pomysł jak ukryć panel sterownia takiego zestawu. W moim poprzednim aucie A4 B5 miałem zestaw Nokii z telefonem w podłokietniku i sterowaniem z kierownicy oraz info na FIS w liczniku ( kontakty itd ) i tego mi brakowało w aktualnej Audi.
Momentem przełomowym była wizyta kolegi u którego pomagałem kodować zestaw Fiscon-Kufatec w A6 C5 po lifcie - pełna współpraca z kierownicą multi , FIS i RNSE. Zacząłem drążyć temat jak coś takiego zmontować i nie wydać dużej ilości $$$
Wpadło więc rozwiązanie - modul Bluetooth z A4 B6/B7 i A3 8P - w tych autach były też te same radia co w naszych C5 więc musi to działać.
Potrzebne rzeczy:
- radio które działa po CAN ( Concert CD , Symphony II nawet RNSD też ogarnie )
- kierownica Multifunkcja ( najlepiej z przekaźnikiem przesyłającym sygnały po CAN )
- moduł bluetooth z anteną i wiązką , najlepiej z A4 B6/B7
- mikrofon - wykorzystałem taki z oryginalnego zestawu głośnomówiącego , zakupiłem go razem z lampką w której się fabrycznie znajdował
Po rozpiskę modeli modułów i pinouty itd. odsyłam na stronę: https://portal.a4-klub.pl/a4-b6-b7-inst ... bluetooth/
Radio musiałem wymienić a że posiadałem Symphony I to wybór padł na Symphony II - zyskałem zmieniarkę na 6 CD przy okazj.
Przy wymianie jedyny problem na jaki trafiłem to przewód anteny diversity - w Symphony I złącze Wiclic , w Symphony II FAKRA - pozostaję kupno przejściówki , polutowanie przewodu. Miałem ucięte wiązki z dawcy więc zakupiłem gniazdo Wiclic female i sam stworzyłem przejściówkę.
Symphony I komunikowało się z kierownicą po REMC a z licznikiem po szynie 3LB ( ENA , DATA , CLOCK ) - montaż Bluetooth i radia Symphony II wymagał stworzenia u mnie sieci CAN Infotainment/Display , oraz wymianę przekaźnika multifunkcji na taki obsługujący CAN
Połączyłem wszystko równolegle , stworzoną skrętką z oryginalnymi pinami:
CANH - pin 3 przekaźnika multifunkcji - pin 5 szarej wtyki licznika - pin w radiu wegług naklejki - pin 17 modułu bluetooth
CANL - pin 1 przekaźnika multifunkcji - pin 6 szarej wtyki licznika - pin w radiu - pin 18 modułu bluetooth
Moduł Bluetooth połączyłem z radiem za pomoca zakupionej wiązki pod rnse według schematu z poradnika z A4-klub , mniej więcej tak to wygląda:
Stworzyłem dodatkowe złącza i przelotki żeby mieć możliwość wypięcia i powrotu do fabrycznej konfiguracji w razie niepowodzenia a także aby montaż przebiegł bez lutowania tylko Plug and Play:
Sam moduł ma doskonałe miejsce za schowkiem w miejscu gdzie znajduje się np. moduł samopoziomu:
W tej sytuacji wiązkę do mikrofonu poprowadziłem prawym słupkiem do dachu , po zmontowaniu wszystkiego pozostało kodowanie i adaptacja sterowników:
- w przekaźniku multifunkcji [16] Steering Wheel - zmieniamy ostatnią cyfrę kodowania - xxxx? na 1 ( sterownie telefonem ) lub 5 ( sterowanie telefonem i sterowanie głosem )
- licznik [17] Instruments - kanał 62 adpatacji - zmieniamy na 3 ( +1 czyli Radio i +2 telefon )
- Radio [56] - zmieniamy kodowanie xxx?x - dodajemy +2
Kodowanie bluetooth jest opisane w linku z a4-klub - u mnie zakodowałem - 0000622 ( Basic dla Radia , kierownica multi , diagnoza po Kline , jezyk Angielski )
I tu pojawia się pewien szczegół dlaczego wspomniałem o module z B6/B7 - modyły z A3 8P beda zakodowane na diagnostykę po CAN i nie będzie możliwości połączenia po lini K ( wtedy ratuje tylko podłacznie modułu i przekodowanie w takiej A3 lub podpięcie na stole przez Gateway i zmiana kodowania )
Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.
Całość funkcjonuje bardzo dobrze , jakośc rozmów jest rewalacyjna , na FIS moge przeglądać kontakty z telefonu , działa także sterowanie głosowe , odbieranie i dzwonienie z kierownicy
Tak to wyglada na FIS:
Momentem przełomowym była wizyta kolegi u którego pomagałem kodować zestaw Fiscon-Kufatec w A6 C5 po lifcie - pełna współpraca z kierownicą multi , FIS i RNSE. Zacząłem drążyć temat jak coś takiego zmontować i nie wydać dużej ilości $$$
Wpadło więc rozwiązanie - modul Bluetooth z A4 B6/B7 i A3 8P - w tych autach były też te same radia co w naszych C5 więc musi to działać.
Potrzebne rzeczy:
- radio które działa po CAN ( Concert CD , Symphony II nawet RNSD też ogarnie )
- kierownica Multifunkcja ( najlepiej z przekaźnikiem przesyłającym sygnały po CAN )
- moduł bluetooth z anteną i wiązką , najlepiej z A4 B6/B7
- mikrofon - wykorzystałem taki z oryginalnego zestawu głośnomówiącego , zakupiłem go razem z lampką w której się fabrycznie znajdował
Po rozpiskę modeli modułów i pinouty itd. odsyłam na stronę: https://portal.a4-klub.pl/a4-b6-b7-inst ... bluetooth/
Radio musiałem wymienić a że posiadałem Symphony I to wybór padł na Symphony II - zyskałem zmieniarkę na 6 CD przy okazj.
Przy wymianie jedyny problem na jaki trafiłem to przewód anteny diversity - w Symphony I złącze Wiclic , w Symphony II FAKRA - pozostaję kupno przejściówki , polutowanie przewodu. Miałem ucięte wiązki z dawcy więc zakupiłem gniazdo Wiclic female i sam stworzyłem przejściówkę.
Symphony I komunikowało się z kierownicą po REMC a z licznikiem po szynie 3LB ( ENA , DATA , CLOCK ) - montaż Bluetooth i radia Symphony II wymagał stworzenia u mnie sieci CAN Infotainment/Display , oraz wymianę przekaźnika multifunkcji na taki obsługujący CAN
Połączyłem wszystko równolegle , stworzoną skrętką z oryginalnymi pinami:
CANH - pin 3 przekaźnika multifunkcji - pin 5 szarej wtyki licznika - pin w radiu wegług naklejki - pin 17 modułu bluetooth
CANL - pin 1 przekaźnika multifunkcji - pin 6 szarej wtyki licznika - pin w radiu - pin 18 modułu bluetooth
Moduł Bluetooth połączyłem z radiem za pomoca zakupionej wiązki pod rnse według schematu z poradnika z A4-klub , mniej więcej tak to wygląda:
Stworzyłem dodatkowe złącza i przelotki żeby mieć możliwość wypięcia i powrotu do fabrycznej konfiguracji w razie niepowodzenia a także aby montaż przebiegł bez lutowania tylko Plug and Play:
Sam moduł ma doskonałe miejsce za schowkiem w miejscu gdzie znajduje się np. moduł samopoziomu:
W tej sytuacji wiązkę do mikrofonu poprowadziłem prawym słupkiem do dachu , po zmontowaniu wszystkiego pozostało kodowanie i adaptacja sterowników:
- w przekaźniku multifunkcji [16] Steering Wheel - zmieniamy ostatnią cyfrę kodowania - xxxx? na 1 ( sterownie telefonem ) lub 5 ( sterowanie telefonem i sterowanie głosem )
- licznik [17] Instruments - kanał 62 adpatacji - zmieniamy na 3 ( +1 czyli Radio i +2 telefon )
- Radio [56] - zmieniamy kodowanie xxx?x - dodajemy +2
Kodowanie bluetooth jest opisane w linku z a4-klub - u mnie zakodowałem - 0000622 ( Basic dla Radia , kierownica multi , diagnoza po Kline , jezyk Angielski )
I tu pojawia się pewien szczegół dlaczego wspomniałem o module z B6/B7 - modyły z A3 8P beda zakodowane na diagnostykę po CAN i nie będzie możliwości połączenia po lini K ( wtedy ratuje tylko podłacznie modułu i przekodowanie w takiej A3 lub podpięcie na stole przez Gateway i zmiana kodowania )
Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.
Całość funkcjonuje bardzo dobrze , jakośc rozmów jest rewalacyjna , na FIS moge przeglądać kontakty z telefonu , działa także sterowanie głosowe , odbieranie i dzwonienie z kierownicy
Tak to wyglada na FIS:
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2018, 22:46 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat mnie bardzo zaciekawił i mam pytanie.
posiadam oryginalny zestaw z telefonem z logo audi w podłokietniku ze sterowaniem w kierownicy i wyświetlaniem rozmówcy na FIS, mikrofon w panelu oświetlenia w podsufitce i głośnik w lewym słupku pomiędzy drzwiami przednimi i tylnymi. Wszystko to jest połączone z Navi Plus RNS-D. Czy kable które wychodzą z navi do centrali telefonicznej będą miały możliwość podłączenia plug&play do modułu bluetooth czy trzeba jakieś przejściówki lutowanie itp.?
posiadam oryginalny zestaw z telefonem z logo audi w podłokietniku ze sterowaniem w kierownicy i wyświetlaniem rozmówcy na FIS, mikrofon w panelu oświetlenia w podsufitce i głośnik w lewym słupku pomiędzy drzwiami przednimi i tylnymi. Wszystko to jest połączone z Navi Plus RNS-D. Czy kable które wychodzą z navi do centrali telefonicznej będą miały możliwość podłączenia plug&play do modułu bluetooth czy trzeba jakieś przejściówki lutowanie itp.?
Nie mogę zlokalizować tego modułu. Za schowkiem pod wykładziną jest moduł ESP nad nim czarny styropian a za nim nic. Rozebrałem tunel ale tam też pusto jest tylko kabel skrętka do telefonu i wraca pod wykładzinę w kierunku tylnego boczku lewego. Jako że mam sedana bez kładzionej kanapy z przegrodą metalową więc zdjęcie boku to kilka śrubek i wcisków. Rozebrałem i brak modułu. Jakaś wiązka kabli wraz z kablem od anteny telefonu przechodzi przez otwór w grodzi w kierunku lewego boczku kanapy. Nie mam pomyslu może w etce będzie pokazane tylko nie wiem jak to sprawdzić.
Re: Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift
pytanie co znaczy sterowanie głosowe?bendzji pisze: I tu pojawia się pewien szczegół dlaczego wspomniałem o module z B6/B7 - modyły z A3 8P beda zakodowane na diagnostykę po CAN i nie będzie możliwości połączenia po lini K ( wtedy ratuje tylko podłacznie modułu i przekodowanie w takiej A3 lub podpięcie na stole przez Gateway i zmiana kodowania )
Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.
Całość funkcjonuje bardzo dobrze , jakośc rozmów jest rewalacyjna , na FIS moge przeglądać kontakty z telefonu , działa także sterowanie głosowe , odbieranie i dzwonienie z kierownicy
jak mam 2004 allroad to który moduł najlepiej? 8P0862335H? 8P0862335G?
czy jest możliwość odtwarzania muzyki z telefonu na radio czy na to pozwala tylko rozwiązanie typu FISCON Bluetooth "Audi-Plus" ?
czego urzyłeś jako anteny bluetooth?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
naciskasz przycisk na kierownicy i można głosowo wybierać numer , lub z ksiązki zapisanej w module
jak nie masz RNSE to każdy będzie ok , jak masz RNSE to szukaj modułu high ( lista co i jak jest w linku do a4klub )
niestety streaming muzyki nie działa
antena bluetooth oryginalna z zestawu - widać ją wpietą do modułu , ta czarna płytka z brązową wtyczką
jak nie masz RNSE to każdy będzie ok , jak masz RNSE to szukaj modułu high ( lista co i jak jest w linku do a4klub )
niestety streaming muzyki nie działa
antena bluetooth oryginalna z zestawu - widać ją wpietą do modułu , ta czarna płytka z brązową wtyczką
racja, to w formie ciekawostki raczej, patrząc po youtube :
chodzi raczej słabo =(
co do streamu muzyki z telefonu, wpadło mi coś takiego: http://mr-fix.pl/wpis/audi-rns-e-aktywacja-aux-in/
co prawda jest to do RNS-e ale może coś wymodzisz do siebie bo kto może jak nie Ty
chodzi raczej słabo =(
co do streamu muzyki z telefonu, wpadło mi coś takiego: http://mr-fix.pl/wpis/audi-rns-e-aktywacja-aux-in/
co prawda jest to do RNS-e ale może coś wymodzisz do siebie bo kto może jak nie Ty
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czy taki moduł bluetooth można wpakować do rns-d. Czy warto bawić się w ten zabieg.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga