Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Taki bluetooth by się przydał do telefonu, pisałeś w pierwszym poście że: "oraz wymianę przekaźnika multifunkcji na taki obsługujący CAN", Chodziło ci oto żeby rozmowy odbierać z kierownicy?
Ceny modułów są różne, przemyśle temat i zobacze jak wpadnie moduł w dobrej cenie z wtyczkami to wezmę się za robotę.
Ceny modułów są różne, przemyśle temat i zobacze jak wpadnie moduł w dobrej cenie z wtyczkami to wezmę się za robotę.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7183
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Tak , żeby odbierać z kierownicy tylko i wyłącznie , mam w A4 B5 podpięty sam moduł bez kierownicy - po prostu odbieram z kierownicy.
Aha w tej sytuacji kupiłem moduł podstawowy/basic - nie pokazuję kontaktów na FIS , tylko numer telefonu i to że ktoś dzwoni itd. , natomast całosć kosztowała mnie około 130-140 zł ( moduł z anteną 49 , wiązka 82 zł , mikrofon 13 zł )
Aha w tej sytuacji kupiłem moduł podstawowy/basic - nie pokazuję kontaktów na FIS , tylko numer telefonu i to że ktoś dzwoni itd. , natomast całosć kosztowała mnie około 130-140 zł ( moduł z anteną 49 , wiązka 82 zł , mikrofon 13 zł )
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7183
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
w pierwszym poście masz linka do a4klub - https://portal.a4-klub.pl/a4-b6-b7-inst ... bluetooth/
Kod: Zaznacz cały
Lista BT z uwzględnieniem funkcjonalności:
8E0 862 335 (do MY 2005.5 A4) [USA] - bez Bluetootha
8P0 862 335 (do MY 2004 A3) - podstawowa funkcjonalność
8P0 862 335 A (MY 2004 A3/A4) - podstawowa funkcjonalność
8P0 862 335 D (MY 2005 A4 do 8E-5-533 000) - podstawowa funkcjonalność
8P0 862 335 E (MY 2005 A4 od 8E-5-533 001 do 8E-5-600 000) - podstawowa funkcjonalność
8P0 862 335 C (MY 2006 A4 od 8E-6-000 001 do 8E-6-800 001)
8P0 862 335 B (MY 2006 A3/A4) [USA]
8P0 862 335 F (MY 2006.5 A3/A4) [Europa]
8P0 862 335 G (MY 2006.5 A4) [USA]
8P0 862 335 M (MY 2007) [Europa]
8P0 862 335 J (MY 2007) [USA]
8P0 862 335 H (MY 2007.5) [Europa]
8P0 862 335 L (MY 2008) [USA]
8P0 862 335 K (MY 2008) [Europa, firmware 0340] -> uszkodzony soft (=unikać)
8P0 862 335 Q (MY 2008) [Europa, firmware 0350]
8P0 862 335 R (MY 2008) [USA]
8P0 862 335 N (MY 2009) [Europa]
8P0 862 335 P (MY 2009) [USA]
8P0 862 335 S (MY 2009.5) [Europa]
8P0 862 335 T (MY 2009.5) [USA]
8P0 862 335 AA (MY 2010) [Europa]
8P0 862 335 AB (MY 2010) [USA]
8P1 862 335 (MY 2011) [Europa]
trochę odgrzeje, ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji, czy jeśli radio jest wyłączone to moduł bluetooth nadal działa? Czyli czy przy wyłączonym radio można odebrać telefon z radia czy najpierw radio trzeba włączyć? Jeśli trzeba najpierw włączyć radio to czy od włączenia radia upływa dużo czasu, żeby można było odebrać telefon przez moduł BT? Jak z obsługą Androida głosem (OK google) czy da się sterować telefonem za pomocą modułu BT?
gdzie znajde mic plus i minus wychodzące gdzieś na slupkach? kierowcy ? pasarzera? w tunelu śrokowym? miałem oryginalny telefon w podłokietniku i już zamontowany mikrofon w podsufitówce.
[ Dodano: 2018-07-30, 18:51 ]
już znalazłem! słupek kierowcy, szara dolna wtyczka, kable czarny i zielony obok siebie razem spięte dodatkowym ekranem:) POZDRO!
[ Dodano: 2018-07-30, 18:51 ]
już znalazłem! słupek kierowcy, szara dolna wtyczka, kable czarny i zielony obok siebie razem spięte dodatkowym ekranem:) POZDRO!
podłączyłem wszystko jak piszesz/ forum a4 jest rozpiska, niestety jakiś błąd na canach, bo vag sie nie łączy jak podepne sterownik bleutooth. może dlatego ze nie mam oryginalnego RNSe a przejściówke rnse z rnasd od naviservice. polutowałem w kable przejściowki poza canami które z kostki licznika i mikrofonem który z szarej wtyczki.
może bezpieczniej jest wpiąc się w instalacje oryginalnej centralki telefonicznej która jest w samochodzie? pytanie czy wszystkie kable z niej będą szły do rnse? czy przez to że szara wtyczka która była oryginalnie wpięta w rnsd a teras jest zbędna nie będzi epołączenia czy ona odpowiada za BOSE? juz sie pogubiłem. sory za zawiłośc ale juz mam troche dość tematu
[ Dodano: 2018-07-31, 19:25 ]
mam zwarcie między tel mute, a k line. nie jest to w instalacji modulu, czy przy podlaczaniu multifunkcji mogłem coś namieszać?
czy jest to jakis bląd przejsciówki naviservis? hmmm
[ Dodano: 2018-07-31, 19:28 ]
dodatkowym objawem na który do tej pory nie zwracałem uwagi jest szum z głośników w drzwich kierowcy, po wyjęciu klulczyka ze stacyjki. kiedys gdzieś czytałem o tym na forum przy okazji RNSE, ale niestety nie moge teraz znaleźć , kojarzycie cos? mozę to ma związek?
może bezpieczniej jest wpiąc się w instalacje oryginalnej centralki telefonicznej która jest w samochodzie? pytanie czy wszystkie kable z niej będą szły do rnse? czy przez to że szara wtyczka która była oryginalnie wpięta w rnsd a teras jest zbędna nie będzi epołączenia czy ona odpowiada za BOSE? juz sie pogubiłem. sory za zawiłośc ale juz mam troche dość tematu
[ Dodano: 2018-07-31, 19:25 ]
mam zwarcie między tel mute, a k line. nie jest to w instalacji modulu, czy przy podlaczaniu multifunkcji mogłem coś namieszać?
czy jest to jakis bląd przejsciówki naviservis? hmmm
[ Dodano: 2018-07-31, 19:28 ]
dodatkowym objawem na który do tej pory nie zwracałem uwagi jest szum z głośników w drzwich kierowcy, po wyjęciu klulczyka ze stacyjki. kiedys gdzieś czytałem o tym na forum przy okazji RNSE, ale niestety nie moge teraz znaleźć , kojarzycie cos? mozę to ma związek?
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Pytanie natury technicznej "bendzji" na jednym z zdjęć zrobiłeś złącze do modułu bt. i masz wyprowadzone przewody CAN do licznika i do radia.
Pytanie czy jak są linie CAN przy radiu to czy jest potrzeba ciągnięcia linii CAN od BT do licznika czy można się wpiąć przy radiu. Pytam zupełnie z ciekawości.
Pytanie czy jak są linie CAN przy radiu to czy jest potrzeba ciągnięcia linii CAN od BT do licznika czy można się wpiąć przy radiu. Pytam zupełnie z ciekawości.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 10:53
- Moje auto: 80 B4
- Lokalizacja: Cedry Wielkie
No i mnie dopadła chęć dopięcia bluettotha w aucie...
Kierę multi już ogarnąłem, udało mi się za rozsądne pieniądze znaleźć moduł bluetooth z a4, wersję z literką C na końcu. Moduł był już z wiązką sporej długości więc tylko kwestia dorobienia kabla do mikrofonu, zmiana lampki na taką z mikrofonem i montaż...
Radio mam Concert II więc CAN już był przy radiu, zasilanie modułu tak jak Bendzji wstawił, z radia, to samo linia K i dołożenie wtyczki czerwonej z 3 pinami z funkcją telefonu.
Moduł działa... tylko za diabła nie da się z nim skomunikować po K-line.
Mam tylko kabel KKL z Vikena, próbowałem włączać zapłon w trakcie nawiązywania połączenia przez VCDS lite z modułem.. (takie info na stronie forum A4 znalazłem) ale za diabła nie udało się z modułem Bluetooth połączyć... Komunikat z VCDS mówi o błędach w komunikacji.. i jest to inny komunikat niż w momencie kiedy próbuję połączyć się z jakimś innym modułem którego fizycznie w aucie nie ma.. Czy możliwe żeby moduł był ustawiony na diagnostykę po CAN??
Może ma ktoś oryginalnego VCDSa w okolicach Trójmiasta i mógłby mi sprawdzić czy da się połączyć z modułem po linii K czy rzeczywiście jest ustawiony na diagnostykę po CAN???
Całe szczęście że udało mi się odgadnąć pin do parowania bluetooth i mogę modułu używać...
Kierę multi już ogarnąłem, udało mi się za rozsądne pieniądze znaleźć moduł bluetooth z a4, wersję z literką C na końcu. Moduł był już z wiązką sporej długości więc tylko kwestia dorobienia kabla do mikrofonu, zmiana lampki na taką z mikrofonem i montaż...
Radio mam Concert II więc CAN już był przy radiu, zasilanie modułu tak jak Bendzji wstawił, z radia, to samo linia K i dołożenie wtyczki czerwonej z 3 pinami z funkcją telefonu.
Moduł działa... tylko za diabła nie da się z nim skomunikować po K-line.
Mam tylko kabel KKL z Vikena, próbowałem włączać zapłon w trakcie nawiązywania połączenia przez VCDS lite z modułem.. (takie info na stronie forum A4 znalazłem) ale za diabła nie udało się z modułem Bluetooth połączyć... Komunikat z VCDS mówi o błędach w komunikacji.. i jest to inny komunikat niż w momencie kiedy próbuję połączyć się z jakimś innym modułem którego fizycznie w aucie nie ma.. Czy możliwe żeby moduł był ustawiony na diagnostykę po CAN??
Może ma ktoś oryginalnego VCDSa w okolicach Trójmiasta i mógłby mi sprawdzić czy da się połączyć z modułem po linii K czy rzeczywiście jest ustawiony na diagnostykę po CAN???
Całe szczęście że udało mi się odgadnąć pin do parowania bluetooth i mogę modułu używać...