Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[audi a6 c6 2007] zmiana gateway na 20 piniowy 4f0 907 468G

Elektryka
Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 15 sty 2017, 10:17

Manix pisze:Problem został rozwiązany zmianą "pinologii" na kablu przejściówce.
Potrzebny był dodatkowy (+) na jednym z pinów.
Nie ukrywam,ze robote by zrobilo podzielenie sie gdzie byl blad w przejsciowce bo mam zrobione tak samo przejsciowki jak na tych schematach i w obu autach PODOBNY objaw po przekladce na 20 pin i zalozeniu MMI3g. O tyle dobrze,ze tutaj udalo sie sciagnac CP bez problemow i na gatku mozna dodawac moduly przez "installation list" ale kodowanie 00303 na obu bez wzgledu na to co zrobie. Taka sama sytuacja jak i u Predkiego. BEM i Alternator chyba nie maja z tym nic wspolnego bo i zrobione nie ma wplywu na bledne kodowanie gatka. Czego brakuje?

Pozdro

bobie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobie » 14 mar 2017, 16:35

Mam już wszystkie części poza alternatorem.

Gateway N,
klema z kostką
gniazdo 26-pin i wtyczkę 20-pin z kabelkami ;-)

Mam jednak parę pytań:
1. Czy ktoś ma może zdjęcie, albo powie mi, gdzie jest PIN 1 w gnieździe 26 pin, bo wymontowałem ze starego gateway-a, ale ni huhu nie ma numerka na tym gnieździe, a chcę zrobić przejściówkę

2. Z klemy (z wtyczki BEM) wychodzą 2 przewody - wiem, że PIN 1 musze pociągnąć do i wpiąć w PIN 2 gateway-a 20-pinowego, oraz w przyszłości połączyć z D+ alternatora
Ale co zrobić z PIN 2 ? Spiąć do masy ? Przy klemie ?

3. Ktoś pisał o jakimś dodatkowym tajemniczym "+" dopiętym do pinów w gateway-u, ale nie wyczytałem gdzie to jest, więc może chodzi o ten PIN 2 gateway-a dopięty do BEM-a i do alternatora?

4. Czy oprócz fikołka z podłączeniem BEM i alternatora do PIN 2 gateway-a pozostałe PINy w przejściówce idą "wprost" tak jak to opisane w tym wątku ?

5. Czy ktoś ma może instalację bez nowego alternatora i nie wywala błędów ? Jeśli nie, to jaki numer części alternatora dla silnika 3.0 TDI. W ETCe znalazłem takie numery części:
180A
03G903016L
06E903018H (wycofany 1.01.20150)
059903018EX
190A (chłodzone cieczą)
079903015JX
07L903015BX

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 15 mar 2017, 03:10

1. Bedzie w narożniku. Zaświecić do środka i zobaczysz 4 cyferki w narożnikach
2.Dzis to robiłem: pin 1 idzie do wtyczki starego modułu baterii (niebieski przewód) i rozgałęziasz ten kabelek ciągnąć go do samego gatewaya 20 pinowego (pin 2)
3.nikt na to nie odpowiedział na forum ale nie ma to nic z BEMem wspólnego . Ja jeździłem do dziś na starym bemie i nowym gatku i wszystko działało oprócz błędu ESP.
4.Tak jak w wątku . Pin 2 BEMu ciągniesz do PLUSA, Pin 1 ciągniesz do gatewaya i łączysz go po drodze z niebieskim przewodem od starej wtyczki BEM.
5.Blad skrzyni dzis zniknął po wymianie BEMu . Zostało Esp na desce i brak komunikacji z alternatorem. Podejrzewam ze nowy alternator rozwiązuje problem. Numeru Ci nie podam niestety . Ma inny regulator napięcia wlasnie ze wspomnianym wtykiem D.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 15 mar 2017, 06:52

dziwne to wszystko ja przechodziłem tez na Gatka 20 pinów ale żaden błąd mi nie wyświetlał .mam zmieniony bem pokazuje stopień naładowania akumulatora ale błędów niemam innych alternator stary nie podpięty do Gatka
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 16 mar 2017, 10:42

Kolega zamówił drugi BEM. Naładowania nie sprawdzałem czy pokazuje. Grzanie szyby czy podświetlenie w środku itd działają bez zarzutu wiec wykluczam w sumie całkowity brak działania nowego BEMu ale coś musi nyc na rzeczy. Z drugiej strony mam wykończone klocki i o to mi wyje auto tez po odpaleniu . Mogę w sumie wrzucić potem tu skana którego zrobiłem po przekładce. Będzie drugi BEM to podmienię i zobaczę .
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)

bobie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobie » 22 mar 2017, 23:04

Panowie wymieniłem dziś gatka na 4F0907468N.
Nie podłączałem jeszcze nic poza przejściówką gatewaya. Nie podłączałem nowej klemy, ani nie odłączałem starego BEM-a

Wygląda na to, że wszystko w miarę działa, tylko w silniku dostaję błąd o braku komunikacji z BEM i w gateway-u brak połączenia z magistralą ACC:

Address 19: CAN Gateway Labels: 4F0-907-468.clb
Control Module Part Number: 4F0 907 468 N HW: 4F0 907 468 G
Component and/or Version: GW-BEM 5CAN-M H06 0035
Software Coding: 000300
Work Shop Code: WSC 12345 123 999999
VCID: 3A7BD46AB5FF94CE9A7-806F
1 Fault Found:

02001 - Data-Bus Automatic Distance Regulation
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 4
Reset counter: 33
Mileage: 237184 km
Time Indication: 0
Date: 2008.05.29
Time: 01:11:40

Freeze Frame:
Bin. Bits: 10111
Voltage: 11.20 V
Count: 7
Bin. Bits: 10011

Sęk w tym, że mam wyłączoną obsługę ACC w gateway-u.

Kolejny problem to brak wyświetlania nastaw klimatronika w MMI. Mam panel V2 (czarny), nie wykazuje żadnych błędów.

Zastanawiam się, czy jest sens podłączania nowej klemy i kabelków do PIN 2 gateway-a.
Póki co nie mam blędów ESP, a przejechałem 200km

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 22 mar 2017, 23:07

ja nie miałem podlaczonej i tak jezdziłem
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

bobie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobie » 25 mar 2017, 18:42

Panowie, jak podłączyć w końcu tę nową klemę?

Tutaj są schematy z ELSY:
http://www.cenzura/xf/threads/my ... 351/page-8

I z nich wynika, że z nowej klemy (2 piny):
PIN 1 (niebieski) - do gateway-a 20-pinowego - PIN 2 i dalej do alternatora
PIN 2 (czarno/fioletowy) - do "+" w skrzynce bezpieczników w bagażniku

Czy można wykorzystać PIN 14 z wtyczki ze starego BEM-a ?
Czy PIN 8 starej wtyczki musi być połączony z niebieskim przewodem do gateway-a ?

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 26 mar 2017, 21:49

To Ty pisałeś na na cenzura ? Jak tak to jadę do poznania za 2 tygodnie to mogę Ci pomoc z tym.
Ogólnie to tak jak pisane. Ja miałem schemat od Predkiego :

Kabel nowy ciągniesz od 2 PINu gatka do bagażnika i łączysz go z niebieskim kablem ze starej wtyczki BEMu. To wszystko razem do PINu 1 nowej klemy.

Pin 2 nowej klemy do plusa (albo bezpośrednio do akumulatora albo do czarno fioletowego kabla starejklemy).

Tyle w temacie.

Napisz czy masz błąd Esp na tym gatku proszę. Ja mam w dwóch autach ( brak nowego alternatora )
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 27 mar 2017, 10:39

tak jak kolega pisze podłączyć ja nie zmieniałem alternatora i nie podłączałem go do gatka ,poziom akumulatora pokazuje błędów żadnych nie mam więc nie zmieniam alternatora
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

bobie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobie » 28 mar 2017, 08:30

Screw pisze:To Ty pisałeś na na cenzura ? Jak tak to jadę do poznania za 2 tygodnie to mogę Ci pomoc z tym.
Ogólnie to tak jak pisane. Ja miałem schemat od Predkiego :

Kabel nowy ciągniesz od 2 PINu gatka do bagażnika i łączysz go z niebieskim kablem ze starej wtyczki BEMu. To wszystko razem do PINu 1 nowej klemy.

Pin 2 nowej klemy do plusa (albo bezpośrednio do akumulatora albo do czarno fioletowego kabla starejklemy).

Tyle w temacie.

Napisz czy masz błąd Esp na tym gatku proszę. Ja mam w dwóch autach ( brak nowego alternatora )
Tak, to ja pisałem ;-). Miałem podłączony nowy monitor zgodnie z tym, co piszesz. Tak - miałem błąd ESP, ale nie pamiętam jaki.
Niestety gatek padł mi po 2 dniach i rano nie mogłem odpalić samochodu. Na szczęście miałem starego gatka i podmieniłem tymczasowo.

Jak będziesz w Poznaniu, dawaj znać. Podeślę Ci nr telefonu ma PM.

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 16 cze 2017, 11:40

Panowie szukam flash Sw 4L0 910 468 A - H06 SW 0071 ma ktos moze ??
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 01 wrz 2017, 00:31

Temat ewentualnych skutków wymiany gatka na lift 20 pin wielokrotnie poruszany a sam aż do niedawna nie byłem pewien jak to z błędem ESP jest to napisze:

Nowy gatek ma BEM wbudowany wiec z niego ciągniemy kabelek do bagażnika (pin 2 na gatku) i mostkujemy go z niebieskim kablem we wtyczce starego BEMu (który można zdemontować tak Btw).
Te dwa zmostkowane kable ciągniemy do nowej minusowej klemy akumulatora która posiada wtyczkę (mostek do PINu 1). Pin 2 nowej klemy do stałego plusa.

Po wykonaniu powyższych czynności zakładamy alternator po lifcie ( z literka E) i już NIE ciągniemy żadnych nowych kabli. Ja myślałem ze skoro altek ma dwa piny to ten drugi pin będzie do komunikacji z gatkiem i zarobiłem pin we wtyczce, dorobiłem instalacje żeby ja spiąć z gatkiem ale nic to kompletnie nie zmienia. Ten jeden kabel który oryginalnie jest we wtyczce w zupełności wystarcza i rozwiązuje problem braku komunikacji z alternatorem!
Wymiana alternatora przebiegła bardzo sprawnie , nie koniecznie wg instrukcji z elsy . Ja odkręciłem tylko obejmy przewodów ( 3 śrubki na torxa) po ściągnięciu płyty pod silnikiem żeby zrobić miejsce w stronę prawego przedniego koła. Zakładamy klucz na przedłużce na napinacz, odciągamy aby ściągnąć pasek z koła pasowego. Altek na dwóch szpilkach na klucz 13 oraz plus (tez 13) + wtyczka i możemy tą droga wyciągnąć alternator . Trzeba go wyciągnąć uszami w dół do połowy, obrócić lekko i wyjdzie nie powodując szkód. Pisze w tym temacie jako niezbędnik co do następstw wymiany gatewaya na lift.

Pozdrawiam
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 01 wrz 2017, 06:36

tylko dziwna sprawa ja nie mam błędu esp a mam stary alteranor dziwne ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

bobie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobie » 19 gru 2017, 15:04

Screw pisze:Temat ewentualnych skutków wymiany gatka na lift 20 pin wielokrotnie poruszany a sam aż do niedawna nie byłem pewien jak to z błędem ESP jest to napisze:

Nowy gatek ma BEM wbudowany wiec z niego ciągniemy kabelek do bagażnika (pin 2 na gatku) i mostkujemy go z niebieskim kablem we wtyczce starego BEMu (który można zdemontować tak Btw).
Te dwa zmostkowane kable ciągniemy do nowej minusowej klemy akumulatora która posiada wtyczkę (mostek do PINu 1). Pin 2 nowej klemy do stałego plusa.

Po wykonaniu powyższych czynności zakładamy alternator po lifcie ( z literka E) i już NIE ciągniemy żadnych nowych kabli. Ja myślałem ze skoro altek ma dwa piny to ten drugi pin będzie do komunikacji z gatkiem i zarobiłem pin we wtyczce, dorobiłem instalacje żeby ja spiąć z gatkiem ale nic to kompletnie nie zmienia. Ten jeden kabel który oryginalnie jest we wtyczce w zupełności wystarcza i rozwiązuje problem braku komunikacji z alternatorem!
Wymiana alternatora przebiegła bardzo sprawnie , nie koniecznie wg instrukcji z elsy . Ja odkręciłem tylko obejmy przewodów ( 3 śrubki na torxa) po ściągnięciu płyty pod silnikiem żeby zrobić miejsce w stronę prawego przedniego koła. Zakładamy klucz na przedłużce na napinacz, odciągamy aby ściągnąć pasek z koła pasowego. Altek na dwóch szpilkach na klucz 13 oraz plus (tez 13) + wtyczka i możemy tą droga wyciągnąć alternator . Trzeba go wyciągnąć uszami w dół do połowy, obrócić lekko i wyjdzie nie powodując szkód. Pisze w tym temacie jako niezbędnik co do następstw wymiany gatewaya na lift.

Pozdrawiam
Super, że to opisałeś!
Podasz numer alternatora ? Bo właśnie się przymierzam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja