Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[audi a6 c6 2007] zmiana gateway na 20 piniowy 4f0 907 468G

Elektryka
Awatar użytkownika
Manix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 lut 2010, 17:24
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Manix » 01 paź 2013, 18:18

Na 26 pinowym mogę zmieniać w kodowaniu dowolnie.
Dopiero po podpięciu 20 pinowego na przejściówce zaczynają się problemy.

Czy standardem jest, że na 20 pinowym, bez względu który z trzech posiadanych podepnę "Current Coding" jest 000303?

[ Dodano: 2013-10-01, 18:24 ]
KL4K50N pisze:Manix, Sorki, że odbiegam od tematu. Ty masz u siebie 547tys km przelatane? <szok>
Tak, to prawda. <okok>
Posiadam auto od stanu ok. 15 tkm (przejęte jako półroczne z Ingolstadt).
Pierwszy silnik BLB !! przejechał ponad 420 tkm.

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 01 paź 2013, 19:34

rozpisz przejściówkę bo coś to nie tak jest. rano zerkne to napiszę co i jak powinno być
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

Awatar użytkownika
Manix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 lut 2010, 17:24
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Manix » 02 paź 2013, 09:32

CAN Gateway:
2G CAN Gateway -> 3G CAN Gateway
T26a/1 (rot/blau) -> T20p/1 (Klemme 30)
T26a/2 (rot/blau) -> entfällt x T2bc/1 BEM (neu) und D+ Lichtmaschine
T26a/3 (grau/schwarz) -> T20p/13 (KI Weckleitung T32/28)
T26a/4 (grĂźn/lila) -> T20p/10 (Ringbruchleitung)
T26a/6 (orange/grĂźn) -> T20p/15 (CAN T46b/10H)
T26a/8 (orange/schwarz) -> T20p/16 (CAN T46b/2H)
T26a/9 (orange/blau) -> T20p/18 (Kombiinstrument T32/4)
T26a/11 (orange/rot) -> T20p/19 (OBD Pin 6)
T26a/13 (orange/schwarz) -> T20p/17 (ACC Pin 2)
T26a/14 (braun) -> T20p/11 (Masse)
T26a/15 (braun) -> entfällt x
T26a/16 (schwarz/weiß -> T20p/14 (Klemme 15 Sicherung SC8 5A)
T26a/19 (orange/braun) -> T20p/5 (CAN T46b/10L)
T26a/21 (orange/braun) -> T20p/6 (CAN T46b/2L)
T26a/22 (orange/braun) -> T20p/8 (Kombiinstrument T32/3)
T26a/24 (orange/braun) -> T20p/9 (OBD Pin 14)
T26a/26 (orange/braun) -> T20p/7 (ACC Pin 3)

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 07 paź 2013, 14:51

Z pogańskiego na bardziej przyswajalny :)

Gatek 26 PIN

1 - Terminal 30
2 - Terminal 30
3 - Instrument cluster wake-up
4 - Open circuit diagnostic lead
6 - CAN Bus High (convenience)
8 - CAN Bus High (drive train)
9 - CAN Bus High (instrument cluster)
11 - CAN Bus High (diagnosis)
13 - E-CAN High
14 - Terminal 31
15 - Terminal 31
16 - Terminal 15
19 - CAN Bus Low (convenience)
21 - CAN Bus Low (drive train)
22 - CAN Bus Low (instrument cluster display)
24 - CAN Bus Low (diagnosis)
26 - E-CAN Low

Gatek 20 PIN

1 - Terminal 30
2 - LIN 1 from alternator -C- / battery monitor control unit -J367-
5 - CAN Bus Low (convenience)
6 - CAN Bus Low (drive train)
7 - CAN Bus Low (extended)
8 - CAN Bus Low (instrument cluster display)
9 - CAN Bus Low (diagnosis) to diagnostic connector (T16)
10 - Open circuit diagnostic lead
11 - Terminal 31
14 - Terminal 15
15 - CAN Bus High (convenience)
16 - CAN Bus High (drive train)
17 - CAN Bus High (extended)
18 - CAN Bus High (instrument cluster)
19 - CAN Bus High (diagnosis) to diagnostic connector (T16)
20 - Screen earth

czy masz u siebie zmieniony moduł akumulatora i może alternator?
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

Awatar użytkownika
Manix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 lut 2010, 17:24
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Manix » 20 paź 2013, 13:59

Problem został rozwiązany zmianą "pinologii" na kablu przejściówce.
Potrzebny był dodatkowy (+) na jednym z pinów.

Gateway został w serwisie Audi odblokowany i wszystkie funkcje się pojawiły.
Teraz tylko odpowiednie kodowanie wszystkiego aby uzyskać 100% funkcjonalności.

Niektórzy z kolegów mieli wątpliwości czy zegary z wersji 2005 będą współdziałały z nowym MMI 3G ale nie ma żadnego problemu. FIS był oczywiście oryginalnie kolorowy.

Moduł akumulatora kupiłem idąc za sugestiami kolegów z forum.
Jednak jeszcze nie zmieniłem. Wyrzuca błąd w VCDS ale to rozwiążę później.

Dzięki za podpowiedzi.

[ Dodano: 2013-12-31, 12:37 ]
jasper pisze:czy masz u siebie zmieniony moduł akumulatora i może alternator?
Wracam jeszcze do tematu CAN Gateway.

Czy muszę ciągnąć nowe przewody od BEM (moduł akumulatora) i alternatora do pinu 2 Gateway?

Alternator miałem wymieniany na nowy w Audi Niemcy w trakcie trasy bo stary "padł", moduł akumulatora zakupiłem w nowej wersji używany.

Czy można wykorzystać instalację od starego modułu BEM? Gdzieś tam idzie przewód od klemy (+) i od BEM wersji poprzedniej?

husak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2011, 01:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: husak » 13 sty 2014, 12:23

Witam, Jaka jest najnizsza wersja gatewaya ktora jest potrzebna do zegarow z kolorowym FIS'em??
Musi byc z koncowka G czy moze byc tez z D??
Pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 sty 2014, 15:49

husak pisze:Jaka jest najnizsza wersja gatewaya ktora jest potrzebna do zegarow z kolorowym FIS'em??
A ma to w ogóle znaczenie? To tylko kolor wyświetlacza... sposób przesyłu danych do niego się nie zmienia... zmieniasz cały licznik przecież... Inną sprawą jest lista obsługiwanych funkcji. Ona zależy już od software jaki jest w liczniku...

husak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2011, 01:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: husak » 13 sty 2014, 16:48

Gdzies tu na forum czytalem ze trzeba wymienic gateway jezli jest sprzed polowy 2006 roku.

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 06 lut 2014, 14:15

@Manix jeśli chodzi o BEM to możesz, a nawet trzeba
@husak napisał: Witam, Jaka jest najnizsza wersja gatewaya ktora jest potrzebna do zegarow z kolorowym FIS'em??
Musi byc z koncowka G czy moze byc tez z D??
odpowiem, może być z literką D obsłuży kolorowy FIS bez problemu.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 21 lis 2015, 15:08

Witam pytanie przechodzac na 3g trzeba wymieniac alternator i kleme ? bedzie to mialo znaczenie ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 25 lis 2015, 11:33

Bez wymiany co chwilę będzie ci się pojawiał błąd ESP

Pomijam ciągły błąd w silniku który jest widoczny po podpieciu np VCDS

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 05 gru 2015, 08:04

witam mam klema minusowa 8K0915181D no i alternator po lifcie jak to wszystko podłączyć aby chodziło , mam zmieniony gatek na 20 pin bo zmienialem nawigacje 3g mmi teraz przewod z klemy gdzie podpiać i z alternatora ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 24 gru 2015, 14:00

niebieski przewód z modułu zarządzania energią wyciągasz podpinasz do klemy i do 2 pinu gatka i z 2 gatka do alternatora, czarno fioletowy przewód z modułu zarządzania energią wyciągasz podpinasz do klemy i to wsio.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

bobie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobie » 01 kwie 2016, 10:36

Koledzy mam pytanie. Mam model 2007.10. Kolorowy FIS, MMI 2g. Chcę ruszyć z modami, ale z tego co poczytałem, wszystko zaczyna się od wymiany gateway-a. I tu mam zonk.

Docelowo chciałbym mieć możliwość przynajmniej:
- MMI 3G plus (ten od A8)
- BOSE do 3G
- ACC

Nie wiem, który Gateway wybrać w takim układzie - czy robić update do 20-pinowego (wiem, że wiąże się to z wymianą alternatora i modułu zasilania), czy wystarczy 26-pin przeflashowany.
W obu przypadkach nie wiem jakie indeksy najlepiej dobrać?
Czy 4L0907468B z softem 071, czy może 4F0907468R ?

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 10 sie 2016, 21:50

Koledzy mam pytanko na temat alternatora który będzie pasował do mnie po lifcie ?

[ Dodano: 2016-08-10, 21:50 ]
Witam mam pytanko do kolegi jak uporał sie z tym CAN Gateway.U mnie tez nie mogę nic zakodować widzi ze jest wchodzę w coding i tam gdzie bity są puste pola nie ma opisu , Mam tez przerobionego CAN Gateway na ten wyższy pod 3g mmi, ma ktoś jakie wiadomości na ten temat ?
I mam pytank tak ma być ten układ podłączony z bem który pin do plusa a który do minusa ma iść ?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja