Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

BMK puszcza dymek

Silniki wysokoprężne
krakowianin34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 maja 2017, 15:13
Lokalizacja: kraków

BMK puszcza dymek

Post autor: krakowianin34 » 23 maja 2017, 20:46

Witam
Z góry przepraszam za pewnie kolejne zaśmiecanie pt wtryski.
Za dużo jest czytania tematów nt wtryskiwaczy a czasu mi już brakuje dlatego zwracam się z prośbą do kogoś kto może doradzić.
Auto kupiłem około tydzień .Sprawdzali mi "Fachowcy" tzn najważniejsze dla mnie był rozrząd oraz wtryskiwacze . Koledzy "fachowcy" patrzyli czy nie puszcza na postoju dymu. Ja przez tydzień jazdy od zakupu nie zauważyłem aby cos z rur lecialo do dzisiaj
Zawiozłem auto na wymiane żarników oraz oleju w silniku i stojąc przy nim zauważyliśmy z mechanikiem że z rur sobie wylatuje biały dym. PO przegazowaniu poleciała chmura biała. Stwierdzil wtryski :( i pytanko
bo nie mam żadnych drgań obroty chodzą równo , odpala na zimnym od kopa ale jest przez sekunde zgrzyt jakiś (fachowiec powiedział ze się uruchamia dwumasa :| dlatego jest zgrzyt)
Tenże fachowiec sie zapiera ze to nie będą wtryski ,a dpf spala to co ma spalić W co nie wierzę bo skoro gość przywiózł z hollandi tyle km to na pewno dobrzez jest wypalony.
Poradźcie prosze czy szukać już nowych wtryskiwaczy czy jeszcze coś innego może być tego przyczyną :[
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Schadow02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Schadow02 » 23 maja 2017, 20:50

silnik spalinowy ma to do siebie ze puszcza dymek znaczy ze pracuje <figielek>
z samego dymka nic się nie dowiesz wtryski zostaw w spokoju narazie, sprawdź czy turbo nie puszcza oleju w dolot .

krakowianin34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 maja 2017, 15:13
Lokalizacja: kraków

Post autor: krakowianin34 » 23 maja 2017, 20:53

Dzięki za expressowa odpowiedź,że tak dodam bardzo mnie uspakającą <okok>
ale miałem na prawde dużo diesli w życiu a szczególnie hondy i nie zauważylem żeby mi puszczały :>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 maja 2017, 22:40

Akurat 3.0 TDI na postoju nie puszcza żadnych dymków <uoee> , a przy przegazowaniu może, ale minimalnie. Oczywiście nie ma mowy o żadnej chmurze białego dymu. Oznacza to nieprawidłową dawkę paliwa np. przez lejące wtryski. W tym silniku uszkodzone wtryski w żaden sposób nie powodują falowań obrotów, ponieważ sterownik jest je w stanie idealnie wysterować. Nie mówimy oczywiście o wtryskach w stanie agonalnym <lol> . Przy lejących wtryskach (rzadko są zapieczone) silnik podczas odpalania potrafi się zacinać. Inną oznaką jest przybywanie oleju, ponieważ nadmiar paliwa ścieka do miski olejowej.
Na początku sprawdziłbym stan wtrysków za pomocą VCDS. Do względnej oceny wystarczą pomiary korekt długoterminowych, które można odczytać w grupach 72-77 sterownika silnika. Przy rozgrzanym i odpalonym silniku można też odczytać bieżące korekty w grupach 13-14. Dodatkowo można ocenić stan filtra DPF na podstawie pomiarów z grupy 102 i 104. Dopiero po takich pomiarach można mniej więcej ocenić w jakim stanie są wtryski.

Awatar użytkownika
Schadow02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Schadow02 » 24 maja 2017, 00:50

ustalmy jedno na biało kopci spalany olej silnikowy i ewentualnie płyn chłodniczy!
na czarno sadzi jak są problemy z dawkami - paliwa (za dużo ON lub PB) jak również stosunkowo mało do w/w paliw - powietrza <mysli>

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 525
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 24 maja 2017, 10:52

Schadow02 pisze:ustalmy jedno na biało kopci spalany olej silnikowy i ewentualnie płyn chłodniczy!
na czarno sadzi jak są problemy z dawkami - paliwa (za dużo ON lub PB) jak również stosunkowo mało do w/w paliw - powietrza
Filmik z Youtube, niepotwierdzający tego, co piszesz Typowe objawy lejących wtrysków.

Tak, jak pisze Mateusz- najpierw analiza danych, potem wyciąganie wniosków.

Awatar użytkownika
Schadow02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Schadow02 » 24 maja 2017, 10:59

nie rozmieszaj mnie filmikami jeszcze z bezowymi w roli głównej <glupek>
czemu wszyscy zaczynacie od naprawy wtrysków trzeba zrobić kontrole na powrotach i parametry pracy a później pitolić, łatwiej wyeliminować pierw sprawę puszczanie oleju przez turbo a nie od razu wyj. wtryski może p-pe mu każcie wymienić i wszystkie przewody z bakiem jak przewiduje dok. serwisowa ?????

Tak, jak pisze Mateusz- najpierw analiza danych, potem wyciąganie wniosków.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 maja 2017, 11:07

Schadow02, trochę się mylisz <uoee> .
W większości przypadków jest tak:
- białe spaliny: płyn chłodniczy (ewentualnie para wodna zalegająca w układzie wydechowym, ale po kilku minutach zanika dymienie),
- niebieskie spaliny: olej,
- czarne spaliny: zła dawka paliwa.
Niestety, ale w silnikach CR w C6 biały dym nie zawsze oznacza płyn, tylko właśnie lejące wtryski. Pamiętaj, że po drodze masz filtr DPF, który w pewny sposób 'czyści' spaliny i nie są już ciemne. Przeważnie jest też tak, że na postoju wydobywają się białe spaliny, które są bardzo drażniące, a po przegazowaniu nie widać świata, ponieważ jest wielka chmura białego dymu. Po odpuszczeniu gazu auto zachowuje się nadal jak parowóz <uoee> . Widziałem kilka razy takie coś i zawsze przyczyną były lejące wtryski. Później bardzo szybko zaczyna przybywać olej i robi się nieciekawie.
Dopóki kolega krakowianin34 nie wrzuci screenów z grup, o które go prosiłem, to możemy tylko się zastanawiać, ale na 90% są to wtryski <uoee> .

[ Dodano: 2017-05-24, 11:07 ]
Gdyby nie był to silnik 3.0 TDI, to brałbym pod uwagę inne rzeczy, ale wszyscy wiedzą, że w silnikach o kodzie 3-literowym siadają wtryski :( .
Nigdzie nie pisałem o naprawie wtrysków, tylko o diagnozie, aby to ewentualnie potwierdzić :p .

Piotr Wi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 12 sty 2017, 22:48
Lokalizacja: Ulim

Post autor: Piotr Wi » 24 maja 2017, 11:50

Mój z kolei na 3 tankowania paliwa wlewam 500 - 600 ml oleju bo FIS sie drze. Na postoju przy mocnym butowaniu kłeby niebieskiego dymu. Turbina zregenerowana. Z błędu mam tylko nastawnik turbiny (w innym topicu o tym).

krakowianin34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 maja 2017, 15:13
Lokalizacja: kraków

Post autor: krakowianin34 » 24 maja 2017, 13:34

mat1324 pisze:Schadow02, trochę się mylisz <uoee> .
W większości przypadków jest tak:
- białe spaliny: płyn chłodniczy (ewentualnie para wodna zalegająca w układzie wydechowym, ale po kilku minutach zanika dymienie),
- niebieskie spaliny: olej,
- czarne spaliny: zła dawka paliwa.
Niestety, ale w silnikach CR w C6 biały dym nie zawsze oznacza płyn, tylko właśnie lejące wtryski. Pamiętaj, że po drodze masz filtr DPF, który w pewny sposób 'czyści' spaliny i nie są już ciemne. Przeważnie jest też tak, że na postoju wydobywają się białe spaliny, które są bardzo drażniące, a po przegazowaniu nie widać świata, ponieważ jest wielka chmura białego dymu. Po odpuszczeniu gazu auto zachowuje się nadal jak parowóz <uoee> . Widziałem kilka razy takie coś i zawsze przyczyną były lejące wtryski. Później bardzo szybko zaczyna przybywać olej i robi się nieciekawie.
Dopóki kolega krakowianin34 nie wrzuci screenów z grup, o które go prosiłem, to możemy tylko się zastanawiać, ale na 90% są to wtryski <uoee> .

[ Dodano: 2017-05-24, 11:07 ]
Gdyby nie był to silnik 3.0 TDI, to brałbym pod uwagę inne rzeczy, ale wszyscy wiedzą, że w silnikach o kodzie 3-literowym siadają wtryski :( .
Nigdzie nie pisałem o naprawie wtrysków, tylko o diagnozie, aby to ewentualnie potwierdzić :p .
Na razie jest u mechanika, wymieniam olej w silniku ,żarniki i potem zobaczymy , tak powiedział mechanik ,a może po wymianie się to skończy <luzik>
Dobry znajomy mojego znajomego z serwisu aso sprawdził mi przebieg tego auta jakie miało w holandii i na szczęście nie jest przekręcony przez Pana od któreego kupiłem gdyż w 2016 roku mają adnotacje w aso przy przebiegu 205 000
obecnie ma 218 000 Tak więc Pan handlarz nie kłamał . Tylko dziwne jest to (może zemsta hondy bo 12 w życiu miałem ) że podczas oglądania chodziło na obrotach ciepłe i gazowali i chmury nie było ani dymka ,a po tygodniu nagle mam <hura>
Jeżeli faktycznie będę musiał robić z wtryskami tak robie i za pół roku się z autem żegnam :(
dzięki Panowie za info

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 525
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 24 maja 2017, 13:34

Schadow02 pisze:nie rozmieszaj mnie filmikami jeszcze z bezowymi w roli głównej
W roli głównej w tym materiale jest A6 C6 i lejące wtryski. "Beżowy" jak, go określasz, jest tu, że tak powiem, nieistotny. Nie przeszukiwałem youtube, taki link miałem w tzw. ulubionych i taki też pozwoiłem sobie zacytować. Pewnie znajdzie się więcej tego typu filmów z bardziej dla Ciebie przekonywującymi bohaterami w "roli głównej".
Jeśli oceniasz ludzi na podstawie ich rejonu/kraju pochodzenia i odcienia koloru skóry, to jest to między innymi objaw megalomanii(w tym przypadku).
Warto od czasu do czasu posłuchać opinii/nauczyć się czegoś od innych bez względu na ich pochodzenie.
Schadow02 pisze:czemu wszyscy zaczynacie od naprawy wtrysków trzeba zrobić kontrole na powrotach
Wtryski piezo bada się w specjalnych do tego typu przeznaczonych przyrządach w próbach tzw. dynamicznych.
Ani Mateusz, ani ja nie jesteśmy zwolennikami(wynika to z tego, co tu napisano) wymiany na "wydaje mi się". Pisaliśmy wyraźnie o analizie danych. Ty o tym nie wspomniałeś. Więcej, gdyby opisujący swój problem oparł się wyłącznie na Twojej opinii(pierwszej opinii - "wszystko ok, diesel dymi") narazić mogłoby go to w niedalekiej lub dłuższej przyszłości na duże koszty. Zbagatelizowanie problemu skutkować może poważną, kosztowną w naprawie, usterką silnika.

Awatar użytkownika
Schadow02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Schadow02 » 24 maja 2017, 19:37

Tomnik nie diesel dymi tylko silnik spalinowy.
A ja pisałem co do kolejności sprawdzenia podstaw. Na niebiesko nie kopca silniki z CR polecam lekturę to doczytacie dlaczego. A beżowi sprzedają większość aut w komisach w DE więc wiem jak potrafią pocisnac pod handel autko lepiej niż polaczki, to nie przepadam za nimi bo po nich muszę to naprawić naiwniakom kupującym auto 10 letnie z przebiegiem 160 tys.

lukasz audi0000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasz audi0000 » 28 maja 2017, 15:44

Panowie , miałem taki sam problem około 3 lata temu . Stojąc na np. światłach w lusterkach pojawiał się niebieski dymek w małych ilościach , po starcie było go trochę więcej . Na ciepłym silniku zacinał się na sekundę przy odpaleniu nie zawsze . Wydałem 2000 zł na badania wtryskiwaczy komputerem i w dwóch warsztatach na stole i skończyło się wymianą kompletu . Zrobiłem około 60000km i żadnych problemów z dymieniem czy zacinaniem .
lukasz

krakowianin34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 maja 2017, 15:13
Lokalizacja: kraków

Post autor: krakowianin34 » 29 maja 2017, 09:44

Witam
auto odebrałem wymieniłem wszystkie możliwe filtry oraz olej w silniku .Mechez podpinal pod jakis swój komp żadnych błędów auto nie ma
z tym dymem teraz co zauważyłem dziwna sprawa. Powiedzmy że 5 dni jazdy i 1 raz tylko na luzie stojąc rzez chwile dymek leciał, zgasiłem auto zapalilłem i przestał :shock: a potem zrobiłem z 120 km i ani razu nie było żadnego dymu .
ja po prostu już zgłupiałem :)

Piotr Wi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 12 sty 2017, 22:48
Lokalizacja: Ulim

Post autor: Piotr Wi » 09 cze 2017, 23:28

A więc nie jest fajnie :( Auto trafiło do mechanika. Paliło 600 - 700 ml (5W30 różne firmy testowane) na 2 baki ropy (prawie Wartburg) - co ciekawe auto zupełnie nie kociło gdy chodziło sobie na wolnych obrotach pod domem (dziecko spało wiec klima chłodziła i 30-45 min nawet dymka nie puścił) wystarczyło lekkie muśnięcia gazu a niebiesko z rury że nic nie widać. Turbinę wyeliminowaliśmy (zregenerowana + włożona inna na sprawdzenie) chłopaki zdemontowali mi turbinę oraz łącznik kolektorów z wydechem ... no i kopci dalej ba... żyga olejem z obu kolektorów wprost do wydechu. Zastanawiam sie co robić. Gdy miałem w innym aucie uszkodzone pierścienie kpocił przy odpalaniu i cały czas - tu na wolnych i przy odpalaniu jest OK. Podejrzewamy uszczelniacze zaworowe - pytanie czy da radę wymienić bez demontażu głowic, - chyba że głowica może być walnięta - w sumie z jedenego kolektora żyga bardziej. Prosze o wskazówki co do schematu postępowania

Zapomniałem dodać, odma również wyeliminowana

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl