[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Pocieszę Was, że w mojej byłej C5 1.9 TDI 130 KM rozgrzewanie silnika zimą było również katorgą.
Przy minusowych temperaturach nieraz potrzebował 12-15 KM żeby osiągnąć temperaturę 90. Jazda 80-100 km/h, po wjechaniu do miasta potrafiła temperatura spaść na 80.
Nie wiem jak w C7, ale w C5 po wyłączeniu ECON na klimatroniku samochód ogrzewany był przez elektryczną nagrzewnicę, przez co nieznacznie szybciej silnik osiągał temp. roboczą z uwagi na brak strat ciepła z tradycyjnej nagrzewnicy.
3.0 TDI wcale lepszy nie jest, jakby nie dogrzewacz webasto który posiadam, to rozgrzewałby się wolniej niż 1.9 TDI.
Przy minusowych temperaturach nieraz potrzebował 12-15 KM żeby osiągnąć temperaturę 90. Jazda 80-100 km/h, po wjechaniu do miasta potrafiła temperatura spaść na 80.
Nie wiem jak w C7, ale w C5 po wyłączeniu ECON na klimatroniku samochód ogrzewany był przez elektryczną nagrzewnicę, przez co nieznacznie szybciej silnik osiągał temp. roboczą z uwagi na brak strat ciepła z tradycyjnej nagrzewnicy.
3.0 TDI wcale lepszy nie jest, jakby nie dogrzewacz webasto który posiadam, to rozgrzewałby się wolniej niż 1.9 TDI.
Nie martwcie sie, jeszcze troche i bedzie lato, problem zniknie 
Ja po wizytach w serwisach w Polsce i w Niemczech zrozumialem ze ten model tak ma i oni uwazaja tak jest prawidlowo.
Ale ogolnie przez te wysokie spalanie w miescie raczej cos nie gra, bo na trasie nie jest tak tragicznie.
Ale co by nie bylo to wiadomo, ze serwis nie przyzna sie do tego, ze cos nie wyszlo producentowi.
Jedynie co pozostaje to zmiana auta.

Ja po wizytach w serwisach w Polsce i w Niemczech zrozumialem ze ten model tak ma i oni uwazaja tak jest prawidlowo.
Ale ogolnie przez te wysokie spalanie w miescie raczej cos nie gra, bo na trasie nie jest tak tragicznie.
Ale co by nie bylo to wiadomo, ze serwis nie przyzna sie do tego, ze cos nie wyszlo producentowi.
Jedynie co pozostaje to zmiana auta.
Audi A6 C7 2.0 tdi CGLC 177KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Widzę że o tydzień za późno zaglądnąłem do tego wątku na forum...Auto zakupione i dopiero teraz zgłebiam problem...już boję się co będzie zimą bo do pracy dojeżdzam tylko 15 km...Ale juz teraz i tak spalanie mi wychodzi ponad 8 litrów przy spokojnej jeździe na krótkim odcinku co jest nieporozumieniem..w c6 2.0 tdi manualu potrafiłem na tym samym dystansie zejść nieco ponad 55 litrów..dramat.hghormone pisze:Nie martwcie sie, jeszcze troche i bedzie lato, problem zniknie
Ja po wizytach w serwisach w Polsce i w Niemczech zrozumialem ze ten model tak ma i oni uwazaja tak jest prawidlowo.
Ale ogolnie przez te wysokie spalanie w miescie raczej cos nie gra, bo na trasie nie jest tak tragicznie.
Ale co by nie bylo to wiadomo, ze serwis nie przyzna sie do tego, ze cos nie wyszlo producentowi.
Jedynie co pozostaje to zmiana auta.
p.s.
ile jest gwarancji na auto? jest to 2 lata czy 5 jak głosi inna opinia?
Pozdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 gru 2017, 19:51
- Lokalizacja: WYSZKÓW
Witam. Jestem tu nowy. Dziś pierwsze logowanie. Posiadam od 1,5 roku Audi A6 C7 od roku sam walczyłem z tym problemem. Czytałem wiele For ale wszyscy pisali że serwisy mówią że tak ma być. To chyba bardziej mnie zmotywowało. Wspólnie z moim mechanikiem siedzieliśmy trzy wieczory nad tym i nic. W dniu dzisiejszy na 90 procent problem rozwiązany. A na 90 dlatego że 100 będzie jak polatam ze dwa tygodnie. Jak ktoś ma jeszcze taki problem niech pisze mam nadzieje że uda mi się pomoc. Pozdrawiam
JACK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:06
- Lokalizacja: Świebodzice
Witam, ja mam taki problem że po wymianie termostatu w auto a6 c6 2.7tdi auto w ogóle nie chce się grzać. Temperatura cały czas 50 stopni. Po zagrzaniu go do 90 stopni na dużych obrotach i przejechaniu 2km dalej 50 stopni. Nie wiem czego jest to wina. Termostat wymieniony i układ odpowietrzony a problem dalej pozostał. Czy wiecie panowie czym to może być spowodowane ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 gru 2017, 19:51
- Lokalizacja: WYSZKÓW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 gru 2017, 19:51
- Lokalizacja: WYSZKÓW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jest to termostat odpowiedzialny za chłodnicę układu EGR
. Jest on częścią rurki o numerze 32 (03L 122 157 Q), ale nie jest dostępny osobno. Oczywiście w serwisie można go kupić, ale teoretycznie do C7 nie pasuje, jednak jest w częściach składowych tej rurki. W ASO kosztuje ok. 170 zł i tak jak kolega napisał ma numer 1K0 121 113 A. Poniżej kilka schematów, które mogą pomóc w jego zlokalizowaniu. Na drugim schemacie jest to numer 4. Można ewentualnie kupić sam wkład bez czarnej plastikowej obudowy, np. STAHLTER CD01.75.
![Obrazek]()

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 gru 2017, 19:51
- Lokalizacja: WYSZKÓW
Zgadza się ale przez niego drugim obiegiem płyn idzie na chłodnice. Jak by ktoś chciał na szybko sprawdzić czy ten termostat jest uszkodzony to odepnijcie kostkę z dodatkowej pompy wody i się przejechać. Spokojnie jeździłem tydzień z odpiętą pompą wody i nic się nie stało. Wtedy powinien szybko złapać temperaturę. Na necie można go znaleść po tyn nr co napisałem lub termostat DSG VW.
Zgadza się to ten schemat. Ja wymieniłem tylko sam wkład tego termostatu i jest ok. Przy całości było by dużo rozkręcania.
Zgadza się to ten schemat. Ja wymieniłem tylko sam wkład tego termostatu i jest ok. Przy całości było by dużo rozkręcania.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2017, 13:58 przez szczekaczka00, łącznie zmieniany 1 raz.
JACK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W ELSIE znalazłem jeszcze taki schemat < link >. Dotyczy on silnika 2.0 TDI z manualną skrzynią, ale jest on czytelniejszy od wersji z webasto czy automatem, ponieważ nie ma dodatkowych równoległych podłączeń do obiegu. Omawiany termostat ma numer 12 na tym schemacie
.
W zamienniku można kupić np. BEHR / MAHLE TH575
.

W zamienniku można kupić np. BEHR / MAHLE TH575

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:06
- Lokalizacja: Świebodzice