Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 09 lut 2017, 14:26

Pocieszę Was, że w mojej byłej C5 1.9 TDI 130 KM rozgrzewanie silnika zimą było również katorgą.
Przy minusowych temperaturach nieraz potrzebował 12-15 KM żeby osiągnąć temperaturę 90. Jazda 80-100 km/h, po wjechaniu do miasta potrafiła temperatura spaść na 80.
Nie wiem jak w C7, ale w C5 po wyłączeniu ECON na klimatroniku samochód ogrzewany był przez elektryczną nagrzewnicę, przez co nieznacznie szybciej silnik osiągał temp. roboczą z uwagi na brak strat ciepła z tradycyjnej nagrzewnicy.

3.0 TDI wcale lepszy nie jest, jakby nie dogrzewacz webasto który posiadam, to rozgrzewałby się wolniej niż 1.9 TDI.

hghormone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 14 gru 2014, 09:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hghormone » 09 lut 2017, 14:28

Nie martwcie sie, jeszcze troche i bedzie lato, problem zniknie ;)
Ja po wizytach w serwisach w Polsce i w Niemczech zrozumialem ze ten model tak ma i oni uwazaja tak jest prawidlowo.
Ale ogolnie przez te wysokie spalanie w miescie raczej cos nie gra, bo na trasie nie jest tak tragicznie.
Ale co by nie bylo to wiadomo, ze serwis nie przyzna sie do tego, ze cos nie wyszlo producentowi.
Jedynie co pozostaje to zmiana auta.
Audi A6 C7 2.0 tdi CGLC 177KM

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 23 mar 2017, 09:28

hghormone pisze:Nie martwcie sie, jeszcze troche i bedzie lato, problem zniknie ;)
Ja po wizytach w serwisach w Polsce i w Niemczech zrozumialem ze ten model tak ma i oni uwazaja tak jest prawidlowo.
Ale ogolnie przez te wysokie spalanie w miescie raczej cos nie gra, bo na trasie nie jest tak tragicznie.
Ale co by nie bylo to wiadomo, ze serwis nie przyzna sie do tego, ze cos nie wyszlo producentowi.
Jedynie co pozostaje to zmiana auta.
Widzę że o tydzień za późno zaglądnąłem do tego wątku na forum...Auto zakupione i dopiero teraz zgłebiam problem...już boję się co będzie zimą bo do pracy dojeżdzam tylko 15 km...Ale juz teraz i tak spalanie mi wychodzi ponad 8 litrów przy spokojnej jeździe na krótkim odcinku co jest nieporozumieniem..w c6 2.0 tdi manualu potrafiłem na tym samym dystansie zejść nieco ponad 55 litrów..dramat.
p.s.
ile jest gwarancji na auto? jest to 2 lata czy 5 jak głosi inna opinia?
Pozdr.

robbxl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 lut 2017, 15:00
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: robbxl » 23 mar 2017, 18:00

pan42 pisze:
hghormone pisze:Zauwazylem tez, ze problem dotyczy chyba glownie Audi A6 C7 z 2012r.
Czy jest moze ktos z nowszym modelem co tez ma ten problem ?
Z 2013r to samo :[


[ Dodano: 2017-03-23, 18:00 ]
2014 /7 i tez dzis zauwazylem to samo:(

szczekaczka00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2017, 19:51
Lokalizacja: WYSZKÓW

Post autor: szczekaczka00 » 03 gru 2017, 20:00

Witam. Jestem tu nowy. Dziś pierwsze logowanie. Posiadam od 1,5 roku Audi A6 C7 od roku sam walczyłem z tym problemem. Czytałem wiele For ale wszyscy pisali że serwisy mówią że tak ma być. To chyba bardziej mnie zmotywowało. Wspólnie z moim mechanikiem siedzieliśmy trzy wieczory nad tym i nic. W dniu dzisiejszy na 90 procent problem rozwiązany. A na 90 dlatego że 100 będzie jak polatam ze dwa tygodnie. Jak ktoś ma jeszcze taki problem niech pisze mam nadzieje że uda mi się pomoc. Pozdrawiam
JACK

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 gru 2017, 20:14

To nie lepiej napisać jakie jest możliwe rozwiązanie <mysli>.

Czarna perła
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:06
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: Czarna perła » 03 gru 2017, 20:33

Witam, ja mam taki problem że po wymianie termostatu w auto a6 c6 2.7tdi auto w ogóle nie chce się grzać. Temperatura cały czas 50 stopni. Po zagrzaniu go do 90 stopni na dużych obrotach i przejechaniu 2km dalej 50 stopni. Nie wiem czego jest to wina. Termostat wymieniony i układ odpowietrzony a problem dalej pozostał. Czy wiecie panowie czym to może być spowodowane ?

szczekaczka00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2017, 19:51
Lokalizacja: WYSZKÓW

Post autor: szczekaczka00 » 04 gru 2017, 10:30

Jest drugi termostat chodź Etka nic o nim nie mówi. W sobotę zmieniłem i jest ok. W gąszczu węży znajduję się na rurce wodnej taki coś jak 1K0 121 113A. Bardzo ciężko to wymienić. więc zmieniłem sam wkład. I jest git
JACK

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 04 gru 2017, 11:30

Napisz coś więcej - na którym wężu i jak wymieniałeś bo jeśli ten myk działa to wielu będzie Ci wdzięcznym <okok>
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

szczekaczka00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2017, 19:51
Lokalizacja: WYSZKÓW

Post autor: szczekaczka00 » 04 gru 2017, 12:05

z tyłu za silnikiem idzie metalowa magistrala do niej z 5cm wąż a za nim ten termostat. Bardzo słabo widoczny. następnie trójnik. Spróbije jakiś schemat przesłać
JACK

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 gru 2017, 12:14

Jest to termostat odpowiedzialny za chłodnicę układu EGR :). Jest on częścią rurki o numerze 32 (03L 122 157 Q), ale nie jest dostępny osobno. Oczywiście w serwisie można go kupić, ale teoretycznie do C7 nie pasuje, jednak jest w częściach składowych tej rurki. W ASO kosztuje ok. 170 zł i tak jak kolega napisał ma numer 1K0 121 113 A. Poniżej kilka schematów, które mogą pomóc w jego zlokalizowaniu. Na drugim schemacie jest to numer 4. Można ewentualnie kupić sam wkład bez czarnej plastikowej obudowy, np. STAHLTER CD01.75.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 3 razy.

szczekaczka00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2017, 19:51
Lokalizacja: WYSZKÓW

Post autor: szczekaczka00 » 04 gru 2017, 13:33

Zgadza się ale przez niego drugim obiegiem płyn idzie na chłodnice. Jak by ktoś chciał na szybko sprawdzić czy ten termostat jest uszkodzony to odepnijcie kostkę z dodatkowej pompy wody i się przejechać. Spokojnie jeździłem tydzień z odpiętą pompą wody i nic się nie stało. Wtedy powinien szybko złapać temperaturę. Na necie można go znaleść po tyn nr co napisałem lub termostat DSG VW.

Zgadza się to ten schemat. Ja wymieniłem tylko sam wkład tego termostatu i jest ok. Przy całości było by dużo rozkręcania.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2017, 13:58 przez szczekaczka00, łącznie zmieniany 1 raz.
JACK

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 04 gru 2017, 13:41

Trochę to dziwne, bo z problemem niedogrzanych silników borykają się właściciele prawie nowych aut i mało prawdopodobne, aby ten termostat miał taką małą wytrzymałość, ale??? <mysli>
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 gru 2017, 14:12

W ELSIE znalazłem jeszcze taki schemat < link >. Dotyczy on silnika 2.0 TDI z manualną skrzynią, ale jest on czytelniejszy od wersji z webasto czy automatem, ponieważ nie ma dodatkowych równoległych podłączeń do obiegu. Omawiany termostat ma numer 12 na tym schemacie :).

W zamienniku można kupić np. BEHR / MAHLE TH575 <okok>.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Czarna perła
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:06
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: Czarna perła » 04 gru 2017, 17:54

W C6 nie ma drugiego termostatu. I problem pozostaje nadal nierozwiązany &#128533;

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja