[A6 C5 ALL] - działanie i naprawa tempomatu, tempomat
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Ja może piszę niezrozumiale ale czytałeś dokładnie moje posty?
Nie zdiagnozujesz tempomatu na podciśnienie Vagiem - tylko fizycznie pomiary , sprawdzanie szczelności , podmiany części.... temat rzeka. Coś niby te sterowniki padały ale u znajomego 3 podmieniliśmy i tempomat ciągle nie działał - tzn. w końcu zrezygnowaliśmy...
Ten czarny włącznik - on po wciśnięciu powinien mieć opór właśnie ( pisałem to wyżej o F47)
Podciśnienie sprawdzaliśmy podpinając na krótko pompkę - grucha się zassała , i wciskając hamulec lub sprzęgło układ się napowietrza i grucha wraca do pozycji wyjściowej.
Nie zdiagnozujesz tempomatu na podciśnienie Vagiem - tylko fizycznie pomiary , sprawdzanie szczelności , podmiany części.... temat rzeka. Coś niby te sterowniki padały ale u znajomego 3 podmieniliśmy i tempomat ciągle nie działał - tzn. w końcu zrezygnowaliśmy...
Ten czarny włącznik - on po wciśnięciu powinien mieć opór właśnie ( pisałem to wyżej o F47)
Podciśnienie sprawdzaliśmy podpinając na krótko pompkę - grucha się zassała , i wciskając hamulec lub sprzęgło układ się napowietrza i grucha wraca do pozycji wyjściowej.
to od czego teraz zacząć moim zdaniem jedyny objaw to ... tempomat działał , potem sie rozłączał a teraz wogule nie działa , co moze byc przyczyną takiego zachowania , masz już doświadczenie w tym to może uda się wytypować jaka przyczyna jest takiego zachowania.
Ten czujnik fajnie że ma opór ale to jest wtedy jak działa , hmmm może podciśnienie do niego nie dociera lub on nie wysyła ciśnienia , do pompki , nie wiem ale na chłopski rozum to w jaki sposób on współdziała ciśnieniowo , za co on odpowiada . Próbowałem zassać część ruchomą ale nie zostaje ona w położeniu tylko wraca ,
acha co do oporności czujnika u mnie pokazuje opór przy wciśnietym bolcu tak ma być?
Ten czujnik fajnie że ma opór ale to jest wtedy jak działa , hmmm może podciśnienie do niego nie dociera lub on nie wysyła ciśnienia , do pompki , nie wiem ale na chłopski rozum to w jaki sposób on współdziała ciśnieniowo , za co on odpowiada . Próbowałem zassać część ruchomą ale nie zostaje ona w położeniu tylko wraca ,
acha co do oporności czujnika u mnie pokazuje opór przy wciśnietym bolcu tak ma być?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
najprościej - uruchamiasz tempomat , odpala się pompka która tworzy podciśnienie w układzie wężyków , gruszka zapada się i ciągnie przepustnicę ( powinna zostać w zadanym położeniu przez sterownik ) , w momencie wciśnięcia sprzęgła lub hamulca zaworki otwierają się podciśnienie znika i gruszka wraca do położenia wyjściowego.
Dodatkowo zaworki napowietrzające przerywają obwód prądu co łączy się z wyłączeniem przez sterownik pompki - czyli jeśli pokazuje opór przy wciśniętym to jest dobrze.
Musiałbyś sprawdzać po kolei obwody i połączenia , podmienić sterownik , uruchomić pompkę na krótko i zobaczyć czy układ trzyma ciśnienie.
Dodatkowo zaworki napowietrzające przerywają obwód prądu co łączy się z wyłączeniem przez sterownik pompki - czyli jeśli pokazuje opór przy wciśniętym to jest dobrze.
Musiałbyś sprawdzać po kolei obwody i połączenia , podmienić sterownik , uruchomić pompkę na krótko i zobaczyć czy układ trzyma ciśnienie.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
nie koniecznie - zalezy w jakim roczniku , jeżeli masz silnik taki jak w profilu to nie ma bezpiecznika bo tempomat zasilany jest z bezpiecznika od ECU s32
[ Dodano: 2017-03-22, 21:33 ]
Sprawdz VAGiem czy masz aktywny tempomat i czy w blokach pomiarowych ECU widzi przyciski manetki - jak nie to zobacz czy masz w ogóle kabelki podciągnięte
[ Dodano: 2017-03-22, 21:33 ]
Sprawdz VAGiem czy masz aktywny tempomat i czy w blokach pomiarowych ECU widzi przyciski manetki - jak nie to zobacz czy masz w ogóle kabelki podciągnięte

W pasku włączała się kontrolka na zegarach, myślałem że tu też jest. Więc może działa tylko nie sprawdziłem do końca skoro nie widziałem kontrolki. Jutro sprawdzę
[ Dodano: 2017-03-23, 07:37 ]
Dzięki Panowie za porady. Myślałem że tempomat nie działa, bo nie ma kontrolki a okazało się że wszystko jest sprawne. oby tylko takie "usterki"
[ Dodano: 2017-03-23, 07:37 ]
Dzięki Panowie za porady. Myślałem że tempomat nie działa, bo nie ma kontrolki a okazało się że wszystko jest sprawne. oby tylko takie "usterki"
