Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 10 lut 2017, 14:50

No cóż - wolna droga... dla siebie, - chodzi o ciebie możesz znależść sobie nawet za 2k.
Będziesz miał porównanie - co to warte 2k. a bezpieczny tuning który daje najmniej 50% mocy.

Poza tym - takimi słowami oznajmiasz wszem i wobec, że o tuningu wiesz tyle co NIC...

Dlatego, nie musisz odpisywać ani próbować odpisywać swoich wywodów w tym temacie.

Pozdrawiam

Jarosław-LT

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 lut 2017, 11:32

Jarek-LT pisze:a bezpieczny tuning który daje najmniej 50% mocy.
Bez urazy, nie masz żadnej gwarancji że Twój tunning jest bezpieczny, tym bardziej że silnik nie jest odprężony, a przy doładowaniu gwarantujące te 50% więcej mocy nic nie jest bezpieczne. Zresztą +50% , wynik z 2.8 ląduje w okolicach 2.7tt+chip. I to jest sprawdzony bezpieczny chip.
Jarek-LT pisze: takimi słowami oznajmiasz wszem i wobec, że o tuningu wiesz tyle co NIC...
Wrzuciłeś kompresor i na poprzedniej stronie napisałeś że można jeździć bez strojenia a ze strojeniem jeszcze + 10% mocy. Ile wiesz to tuningu? 0.9b to nie jest mało, tym bardziej dla silnika który wcześniej w kolektorze miał podciśnienie.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 11 lut 2017, 13:37

Nikt tu - mówię o sobie - nie jest obrażalski.

Miałem przedstawić projekt już ale niestety poszedłem dalej.
Jeśli nie możecie zrozumieć, że mały tuning - podstawowy**sterownik sam sie zaadaptuje przy kompresorze - nie będę nalegał. Sam w sobie - tylko i wyłącznie przepustnica/gaz na potencjometrze BEZ LINKI obsłuży go w całości. Kto sobie zafunduje strojenie - będzie jeszcze lepiej. Dopuszczalne doładowanie 0,6 może 07bara i na tym koniec.


Pogrzebałem troche i doszedłem do pułapu 1,3bara - a to już nie zabawa ani nie przelewki. Będę tak grzebał dalej by go skończyć gdyż zainspirowałem sie niestety 4 z przodu.
Przy doładowaniu 1,2bara i powyżej jest to realne i nie bedzie 50% czy 60% ale ponad 100%.
W tym momencie i powyżej 0,7 - strojenie OBOWIĄZKOWE. <stres>
Poza tym pisałem wyrażnie - po adaptacji kompresora każdy strojenie robi we wtasnym zakresie. Bez strojenia bezpiecznie będzie do 0,6. Myśle, ze dacie już spokuj o strojeniu....
<lol> <rotfl> <lol>
Ja mam już w głowie ponad 400 - TO DOPIERO JECHAŁO......

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 11 lut 2017, 15:56

Masz jakis wykres z tego setupu, no a chociażby jakiś filmik jak to jedzie?, bo widzę dołądowanie masz już kosmiczne a piszesz że nic nie jest strojone. Po pierwsze afr napewno nie jest odpowiedni, po drugie mapy zapłonu w wolnossącym ecu nie są zupełnie przystosowane do jazdy z doładowanie, najprościej mówiąc miałbys potężne spalanie stukowe które szybko moze wykończyć silnik.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 22 mar 2017, 11:41

Jarku może jakiś update?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 24 mar 2017, 18:26

Zrobione już wszystko, miałem odezwać się w piątek/sobotę bo w piątek jadę na hamownię. Myślę, że tym razem uda zrobić się zliczenie koni..... <nerwus>

Jarosław-LT

[ Dodano: 2017-03-24, 18:26 ]
WITAM

Cała zmiana nie jest do końca przeprowadzona gdyż na czas nie przyszedł nowy, gęstszy olej i nowe świece. Z tego względu po studiowaniu internetu śmiało mogę powiedzieć, że
cel czyli 300PS - jest OSIĄGNIĘTY chociaż na chwilę obecną 12PS brakuje.....

Czekam na uwagi i komentarze . <luzik>

PS. zrobię jeszcze filmik z przyśpieszenia. Przy wadze 1750kg - przyśpieszenie od 0 - 100 około 6,3s.



Obrazek

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 24 mar 2017, 20:17

Jarek-LT, kto stroił auto?
Jeśli to nie tajemnica?
Czym mierzone czasy?
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 24 mar 2017, 21:39

Z wykresu fajnie położony bardzo nisko wysoki moment obrotowy, potem troszkę gorzej. W sumie nie wiem jak wytrzyma to układ korby/wał/sprzęgło ale pewnie fajnie się jeździ w dolnym zakresie.
W moich osobistych odczuciach miałem nadzieję na więcej zwłaszcza że widziałem co z 3.0TFSI można wyciągnąć.
Jakie doładowanie?

Surkey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:42
Lokalizacja: Żnin

Post autor: Surkey » 25 mar 2017, 16:03

Dobra robota <okok>

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 26 mar 2017, 00:48

Jak widać z wykresu bardzo przyjemnie się to odpycha - od 0 do 3000obr. to torpeda póżniej strzała...
To co teraz jest momentem do 3k w zwykłej 6 nawet nie poliżesz przez szybę, ba w nieprzerobionej może od 3k coś zacznie się odpychać. Piszę tylko, że każde auto powinno tak chodzić/jeżdzić. Mam koła 19R na 245 i żadnych problemów z trakcją czy bebechami silnika. Jeżdząc cywilnie, uwierzcie mi, starczy kręcić do 3k i wyżej nie trzeba ale można...
Mocy przybyło 50% - myślałem, że będzie więcej przy około 0,9-1barze.
Coś jeszcze pomału będę poprawiał by dojść do 330-350PS bez nacisku czy musu.

Bardzo polecam taką konwersję. Jazda jest bez porównania.

Gdyby olej doszedł na czas wraz ze świecami wynik z pewnością pokazał by 300PS-ów.
Jest jeszcze możliwość wywalenia katów z poprawieniem wydechu przez to zwiększenie mocy. Może ktoś trafi lepszego magika od strojenia to wykręci jeszcze większą moc.

MYŚLĘ, ŻE PROJEKT JEST UKOŃCZONY czyli do REALIZACJI W INNYCH AUTACH.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Każdą V6 można zaspokoić kompresorem, A6 C5 - 2.4 , 2.8 A6C6 - 2.4 z nowym innym dolotem i V8 innymi dolotami i tym kompresorem TVS 1320.

Piszę to nie bez powodu ponieważ kompresor teoretycznie obsłuży 550KM.

Jarosław-LT <okok>
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 mar 2017, 11:16

jakie w końcu ECU siedzi w aucie?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 26 mar 2017, 15:37

Sterownik pozostał oryg. Konwersja jest dla ''ludu'' Kto będzie po dołożeniu kompresora, jak pisałem wcześniej, zawsze może w tej materii we własnym zakresie pomodzić.
Dlatego z tego względu np. 330PS to wcale nie musi być koniec MOCY w tym silniku.

Tak wygląda wszystko pod maską.

Obrazek
Obrazek

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 26 mar 2017, 18:35

Jak rozwiązałeś problem z błędami na standardowym komputerze? Co to za osłonka po prawej stronie przy zbiorniczku płynu chłodniczego?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 27 mar 2017, 20:05

Nie wiem o jakich błędach piszesz... bo generalnie jest ich brak. Jeśli chodzi o osłonkę zbiorniczka, abs-u i pompki kompresora - coś kupiłem chyba od A3 - dociąłem dopasowałem i tak wyszło. Wkurzały mnie tam te kable, węże, przewody itp na wierzchu.
Miałem robić dopasowaną ładnie z włókna/carbonu ale na razie zrezygnowałem.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 27 mar 2017, 20:48

Wcześniej pisałeś, że jak dużo dawałeś powietrza to wywalał błąd (2016-07-09, 19:44)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja