Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 sty 2017, 22:25

No jak przy uszach było tak rzeźbione to 360 wejdzie, ale nie rozwiercając otworów i nie szlifując w środku zacisku 360 nie wejdzie.
Tak siada 350 bez kombinowania przy zacisku i uszach zwrotnicy:
Obrazek
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 17 sty 2017, 13:54

Mazdomania pisze:Kwestia jeszcze jakich zwrotnic użyjesz. U mnie trzeba było użyć podkładek między uszy zwrotnicy, a zacisk o grubości ok. 1.5mm, czyli realnie aby było bez podkładek offset 58mm byłby idealny do wycentrowania zacisku nad tarczą.
Gdzieś na forum chyba audizone czytałem, że najlepszy offset do S6 (ktoś tam to sprawdzał) jest 57,2 czyli pokrywa się to z tym, co piszesz Gosia.

Mazdomania pisze:Najlepiej jakbyś miał zacisk i komplet tarcz do przymiarki - byłby wtedy punkt odniesienia w którą stronę najlepiej iść.
Właśnie takie rozwiązanie jest najlepsze i nie stanowi ono problemu jeżeli bym był w kraju niestety w tej chwili jestem poza, a tutaj jest problem kupić tarcze, z którymi w Polsce nie ma problemu. Wszystko na zamówienie ceny z du… y wyjęte poszukam czegoś na szrocie lub zrobię kopię tarczy ze sklejki do pomiarów jak dobrze zrobię to zostawię już ją na aucie (klocki z drewna będą tańsze). :]

marcin85 pisze:w poliftowej esie i rsie szla ta sama zwrotnica dla przykładu lewa to 4B3407253G
Ja u siebie mam takie same zwrotnice w V6 TDI one były montowane A6 C5 od nr Vin 4B-2-031 500

marcin85 pisze:Hej,
co do zacisków, to trzeba przerobić otwory w uszach tzn. przesunąć o 2mm w dół i najlepiej zmniejszyć średnicę o 2mm (bodajże z fi14 na fi12), żeby odsunąć zacisk od osi piasty. Ja liznąłem jeszcze minimalnie owal zacisku od wewnątrz, ale nie wiem czy to konieczne. Wolałem tak zrobić żeby tarcza nie wchodziła na styk tylko miała luz techniczny

także wnioskuje że tej wypowiedzi że siada tarcza 360
Natomiast co do modyfikowania samych zacisków raczej nie wejdę w ten temat z tej strony wolał bym już dorabiać adaptery do połączenia zacsku ze zwrotnicą. Widziałem już jednego co to w 17Z zaspawał otwory na śruby i potem wiercił w innych miejscach w celu przesunięcia zacisku właśnie - niech mu ziemia lekką będzie hehe :( jak pewnego razu nie dojedzie do domu, a ostania rzeczą jaką zobaczy :shock: to jego zaciski z prosiaka odlatujące do ciepłych krajów jak jaskółki pod koniec lata. Jedyną żeźbę jaką bym lub wykonam będzie tarcza z drewna i na tym już poprzestanę <wysmiewacz>

redpoint
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Post autor: redpoint » 04 lut 2017, 09:59

Czy ktoś poda jakiś konkretny setup TYLNYCH hamulcy, żeby dobrze pasowały i mało było przy tym roboty ? Na tarcze 300, bądź 310 mm ?

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 04 lut 2017, 22:43

set z s6 c5 z tarcza a8 d3 310mm i do tego adapter

redpoint
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Post autor: redpoint » 05 lut 2017, 13:03

marcin85 pisze:set z s6 c5 z tarcza a8 d3 310mm i do tego adapter
zaciski i klocki z S6 C5 tarcza A8 d3 310 ( może być 280 ? )

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 05 lut 2017, 13:56

Jak dasz 280 to będziesz musiał odsunąć zacisk o ~5mm... seryjne tarcze S6 tył mają 269mm pomyśl opłaca się tyle kombinować żeby wsadzić tracze większa tylko o 11mm od seryjnej? Ja mam u siebie odsunięty zacisk o 20mm i założone tarcze 310mm i jest różnica w hamowaniu...

Szyszkovsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 gru 2016, 10:34
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Szyszkovsky » 05 lut 2017, 14:49

Mam A6 C5 z 97 roku - 2.8 ACK. Kupiłem za grosze tarcze 312mm, jarzma , klocki, zaciski. Okazało się ze rozstaw śrub na zwrotnicy jest większy niż w moim aucie. Z czego brać zwrotnice? Z poliftowych passatów b5 2.8? Chyba najtaniej wychodzi. Chyba że to błędny trop. Pomożecie?

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 05 lut 2017, 16:18

Jak zmienisz zwrotnice będziesz też potrzebować innych wahaczy dół bo mają inną średnicę sworznia w zwrotnicę... niepotrzebnie wpędziłeś się koszt zestawu 312 trzeba było najpierw zapytać tutaj...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lut 2017, 18:05

no bo kupił 312 z polifta

Szyszkovsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 gru 2016, 10:34
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Szyszkovsky » 05 lut 2017, 19:38

Póki co wydałem tylko 150 pln za komplet, więc nie jest tak źle.
Czyli musiałbym dokupic poliftowe zwrtonice i wachacze dół, tak?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lut 2017, 21:23

tak prosty ma inny sworzeń , do tego czujniki abs bo w alu zwrotnicy sa przykręcane

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 23 lut 2017, 22:10

Siema chce zmienić heble z tylu na 330mm i zaciski z transportera T5 (tłoczek 41mm) Teraz mam zacisk z S6 z tarczą 310mm gdzie tłoczek ma 43mm i nie wiem czy nie pogorszy to siły hamowania...
potrafi ktoś to obliczyć?

Najlepiej było by założyć zacisk z rs6 albo phaetona ale ten pierwszy cholernie drogi i trudno go dostać a drugi jest podobny do tego z rs6 ale różni się mocowaniem linki i trzeba by było kombinować (oba zaciski mają 43mm śr. tłoczka)

Będę wdzięczny za pomoc ;)

M-Man
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 18 mar 2017, 11:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: M-Man » 18 mar 2017, 13:40

Witam wszystkich forumowiczów ! Od niedawna jestem właścicielem poliftowego A6 C5 Avant Quattro 2.7T (BES/ zwrotnice alu, felga avus 17x8 et 35). Po prześledzeniu tego wątku i podobnych znalezionych w sieci mam kilka pytań odnośnie swapu hamulców do mojego modelu, które mam nadzieję pozwolą usystematyzować zdobyte informacje.
Planuję update hamulców na obu osiach ( do przodu 6-tłok 17" i tarcza 330x32mm a na tył zacisk z s6 c5 i tarcza 269x22mm z a8 d2. W zasadzie przeróbka opisywana jest jako plug & play z małym "ale"... W tym temacie @zbig_wwl pisze ze uszy zacisku wymagaja podszlifowania i tu pytanie: o ile trzeba to zrobić żeby tarcza wzgledem zacisku była wycentrowana ? Zacisk już mam (po generacji) i jego grubość wynosi 20.2mm. Samej zwrotnicy nie trzeba ruszac?
Jeśli chodzi o tył to linka ręcznego będzie wystarczająca? I czy obejdzie się bez podkładek ? (znowu kwestia centrowania zacisku do tarczy). Oraz co z osłonami tarcz? Pozbyć się ich całkowicie czy szukać z innych modeli? (jeśli tak to z jakich najlepiej)

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Pomoc mile widziana

Post autor: Audiowizulany » 24 maja 2017, 18:39

Panowie i Panie, potrzebuję waszej pomocy.

Żeby było zwięźle: Mowa o hamulcach na tył.

Jakis czas temu kupiłem zaciski na tył od - jak sądziłem - S6 C5, ponieważ średnica tłoczka miała 43 mm. Gdy zacząłem składać zestaw (na tarczę 269mm) zacisk był tak daleko odsunięty, że niemalże widać na nim było krzywiznę ziemi. Udało mi się znaleźć w pobliżu forumowicza, który akurat pozbywał się setupu z S6(poliftowy), i zacząłem ponownie wszystko skręcać. Zdziwiło mnie jednak, że zaciski jakie kupiłem, miały średnicę tłoczka 39 mm :shock:

Gdy doszedłem do końca to zacisk cały czas był zbyt daleko od tarczy, jednak nie w takim dużym stopniu. Poniżej link z całym kompletem fotografii. Nie wiem już co robić a samochód musi jednak jeździć a nie stać.

Podsumowanie:

Zaciski:
1) 43 mm - nie wiem już skąd
2) 39 mm - teorytycznie S6
Klocki:
1) S6 C5
Tarcze:
1) S6 C5 (269 mm X 22 mm)

P.S.
Widziałem wypowiedzi, że potrzebna jest tarcza z D2 A8. W tym modelu wychodziły 269 i 280 więc mówiąc o 269 nie wiem jak to możliwe bo według wymiarów tarcza z A8 jest "płytsza", byłaby bliżej koła i ocierała o zacisk albo w ogóle nie dałoby się jej zamontować.


Awatar użytkownika
Lukasz24815
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Lukasz24815 » 28 maja 2017, 23:10

kolego Audiowizulany, miałem ten sam problem u siebie. Miałem u siebie tarcze z A8 D2 269mm gdzie klocek wychodził poza średnicę tarczy. U siebie dopasowałem tarcze z A4 280mm i gra giarka


Na tym zdjęciu widać jak klocek wyłazi
Obrazek

Obrazek


Tu już po zmianie na 280mm z A4, klocek idealnie spasowany z tarczą, nie widać tak tego na zdjęciu. Jak chcesz mogę zrobić fotę jak to teraz wygląda jak tarcza zdążyła już trochę zardzewieć <lol>

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Było:
- Fiat 126p :)
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39

- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga