[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Gdzieś na forum chyba audizone czytałem, że najlepszy offset do S6 (ktoś tam to sprawdzał) jest 57,2 czyli pokrywa się to z tym, co piszesz Gosia.Mazdomania pisze:Kwestia jeszcze jakich zwrotnic użyjesz. U mnie trzeba było użyć podkładek między uszy zwrotnicy, a zacisk o grubości ok. 1.5mm, czyli realnie aby było bez podkładek offset 58mm byłby idealny do wycentrowania zacisku nad tarczą.
Właśnie takie rozwiązanie jest najlepsze i nie stanowi ono problemu jeżeli bym był w kraju niestety w tej chwili jestem poza, a tutaj jest problem kupić tarcze, z którymi w Polsce nie ma problemu. Wszystko na zamówienie ceny z du… y wyjęte poszukam czegoś na szrocie lub zrobię kopię tarczy ze sklejki do pomiarów jak dobrze zrobię to zostawię już ją na aucie (klocki z drewna będą tańsze).Mazdomania pisze:Najlepiej jakbyś miał zacisk i komplet tarcz do przymiarki - byłby wtedy punkt odniesienia w którą stronę najlepiej iść.
Ja u siebie mam takie same zwrotnice w V6 TDI one były montowane A6 C5 od nr Vin 4B-2-031 500marcin85 pisze:w poliftowej esie i rsie szla ta sama zwrotnica dla przykładu lewa to 4B3407253G
Natomiast co do modyfikowania samych zacisków raczej nie wejdę w ten temat z tej strony wolał bym już dorabiać adaptery do połączenia zacsku ze zwrotnicą. Widziałem już jednego co to w 17Z zaspawał otwory na śruby i potem wiercił w innych miejscach w celu przesunięcia zacisku właśnie - niech mu ziemia lekką będzie hehe jak pewnego razu nie dojedzie do domu, a ostania rzeczą jaką zobaczy :shock: to jego zaciski z prosiaka odlatujące do ciepłych krajów jak jaskółki pod koniec lata. Jedyną żeźbę jaką bym lub wykonam będzie tarcza z drewna i na tym już poprzestanęmarcin85 pisze:Hej,
co do zacisków, to trzeba przerobić otwory w uszach tzn. przesunąć o 2mm w dół i najlepiej zmniejszyć średnicę o 2mm (bodajże z fi14 na fi12), żeby odsunąć zacisk od osi piasty. Ja liznąłem jeszcze minimalnie owal zacisku od wewnątrz, ale nie wiem czy to konieczne. Wolałem tak zrobić żeby tarcza nie wchodziła na styk tylko miała luz techniczny
także wnioskuje że tej wypowiedzi że siada tarcza 360
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 gru 2016, 10:34
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 gru 2016, 10:34
- Lokalizacja: Gdynia
Siema chce zmienić heble z tylu na 330mm i zaciski z transportera T5 (tłoczek 41mm) Teraz mam zacisk z S6 z tarczą 310mm gdzie tłoczek ma 43mm i nie wiem czy nie pogorszy to siły hamowania...
potrafi ktoś to obliczyć?
Najlepiej było by założyć zacisk z rs6 albo phaetona ale ten pierwszy cholernie drogi i trudno go dostać a drugi jest podobny do tego z rs6 ale różni się mocowaniem linki i trzeba by było kombinować (oba zaciski mają 43mm śr. tłoczka)
Będę wdzięczny za pomoc
potrafi ktoś to obliczyć?
Najlepiej było by założyć zacisk z rs6 albo phaetona ale ten pierwszy cholernie drogi i trudno go dostać a drugi jest podobny do tego z rs6 ale różni się mocowaniem linki i trzeba by było kombinować (oba zaciski mają 43mm śr. tłoczka)
Będę wdzięczny za pomoc
Witam wszystkich forumowiczów ! Od niedawna jestem właścicielem poliftowego A6 C5 Avant Quattro 2.7T (BES/ zwrotnice alu, felga avus 17x8 et 35). Po prześledzeniu tego wątku i podobnych znalezionych w sieci mam kilka pytań odnośnie swapu hamulców do mojego modelu, które mam nadzieję pozwolą usystematyzować zdobyte informacje.
Planuję update hamulców na obu osiach ( do przodu 6-tłok 17" i tarcza 330x32mm a na tył zacisk z s6 c5 i tarcza 269x22mm z a8 d2. W zasadzie przeróbka opisywana jest jako plug & play z małym "ale"... W tym temacie @zbig_wwl pisze ze uszy zacisku wymagaja podszlifowania i tu pytanie: o ile trzeba to zrobić żeby tarcza wzgledem zacisku była wycentrowana ? Zacisk już mam (po generacji) i jego grubość wynosi 20.2mm. Samej zwrotnicy nie trzeba ruszac?
Jeśli chodzi o tył to linka ręcznego będzie wystarczająca? I czy obejdzie się bez podkładek ? (znowu kwestia centrowania zacisku do tarczy). Oraz co z osłonami tarcz? Pozbyć się ich całkowicie czy szukać z innych modeli? (jeśli tak to z jakich najlepiej)
Planuję update hamulców na obu osiach ( do przodu 6-tłok 17" i tarcza 330x32mm a na tył zacisk z s6 c5 i tarcza 269x22mm z a8 d2. W zasadzie przeróbka opisywana jest jako plug & play z małym "ale"... W tym temacie @zbig_wwl pisze ze uszy zacisku wymagaja podszlifowania i tu pytanie: o ile trzeba to zrobić żeby tarcza wzgledem zacisku była wycentrowana ? Zacisk już mam (po generacji) i jego grubość wynosi 20.2mm. Samej zwrotnicy nie trzeba ruszac?
Jeśli chodzi o tył to linka ręcznego będzie wystarczająca? I czy obejdzie się bez podkładek ? (znowu kwestia centrowania zacisku do tarczy). Oraz co z osłonami tarcz? Pozbyć się ich całkowicie czy szukać z innych modeli? (jeśli tak to z jakich najlepiej)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Pomoc mile widziana
Panowie i Panie, potrzebuję waszej pomocy.
Żeby było zwięźle: Mowa o hamulcach na tył.
Jakis czas temu kupiłem zaciski na tył od - jak sądziłem - S6 C5, ponieważ średnica tłoczka miała 43 mm. Gdy zacząłem składać zestaw (na tarczę 269mm) zacisk był tak daleko odsunięty, że niemalże widać na nim było krzywiznę ziemi. Udało mi się znaleźć w pobliżu forumowicza, który akurat pozbywał się setupu z S6(poliftowy), i zacząłem ponownie wszystko skręcać. Zdziwiło mnie jednak, że zaciski jakie kupiłem, miały średnicę tłoczka 39 mm :shock:
Gdy doszedłem do końca to zacisk cały czas był zbyt daleko od tarczy, jednak nie w takim dużym stopniu. Poniżej link z całym kompletem fotografii. Nie wiem już co robić a samochód musi jednak jeździć a nie stać.
Podsumowanie:
Zaciski:
1) 43 mm - nie wiem już skąd
2) 39 mm - teorytycznie S6
Klocki:
1) S6 C5
Tarcze:
1) S6 C5 (269 mm X 22 mm)
P.S.
Widziałem wypowiedzi, że potrzebna jest tarcza z D2 A8. W tym modelu wychodziły 269 i 280 więc mówiąc o 269 nie wiem jak to możliwe bo według wymiarów tarcza z A8 jest "płytsza", byłaby bliżej koła i ocierała o zacisk albo w ogóle nie dałoby się jej zamontować.
Żeby było zwięźle: Mowa o hamulcach na tył.
Jakis czas temu kupiłem zaciski na tył od - jak sądziłem - S6 C5, ponieważ średnica tłoczka miała 43 mm. Gdy zacząłem składać zestaw (na tarczę 269mm) zacisk był tak daleko odsunięty, że niemalże widać na nim było krzywiznę ziemi. Udało mi się znaleźć w pobliżu forumowicza, który akurat pozbywał się setupu z S6(poliftowy), i zacząłem ponownie wszystko skręcać. Zdziwiło mnie jednak, że zaciski jakie kupiłem, miały średnicę tłoczka 39 mm :shock:
Gdy doszedłem do końca to zacisk cały czas był zbyt daleko od tarczy, jednak nie w takim dużym stopniu. Poniżej link z całym kompletem fotografii. Nie wiem już co robić a samochód musi jednak jeździć a nie stać.
Podsumowanie:
Zaciski:
1) 43 mm - nie wiem już skąd
2) 39 mm - teorytycznie S6
Klocki:
1) S6 C5
Tarcze:
1) S6 C5 (269 mm X 22 mm)
P.S.
Widziałem wypowiedzi, że potrzebna jest tarcza z D2 A8. W tym modelu wychodziły 269 i 280 więc mówiąc o 269 nie wiem jak to możliwe bo według wymiarów tarcza z A8 jest "płytsza", byłaby bliżej koła i ocierała o zacisk albo w ogóle nie dałoby się jej zamontować.
- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
kolego Audiowizulany, miałem ten sam problem u siebie. Miałem u siebie tarcze z A8 D2 269mm gdzie klocek wychodził poza średnicę tarczy. U siebie dopasowałem tarcze z A4 280mm i gra giarka
Na tym zdjęciu widać jak klocek wyłazi
Tu już po zmianie na 280mm z A4, klocek idealnie spasowany z tarczą, nie widać tak tego na zdjęciu. Jak chcesz mogę zrobić fotę jak to teraz wygląda jak tarcza zdążyła już trochę zardzewieć
Pozdrawiam
Na tym zdjęciu widać jak klocek wyłazi
Tu już po zmianie na 280mm z A4, klocek idealnie spasowany z tarczą, nie widać tak tego na zdjęciu. Jak chcesz mogę zrobić fotę jak to teraz wygląda jak tarcza zdążyła już trochę zardzewieć
Pozdrawiam
Było:
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga