Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift

Warsztat
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lut 2017, 22:05

to masz immo2 , pestki nie potrzebne zaadaptujesz na starych

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 02 lut 2017, 22:32

Ziomek pisze:W zależności w jakim stanie FIS w nowym liczniku, ja bym wg pestek nie wymieniał. Skoro ma immo2 to szukać licznika 919 z końcówką 881AX.
No ale co zrobisz jeśli wcześniej miałem analogową godzinę (czyli immo1, czyli ID13) i zamaniło mi się na cyfrową i z datą (czyli immo2, czyli ID48)? ...hę? ;)
Zmieniłem pestki/pastylki/transpondery (jak zwał tak zwał) i wsio gra, więc nie widzę problemu, a same plusy. ;d

mimax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 17 sie 2015, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mimax » 02 lut 2017, 23:37

kolego benzi
"nowy" wyswietlacz z pelnym fisem mam z analogowym zegarkiem oznaczenie 4b0 919 880G czyli nie musze wymieniac pastylek ?
pomożesz mi przy adaptacji immo i odczycie pinu , nie do konca jestem obczajony w vagcom bo taki mamz program ,mam nadzieję że wystarczy do tych operaji? , zazwyczaj robiłem tylko kasowanie błędów ,ustawienie dawki i kątwtrysku po wymianie rozrządu.
1.A6 C5 1.9 AVG 2000r avant
2.A6 C5 1.9 AFN 1998r sedan

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lut 2017, 23:54

880G to immo1 a ty masz auto z immo2 czyli jednak pastylki do zmiany

musisz z sieci sciagnać vag eeprom programeer 1.19 nim pin odczytasz

mimax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 17 sie 2015, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mimax » 03 lut 2017, 07:22

ok dzieki

[ Dodano: 2017-02-03, 07:22 ]
czyli kupuje ID13
1.A6 C5 1.9 AVG 2000r avant
2.A6 C5 1.9 AFN 1998r sedan

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 03 lut 2017, 17:30

Moreno pisze:No ale co zrobisz jeśli wcześniej miałem analogową godzinę (czyli immo1, czyli ID13)
Analogowa godzina nie świadczy o tym że licznik ma immo1. Ja mam analogową godzinę i immo2. Co do licznika z zegarem cyfrowym też można tylko znowu wymiana pastylek. Pisałem o najprostszym sposobie.

No to pytanie, czy są liczniki FullFis, z cyfrowym zegarem, białym podświetleniem i pasują do mojej instalacji z czerwoną wtyczka? Jeśli tak to czy ktoś ma numery. Pytam bo może bym sobie sprawił białe podświetlenie z cyfrowym zegarkiem ale wiązkę zabezpieczyłem lepiej niż fabryka i nie mam zamiaru jej ciąć.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 lut 2017, 18:24

Nie ma takiego ,trzeba piny przepinać , można przelotki przygotować

mimax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 17 sie 2015, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mimax » 03 lut 2017, 20:53

witam prosze-potrzebuje łopatologicznego wypunktowania jak dla debila jak po kolei zgrać pin, wgrać pin ,zaadoptować immo , ze starych i nowych zegarów
mam
vag-com 311.2-n i vageeprom v1.19g

ewentualnie tez jak wylaczyc wogole immo

[ Dodano: 2017-02-03, 20:53 ]
bendzji pisze:Trochę zaśmiecamy temat :]

Nic nie musisz przepinać , te dwie wtyczki zielona i niebieska pozostają bez zmian dokładasz szarą wtyczkę. Spalanie z komputera silnika niepotrzebne bo idzie po CAN.

Rozpiska szarej:
Gray 2000+ clusters
1 - Switch for menu control (Menu)
2 - Switch for menu control (out A)
3 - Switch for menu control (out B)
4 - Switch for menu control (Enter)
5 - CAN high speed Display (high +)
6 - CAN high speed Display (low -)
7 - CAN high speed Display (screen)
8 - not used
9 - not used
10 - not used
11 - Enable
12 - Clock-
13 - Data-
14 - Brake light
15 - Wash water level
16 - Tail light/Low beam (Light control)
17 - On board computer left
18 - On board computer right
19 - On board computer reset
20 - Remote control input for auxiliary heater
21 - Summer /Winter Switch
22 - Auxiliary heater on
23 - Push button branch 1 Navigation
24 - Push button branch 2 Navigation
25 - Push button branch Telematik
26 - not used
27 - not used
28 - not used
29 - not used
30 - not used
31 - not used
32 - not used

Podłączasz

- piny manetki ( pin 17 , 18 ,19 )
- z przekaźnika spalonych żarówek - pin 14 i 16 - dajesz masę i nie będzie fis krzyczał albo dokładasz
- czujnika poziomu płyny spryskiwaczy - pin 15 j.w

Dokładanie: link do poradnika , dotyczy A4 B5 ale w 99% to samo: http://chomikuj.pl/soulmaster3m/VAG+AUD ... 664356.pdf

Jak masz radio bez CAN ( np. Symphony I ) - dokładasz 3 piny ( 11 - Enable 12 - Clock 13 - Data ) i łączysz z radiem

Jak radio z CAN - wpinasz sie w pin 5 i 6 kostki i według rozpiski do odpowiednich pinów radia
a jak u mnie jest przedlift 2000r i szara kostka to musze ciagnac sygnal spalania od ecu
1.A6 C5 1.9 AVG 2000r avant
2.A6 C5 1.9 AFN 1998r sedan

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 03 lut 2017, 20:56

do czego są piny 1-4 i 5-7 ???

sash997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 05 kwie 2013, 20:14
Lokalizacja: wieluń

Post autor: sash997 » 03 lut 2017, 21:17

ja u siebie wyłączyłem immo i święty spokuj z dziadostwem :D
pomoc w sprawie pieców webasto

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 lut 2017, 21:32

sawiksaw pisze:do czego są piny 1-4 i 5-7 ???
Piny 1-4 oraz 23-25 są od panelu menu w tunelu - sterowanie navi w FIS , webasto , kontrola ciśnienia w oponach

pin 5 i 6 to CAN Infotainment/Display - radio , navi , kierownica multifinkcja , telefon

[ Dodano: 2017-02-03, 21:32 ]
Kolego mimax tak kręcisz że ja już nic nie wiem , raz piszesz o przedlifcie 98 potem o 2000 rok

jak masz 2000 rok i diesla powinno pójść spalanie po CAN ale to sie okaże po podpięciu , i spalanie nie jest w szarej wtyce

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 03 lut 2017, 21:36

u mnie nie ma tego sterowania
tylko takie dziwne tylko do navi
tz że czegoś mi brakuje w fisie ??

mimax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 17 sie 2015, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mimax » 03 lut 2017, 22:40

bendzji pisze:Kolego mimax tak kręcisz że ja już nic nie wiem , raz piszesz o przedlifcie 98 potem o 2000 rok

jak masz 2000 rok i diesla powinno pójść spalanie po CAN ale to sie okaże po podpięciu , i spalanie nie jest w szarej wtyce
przepraszam za zamieszanie
mam dwie A6

1. afn 1998 oryginalnie zegarek analogowy vin 4BZWN163069 ,kupiony licznik pełny fis zegarek analog 4B0 919 880G

2.avg 2000r prezdlift ale zegarek cyfrowy vin 4BZYNo27159 , kupiony licznik z zegarkiem cyfrowym jeszcze idzie, numeru w tej chwili nie pamiętam

chce zalozyc w obu pelne fis , nie jestem do konca pewien jak to jest z immo w 1.afn z tego co pisales kolego "bendzji" to ori mialem immo 2 ,a ten nowy licznik co kupilem jest z immo 1 mimo ze pisalo na ogloszeniu z samochodu z 1998r, wiec musze kupic pastylki ID13 jesli dalej chce miec immo. i w tym ciagnac kabelek z ecu o sygnale spalania.

a w tym 2.avg czy tez mam ciagnac kabelek z ecu spalania czy nie?

z góry dzieki za odpowiedzi i cierpliwość pozdrawiam
1.A6 C5 1.9 AVG 2000r avant
2.A6 C5 1.9 AFN 1998r sedan

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lut 2017, 07:38

Sprawdź w tym 2000 adaptacje kanału 60 w liczniku w którym teraz masz , ale tak jak pisałem nie wiem tego na 100% wyjdzie po założeniu , na pewno w roczniku modelowym 2001 spalanie idzie po CAN

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 04 lut 2017, 14:18

A czy wie może ktoś dlaczego nie pokazuje na wyświetlaczu otwarcia drzwi?
Gdy wsiadam by odpalić auto, to godzina i km podświetlają się po otworzeniu drzwi, ale gdy np. wysiąde aby zamknąć drzwi od garażu, to nic sie nie zmienia na wyświetlaczu, wciąż jest tylko temperatura i spalanie. :/
Sprawdzałem czujniki drzwi pod vagiem na kanale 5 - widzi, które drzwi otwieram.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja