Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARJ 2.4 165 KM] Niskie ciśnienie oleju

Silniki benzynowe
13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

[ARJ 2.4 165 KM] Niskie ciśnienie oleju

Post autor: 13 » 23 sty 2017, 17:49

Witam wszystkich forumowiczów na wstępie dodam że śledzę to forum od dłuższego czasu i wiele razy okazało się nieocenione przy moich problemach.
Zakładam nowy temat ponieważ zastosowałem się już chyba do wszystkich rad z tego forum a problem nie zniknął mianowicie niskie ciśnienie oleju, po krótce opisze co do tej pory zrobiłem, jeżdżę na oleju Motul x-cleen 5w40.
Krótko po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju samochód od razu trafił do mechanika, silnik chodzi cicho żadnych niepokojących dżwięków, manometr na zimnym wykazał 5 Barów i wraz z rozgrzewaniem się jednostki ciśnienie spadło poniżej 1 Bara, więc miska w dół, w misce zero opiłków, smok czysty, zaworek przelewowy w pompie sprawny, mimo to ciśnienie dalej niskie, zdecydowałem się na wymianę pompy(używana), nic nie pomogło kontrolka zapala się ok 1 minutę po odpaleniu auta.
Dodam że przy wymianie rozrządu jedyną ingerencją w układ olejowy była wymiana napinacza łańcucha w lewej głowicy,po wymianie sprawdzałem go na Vagu jego wartośc to 23 drugi napinacz chodzi na 21 w grupie 90, wcześniej miałem terkotkę na tym napinaczu wyrobiona była sprężyna wczesnego napięcia.Przed wymianą napinacza wymieniłem jeszcze zaworki zwrotne ale ,że to nie pomogło zdecydowałem się przy wymianie rozrządu na wymianę tego napinacza teraz odpala cicho ale dalej stoi w garażu bo ciśnienie słabe :[.
Skończyły mi się pomysły co może dolegać mojemu audi, w moim mieście ta sprawa przerosła wszystkich mechaników proszę o pomoc i z góry dziękuje wszystkim forumowiczom którzy zainteresują się tym tematem.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 23 sty 2017, 19:16

Bardzo prozaiczna sprawa, lecz wolę zapytać. Jaki masz filtr oleju?
EDIT: I jeśli wszystko sprawdzone, to mogą być panewki zużyte.

Najważniejsza sprawa - jaki ten filtr masz. Bo to on może być problemem... Jeśli nie filtr, nie czujnik (co już wiemy) itd. To kolego czeka cię rozbiórka silnika.

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 23 sty 2017, 19:47

Dzięki za zainteresowanie filtr to Knecht co do panewek to w misie olejowej brak opiłków i silnik chodzi cicho panewki wydaje mi się że byłoby słychać.
W tygodniu zrobię ostatnie co mi przychodzi do głowy zastosuję płukankę liqui moly ponieważ auto kupiłem z Niemiec jakieś trzy miesiące temu wymieniłem olej 2 tysiące temu i wątpię by wcześniejszy miał specyfikacje 5w40 bo zaraz po wymianie zaczęło ciec po silniku, wymieniłem uszczelki pod oba napinacze, pod deklami i na wałkach. Dodam jeszcze że dziś czyściłem miskę z pół godziny z syfu motul musiał oczyscic silnik i może przypchało kanaliki olejowe ? co skutkuje spadkiem ciśnienia już sam nie wiem.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 23 sty 2017, 19:58

Może tak być. Obyś tylko nie zajechał silnika. Sprawdź po płukance jak będzie. Pytanie za 100 punktów - masz zupełną pewność co do oryginalności filtra oleju?

Niemiec pewnie jeździł na long life.... te silniki potrafią być zarąbane w środku tak szlamem, że masakra. Niemniej mała szansa że usłyszysz panewki, te silniki są duże i tutaj od początku usterki do katastrofy może minąć trochę czasu... a jak już je usłyszysz to będzie za późno ;)

Może być też tak, że olej po wypłukaniu szlamu przypchał ci filtr. Płukanie -> nowy olej + filtr i sprawdzaj... trzymam kciuki, żeby to była taka pierdoła.

EDIT: Acz zapchane kanaliki by raczej chyba skutkowały zbyt wysokim ciśnieniem?

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm <- masz tu użyteczny link :)

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 23 sty 2017, 20:30

Filtr zakupiłem w necie więc nie mam pewności. Mam za to skrytą nadzieję :) że to nie panewki dziś przy wymianie pompy myślałem że będzie po sprawie ale bardzo się rozczarowałem zaraz zerknę na link.
Na zdrowy rozsądek też mi się wydaje ze ciśnienie by rosło przy zapchanych kanałach ale czytałem na forum post, w którym była mowa że zmniejszony prześwit też może skutkować spadkiem ciśnienia, ręce opadają.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 23 sty 2017, 20:40

Spadkiem ciśnienia może skutkować nawet niedokręcony korek wlewu oleju... :) Ile przebiegu ma twoje autko?

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 23 sty 2017, 20:48

Przebieg to 192 tysia wygląda na faktyczny, potwierdzony tivem choć wiem że i tiv idzie podrobić :), a czy panewki nie zostawiły by po sobie śladu w misie podczas ścierania?

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 23 sty 2017, 23:16

No idea. Teoretycznie powinny być opiłki, z drugiej strony ich brak też o niczym nie świadczy.

Zmień olej o filtr i patrz co dalej. Ale jak pompa sprawna, wszystko czyste, to słabo to wygląda.

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 24 sty 2017, 00:16

Zrobię płukankę, zmienię filtr tylko on już został do wymiany i dam znać choć nie przejawiam większych nadziei.
Zastanawia mnie tylko to że problem wystąpił dzień po zmianie rozrządu i napinacza.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 25 sty 2017, 20:21

I co? Kiedy planowany zabieg? ;)

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 26 sty 2017, 15:47

Jutro z samego rana <okok>

[ Dodano: 2017-01-26, 15:47 ]
No i lipton po płukance kontrolka niskiego ciśnienia z moich koszmarów znów zagościła na Fisie <zalamka> .
Teraz moją głowę zaprząta jedno pytanie, czy napinacz łańcucha rozrządu może powodować spadki ciśnienia ? bo tylko on jest nowym elementem wprowadzonym do układu olejowego może ma jakąś fabryczną wadę ? bo wycieków z pod niego brak.
Zastanawiam się czy do starego napinacza nie przełożyć ślizgów i sprężyny wczesnego napięcia z tego nowego i z powrotem zainstalować stary w silniku.
Czy ktoś z forumowiczów zaznajomiony z tematem napinaczy mógł by mi odp na to pytanie zanim dojdzie do kompletnej rozbiórki silnika w celu ustalenia przyczyny niskiego ciśnienia

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 28 sty 2017, 04:18

na sprawnym silniku który jest stale monitorowany przez dodatkowy czujnik ciś oleju VDO i właściciela sprawa wygląda tak
z chilą zadziałania sprawnego napinacza -fazatora ciś oleju spada na ok 1s z 3.5 bara na 2.5 bara
ciś na zimnym mam 4.5
nie powinno być większe niż 4.5 bara -zawór ograniczający
ciś na wolnych na gorącym min 1.9 bar -2.2bar w zależności od oleju
olej to najtanszy 10w40 ori pakowany w banki producenta lotos
dlatego lotos bo nie podrabiany dość mam mobila schela i innych markowych które stosowałem do czsu gdy zrobiłem zmianę i ciś spadło na gorącym do 0.8 bar też się wystraszyłem na szczęście zmiana na niepodrobiony olej pomogła wróciło na 2.0 bar
włąsciwe min ciś dla AQD wg audi wynosi min 2.5 bar przy 3000 obr ja mam 3.5

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 28 sty 2017, 12:15

Ja nie wiem, aż tak się nie znam. W sensie, niestety nie znam każdego centymetra układu kanałów olejowych :)

Możesz spróbować z napinaczem, jeśli bezpośrednio przed zmianą było dobrze, teraz jest problem... to może być to. Jak rozumiem, jest to chiński zamiennik. Z tego co wiem, to były z nimi problemy na forum zgłaszane i ludzie robili tak jak opisujesz, zmieniali same ślizgi itd. czyli remontowali stary.

Próbuj i daj znać jak sprawa wygląda

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 28 sty 2017, 17:55

Dzięki enduro7 za info ale po płukance olej zmieniałem razem z filtrem teraz zalałem Motul 6100 SYNERGIE 10w40 i dalej lipa.
Chińczyka nie zaryzykowałbym, kupiłem firmy automotiv germany wyglądem identyczny jak oryginał nawet ślizgi były identyczne(ciemno brązowe), zaraz po zmianie w grupie 90 miał nawet wartości 24, więc to chyba nie napinacz, tonący brzytwy się chwyta :( a jeśli nawet to były by jakieś błędy na Vagu.
Na 99% procent obstawiam panewki, bo wszystko inne sprawdzone, jutro lub pojutrze dobiorę się do nich i zrewiduje ich stan, ale czuje że z moim szczęściem, Nick na forum (13) do czegoś zobowiązuje, trzeba będzie szukać drugiego silnika.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 28 sty 2017, 18:14

oringi na połączeniu pompy oleju z kanałami były ori z aso ? tam jest czuły punkt i często tam gubi ciś

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga