Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Wymiana tylnich klocków + tarcz .... JAK ??

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 18 cze 2013, 14:34

abdul84 pisze:ja tłoczek wcisnąłem ściskiem stolarskim, tłoczek obracałem żeby lżej szło. Jestem laikiem mimo to robota szybka i łatwa - nie ma kiedy piwa wypić nawet

Wiele osób tak myśli a w rzeczywistości jest w błędzie. I to właśnie stąd biorą się narzekania na hamulce, że coś bije, coś piszczy itp itd.
Dlatego czasami lepiej jednak zapłacić te parę groszy w porządnym warsztacie niż potem szukać winnych.
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

abdul84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lip 2012, 14:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: abdul84 » 18 cze 2013, 15:39

Wiele osób tak myśli a w rzeczywistości jest w błędzie. I to właśnie stąd biorą się narzekania na hamulce, że coś bije, coś piszczy itp itd.
Dlatego czasami lepiej jednak zapłacić te parę groszy w porządnym warsztacie niż potem szukać winnych.
Nic nie bije i nie piszczy, nie święci garki...

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 19 cze 2013, 09:03

sprawa jest banalnie prosta, wewnątrz tłoczka jest gwint służący do wysunięcia go podczas używania go przez hamulec ręczny. Zaciągasz gwint się przekręca i wysuwa tłoczek, zwalniasz przekręca się w drugą stronę i tłoczek się chowa. Ot cała filozofia :)
Fuck Fuel Economy

Józefoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 11 paź 2016, 23:16
Lokalizacja: Motycz

Post autor: Józefoo » 26 sty 2017, 19:48

Ja jestem po wymianie tyłu i przodu ale pasuje bliżej wiosny wymienić osłony tylnych tarcz tylko jak to do cholery zrobić jak śruby z tego co widziałem na imbus są tak zakordowane rzazem z obudową łożyska że szok nie ma mowy o odkręceniu macie na to jakiś patent, dzieje się tak chyba dla tego ze obudowa łożyska z piasta jest aluminiowa....
Polonez Caro/Audi 80sedan/Passat B3 sedan/2xTransporter T4-> Audi A6C5 Avant

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 26 sty 2017, 20:46

A probowales odkrecic? Podstawa dobre klucze wyczysc szczotka i zobacz czy pojdzie spryskak np WD 40 albo polej nafta moze ruszy
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 sty 2017, 01:03

Rozwiercić śruby? Obciąc łby kątówką ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

Józefoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 11 paź 2016, 23:16
Lokalizacja: Motycz

Post autor: Józefoo » 27 sty 2017, 13:08

Szkoda nie zrobiłem zdjęcia bo zimno było a ja jeszcze z przodu tarcze i klocki robiłem, powiem tak o odkręceniu nie ma mowy imbus nawet jak odczyści się to na 99% się obrobi w środku -kiedyś miałem audi 80 stwierdzam że i blacharsko mechanicznie było dużo dużo lepiej wykonane. Na tym jest taka jakby narośl utlenionego metalu na razie nie będę z tym walczył niech zimę przeżyje ale na wiosnę mus to zrobić i pytam bo nie wierzę ze tylko ja z tym mam problem, może ktoś na forum już z tym walczył.
Polonez Caro/Audi 80sedan/Passat B3 sedan/2xTransporter T4-> Audi A6C5 Avant

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 sty 2017, 16:48

Co do śrub imbusowych to u mnie podobnie, nie wierzę, że uda się je odkręcić kluczem imbusowym. Z tym, że te blaszane osłony są jeszcze zdrowe więc nie muszę :)

Tak jeszcze pomyślałem, że można by spróbować dospawać jakaś śrubę z łbem sześciokątnym i wtedy odkręcać <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 27 sty 2017, 17:16

Mozesz spróbować tak zwanym śrubokrętem udarowym mozesz nalozyc nasadke jaka chcesz i mocno uderzasz i od uderzenia on sie obkreci pomaga takie cos w właśnie takim przypadku. Ale nie pamietam już czy tam jest takie dojscie, takiego śrubokręta mozesz nie posiadac ale moze masz jakiś znajomych mechaników co ci pożyczą
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 sty 2017, 17:26

Tylko, ze to są śruby imbusowe. Stan gniazda na sześciokąt jest fatalny- zżarte korozją. Normalny, czyli właściwy rozmiarowo sześciokąt zaraz się w nim obróci, chyba żeby ciasno nabić jakiś większy ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 27 sty 2017, 17:41

Mozesz spróbować tylko dobrze bylo by właśnie takim kluczem bo jak będziesz ciagnal moze sie obrócić. A od uderzenia jest wieksze prawdopodobieństwo ze sie odkreci
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

sidor284
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2016, 22:40
Lokalizacja: Sroda śląska

Post autor: sidor284 » 30 sty 2017, 22:11

Ja dzisiaj jestem po kompletnym remoncie hamulcy w tym tłoczków a nie jestem mechanikiem
przednie tarcze łatwo się je robi potrzebujesz imbusa 7 i klucza 17 przynajmniej u mnie tak jarzmo było przykręcone pierwsze co robisz to odkręcasz to szczękę i musisz tu właśnie odkręcić imbusem od jarzma wykręcisz te tulejki (pamiętaj o odpięciu czujnika od zużycia klocków jeśli masz ) jak odkręciłeś już zacisk to najlepiej go sobie podwiesić na lince aby nie urwać przewodów potem odkręcasz jarzmo najlepiej jak byś wyczyścił miejsce klocków a następnie krzyżakowym śrubokrętem odkręcasz tarcze i już masz z górki teraz czyścisz piastę i zakładasz tarcze skręcasz ja śrubka załóż jarzmo , tulei jak wyjąłeś to wyczyść dokładnie i nasmaruj smarem do tego przeznaczonym następnie włóż klocek i pamiętaj aby nasmarować miejsce gdzie klocek się ślizga w jarzmie i pamiętaj o odpowiednim ułożeniu kabla od czujnika następnie ściśnij tłoczek w zaciosu i zobacz czy nie popękała ci gumka na nim jak jest ok załóż szczękę i skręć go tymi tulejami i viola przód gotowy więcej roboty będziesz miał z tyłem ja zrobiłem to tak ze jarzma nawet nie ruszałem tylko zdjąłem zacisk musisz ściągnąć linkę ręcznego aby to zrobić musisz za zaciskiem zdjąć sprężynę co blokuje odpowiednie ułożenie jej i następnie jest tam mała śrubka na imbus 4 możne 5 jak dobrze pamiętam i zdejmujesz linkę następnie odkręcasz ścisk imbusami 7 i klucz 17 jak pamiętam musisz miedzy jarzmo a ścisk go wcisnąć jak ruszysz imbusem to zobaczysz gdzie skontrować ,ściągasz go odrazy możesz go ścisnąć PAMIĘTAJ on jest skręcany a nie wciskany czyścisz jarzmo tam gdzie się klocki znajdują i wyciągnij tulejki co rozkręcałeś i wyczyść nie przejmuj się jak wyjdą z gumkami nic nie stanie się ładnie wchodzą czyszcząc i smarujesz i zakładasz je powrotem nakładasz klocki na jarzmo one maja takie blaski u góry nic z nimi nie rób porostu dociśniesz je ściskiem i będzie ok i teraz złóż w odwrotnej kolejności. ja to tak zrobiłem i wszystko działa i nie narzekam przedtem miałem bicie jak hamowałem z 60 a teraz próbowałem przy 140 i nic wszyściutko elegancko mam nadzieje ze pomogłem :P POWODZENIA

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 31 sty 2017, 09:24

sidor284, gratuluję! <luzik> To co powyżej napisałeś to chyba najdłuższe zdanie które widziałem <radocha>
Z tego powodu nie zawsze można zrozumieć o co Ci chodzi. Jedno wiem na pewno: coś popieprzyłeś z tylnymi zaciskami. Jakie Ty tam tulejki znalazłeś? Jaki klucz 17 i imbus 7???
Po co zdejmowałeś sprężynę ???
Z tego co pamiętam potrzebny jest klucz 13, płaski 15 i jakiś śrubokręt do wyczepienia linki :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja