Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 23 sty 2017, 13:36

luke_A6 pisze:Jaki koszt dotychczas + w ilu powinno sie zamknąć ze strojeniem?
U Ciebie może być problem z skrzynią. Z mocą wzrośnie też moment obrotowy i skrzynia może nie dać rady. Chyba że zmienisz na manuala.

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 23 sty 2017, 15:11

Manual juz prawie jest wlozony. Jakie koszty kompresora? Bo nie wiem czy myslec o tym.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 23 sty 2017, 15:15

Trzeba zaczekać aż Jarek ogarnie ten projekt:)

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 23 sty 2017, 20:26

W jaki sposób reguluje się doładowanie w kompresorze? Chciałbym mniej momentu obrotowego, aby skrzynia i sprzęgło wytrzymała.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 24 sty 2017, 20:58

Jeśli chodzi o cene kompletnej konwersji to na dzisiejszy dzień wychodzi około 6,5k - bez STROJENIA !!!!!!!!!!

Trochę pogadałem z tuningowcami dowiadując się, że przy niewysilonym tuningu kończącym sie na konkretnej mocy, niewykręcanej na maxa, niewyskalowanej by robić jeszcze wyżej - tym bardziej przy kompresorze który nabija nam i tak NAJWIĘCEJ MOŻE 0.8x - 0.9bara/ ten kompresor i ten silnik/przy 2.4 może nieznacznie doładować więcej/ nie konieczne jest strojenie...... Trzeba czytać to z przymrużeniem oka bo trzeba pamiętać, że strojeniem możemy zdobyć jeszcze 10 -15% mocy. Główna zaletą może być również ze-stopniowanie sobie momentu, narysowanie wykresu o jaki nam chodzi szczególnie w automacie i zabezpieczenie od zgubnego AFR. O tym musza myśleć ci którzy maja ciężką nogę, depczą w pedał i zabawiają się w ściganki. Również w ich przypadku nie zapomniał bym o lekkim odprężeniu silnika.

Moja konwersja jest bez strojenia. Kto skorzysta z wrzucenia do siebie doładowania kompresorem gdy będzie chciał znajdzie fachowca który zajmie się strojeniem jego przypadku i tyle - nie widzę innych sensownych rozwiązań na'' poczekaniu.''

Również trzeba pamiętać, że możemy jeszcze wynik poprawić odławiając restrykcyjny
WYDECH. Zmiana wydechu i zrobienie go 2x 2,5cala do jednej rurki 3cale i pozbycie się katalizatorów, czego ja jeszcze nie zrobiłem, znacząco odetka wydech i zdecydowanie
poprawi całą mapę i osiągi.
Ja zaplanowałem zmianę wydechu - moze pod koniec roku, narazie tak chce pojeżdzić.
-------------------------------
Silnik już poskładany, czekam jeszcze na kompresor klimy gdyż była uwalona.

Jarosław-LT <nerwus>

PS. tylko pokończę wszystko i natychmiast śmigam na HAMOWNIE !!!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 21:11 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 3 razy.

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 24 sty 2017, 21:06

Panie Jarku, planuje Pan w niedalekiej przyszłości zmierzyć moc na hamowni?

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 24 sty 2017, 22:25

Jarek-LT, chciałbym zobaczyć przebieg momentu i koni.
Jestem ciekaw który "tiuningowiec"Ci powiedział że można wsadzić kompresor i jeździć bez strojenia.
Powiedz mi jeszcze,że założyłeś wydajniejsze wtryski i jeździsz bez ich kalibracji?
Jesteś w wstanie powiedzieć , że jazda na autostradzie z prędkościami 200+ przez dłuższy czas nie wpłynie negatywnie na silnik?
Ciekawe jakie będzie wtedy afr ?
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Surkey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:42
Lokalizacja: Żnin

Post autor: Surkey » 24 sty 2017, 22:45

Dając mniejsze customowe kółko kompresora da się uzyskać nawet 1,1 Bara taka ciekawostka.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 25 sty 2017, 09:06

Proponuje czytać ''ZE ZROZUMIENIEM'' na temat STROJENIA.

Jeśli chodzi o zamontowanie kompresora - po konwersji - STROJENIE każdy - ROBI SAM WE WŁASNYM ZAKRESIE !!!!!!- za ile i jak dogłębnie - JEGO SPRAWA.!!!!!! i jego pieniądze.

Kółko kompresora - każdy w tym temacie będzie miał nowe/miejsze stare ory. nie pasuje
Ja robiąc dla siebie nie wiem czy nie przesadziłem - wyjdzie w praniu. Ale to szczegół który w każdej chwili można poprawić.

Przypadkiem nie pamiętasz średnicy kółka???

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 25 sty 2017, 10:17

Jarek-LT pisze:Jeśli chodzi o zamontowanie kompresora - po konwersji - STROJENIE każdy - ROBI SAM WE WŁASNYM ZAKRESIE !! !!!!-
Jeszcze swojego nie wystroiłeś <dokuczacz> Bo same zmiany mechaniczne to nie wszystko, tym bardziej, że doładowałeś wolnossącą jednostkę - w szerszej perspektywie czasu nie wiadomo czy nie wpłynie to negatywnie na silnik.

Nagraj lepiej filmik jak to jedzie np. od 0 do 100 km/h. Bo pomimo zdjęć ze zmianami mechanicznymi i opisów to czysta abstrakcja :)

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 25 sty 2017, 12:10

Jarek-LT pisze: Trochę pogadałem z tuningowcami dowiadując się, że przy niewysilonym tuningu kończącym sie na konkretnej mocy, niewykręcanej na maxa, niewyskalowanej by robić jeszcze wyżej - tym bardziej przy kompresorze który nabija nam i tak NAJWIĘCEJ MOŻE 0.8x - 0.9bara/ ten kompresor i ten silnik/przy 2.4 może nieznacznie doładować więcej/ nie konieczne jest strojenie......
Jarek-LT pisze:Trzeba czytać to z przymrużeniem oka bo trzeba pamiętać, że strojeniem możemy zdobyć jeszcze 10 -15% mocy.
Ja to tak odbieram.
Inaczej tego nie rozumiem. :p
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

marecek1522
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 sty 2017, 23:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marecek1522 » 26 sty 2017, 23:42

Panowie wie ktoś może dlaczego nie działają fotki , też właśnie montuje kompresor do audi 80 ale bazą jest silnik z 2.7biturbo a kompresor ma być w miejsce kol ssącego , po założeniu większych wtryskuó auto albo nie odpali albo będzie go zalewać , da sie jeździć z wtryskami d0 50 80cc większymi laik nie zauwazy róznicy no ale samym powietrzem silnik nie bezie jechał , każda ingeręcja to wizyta u tunera . jest tu może właściciel . moge prosić o kontakt na fc albo tel , mam kilka pytań

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 30 sty 2017, 21:51

Może spróbuj stroić u nich:

stachu4808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2017, 21:03
Imię: Stachu
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: GOŁDAP

Post autor: stachu4808 » 02 lut 2017, 22:24

właśnie fotek nie można zobaczyć dlaczego może i sam bym się zdecydował na taki kompresor <stres> do swojej a6 c5 :]

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 08 lut 2017, 20:15

W takich cenach to niestety mija się z opłacalnością, jak by to bylo do 3 tyś to okej. Lepiej pchac kase w 2.7, ewentualnie zalozyc kompresor do 4.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja