Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wymiana kompresora klimy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
yogi818
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 23 paź 2014, 23:02
Lokalizacja: Poznań

Wymiana kompresora klimy

Post autor: yogi818 » 15 sty 2017, 00:51

Witam!

Powoli zabieram się za temat klimy. Jak na razie działa, lecz jakoś super nie chłodzi ale to może przez małą ilość czynnika (mały wyciek przy chłodnicy i kompresorze). Niestety jak jest ciepło, na postoju i przy jeździe tak do ok. 1800 obrotów strasznie wyje. <uoee> Jak byłem na wymianie rozrządu u znajomego mechanika twierdził, że słyszy kończący się kompresor. Więc zdecydowałem się na wymianę i przy okazji usunięcie wycieków.

Teraz nie wiem czy regenerować czy może jakiś nowy. Wiem, że było sporo tematów o tym ale różne są opinie. Używanego raczej bym nie chciał, ponieważ nie wiem na co trafię. Może jest ktoś kto regenerował gdzieś w poznaniu lub okolicach jakiś czas temu i jest zadowolony?

Jeszcze jedno pytanko ponieważ planuję sam wymienić, jak wygląda zalanie kompresora olejem? <mysli>

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 16 sty 2017, 02:45

yogi818 pisze:Niestety jak jest ciepło, na postoju i przy jeździe tak do ok. 1800 obrotów strasznie wyje. <uoee>
wyje ponieważ
yogi818 pisze:przez małą ilość czynnika (mały wyciek przy chłodnicy i kompresorze)
yogi818 pisze:Jeszcze jedno pytanko ponieważ planuję sam wymienić, jak wygląda zalanie kompresora olejem? <mysli>
Olej jest w czynniku, także jego zbyt niski stan powoduje takie objawy. Jeśli klima się załącza, to kompresor jeszcze nie padł. Usuń nieszczelności, uzupełnij czynnik i będzie działać.
Pozdrawiam...

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 16 sty 2017, 06:32

Tak ale jeżeli zakładasz nowa sprężarki trzeba ją zalać najpierw samym olejem.Często jest to zrobione przez producenta dlatego są zaślepki. Sama ilość zawartego oleju w czynniku nie wystarcza.Ilość jaka jest potrzebna widnieje na naklejce na kompresorze.

yogi818
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 23 paź 2014, 23:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: yogi818 » 16 sty 2017, 12:35

No właśnie przez małą ilość czynnika nie wyje. Jak uzupełniałem na wiosnę niecałe dwa lata temu, to nie było żadnej poprawy i wyła tak samo tylko lepiej chłodziło.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 17 sty 2017, 14:45

Siemka, <luzik>

Na początek co do wycia sprawdziłbym rolkę napinającą pasek kompresora i łożysko na kole pasowym kompresora możesz zdjąć sam pasek uruchomić silnik i słuchać, czy wyje lub prościej nie wiem, jakie masz tam kompresor, ale jeżeli z takim sprzęgłem http://www.mastermot.pl/public/assets/i ... -razem.jpg odkręć śrubę, która mocuje tarczę sprzęgła klucz 10 i słuchaj. Co do wycieków z samego układu i to jeszcze przez tak długi okres, jak piszesz dwa lata powinieneś wymienić osuszacz i zajrzeć przy okazji do dyszy dławiącej w przewodzie przy filtrze kabinowym.

Odnoście ilości oleju do nowego kompresora jest to zależne od modelu jak do swojego 6SEU12C, jeżeli dobrze pamiętam wlewałem 80ml lepiej wlać trochę mniej niż za dużo, ponieważ po montażu i przy nabijaniu układu czynnikiem maszyna uzupełni niedobór, ale nie odessie zbyt dużej ilości jeżeli przelejesz. Zwrócić też uwagę na fakt, że jeżeli okazałoby się, że masz do wymiany również i skraplacz to do niego też musisz wlać odpowiednią ilość oleju według zaleceń producenta.

Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest kontakt z firmą, która zajmuje się kompleksowo klimatyzacją samochodową na pewno udzielą porady. Zbyt dorogie naprawy w przypadku porażki.... aha i njgorsza opcja jeżeli będzie najgorsze (zatarcie kompresora) nie uniknone jest płukanie całego układu w warsztacie i jak pamiętam bezwzględna wymian skraplacza na nowy.

yogi818
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 23 paź 2014, 23:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: yogi818 » 17 sty 2017, 16:54

Napinacz paska osprzętu jak i pasek wymieniałem przy okazji wymiany rozrządu w czerwcu. Więc to raczej odpada.

A czy jeśli ściągnę pasek to kompresor będzie pracował, bo wydaje mi się, że nie?

Osuszacz to wiem, że muszę wymienić.

Tak się zastanawiam czy kompresor daje jakieś zauważalne objawy zużycia?

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 17 sty 2017, 20:43

Njaprościej-jeżeli odkręcisz i zdejmiesz tarczę sprzęgła kompresora to, co na zdjęciu w linku to kompresor nie będzie pracował. Głośna praca podczas uruchamiania klimatyzacji, słaby nadmuch, słabe chłodzenie lub jego brak, lub nie można uruchomić klimatyzacji i pewnie coś by się jeszcze znalazło.

yogi818
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 23 paź 2014, 23:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: yogi818 » 17 sty 2017, 23:18

Tak, tylko jak odkręcę tarcze to co mi da, że kompresor nie będzie pracował? <mysli>

A jakbym wymontował go, to jest możliwość sprawdzenia go w serwisie gdzie robią klimatyzację?

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 18 sty 2017, 21:09

Ja pie...le.... :shock: człowieku pytasz jak można sprawdzić, czy kompresor niedomaga to napisałem chyba to wyraźnie już wcześniej. Logiczne jest, że żeby wykluczyć lub nie dane podzespoły czy są sprawne, czy nie w tym przypadku kompresor to należy je sprawdzić!

Chyba normalne, że jeżeli kompresor będzie uszkodzony i hałasuje to po odkręceniu sprzęgła nie będzie hałasował, bo nie będzie pracował, jeżeli natomiast hałas dalej będzie a kompresor nie będzie pracował to logiczne jest, że jest sprawny i szukać należy przyczyn gdzie indziej.

Jeżeli uważasz, że ktoś tutaj wywróży z fusów i poda gotowe rozwiązanie to niestety, ale się rozczarujesz.Jak chcesz wymontować kompresor to zrób to i jedź z nim do serwisu i nie zapomnij zabrać ze sobą silnika przy okazji może tam leży problem. Tyle w temacie, żegnam. <uoee>

yogi818
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 23 paź 2014, 23:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: yogi818 » 18 sty 2017, 22:42

Nie ja pie...le, tylko naucz się czytać ze zrozumieniem. Nie pytałem jak zdiagnozować czy to kompresor. Tylko co zrobić z wyjącym.

Jakbyś miał trochę więcej wiedzy <glupek> to wiedziałbyś, że przed liftem był taki magiczny guzik na klimatroniku "OFF" . Jak go użyłem (wyłączyłem klimatronika) następowała cisza.

Więc następnym razem jak zapomnisz o tabletce, to się nie wypowiadaj. <figielek>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja