[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dzisiaj (tzn. już wczoraj) kodowałem koledze wtryski w A6 C6 3.0 TDI, ponieważ jego mechanik tego nie zrobił (nawet nie wiedział, że trzeba
) i auto mimo wymiany wtrysków jeździło tak samo. Auto ciężko odpalało, dymiło, bardzo często wypalał się DPF, silnik pracował 'twardo' oraz palił średnio 12 litrów na 100 km :shock:. O przybywaniu oleju nie wspomnę. Pierwsze 4 wtryski miały korekty rzędu -80 ms, reszta ok. -30 ms. Niby miał wymienione wszystkie 6 wtrysków, ale okazało się, że wymienione były tylko te 4 pierwsze. Pospisywałem wszystkie kody z wtrysków i zabrałem się za kodowanie. Pierwszy - inny kod w sterowniku i inny na wtrysku, czyli wymieniony. Drugi - inny kod w sterowniku i inny na wtrysku. Trzeci i czwarty tak samo. Niestety, ale piąty i szósty miały takie same kody w sterowniku jak i na nich, czyli nie były ruszane. Gościu skasował za wszystkie 6, a wymienił tylko 4
. Po zakodowaniu wszystkich 6 wtrysków (nawet tych niewymienionych) auto odpaliło lekko, a sam silnik zaczął po kilku sekundach bardzo równo pracować. W grupach 72-77 pokazały się same zera, więc operacja została zakończona sukcesem
. Cały czas pokazywało też błąd uszkodzonej sondy lambda, że jest za bogata mieszanka. W dodatku jego mechanik już miał ją kupioną, aby wymienić. Powiedziałem mu, żeby się wstrzymał z wymianą, bo na 90% winne były źle zakodowane wtryski. Niby jak miało być dobrze, jak nowe pracowały na parametrach tych agonalnych. Teraz ma zrobić 1000-1500 km i ma znów do mnie podjechać. Sprawdzimy, czy wtryski zostaną skorygowane przez sterownik. Teoretycznie wartości w grupach 72-77 powinny być chociaż minimalnie różne od zer, ponieważ żaden wtrysk, nawet nowy, nie jest idealny. Koszt całej operacji wyniósł równe 0 zł
. Przy okazji skasowałem mu wszystkie błędy. W tym tygodniu jedzie do swojego (już byłego) mechanika, aby wyjaśnić kilka kwestii
.
Czy ktoś zna firmę :
www.wtryski.de z Zielonej Góry ?
Czy sprzedawane przez nich wtryskiwacze są na pewno nowe ?
http://allegro.pl/wtryskiwacz-e-3-0-tdi ... 25745.html
www.wtryski.de z Zielonej Góry ?
Czy sprzedawane przez nich wtryskiwacze są na pewno nowe ?
http://allegro.pl/wtryskiwacz-e-3-0-tdi ... 25745.html
Co prawda mój to CDYA ale podepnę się pod temat.
Problem: Przybywa oleju.
Niestety nie mam wszystkich bloków. Ale te z niskich nr były ok. Tak powiedział sprawdzający. Niestety nie pamiętam jakie.
Mam 072->077 Wartości: ms
072: -7,0 l -5,0 l -2,0
073: -10,0 l -2,0 l 2,0
074: -12,0 l -2,0 l -4,0
075: -1,0 l 0,0 l 5,0
076: -5,0 l 4,0 l 1,0
077: -17,0 l 2,0 l -4,0
Teoretycznie OK.
Filtr blok 104: 0,30 l 25,0 l 2,5 l 1620km
Też teoretycznie OK bo 3 wartość ma się nijak do 2. Ale ja się na tym nie do końca znam.
jest też na 6 cylindrze błąd 001654 - świeca.
I teraz pytanie. Czy przez błąd ze świecą może dolewać oleju?
Dodam, że jak przybędzie już oleju to na zimnym potrafi puścić dymka ( tylko przy dodaniu gazu).
Nie odczuwam różnicy żeby na zimnym np pracował tylko na 5 cylindrach ( czy to możliwe) Nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem. Jeździ płynnie.
Jedyna rzeczy to przybywający olej. Wczoraj softowo wyłączony został DPF i wymieniłem olej. Błąd świecy skasowany. Mam tak pojeździć około 1000 km i sprawdzać czy przybywa dalej. Może ktoś juz tak miał alb o podpowie co mam jeszcze zrobić. Pewnie za jakiś czas sprawdzę czy błąd ze świeca znowu się pojawił.
Problem: Przybywa oleju.
Niestety nie mam wszystkich bloków. Ale te z niskich nr były ok. Tak powiedział sprawdzający. Niestety nie pamiętam jakie.
Mam 072->077 Wartości: ms
072: -7,0 l -5,0 l -2,0
073: -10,0 l -2,0 l 2,0
074: -12,0 l -2,0 l -4,0
075: -1,0 l 0,0 l 5,0
076: -5,0 l 4,0 l 1,0
077: -17,0 l 2,0 l -4,0
Teoretycznie OK.
Filtr blok 104: 0,30 l 25,0 l 2,5 l 1620km
Też teoretycznie OK bo 3 wartość ma się nijak do 2. Ale ja się na tym nie do końca znam.
jest też na 6 cylindrze błąd 001654 - świeca.
I teraz pytanie. Czy przez błąd ze świecą może dolewać oleju?
Dodam, że jak przybędzie już oleju to na zimnym potrafi puścić dymka ( tylko przy dodaniu gazu).
Nie odczuwam różnicy żeby na zimnym np pracował tylko na 5 cylindrach ( czy to możliwe) Nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem. Jeździ płynnie.
Jedyna rzeczy to przybywający olej. Wczoraj softowo wyłączony został DPF i wymieniłem olej. Błąd świecy skasowany. Mam tak pojeździć około 1000 km i sprawdzać czy przybywa dalej. Może ktoś juz tak miał alb o podpowie co mam jeszcze zrobić. Pewnie za jakiś czas sprawdzę czy błąd ze świeca znowu się pojawił.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2016, 21:40 przez Qsy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
manian
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 10
- Rejestracja: 05 lip 2016, 22:14
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ropczyce
Koledzy dla mnie wyniki z bloków pomiarowych to czarna magia.
Proszę o pomoc w ocenie.
A6 C6 2005 r silnik 3.0 tdi BMK.
Wtryski z końcówką BD.
Pomiar robiony z wyłączoną klimą i na zimnym silniku.
Dodam że nie zauważyłem jakiejś nieprawidłowej pracy silnika. Auto ma 100% oryginalny przebieg 174 tyś. km. - użytkuję go od 2008 roku. Choć nie wiem czy ma to w tej kwestii jakie kolwiek znacznie.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Proszę o pomoc w ocenie.
A6 C6 2005 r silnik 3.0 tdi BMK.
Wtryski z końcówką BD.
Pomiar robiony z wyłączoną klimą i na zimnym silniku.
Dodam że nie zauważyłem jakiejś nieprawidłowej pracy silnika. Auto ma 100% oryginalny przebieg 174 tyś. km. - użytkuję go od 2008 roku. Choć nie wiem czy ma to w tej kwestii jakie kolwiek znacznie.




Panowie rzuci kktoś Swoim okiem ?
a6c6 Avant 2005r. 2.7 Tdi 163 Km BSG
poranne odpalanie auta:
https://www.youtube.com/watch?v=jAJpXdvNxP0&feature=youtu.be
BLOKI POMIAROWE:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
imagehost
a6c6 Avant 2005r. 2.7 Tdi 163 Km BSG
poranne odpalanie auta:
https://www.youtube.com/watch?v=jAJpXdvNxP0&feature=youtu.be
BLOKI POMIAROWE:







imagehost
Witam! Koledzy szukam jakiegoś mądrego mechanika lub serwisu który zna się na rzeczy tzn. ogarnie mi wtryski. Jak jest mocno zimno to dymi na szaro i spalanie jak przycisne to nawet i 20l pokazuje ale tylko jak zimny jak temp pow 10c to jest ok przynajmniej tak mi się wydaje. Chciałbym żeby mi to ktoś sprawdził.
-
camelllcamelll
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Cześć, powiem Ci tak z powodu wibracji gdzie piszemy w innym temacie nie sprawdzałbym tego nawet na forum, brak żadnych oznak własnie kończących się wtrysków, odpala na szczał tak jak na filmie nie przycina nie przybywa oleju, jedynie czasami leci dymna zimnym, ale to moja pierwsza zima z tym autem, także muszę obserwować czy one czasami tak po prostu nie ma.mat1324 pisze:Wszystko w jak najlepszym porządku. Wiele osób chciałoby mieć takie dawki i korekty
. Masz jakieś niepokojące objawy
. Kiedy wymieniałeś wtryski, bo dziwnie dużo zer jest w korektach...










