Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 sie 2016, 01:32

Dzisiaj (tzn. już wczoraj) kodowałem koledze wtryski w A6 C6 3.0 TDI, ponieważ jego mechanik tego nie zrobił (nawet nie wiedział, że trzeba <uoee>) i auto mimo wymiany wtrysków jeździło tak samo. Auto ciężko odpalało, dymiło, bardzo często wypalał się DPF, silnik pracował 'twardo' oraz palił średnio 12 litrów na 100 km :shock:. O przybywaniu oleju nie wspomnę. Pierwsze 4 wtryski miały korekty rzędu -80 ms, reszta ok. -30 ms. Niby miał wymienione wszystkie 6 wtrysków, ale okazało się, że wymienione były tylko te 4 pierwsze. Pospisywałem wszystkie kody z wtrysków i zabrałem się za kodowanie. Pierwszy - inny kod w sterowniku i inny na wtrysku, czyli wymieniony. Drugi - inny kod w sterowniku i inny na wtrysku. Trzeci i czwarty tak samo. Niestety, ale piąty i szósty miały takie same kody w sterowniku jak i na nich, czyli nie były ruszane. Gościu skasował za wszystkie 6, a wymienił tylko 4 <nerwus>. Po zakodowaniu wszystkich 6 wtrysków (nawet tych niewymienionych) auto odpaliło lekko, a sam silnik zaczął po kilku sekundach bardzo równo pracować. W grupach 72-77 pokazały się same zera, więc operacja została zakończona sukcesem <lol>. Cały czas pokazywało też błąd uszkodzonej sondy lambda, że jest za bogata mieszanka. W dodatku jego mechanik już miał ją kupioną, aby wymienić. Powiedziałem mu, żeby się wstrzymał z wymianą, bo na 90% winne były źle zakodowane wtryski. Niby jak miało być dobrze, jak nowe pracowały na parametrach tych agonalnych. Teraz ma zrobić 1000-1500 km i ma znów do mnie podjechać. Sprawdzimy, czy wtryski zostaną skorygowane przez sterownik. Teoretycznie wartości w grupach 72-77 powinny być chociaż minimalnie różne od zer, ponieważ żaden wtrysk, nawet nowy, nie jest idealny. Koszt całej operacji wyniósł równe 0 zł <figielek>. Przy okazji skasowałem mu wszystkie błędy. W tym tygodniu jedzie do swojego (już byłego) mechanika, aby wyjaśnić kilka kwestii ;).

tatt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 wrz 2012, 19:32
Lokalizacja: Poznan

Post autor: tatt » 02 paź 2016, 10:35

Czy ktoś zna firmę :

www.wtryski.de z Zielonej Góry ?

Czy sprzedawane przez nich wtryskiwacze są na pewno nowe ?

http://allegro.pl/wtryskiwacz-e-3-0-tdi ... 25745.html

Qsy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2014, 02:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qsy » 18 paź 2016, 12:33

Co prawda mój to CDYA ale podepnę się pod temat.

Problem: Przybywa oleju.

Niestety nie mam wszystkich bloków. Ale te z niskich nr były ok. Tak powiedział sprawdzający. Niestety nie pamiętam jakie.
Mam 072->077 Wartości: ms
072: -7,0 l -5,0 l -2,0
073: -10,0 l -2,0 l 2,0
074: -12,0 l -2,0 l -4,0
075: -1,0 l 0,0 l 5,0
076: -5,0 l 4,0 l 1,0
077: -17,0 l 2,0 l -4,0

Teoretycznie OK.


Filtr blok 104: 0,30 l 25,0 l 2,5 l 1620km
Też teoretycznie OK bo 3 wartość ma się nijak do 2. Ale ja się na tym nie do końca znam.

jest też na 6 cylindrze błąd 001654 - świeca.

I teraz pytanie. Czy przez błąd ze świecą może dolewać oleju?
Dodam, że jak przybędzie już oleju to na zimnym potrafi puścić dymka ( tylko przy dodaniu gazu).
Nie odczuwam różnicy żeby na zimnym np pracował tylko na 5 cylindrach ( czy to możliwe) Nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem. Jeździ płynnie.

Jedyna rzeczy to przybywający olej. Wczoraj softowo wyłączony został DPF i wymieniłem olej. Błąd świecy skasowany. Mam tak pojeździć około 1000 km i sprawdzać czy przybywa dalej. Może ktoś juz tak miał alb o podpowie co mam jeszcze zrobić. Pewnie za jakiś czas sprawdzę czy błąd ze świeca znowu się pojawił.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2016, 21:40 przez Qsy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 18 paź 2016, 20:43

Jak dla mnie masz wysoka wartosc w 104.2, i bardzo podejrzanie duzy przebieg od ostatniego wypalania w 104.4 - pokaz dla pewnosci grupe 107.

Wg mnie softowe wylaczenie DPFu bez jego fizycznego usuniecia spowoduje to ze za te 1000km bedziesz musial go wywalic.

Frezerr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 08 paź 2016, 14:22
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Frezerr » 22 paź 2016, 14:49

tatt pisze:Czy ktoś zna firmę :

www.wtryski.de z Zielonej Góry ?
.

Witam Znam te firmę i śmiało mogę ją polecić. Brat wymieniał u nich wtryski i mega jest zadowolony.
Ja robiłem u nich turbinę i też jestem zadowolony.
Zawsze jest pogoda na QUATTRO

manian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:14
Imię: Krzysiek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: manian » 11 lis 2016, 08:13

Koledzy dla mnie wyniki z bloków pomiarowych to czarna magia.

Proszę o pomoc w ocenie.

A6 C6 2005 r silnik 3.0 tdi BMK.
Wtryski z końcówką BD.

Pomiar robiony z wyłączoną klimą i na zimnym silniku.

Dodam że nie zauważyłem jakiejś nieprawidłowej pracy silnika. Auto ma 100% oryginalny przebieg 174 tyś. km. - użytkuję go od 2008 roku. Choć nie wiem czy ma to w tej kwestii jakie kolwiek znacznie.


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 lis 2016, 15:45

Koledzy czy orientujecie się czy Bosz wypuścił już procedurę i części do regeneracji wtryskiwaczy do BMK?Co raz więcej tego jest w necie..Dawno nie interesowałem się tym tematem.Robert.

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 05 gru 2016, 20:44

Panowie rzuci kktoś Swoim okiem ?

a6c6 Avant 2005r. 2.7 Tdi 163 Km BSG


poranne odpalanie auta:

https://www.youtube.com/watch?v=jAJpXdvNxP0&feature=youtu.be

BLOKI POMIAROWE:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


imagehost

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 gru 2016, 23:18

Wszystko w jak najlepszym porządku <okok>. Wiele osób chciałoby mieć takie dawki i korekty <lol>. Masz jakieś niepokojące objawy <mysli> . Kiedy wymieniałeś wtryski, bo dziwnie dużo zer jest w korektach...

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1127
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 06 gru 2016, 00:43

Wtryskiwacze i ich dawki sprawdza sie przy rozgrzanym silniku i bez klimatyzacji.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 gru 2016, 01:04

Dużej różnicy nie będzie - sprawdzałem to kiedyś u siebie.

KSYK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 20 sty 2016, 19:55
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: KSYK » 08 gru 2016, 19:20

Witam! Koledzy szukam jakiegoś mądrego mechanika lub serwisu który zna się na rzeczy tzn. ogarnie mi wtryski. Jak jest mocno zimno to dymi na szaro i spalanie jak przycisne to nawet i 20l pokazuje ale tylko jak zimny jak temp pow 10c to jest ok przynajmniej tak mi się wydaje. Chciałbym żeby mi to ktoś sprawdził.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 08 gru 2016, 19:28

przycisne to nawet i 20l pokazuje
nieraz jak depne pokazuje 30l i więcej

KSYK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 20 sty 2016, 19:55
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: KSYK » 08 gru 2016, 19:38

Ale tylko jak zimny jest jak już do 90c to jest niby ok a z tym spalaniem to wcześniej tak nie miałem.

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 08 gru 2016, 21:22

mat1324 pisze:Wszystko w jak najlepszym porządku <okok>. Wiele osób chciałoby mieć takie dawki i korekty <lol>. Masz jakieś niepokojące objawy <mysli> . Kiedy wymieniałeś wtryski, bo dziwnie dużo zer jest w korektach...
Cześć, powiem Ci tak z powodu wibracji gdzie piszemy w innym temacie nie sprawdzałbym tego nawet na forum, brak żadnych oznak własnie kończących się wtrysków, odpala na szczał tak jak na filmie nie przycina nie przybywa oleju, jedynie czasami leci dymna zimnym, ale to moja pierwsza zima z tym autem, także muszę obserwować czy one czasami tak po prostu nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja