[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
To znaczy, że ktoś wymieniał Ci wtryski i zrobił to niedokładnie, ponieważ nie znał się na tym. Jeśli jeździsz tak już dłuższy czas, to nie ma potrzeby wpisywania kodów z wtrysków, ponieważ sterownik już je zaadaptował. Wpisanie teraz nowych kodów będzie skutkować dziwną pracą silnika przez pewien czas, aż sterownik ich znów 'nie pozna'
. Przy ponownym zakodowaniu dojdzie do tego samego, co jest teraz, ponieważ fizycznie będą to te same wtryski.
Może napiszę co w ogóle oznacza ten kod na wtrysku, ponieważ wiele osób tego nie wie. Inżynierowie projektujący silnik (głównie układ wtryskowy) przyjęli założenie pracy silnika z wykorzystaniem wzorcowego wtrysku. Niestety, ale wyprodukowanie idealnej kopii wtrysku nie jest możliwe, ponieważ nic na świecie nie jest takie same
. Z tego powodu ciąg znaków na wtrysku jest kodem, który daje wiedzę sterownikowi o ile dany wtrysk różni się od tego wzorcowego. Sterownik nie przyjmie też każdego ciągu, tylko taki, który może rozkodować. Wtrysk sterowany jest impulsami napięcia, a dzięki kodowi wie w jaki sposób dawkować paliwo. Z czasem zużywa się (zapiecze się lub leje), wtedy sterownik przyspiesza albo opóźnia wtrysk paliwa. Teraz gdy zmienimy fizycznie wtryski na nowe, ale bez zmiany kodowania, to nowe wtryski pracują na ustawieniach tych starych. Przekłada się to na dziwną pracę silnika, która z czasem będzie coraz optymalniejsza, ponieważ sterownik przystosuje się do nowych wtrysków (Twój przypadek). Teoretycznie do regenerowanych wtrysków powinny być dołączane nowe kody, ale wątpie, aby tak było.

Może napiszę co w ogóle oznacza ten kod na wtrysku, ponieważ wiele osób tego nie wie. Inżynierowie projektujący silnik (głównie układ wtryskowy) przyjęli założenie pracy silnika z wykorzystaniem wzorcowego wtrysku. Niestety, ale wyprodukowanie idealnej kopii wtrysku nie jest możliwe, ponieważ nic na świecie nie jest takie same

Zacinanie rozruchu na 1sek na cieplym silniku
Koledzy a co może być jeszcze przyczyną zacinania rozruchu silnika na cieplym motorze ?tak jakby pradu brakło na 1sek.Bo wszyscy mówili wstryski wtryski.wiec kpl.wtryskow wymieniony na regenerowane a tu dalej zacina ,zostaly wyciagniete na stol sprawdzone w innym zakladzie i sa dobre .auto zacina przy rozruchu czasami nie za kazdym razem ,silnik 3.0 tdi bmk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 lip 2016, 22:14
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ropczyce
Miałem to samo. Zacinało na ciepłym jak np. Zatrzymałem się na stacji benzynowej po fajki i po 3 min wsiadałem i odpalałem. Często wtedy na ciepłym zacinało na Ok 1 sekundę przy odpalaniu. Wymieniłem rozrusznik na taki po regeneracji i od dwóch miesięcy mam spokój.
Miałem wtryski zmieniać choć i tak nie wykluczone ze nie zrobię tego dla swojego spokoju.
Przy okazji wklejam do oceny.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Miałem wtryski zmieniać choć i tak nie wykluczone ze nie zrobię tego dla swojego spokoju.
Przy okazji wklejam do oceny.
Zacinanie rozruchu na 1sek na cieplym silniku
Dzieki sprobuje skombinowac rozrusznik i podmienie,a bylo slychac tez pykniecie metalu ? Bo u mnie nieraz slychac .manian pisze:Miałem to samo. Zacinało na ciepłym jak np. Zatrzymałem się na stacji benzynowej po fajki i po 3 min wsiadałem i odpalałem. Często wtedy na ciepłym zacinało na Ok 1 sekundę przy odpalaniu. Wymieniłem rozrusznik na taki po regeneracji i od dwóch miesięcy mam spokój.
Miałem wtryski zmieniać choć i tak nie wykluczone ze nie zrobię tego dla swojego spokoju.
Przy okazji wklejam do oceny.
[url=http://images83.fotosik.pl/251/2d5ce37e2eb499c5m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images83.fotosik.pl/251/a445ef2c27bab0dem.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images81.fotosik.pl/252/44c0c110fac1d7dem.jpg]Obrazek[/URL]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Oprócz ostatniego, trochę są zapieczone (dodatnie korekty). Spróbuj zastosować środek czyszczący, np. Liqui Moly Diesel Spulung 2666 (koszt ok. 45 zł za 0,5 litra). Gdy w baku zostanie paliwa na 100 km dodaj ten środek i wyjedź prawie do zera. Możesz też zatankować paliwo na stacjach, gdzie stosują dodatki czyszczące, np. BP.
Przy nierogrzanym silniku masz trochę niepokojące dawki paliwa, ale po rozgrzaniu jest już ok. Ogólnie pomiary robi się na rozgrzanym silniku, ponieważ wcześniej sterownik robi wszystko, aby jak najszybciej osiągnąć temperaturę roboczą (wyższe obroty jałowe).
Przy nierogrzanym silniku masz trochę niepokojące dawki paliwa, ale po rozgrzaniu jest już ok. Ogólnie pomiary robi się na rozgrzanym silniku, ponieważ wcześniej sterownik robi wszystko, aby jak najszybciej osiągnąć temperaturę roboczą (wyższe obroty jałowe).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
O tym nie pisałeś, że dymi Ci na postoju
. Po rozgrzaniu też tak jest? Po przegazowaniu mocniej dymi? Dymi cały czas na postoju, a w czasie jazdy widać białą chmurę dymu za autem? Czy spaliny są gryzące? Jeśli tak, to wtryski powili się kończą. Sterownik stara się wstrzykiwać większą dawkę paliwa, ponieważ są zapieczone i możliwe, że przez to auto dymi. Trzeba też sprawdzić, czy czasami nie przybywa oleju i jak wygląda DPF. Najpierw dolej środka, który podałem Ci post wyżej.

Koledzy prosiłbym o małą pomoc, chce kupić auto - 3.0 CDYA, sprawdziłem VCDSem korekty wtryskiwaczy i wyglądają następująco:
Grupa 013: -0.19 mg/str; -0.09 mg/str; -0.05 mg/str
Grupa 014: -0.47 mg/str; 0.33 mg/str; 0.33 mg/str
Grupa 072: 0.0 ms; -1.0 ms; 1.0 ms
Grupa 073: -12.0 ms; 0.0 ms; 7.0 ms
Grupa 074: -4.0 ms; 7.0 ms; 5.0 ms
Grupa 075: 1.0 ms; 5.0 ms; 15.0 ms
Grupa 076: -10.0 ms; 14.0 ms; 16.0 ms
Grupa 077: -7.0 ms; 2.0 ms; 1.0 ms
Grupa 104: 0.25; 17.5; 2.5
Jak myślcie? Sprawdzane niestety na zimnym silniku.
Grupa 013: -0.19 mg/str; -0.09 mg/str; -0.05 mg/str
Grupa 014: -0.47 mg/str; 0.33 mg/str; 0.33 mg/str
Grupa 072: 0.0 ms; -1.0 ms; 1.0 ms
Grupa 073: -12.0 ms; 0.0 ms; 7.0 ms
Grupa 074: -4.0 ms; 7.0 ms; 5.0 ms
Grupa 075: 1.0 ms; 5.0 ms; 15.0 ms
Grupa 076: -10.0 ms; 14.0 ms; 16.0 ms
Grupa 077: -7.0 ms; 2.0 ms; 1.0 ms
Grupa 104: 0.25; 17.5; 2.5
Jak myślcie? Sprawdzane niestety na zimnym silniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dawki paliwa (grupa 13 i 14) są dobre, biorąc pod uwagę to, że pomiary były robione na zimnym silniku. Korekty wtrysków są też są poprawne. Niektóre wtryski delikatnie leją. Podobne korekty mam od ponad roku (przejechane ok. 100 tysięcy km) i nic się nie dzieje. Grupa 104 też jest w porządku, czyli DPF powininien funkcjonować poprawnie. Ogólnie silniki po lifcie są już poprawione i nie mają takich problemów jak wersje wcześniejsze.