Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Podgrzewanie tylnej szyby

Elektryka
Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 29 lis 2016, 20:15

Poszło na PW :)

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 29 lis 2016, 20:18

Napiszę dla potomnych w razie co:
Fabrycznie powinieneś mieć alternator VALEO o numerze oem audi 06E903016FX co przekłada się na numer użytkowy VALEO TG16C010.

Do tego alternatora powinieneś mieć założony regulator napięcia o nr oem audi 059903803G (w aso okolice 380zł), co przekłada się na dwa pasujące regulatory VALEO:
-591800
-595458 (taki też założyłem do siebie - dałem 190zł).

Tylko trzeba się upewnić, że taki alternator masz teraz założony ;)
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 30 lis 2016, 19:13

Dzięki wielkie Łukasz, jak tylko wrócę, to sprawdzę co tam siedzi. Jeszcze będę potrzebować pomocy z diagnostyką jak tylko przyjdzie kabel. Oczywiście o ile będzie działać :)

[ Dodano: 2016-11-30, 19:13 ]
Jako, że wyjazd mi się przeciąga to pozwoliłem sobie wykorzystać sytuacje i wypróbować kabel który dziś przyszedł. Wszystko chodzi elegancko i wszedłem w zakładkę od baterii i o to co ujrzałem.

Kod: Zaznacz cały

                Address 61: Battery Regul.       Labels: 4F0-910-181.lbl
Control Module Part Number: 4F0 910 181 E    HW: 4F0 915 181 A
  Component and/or Version: ENERGIEMANAGER  H11 0490
           Software Coding: 
            Work Shop Code: WSC 45004 123 00424
           Additional Info: 4F0915105B  von VA0  13020442Z4        
           Additional Info: Geraet 00424
                      VCID: 2341EBBF9EF1
3 Faults Found:

02254 - Interface to Generator 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110100
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 177
                    Reset counter: 112
                    Mileage: 248675 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.10.14
                    Time: 20:07:32

02479 - Partial Consumer Shut-Off Active 
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 198
                    Mileage: 248675 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.10.14
                    Time: 20:07:32

00992 - Consumption Cut-Off Active 
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 9
                    Mileage: 249072 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.10.20
                    Time: 15:23:14
Rozumiem, że to są błędy które odłączają mi komponenty prądożerne w aucie tak? Niech może wypowie się ktoś kto rozumie ten kod :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 30 lis 2016, 19:38

Zacznij od wymiany regulatora, pierwszy błąd powoduje dwa drugie.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 30 lis 2016, 19:59

Tak jak pisze MaTyS.

Ja miałem u siebie dokładnie te same błędy (no tego ostatniego nie mialem ;) ). Po wymianie regulatora wszystko poznikało bez kasowania, wróciło grzanie luster, szyby i siedzenia szybciej grzeją.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 03 gru 2016, 14:12

Oto mój alternator. Teraz pytanie gdzie dostane regulator do niego? W ogóle czy to ten powinien siedziec? Lukasz pisal wczesniej, ze to jakis z koncowka FX, a tu jest samo F, chyba, ze to bez roznicy.
Obrazek

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 03 gru 2016, 14:39

Alternator Valeo 150A, regulator do niego ARE3118

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 gru 2016, 15:37

Do Twojego alternatora, który przeznaczony jest do silników AUK, BDW, BDX i BYU, pasuje regulator napięcia o numerze: 059 903 803 z końcówką J, G lub bez niej. W ASO taki regulator kosztuje ok. 470 zł :shock:. Masz zamontowany alternator, który siedzi tam od początku albo ktoś wymienił na taki sam. Części z literką X na końcu są to przeważnie części regenerowane dostępne w ASO za mniejsze pieniądze w SPAM do tych fabrycznie nowych. Często trzeba zwrócić też starą część. Alternator, który masz teraz zamontowany był dostępny w ASO do 01/11/2011 i kosztował ok. 4650 zł. Teraz można kupić tylko regenerowany za ok. 2950 zł, więc różnica jest spora w cenie, ale nadal drożej niż regeneracja we własnym zakresie ;p .

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 03 gru 2016, 17:17

Okej, znalazlem regulator ARE3118, czyli to ten co luk330 kupil do swojego autka. Teraz mam pytanie czy ktos wyciagal ten regulator samemu? Jak zobaczylem, jak tam jest ciasno, to sie za glowe zlapalem. Najbardziej przeszkadza mi taka metalowa rurka, nie wiem do czego ona jest. Idzie od czegos po prawej stronie zaraz za zderzakiem, jakby filtr. Wychodzi najpierw peszel, przechodzi w rurke metalowa i idzie ku gorze silnika. Da sie jakos ja zdemontowac? Odkrecilem dwie srubki na dole ale nadal calkiem sztywno siedzi ta rurka, a nie chcialbym jej gdzies urwac.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 04 gru 2016, 16:42

Mariusz1205, mi to robił kolega i nawet mówił, że dość wygodnie mu się wymieniało ten regulator, niestety nie znam szczegółów operacji :D
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 05 gru 2016, 16:52

No ja będę chciał się podjąć tego sam, tylko mam problem. Odwiedziłem dziś po pracy trzy sklepy z częściami i jak już był w katalogu, to jakiś METZGER, ale niedostępny... czy to dobry ten Metzger czy to jakiś lipny zamiennik? I czy ktokolwiek wie, gdzie dostane taki regulator?... znalazłem na jednej stronie http://rozruszniki.net/p/ARE3118(VALEO) ale tam żeby założyć konto trzeba podać nazwę firmy i NIP czego nie rozumiem bo jestem zwykłą szarą osobą a nie firmą i nie odliczam sobie VATu tylko płacę cenę brutto...

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 05 gru 2016, 18:49

Nie kupuj żadnego Metzgera, z tego co wiem Metzger to są regenerowane regulatory valeo, a nawet jeśli nie to jest zamiennik. Kup oryginał VALEO, nie baw się w żadne zamienniki bo szkoda nerwów potem.

Wejdź tu http://www.valeoservice.com/html/poland ... rouver.php i wyszukaj przedstawiciela VALEO w swojej okolicy i tam zamów, ja tak zrobiłem.

Ja kupowałem tutaj: http://www.dacarvaleo.pl/ ściągali mi ten regulator chyba 2 tygodnie, ale wszystko się zgadza i działa, kosztował mnie 190zł. Zadzwoń, zapytaj - może będą mogli wysłać go do Ciebie.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 15 wrz 2017, 17:42

Super dzięki, znalazłem bardzo blisko siebie dystrybutora. Jak tylko dam radę urwać się z roboty to podjadę i wypytam. Dzięki wielkie jeszcze raz. 😀

[ Dodano: 2017-09-14, 14:22 ]
Odświeżam temat, bo dalej borykam się z brakiem podgrzewanej szyby oraz lusterek. Regulator mam wymieniony na oryginalny Valeo i ... błąd nie znika...

Kod: Zaznacz cały

-------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul.        Labels: 4F0-910-181.lbl
   Part No SW: 4F0 910 181 E    HW: 4F0 915 181 A
   Component: ENERGIEMANAGER  H11 0490  
   Revision: 00000000    Serial number: 00000000084018
   Shop #: WSC 45004 123 00424
   VCID: 2341EBBF9915

   Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 B
   Component: von VA0  13020442Z4       
   Coding: 344630393135313035422056413031333032303434325A34
   Shop #: WSC 20853 000 10485

2 Faults Found:
02254 - Interface to Generator 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110100
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 164
                    Mileage: 269026 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2005.02.01
                    Time: 14:25:13

02479 - Partial Consumer Shut-Off Active 
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 8
                    Mileage: 269026 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2005.02.01
                    Time: 14:25:13


-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 4F0-910-468.lbl
   Part No SW: 4F0 910 468 A    HW: 4F0 907 468 B
   Component: Gateway         H09 0030  
   Revision: 09          Serial number: 0800804B14004E
   Coding: 6DEE73C41B2104
   Shop #: WSC 45004 123 17747
   VCID: 2759FFAFED2D

1 Fault Found:
00470 - Combination comfort Databus in Single Wire 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 163
                    Mileage: 269026 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2005.02.01
                    Time: 14:16:28


-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 4F0-910-517.lbl
   Part No SW: 4F0 910 517 D    HW: 4F0 614 517 
   Component: ESP8 front      H03 0010  
   Revision: 00000000    Serial number: 00000000000000
   Coding: 0021329
   Shop #: WSC 02327 785 00200
   VCID: 2545F5A79721

1 Fault Found:
01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30 
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 204
                    Mileage: 269026 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2005.02.01
                    Time: 14:18:04

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0280
                    Hex Value: 0x40A2
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x00AE
                    Hex Value: 0x00FF


-------------------------------------------------------------------------------
Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie w grupie 010 Generator(alternator) mam brak informacji odnosnie Altka. Tam jest napisane Generator interface Not OK, co to może znaczyć? Czy Moduł zarządzania energią nie ma komunikacji z alternatorem? Dziwne to wszystko, bo juz w grupie 001 Basic Functions mam wskazanie 14.50 V Generator Voltage (specified) Czy ktoś rozumie to co jest poniżej?

Kod: Zaznacz cały

Address 61: Battery Regul.  (4F0 910 181 E)

12:08:25 Group 001: Basic Functions
  14.50 V  Generator Voltage (specified)
  14.05 V  Battery Voltage (actual)
  0.0 %  Dynamic-Field Signal
  3.00 s  Load Response Time

12:09:31 Group 003: Battery Status I
  100.0 %  Battery Condition 
  5 ohms  Internal Battery Resistance
  0 Ah  Qv (Battery Aging)
  9 Ah  Charge 

12:09:31 Group 004: Battery Status II
  39.2 A  Current Value from Battery
  0.00  Static-Current Mean Value
  10005 Ah  Total Energy Balance
  5048 Ah  Total Energy Throuput

12:09:31 Group 010: Generator
  0.00 V  Generator Voltage (specified)
  0.0 %  Dynamic-Field Signal
  Not OK  Generator Interface
  OK   Generator 


[ Dodano: 2017-09-15, 17:42 ]
Dodam jeszcze, że po wymianie regulatora opadły mi xenony i świecą na kilka metrów przed autem. Czy te dwie rzeczy są powiązane jakoś?

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 15 wrz 2017, 21:04

Kolego a akumulator ci rozładowuje ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 15 wrz 2017, 22:46

Przez okres jednego roku posiadania tego auta rozladowal sie dwa razy do takiego stanu ze centralka nie chodzila i musialem otwierac kluczykiem. Z tego co sie zorientowalem ze stron anglojezycznych to moj moduł zarzadzania energia nie ma komunikacji z alternatorem, tylko jakie teraz mam kable sprawdzic miedzy modulem energii a alternatorem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga