[A6 C6] Podgrzewanie tylnej szyby
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
- Lokalizacja: Działoszyn
[A6 C6] Podgrzewanie tylnej szyby
Witam, jestem posiadaczem Audi A6 C6 Sedan 2.4 v6 2004r. Borykam się z problemem niedziałającego grzania tylnej szyby. Rozebrałem osłony tylnych słupków i sprawdziłem czy działa sama szyba. Podpiąłem ją do zewnętrznego zasilania na krótko(inny akumulator) i okazało się ze szyba działa. Między szybą a przekaźnikiem 373, który znajduje się w bagażniku, sprawdziłem kabel, czy czasem nie jest przerwany i wszystko jest okej. Przekaźnik ma cztery piny/konektory: jeden to kabel który idzie do szyby, na drugim jest napięcie z akumulatora 13,97V, na trzecim pokazuje 0,60V i na czwartym 0,00V (chyba masa). Elektromechanikiem nie jestem ale wnioskuję, że tam gdzie jest 0,60V po włączeniu grzania szyby powinno pokazać się wyższe napięcie i powinno puścić prąd na kabel, który idzie do szyby. Akumulator na odpalonym wskazuje 14,03V na zgaszonym 12,55V. Sprawdziłem tylko te okolice instalacji, bo miałem samochód u mechanika, u którego był elektromechanik. Podobno sprawdził instalacje od włącznika do momentu gdzie musiałby rozbierać tapicerkę i prąd był. Stwierdzili że albo jest do wymiany szyba, lub kabel, który dochodzi do szyby jest utleniony. Jakieś sugestie? Czy może mieć z tym coś wspólnego ten moduł akumulatora co znajduje się obok w miejscu koła zapasowego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
- Lokalizacja: Działoszyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Tematy grzania szyby o tej porze roku wyrastają jak grzyby po deszczu 
Ja u siebie rozwiązałem już
A lusterka Ci grzeją? Czy po wciśnięciu przycisku ogrzewania szyby dość szybko się on wyłącza? Odczytaj błędy w sterowniku silnika i sterowniku akumulatora.

Ja u siebie rozwiązałem już

A lusterka Ci grzeją? Czy po wciśnięciu przycisku ogrzewania szyby dość szybko się on wyłącza? Odczytaj błędy w sterowniku silnika i sterowniku akumulatora.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
- Lokalizacja: Działoszyn
No właśnie miałem taką teorie, że musi być jakiś błąd i blokuję mi grzanie szyby i lusterek. Ale mechanik powiedział mi, że żadnych błędów związanych z niskim ładowaniem, bądź jakimkolwiek innym związanym z aku nie było... Stwierdził tylko, że albo szyba jest uszkodzona, albo kabel, który idzie do szyby jest utleniony, ale wykluczyłem obie jego teorie. Jutro sprawdzę ten przekaźnik czy działa. A co do odczytania błędów to szukam jakiegoś kabelka klona ze sprawdzonego źródła żeby obsłużyło moje autko. Jakby ktoś coś wiedział to proszę o PW 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
- Lokalizacja: Działoszyn
W środę lub czwartek będę mieć kabel diagnostyczny, wtedy będę mógł poszperać w komputerze. Nie wiem czy coś z tego wyjdzie, bo to będą moje pierwsze kroki z tym ustrojstwem, ale myślę, że dam rade
Mam pytanie odnośnie tego czy jest jakiś schemat bezpieczników w A6C6. W google wyskakują głównie od C5. Ciekaw jestem gdzie znajduje się bezpiecznik od grzania tylnej szyby. Gdzieś wyczytałem ze na module komfortu ale u mnie to miejsce jest puste i nie ma miejsca na bezpiecznik... może w rocznikach następnych tak było, ale nie w 2004. A może bezpiecznik jest jeden do tego panelu z przyciskiem grzania szyby, klimatyzacji, grzania lusterek itp.? Czy ktoś może wie jak idzie przewód od przycisku ogrzewania tylnej szyby? Jakoś musi iść z deski rozdzielczej do bagażnika do modułu komfortu. Tylko którędy? Z prawej strony w progach?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
grzanie-lusterek-i-szyba-tyl-vt70257.htm przeczytaj tu
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
- Lokalizacja: Działoszyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
- Lokalizacja: Działoszyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Mariusz1205, a kiedykolwiek grzała Ci ta szyba? Jeśli od kiedy jesteś właścicielem nie grzała to nie można wykluczyć, że regulator jest wsadzony nieprawidłowy.
U mnie była taka historia, że miałem słabe ładowanie - poprawiłem słupek pod maską i dałem alternator do regeneracji/sprawdzenia. Wymienili mi łożyska i regulator.
Okazało się, że regulator wsadzili jakikolwiek - był ori valeo, ale miał nieprawidłowy numer.
Po załozeniu odpowiedniego jak ręką odjął.
U mnie była taka historia, że miałem słabe ładowanie - poprawiłem słupek pod maską i dałem alternator do regeneracji/sprawdzenia. Wymienili mi łożyska i regulator.
Okazało się, że regulator wsadzili jakikolwiek - był ori valeo, ale miał nieprawidłowy numer.
Po załozeniu odpowiedniego jak ręką odjął.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
- Lokalizacja: Działoszyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Generalnie to pierwszym krokiem musi być sprawdzenie jaki masz alternator, nie wiem jak w 2.4, ale w 3.0tdi były bosch, hitachi i valeo.
Drugim krokiem jest sczytanie z niego numeru.
Trzecim krokiem jest sprawdzenie jaki regulator powinieneś mieć.
Najgorzej, że pozostaje kwestia czy ktoś nie zmienił kiedyś samego alternatora na inny
Jak podasz VIN to sprawdzę jaki alternator i jaki regulator powinieneś mieć fabrycznie
Drugim krokiem jest sczytanie z niego numeru.
Trzecim krokiem jest sprawdzenie jaki regulator powinieneś mieć.
Najgorzej, że pozostaje kwestia czy ktoś nie zmienił kiedyś samego alternatora na inny

Jak podasz VIN to sprawdzę jaki alternator i jaki regulator powinieneś mieć fabrycznie

A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 
