Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Podgrzewanie tylnej szyby

Elektryka
Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

[A6 C6] Podgrzewanie tylnej szyby

Post autor: Mariusz1205 » 27 lis 2016, 19:21

Witam, jestem posiadaczem Audi A6 C6 Sedan 2.4 v6 2004r. Borykam się z problemem niedziałającego grzania tylnej szyby. Rozebrałem osłony tylnych słupków i sprawdziłem czy działa sama szyba. Podpiąłem ją do zewnętrznego zasilania na krótko(inny akumulator) i okazało się ze szyba działa. Między szybą a przekaźnikiem 373, który znajduje się w bagażniku, sprawdziłem kabel, czy czasem nie jest przerwany i wszystko jest okej. Przekaźnik ma cztery piny/konektory: jeden to kabel który idzie do szyby, na drugim jest napięcie z akumulatora 13,97V, na trzecim pokazuje 0,60V i na czwartym 0,00V (chyba masa). Elektromechanikiem nie jestem ale wnioskuję, że tam gdzie jest 0,60V po włączeniu grzania szyby powinno pokazać się wyższe napięcie i powinno puścić prąd na kabel, który idzie do szyby. Akumulator na odpalonym wskazuje 14,03V na zgaszonym 12,55V. Sprawdziłem tylko te okolice instalacji, bo miałem samochód u mechanika, u którego był elektromechanik. Podobno sprawdził instalacje od włącznika do momentu gdzie musiałby rozbierać tapicerkę i prąd był. Stwierdzili że albo jest do wymiany szyba, lub kabel, który dochodzi do szyby jest utleniony. Jakieś sugestie? Czy może mieć z tym coś wspólnego ten moduł akumulatora co znajduje się obok w miejscu koła zapasowego?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 27 lis 2016, 19:30

do przekaznika wchodza 4 kable czyli glowny + z aku, sygnalowy kabel np od wlacznika zeby zwarlo przekaznik, kabel ktory wychodzi na szybe i masa po wlaczeniu musisz sprawdzic czy jest prad na tym kablu co idzie na szybe. jak nie ma to przekaznik
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 27 lis 2016, 19:47

No zgadza się, ale czy to napięcie 0,60V (bo zakladam, że to ten kabel jest sterujący) nie powinno wzrosnąć? Napięcia mierzyłem na gnieździe, w które wchodzi przekaźnik.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 27 lis 2016, 19:52

nie jestem pewien, a cyka przekaznik? moze sproboj na krotko od tego co pokazuje napiecie polaczyc z tym sterujacym i zbaczysz czy ruszy wtedy bedziesz mogl wykluczyc przekaznik
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 27 lis 2016, 20:06

Tematy grzania szyby o tej porze roku wyrastają jak grzyby po deszczu :)

Ja u siebie rozwiązałem już ;)

A lusterka Ci grzeją? Czy po wciśnięciu przycisku ogrzewania szyby dość szybko się on wyłącza? Odczytaj błędy w sterowniku silnika i sterowniku akumulatora.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 27 lis 2016, 20:57

No właśnie miałem taką teorie, że musi być jakiś błąd i blokuję mi grzanie szyby i lusterek. Ale mechanik powiedział mi, że żadnych błędów związanych z niskim ładowaniem, bądź jakimkolwiek innym związanym z aku nie było... Stwierdził tylko, że albo szyba jest uszkodzona, albo kabel, który idzie do szyby jest utleniony, ale wykluczyłem obie jego teorie. Jutro sprawdzę ten przekaźnik czy działa. A co do odczytania błędów to szukam jakiegoś kabelka klona ze sprawdzonego źródła żeby obsłużyło moje autko. Jakby ktoś coś wiedział to proszę o PW :)

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 28 lis 2016, 09:26

Jeśli Twoj mechanik ma uniwersalny tester diagnostyczny to mozliwe, ze nie odczytal kazdego sterownika :)
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 28 lis 2016, 17:13

W środę lub czwartek będę mieć kabel diagnostyczny, wtedy będę mógł poszperać w komputerze. Nie wiem czy coś z tego wyjdzie, bo to będą moje pierwsze kroki z tym ustrojstwem, ale myślę, że dam rade :) Mam pytanie odnośnie tego czy jest jakiś schemat bezpieczników w A6C6. W google wyskakują głównie od C5. Ciekaw jestem gdzie znajduje się bezpiecznik od grzania tylnej szyby. Gdzieś wyczytałem ze na module komfortu ale u mnie to miejsce jest puste i nie ma miejsca na bezpiecznik... może w rocznikach następnych tak było, ale nie w 2004. A może bezpiecznik jest jeden do tego panelu z przyciskiem grzania szyby, klimatyzacji, grzania lusterek itp.? Czy ktoś może wie jak idzie przewód od przycisku ogrzewania tylnej szyby? Jakoś musi iść z deski rozdzielczej do bagażnika do modułu komfortu. Tylko którędy? Z prawej strony w progach?

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 28 lis 2016, 19:10

Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 28 lis 2016, 20:45

Dzięki predki. Z tego wynikało by, że najprawdopodobniej regulator. Pytanie czy wyjecie starego regulatora i włożenie nowego wiąże się z jakąś ingerencją komputera? Na przykład w formie adaptacji nowego regulatora? Czy wystarczy wymienić i to wszystko?

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 29 lis 2016, 09:07

Mariusz1205, nie, wkładasz i działa, tylko ważne, żebyś kupił oryginalny z odpowiednim numerem.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 29 lis 2016, 14:38

W rzeczy samej, to nie podlega dyskusji. Wyciągnę, zobaczę co tam jest i zamówię taki sam. O ile nie włożono tam czegoś, czego nie montowano oryginalnie. Jestem pierwszym właścicielem w Polsce od lipca, a autko jest z Danii.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 29 lis 2016, 14:57

Mariusz1205, a kiedykolwiek grzała Ci ta szyba? Jeśli od kiedy jesteś właścicielem nie grzała to nie można wykluczyć, że regulator jest wsadzony nieprawidłowy.

U mnie była taka historia, że miałem słabe ładowanie - poprawiłem słupek pod maską i dałem alternator do regeneracji/sprawdzenia. Wymienili mi łożyska i regulator.
Okazało się, że regulator wsadzili jakikolwiek - był ori valeo, ale miał nieprawidłowy numer.
Po załozeniu odpowiedniego jak ręką odjął.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Mariusz1205
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: Mariusz1205 » 29 lis 2016, 18:52

Najprawdopodobniej od samego początku, a dowiedziałem się o tym niedawno... Jutro wyjeżdżam w trasę ale jak tylko wrócę to biorę się za autko, czyli pozostanie mi weekend :)

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 29 lis 2016, 19:49

Generalnie to pierwszym krokiem musi być sprawdzenie jaki masz alternator, nie wiem jak w 2.4, ale w 3.0tdi były bosch, hitachi i valeo.
Drugim krokiem jest sczytanie z niego numeru.
Trzecim krokiem jest sprawdzenie jaki regulator powinieneś mieć.

Najgorzej, że pozostaje kwestia czy ktoś nie zmienił kiedyś samego alternatora na inny ;)
Jak podasz VIN to sprawdzę jaki alternator i jaki regulator powinieneś mieć fabrycznie ;)
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja