pierwsze to monisy by odpadły :Dsudan pisze:Z tego co mi wiadomo to katalizatora sie nie usuwa.Jest to dosc dobrze wyjasnione w tym filmiku :
Badania spalin we Francji wygladaja tak,ze wklada facet jakas sonde do tlumika po czym odczytuje na ekranie podane wartosci na niskich i wysokich obrotach.To jest jeden z poczatkowych etapow przegladu,ktory jest jakby "automatyczny" i jak spaliny masz zle,to dalej system Cie nie pusci i przegladu nie podbijesz.Tydzien temu mialem robione badania i wszystko jest ok.Moje pytanie jest takie powiedzmy "na przyszlosc".
Tak na marginesie jakby w Polsce weszedl taki system badan technicznych to bylby placz i zgrzytanie zebow
[A6 c6 3.0 TDI Quattro] filtr czastek stalych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 08:22
- Imię: puszek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: małopolska
Dobry Wieczór !
Jak sprawdzić, czy audi a6 c6 2,7 tdi faktycznie posiada filtr cząstek. Teoretycznie wg. danych samochodu i kodów - filtr jest.
Handlowiec, który mi sprzedawał auto również twierdził, że filtr jest.
Natomiast z relacji mechanika, który ostatnio zmieniał w nim oleje i serwisował go wynika, że samochód filtra nie posiada.
Mam uzasadnione podejrzenie, że filtr usunięto (ale nie jestem pewien na 100%).
Jak to mam sprawdzić w realu i stwierdzić stan faktyczny (brak filtra) i czy jest to dla mnie dobra wiadomość czy zła.
Pozdrawiam
Jak sprawdzić, czy audi a6 c6 2,7 tdi faktycznie posiada filtr cząstek. Teoretycznie wg. danych samochodu i kodów - filtr jest.
Handlowiec, który mi sprzedawał auto również twierdził, że filtr jest.
Natomiast z relacji mechanika, który ostatnio zmieniał w nim oleje i serwisował go wynika, że samochód filtra nie posiada.
Mam uzasadnione podejrzenie, że filtr usunięto (ale nie jestem pewien na 100%).
Jak to mam sprawdzić w realu i stwierdzić stan faktyczny (brak filtra) i czy jest to dla mnie dobra wiadomość czy zła.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Najlepiej wejść pod auto i zobaczyć czy jest magiczna puszka i dochodzą do niej czujniki albo sprawdzić np. za pomocą VCDSa czy w sterowniku silnika w grupie 104 coś jest. Poniżej znajduje się zdjęcie, które pokazuje o jakie czujniki mi chodzi. Są one z prawej strony filtra (od pasażera). Zdjęcie zrobiłem, ponieważ zauważyłem, że nakrętka trzymająca rurkę od czujnika różnicy ciśnień jest uszkodzona i powoduje delikatną nieszczelność (luz na łączeniu). Zamówiłem w ASO i od razu wymieniłem przy zmianie wału
. Z tego co pamiętam, to trochę ta metalowa rurka kosztowała. Oczywiście nie można zmienić tylko nakrętki, ponieważ rurka z drugiej strony ma spłaszczone zakończonie jak przy przewodach hamulcowych.
![Obrazek]()

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Najprostszy sposób to wsadź palca w rurę wydechową, jeśli będzie czarny w sadzach to oznacza, że filtra nie ma. Tak po za tym diesel bez DPF kopci, mniej lub więcej ale kopci. Jeśli Twoje auto nie puszcza zero dymka i ma czyste rury wydechowe tzn. że DPF jest i działa prawidłowo.puszek pisze:
Jak sprawdzić, czy audi a6 c6 2,7 tdi faktycznie posiada filtr cząstek.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
- Lokalizacja: Wrocław
Panowie, prośba o jakąś radę. Przybywa w dosyć szybkim tempie oleju, w zasadzie to po niespełna 2 miesiącach od wymiany jest już grubo ponad maxa na bagnecie. Niestety większość pokonywanych km to krótkie odcinki po mieście, jest to nieuniknione... Nie bardzo chcę wywalać cały filtr, a wiem, że był już kiedyś przepalany programowo. Do tej pory nie zapaliła się jeszcze ani raz kontrolka DPF. Jak można go jeszcze podleczyć? Czy jazda z takim poziomem oleju zmieszanego z paliwem może doprowadzić do uszkodzenia auta?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Po pierwsze, sprawdź za pomocą VCDSa jak wygląda DPF. Napisz, co jest w grupie 104 w silniku. Dodatkowo warto też sprawdzić czy nie ma błędów w sterowniku silnika związanych z czujnikiem różnicy ciśnień i czujnikami temperatury, ponieważ mogą one powodować nieuruchamianie się procedury wypalania. Miałem taki przypadek w A8 4.2 TDI. Jeśli tam będzie wszystko ok, trzeba sprawdzić jak się mają wtryski (dawki + korekty), czy czasami za mocno nie leją. Masz wersję po lifcie, ale problem z wtryskami może zawsze wystąpić. Myślę, że to taki pakiet na start, potem będziemy myśleć co dalej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
- Lokalizacja: Wrocław
Dopiszę tylko od siebie, że w końcu zdecydowałem się na usunięcie wnętrzności DPFa i powiem Wam, że nie żałuję. Audica odżyła, czuję się jak bym jechał innym autem, mega różnica. Zapewne ma też znaczenie korekta programu i podkręcenie osiągów, ale jest o niebo lepiej, oczywiście nie kopci, nawet przy mocniejszym wciśnięciu gazu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
- Lokalizacja: Wrocław