Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 c6 3.0 TDI Quattro] filtr czastek stalych

Silniki wysokoprężne
Gamboa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:42
Lokalizacja: Tarnów, niemcy

Post autor: Gamboa » 27 lis 2016, 20:19

sudan pisze:Z tego co mi wiadomo to katalizatora sie nie usuwa.Jest to dosc dobrze wyjasnione w tym filmiku :

Badania spalin we Francji wygladaja tak,ze wklada facet jakas sonde do tlumika po czym odczytuje na ekranie podane wartosci na niskich i wysokich obrotach.To jest jeden z poczatkowych etapow przegladu,ktory jest jakby "automatyczny" i jak spaliny masz zle,to dalej system Cie nie pusci i przegladu nie podbijesz.Tydzien temu mialem robione badania i wszystko jest ok.Moje pytanie jest takie powiedzmy "na przyszlosc".

Tak na marginesie jakby w Polsce weszedl taki system badan technicznych to bylby placz i zgrzytanie zebow ;)
pierwsze to monisy by odpadły :D

puszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 wrz 2016, 08:22
Imię: puszek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: małopolska

Post autor: puszek » 29 lis 2016, 20:40

Dobry Wieczór !

Jak sprawdzić, czy audi a6 c6 2,7 tdi faktycznie posiada filtr cząstek. Teoretycznie wg. danych samochodu i kodów - filtr jest.
Handlowiec, który mi sprzedawał auto również twierdził, że filtr jest.

Natomiast z relacji mechanika, który ostatnio zmieniał w nim oleje i serwisował go wynika, że samochód filtra nie posiada.

Mam uzasadnione podejrzenie, że filtr usunięto (ale nie jestem pewien na 100%).

Jak to mam sprawdzić w realu i stwierdzić stan faktyczny (brak filtra) i czy jest to dla mnie dobra wiadomość czy zła.

Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2016, 21:26

Najlepiej wejść pod auto i zobaczyć czy jest magiczna puszka i dochodzą do niej czujniki albo sprawdzić np. za pomocą VCDSa czy w sterowniku silnika w grupie 104 coś jest. Poniżej znajduje się zdjęcie, które pokazuje o jakie czujniki mi chodzi. Są one z prawej strony filtra (od pasażera). Zdjęcie zrobiłem, ponieważ zauważyłem, że nakrętka trzymająca rurkę od czujnika różnicy ciśnień jest uszkodzona i powoduje delikatną nieszczelność (luz na łączeniu). Zamówiłem w ASO i od razu wymieniłem przy zmianie wału :). Z tego co pamiętam, to trochę ta metalowa rurka kosztowała. Oczywiście nie można zmienić tylko nakrętki, ponieważ rurka z drugiej strony ma spłaszczone zakończonie jak przy przewodach hamulcowych.

Obrazek

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 30 lis 2016, 14:14

puszek pisze:
Jak sprawdzić, czy audi a6 c6 2,7 tdi faktycznie posiada filtr cząstek.

Pozdrawiam
Najprostszy sposób to wsadź palca w rurę wydechową, jeśli będzie czarny w sadzach to oznacza, że filtra nie ma. Tak po za tym diesel bez DPF kopci, mniej lub więcej ale kopci. Jeśli Twoje auto nie puszcza zero dymka i ma czyste rury wydechowe tzn. że DPF jest i działa prawidłowo.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 lis 2016, 17:34

Jeśli dobrze jest napisany program, to tłumik nie będzie brudny. Chyba, że ktoś ostro upala auto.

carnivore1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: carnivore1 » 06 gru 2016, 23:46

Panowie, prośba o jakąś radę. Przybywa w dosyć szybkim tempie oleju, w zasadzie to po niespełna 2 miesiącach od wymiany jest już grubo ponad maxa na bagnecie. Niestety większość pokonywanych km to krótkie odcinki po mieście, jest to nieuniknione... Nie bardzo chcę wywalać cały filtr, a wiem, że był już kiedyś przepalany programowo. Do tej pory nie zapaliła się jeszcze ani raz kontrolka DPF. Jak można go jeszcze podleczyć? Czy jazda z takim poziomem oleju zmieszanego z paliwem może doprowadzić do uszkodzenia auta?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 gru 2016, 00:15

Po pierwsze, sprawdź za pomocą VCDSa jak wygląda DPF. Napisz, co jest w grupie 104 w silniku. Dodatkowo warto też sprawdzić czy nie ma błędów w sterowniku silnika związanych z czujnikiem różnicy ciśnień i czujnikami temperatury, ponieważ mogą one powodować nieuruchamianie się procedury wypalania. Miałem taki przypadek w A8 4.2 TDI. Jeśli tam będzie wszystko ok, trzeba sprawdzić jak się mają wtryski (dawki + korekty), czy czasami za mocno nie leją. Masz wersję po lifcie, ale problem z wtryskami może zawsze wystąpić. Myślę, że to taki pakiet na start, potem będziemy myśleć co dalej.

carnivore1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: carnivore1 » 07 gru 2016, 00:25

Wtryski wg komputera są ok, sprawdzane ok. miesiąc temu przy okazji innej czynności, a co do VCDSa to niestety najpierw muszę znaleźć kogoś kto mi to sprawdzi, bo sam nie dysponuję takim sprzętem...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 gru 2016, 00:28

Gdyby Wrocław był trochę bliżej mnie, nie byłoby problemu <okok> .

carnivore1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: carnivore1 » 26 gru 2016, 15:59

Dopiszę tylko od siebie, że w końcu zdecydowałem się na usunięcie wnętrzności DPFa i powiem Wam, że nie żałuję. Audica odżyła, czuję się jak bym jechał innym autem, mega różnica. Zapewne ma też znaczenie korekta programu i podkręcenie osiągów, ale jest o niebo lepiej, oczywiście nie kopci, nawet przy mocniejszym wciśnięciu gazu...

moto18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 paź 2016, 17:44
Lokalizacja: Kraków okolice

Post autor: moto18 » 27 gru 2016, 11:34

Robiłeś to na hamowni ten mod? a egr?

carnivore1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: carnivore1 » 27 gru 2016, 19:05

Oczywiście była hamownia i przeprogramowanie auta... teraz przy 297 kucykach można cieszyć się jazdą...

moto18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 paź 2016, 17:44
Lokalizacja: Kraków okolice

Post autor: moto18 » 27 gru 2016, 21:27

Jeżeli można ile taki mod kosztuje ?? możesz na pw czy tutaj.

carnivore1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: carnivore1 » 28 gru 2016, 20:05

Ususnięcie wnętrza DPFa plus korekta programu to koszt ok. 1000-1200 zł.

zabamix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 09 gru 2017, 07:42
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: zabamix » 20 cze 2019, 10:38

Witam .
Na fis pojawił mi się komunikat z dpf.
Oczywiście od razu w ręce vcds i zero błędów.
Chciałem sprawdzić stan zapchania lecz w blokach 68, 74,75 nie pokazuje mi informacji na temat dpf ....
Można sprawdzić to gdzie indziej? Mój program to vcds 12.12.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja