Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Hamulce A6 C5 Pomoc

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 lis 2016, 20:00

nie zaciagaj recznego jak sie blokuje
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 28 lis 2016, 20:02

tak jak pisałem wyżej "...na szybko to trzeba się położyć pod autko i odciągnąć do tyłu kowadełko od ręcznego na którym jest linka......" i nie zaciągaj ręcznego

[ Dodano: 2016-11-28, 20:02 ]
ps. kowadełko czyli dźwigienka...cofnąć do punktu granicznego...niekiedy się nie da to trzeba poluzować linkę ręcznego...dlatego jak ściągniesz linkę to zobaczysz jak chodzi i gdzie ma się zatrzymywać...

michalbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 15 lip 2016, 12:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: michalbp » 28 lis 2016, 21:34

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :) W sobotę biorę się za czyszczenie i dam znać jak poszło :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 28 lis 2016, 21:42

Michalbp, odnośnie Twojego przypadku to łatwo poznać że dźwigienka nie cofnęła się na "kowadełko"- jeśli podniesiesz lewarek ręcznego to na samym dole będzie sobie luźno latał-nie będziesz czuł że ciągniesz linkę. Ze swojego doświadczenia wiem że psikanie wd40 czy innymi smarami nic nie da a jak da to efekt na tydzień, góra dwa. Bo nie zaciera się przy dźwigience ręcznego bo tam nie ma się co zacierać, dźwigienka nie dotyka zacisku, dojdzie do końca frezu a między nią a zaciskiem pozostaje tylko gumka która ma za zadanie chronić trzpień przed syfem. Z czasem tak jak na tłoczku na tym trzpieniu też tworzą się wżery i się przyciera-nie odbija do końca i ręczny trzyma-mocniej lub mniej. Co do samej regeneracji w domu to nie bawiłbym się, zestaw naprawczy z tłoczkiem kosztuje ok 60zł, nie ma tam sprężyny ręcznego za ok 30zł a do trzpienia i tak trzeba się dostać co przy twardym segerze i dosyć trudnym dostępie bardzo komplikuje sprawę. Ja płaciłem za regenerację 150zł i mam ładnie pomalowany i zregenerowany zacisk z 12msc gwarancją na zepsucie.
Jeśli chcesz się pobawić to odkręć koło, ściąg linkę ręcznego i sprężynę z dźwigienki. Z tyłu jest nakrętka m8(chyba), odkręcasz, zwalasz dźwigienkę, wydłubujesz delikatnie gumkę(no chyba że masz nową), czyścisz z syfu, próbujesz rozruszać, smarujesz czymś i składasz do kupy w odwrotnej kolejności.
Jak masz tłoczek w kiepskim stanie to trzeba wyciągnąć zacisk na stół.

michalbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 15 lip 2016, 12:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: michalbp » 04 gru 2016, 09:07

Witam ponownie wszystkich. Jak mówiłem przy sobocie dobrałem się do tych hamulców. Przeczyściłem wszystko i nasmarowałem. Jednak problem nadal występował, więc podjechałem do znajomego mechanika i stwierdził on zużyte sprzęgło. :( Trochę poczytałem i objawy idealnie pasują do moich. Tak więc dzięki za wszystkie odpowiedzi, jestem już umówiony na jego wymianę. A hamulce zawsze lepiej przeczyścić niż nie :)
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja