Hamulce A6 C5 Pomoc
Hamulce A6 C5 Pomoc
Witam wszystkich
Wczoraj zostawiłem samochód u siebie na podwórku i zaciągnąłem hamulec ręczny, w nocy był pewnie niewielki mróz. Gdy rano wyjeżdżałem poczułem jakbym miał zablokowane koła, pomyślałem, że może hamulce przymarzły i zaraz się rozgrzeją. Jednak gdy przyjechałem na miejsce nadal ten problem występował. Jest to takie uczucie jakbym miał coś doczepione i to mnie ciągnie do tyłu. Na drugim biegu przy prędkości 30km/h miałem prawie 3tyś obrotów. Dodam, że latem czyściłem tłoczki i zacisku w przednich hamulcach.
Czego to może być wina? Może coś z przewodem nie tak? Pierwszy raz miałem taką sytuacje.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję
Wczoraj zostawiłem samochód u siebie na podwórku i zaciągnąłem hamulec ręczny, w nocy był pewnie niewielki mróz. Gdy rano wyjeżdżałem poczułem jakbym miał zablokowane koła, pomyślałem, że może hamulce przymarzły i zaraz się rozgrzeją. Jednak gdy przyjechałem na miejsce nadal ten problem występował. Jest to takie uczucie jakbym miał coś doczepione i to mnie ciągnie do tyłu. Na drugim biegu przy prędkości 30km/h miałem prawie 3tyś obrotów. Dodam, że latem czyściłem tłoczki i zacisku w przednich hamulcach.
Czego to może być wina? Może coś z przewodem nie tak? Pierwszy raz miałem taką sytuacje.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
Podobnie, trzeba zdemontować klocki i zobaczyć czy trzeba wyciągać tłoczki, wymieniać uszczelnienia itp. każdy indywidualnie, u mnie pomogło tylko czyszczenie reperaturek, wymiana gumek+smar dobre wyczyszczenie dźwigienki ręcznego i przesmarowanie linek...ale u ciebie może być inaczej...jak masz czas i kaskę to zdjąć cały zacisk przy okazji wymienić przewody i na stół kompleksowa regeneracja z zestawami naprawczymi i po kłopocie
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
co do wyczysczenia dzwigienki to mozesz wyczyscic ja gdy ja sciagniesz napryskaj tam odbrze wd 40 glebiej jest uszczelniacz, z wlasnego doswiadczenia odrazu mowie ze rozebrac caly zacisk na czesci pierwsze i pozniej poskladanie go do kupy to trzeba troche czaasu umiejetnosci i nerwów ja u siebie wygrzebalem z tamtad syf napryskalem i jest dobrze jak narazie jak sie zacznie cos dziac to wtedy rozbiore reszte
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
Kolego wszystko zależy jak i co się tam dzieje...jak masz możliwość to najlepiej ściągnąć cały zacisk na stół, czyli trzeba wszystko porozpinać łącznie z przewodem hamulcowym, a co za tym idzie później odpowietrzyć hamulce. wycisnąć tłoczek poprzez naciskanie dźwigienki ręcznego...natomiast bez ściągania zacisku, to najlepiej odkręcić go od jarzma...i tu widzisz czy prowadnice które są w gumkach pracują czy nie muszą one delikatnie chodzić i same się odbijać...jak coś to trzeba ściągnąć gumki wyczyścić ...wyciągnąć prowadnice wyczyścić łącznie z gniazdem w którym chodzą(psikasz WD-40 do środka i szmatka z małym śrubokrętem i czyścisz do sucha, następnie uzupełniasz smarem i montujesz te elementy spowrotem- do tego najlepiej kupić zestaw naprawczy zacisku, gdzie są nowe gumki i smar a i niekiedy są też prowadnice)...następnie ściągasz linkę ręcznego (oczywiście klocki na początku) i wciskasz dźwigienkę- obserwujesz czy wychodzi tłoczek oraz czy dźwigienka sama odbija do miejsca granicznego, czy musisz jej pomagać. jak sama ładnie odbija to nie rozbieramy tłoczków ani nie demontujemy zacisku, czyścimy tylko syf pod gumką przy dźwigience(przy śrubie) oraz smarujemy czymś.... jeżeli sama nie odbija to warto zacisk na stół i generalnie go rozebrać i wszystko wyczyścić demontując tłoczek, uszczelkę i dźwigienkę(czyli śruba od zewnątrz i od wewnątrz trzeba ściągnąć zabezpieczenie..resztę będziesz wiedział jak i co...) czyścisz i składasz wszystko w odwrotnej kolejności...pamiętaj, że tłoczek jest na tyle wkręcany a nie wciskany...trzeba sobie pokombinować, ja mam oryginalne klucze do wkręcania tłoczków
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga