Post
autor: krs2919 » 28 lis 2016, 19:53
Kolego wszystko zależy jak i co się tam dzieje...jak masz możliwość to najlepiej ściągnąć cały zacisk na stół, czyli trzeba wszystko porozpinać łącznie z przewodem hamulcowym, a co za tym idzie później odpowietrzyć hamulce. wycisnąć tłoczek poprzez naciskanie dźwigienki ręcznego...natomiast bez ściągania zacisku, to najlepiej odkręcić go od jarzma...i tu widzisz czy prowadnice które są w gumkach pracują czy nie muszą one delikatnie chodzić i same się odbijać...jak coś to trzeba ściągnąć gumki wyczyścić ...wyciągnąć prowadnice wyczyścić łącznie z gniazdem w którym chodzą(psikasz WD-40 do środka i szmatka z małym śrubokrętem i czyścisz do sucha, następnie uzupełniasz smarem i montujesz te elementy spowrotem- do tego najlepiej kupić zestaw naprawczy zacisku, gdzie są nowe gumki i smar a i niekiedy są też prowadnice)...następnie ściągasz linkę ręcznego (oczywiście klocki na początku) i wciskasz dźwigienkę- obserwujesz czy wychodzi tłoczek oraz czy dźwigienka sama odbija do miejsca granicznego, czy musisz jej pomagać. jak sama ładnie odbija to nie rozbieramy tłoczków ani nie demontujemy zacisku, czyścimy tylko syf pod gumką przy dźwigience(przy śrubie) oraz smarujemy czymś.... jeżeli sama nie odbija to warto zacisk na stół i generalnie go rozebrać i wszystko wyczyścić demontując tłoczek, uszczelkę i dźwigienkę(czyli śruba od zewnątrz i od wewnątrz trzeba ściągnąć zabezpieczenie..resztę będziesz wiedział jak i co...) czyścisz i składasz wszystko w odwrotnej kolejności...pamiętaj, że tłoczek jest na tyle wkręcany a nie wciskany...trzeba sobie pokombinować, ja mam oryginalne klucze do wkręcania tłoczków