Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

swap skrzyni z 5h19 na 5hp24 bądz coś z c6

Układ napędowy i skrzynie biegów
BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 08 lis 2016, 20:06

Jak możesz to podeślij mi te schematy będę Ci bardzo wdzięczny jutro zabieram się za ogarnięcie tego....

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lis 2016, 20:17


BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 09 lis 2016, 15:45

Podpialem te przewody wg Twoich wskazówek teraz przerzuca biegi do 3 normalnie a jak wrzuca na 4 jest takie odczucie jak by zrzucilo na 1 bieg i hamuje silnikiem. Wyrzuca błąd nieprawidłowe przełożenie biegu 4. Teraz pytanie czy pozostałe przewody są ok czy to wina sterownika bo sterownika jeszcze nie zmieniałem?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lis 2016, 18:07

To ty komputera jeszcze nie zmieniłeś?

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 09 lis 2016, 19:58

Nie bo byłem ciekaw czy da się to skonfigurować na zwykłym sterowniku. Już sprawdzałem jaki model sterownika potrzebuje z tego co ustaliłem skrzynia jest z 2004 r o oznaczeniu FBD więc sterownik o nr 4B0927156ET możesz to potwierdzić? Czy każdy jeden sterownik z silnika 4.2 obsłuży ja?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lis 2016, 22:07

wygląda że tak to ten numer - on był od 2002-2004 ten sam skrzynia FBD silnik ANK

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 14 lis 2016, 21:07

No więc sterownik z końcówką ET wskoczył na miejsce i wyskoczyły nowe błędy w skrzyni 18249 brak osprzętu nie związany ze sprzętem, 18161 nieznany kod błędu, 17090 obwód czujnika skrzyni biegów. Skrzynia nadal chodzi w trybie awaryjnym ale sterownik prawdopodobnie obsługiwał skrzynię z trybem sport bo teraz na wyświetlaczu niema PRND432 a widnieje PRNDS. Czy to wystarczy przekodowac czy sterownik nie podejdzie?
Dodatkowo w zapala się teraz ABS i kontrola trakcji i sterownik ABS wyrzuca
18257 nieznany kod błędu oraz 1119 sygnał rozpoznania biegu brak osprzętu

Zaznaczam że błędy zczytane programem Polski VAG dlatego te błędy nie są dobrze opisane

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 lis 2016, 21:09

BadBoyKing pisze:Zaznaczam że błędy zczytane programem Polski VAG dlatego te błędy nie są dobrze opisane

Tym optymistycznym akcentem wywal ten do niczego nie nadający się program i zainstaluj vcds lite 1.2 lub vag com 311.2n

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 14 lis 2016, 21:48

Na chińskim kablu te programy pójdą?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 lis 2016, 21:58

No pewnie, że tak. Ja cały czas na chinolach śmigam :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 lis 2016, 22:08

żeby wyświetlało PRND321 ( a nie PRNDS ) - no tak masz taki wybierak w 2000 roku :[ , w tym roku była skrzynia FBD , końcówki BT ( z silnikiem AQJ ) i CS ( z ANK ) - ktoś by musiał potwierdzić posiadający taką S6 z 2000/2001 czy jest wybierak bez trybu S


Co do błędów:

- 17090 Driving range sensor ⇒ -F125 implausible signal - podejrzewam źle ustawioną linkę selektora na skrzyni albo jakieś elektryczne połączenia ( selektor od któregoś rocznika sie zmienił z wtyczki okrągłej 8 pin na 10 pin owalną , chyba 2002 , ty zostawiłeś ten z 5hp19? )
- 18161 tiptronic switch -F189 implausible signal - bład związany z wybierakiem
- 18249 / P0614 Engine/gearbox control unit Versions are not compatible - niedopasowanie ECU/sterownik skrzyni

W ABS:
- 01119 Gear recognition signal - pojawił sie bo błędy w skrzyni
- 18256 Read fault memory of engine control unit - pojawił się bo ECU ze skrztnia nie współpracuje

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 15 lis 2016, 06:45

Wybieraka nie zmieniałem bo ta skrzynia ma tryb PRND432 więc obstawiam że sterownik który wrzuciłem nie zechce współpracować. Chyba że jest możliwość przekodowac go?

Co do wtyczek i przewodów wszystkie pasowały P&P nawet zgadzaly się liczby pinów oprócz tego jednego czujnika od obrotów skrzyni.

A powiedz mi jeszcze mistrzu tamte 2 przewody które odcialem od wtyczki i podłączyłem do tego czujnika pin 1 i pin 10 we wtyczce 16 pinowej do czego one biegną w 5hp24?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 lis 2016, 09:12

W 5hp19 czujnik g195 jest w skrzyni dlatego kabelki były we wtyczce 16 pinowej , w 5hp24 tej co masz czujnik jest podpięty z zewnątrz dlatego w wiązce wewnątrz skrzyni piny 1 i 10 nie mają kontynuacji.

Nie przekodujesz tego.

Ja wiem że wybieraka nie ruszaleś , ja się pytalem o selektor na skrzyni - tam gdzie wchodzi linka , czy założyłeś ze swojej skrzyni czy dostałeś że skrzynią...

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 15 lis 2016, 13:07

Dostalem razem ze skrzynia ten selektor.

A moze skrzynia jest walnieta? patrzac na ten temat
https://a6klub.pl/-a6-c5-tryb-awaryjny-skrzyni-tiptronik-vt33492.htm
mam wrazenie ze to jest powodem.

Jadac na starym sterowniku w trybie D rozpedza sie i nagle jest szarpniecie tak jakby zrzucil bieg na 1 i hamuje silnikiem po chwili jak juz troche zhamuje jest luz nawet jak dodam gaz i znow szarpniecie i jedzie na jakims biegu i od nowa sytuacja po czym zapala tryb awaryjny.

W trybie D recznym 1 2 3 normalnie rozpedza po czym 4 przy lekkim przygazowaniu gazowaniu robi to szarpniecie jak opisalem wyzej natomiast przy spokojnej jezdzie dochodzi do 4 po czym dziwnie przelacza na 5 i jest to szarpniecie po czym tryb awaryjny.

Sterownik wyrzuca wylacznie 1 blad 17118 nieprawidlowe przelozenie bieg 4

[ Dodano: 2016-11-15, 13:07 ]
Myslisz ze zamiana selektora na poprzedni moze pomoc?

zauwazylem ze w wiazce 5hp19 mam przewod podlaczony do pin 4 w sterowniku a w tej od 5hp24 go nie ma. Do czego on biegnie?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 lis 2016, 22:22

za dużo niewiadomych , na sterownilku z 5hp19 raczej nie ma prawa działać bo w 5hp24 jest ten dodatkowy elektrozawór , spróbowałbym jeszcze sterowniki inne on wygladaja że były z trybami PRND321 - te z końcówka BT lub CS

z okazji pojawienia się błędu 18249 nie wiem czy w ogóle to ugryziesz :|

co do skrzyni - rozumiem że nie wiesz czy czy kupiłes sprawną?



wg schematów - w a6 c5 pin 4 sterownika jest zawsze obsadzony czy to 5hp19 czy 5hp24

jaki kolor tego przewodu - czerwony?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja