Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

swap skrzyni z 5h19 na 5hp24 bądz coś z c6

Układ napędowy i skrzynie biegów
mariusz00212
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2015, 19:10
Lokalizacja: kolno

swap skrzyni z 5h19 na 5hp24 bądz coś z c6

Post autor: mariusz00212 » 20 paź 2016, 10:45

Witam
Pytanie czysto teoretyczne
Planuję podnieść moc w soim 2.7 bit do około 350km.
Jak wiadomo skrzynia Tip raczej nie zniesie tej mocy a raczej momentu.
może 5hp24 dała by radę chodź też nie za długo.
tylko nie piszcie o tym że by zmieniać na manuala bo to nie wchodzi w grę.
Czy ktoś próbował robić swap z C6 ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 paź 2016, 10:50

Jak mój tip padł jakiś cas temu, to kolega który jest "kadłubkiem" i różne ciekawe patenty ma, mówił że można zamiast 5hp24 wrzucić DSG, jedynie duża rzeźba wtedy. Ja jakbym miała w planie zwiększanie mocy to nie pchała bym się na Twoim miejscu w 5hp24, bo to bez sensu tylko w 6hp32 co najmniej.

Gość.

Post autor: Gość. » 20 paź 2016, 10:50

Nie zrobisz. Zupelnie inny system sterowania więc szukaj sobie majstra co ci zaadoptuje napęd z rs6 c5.

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 03 lis 2016, 11:15

No i sie zaczeło.... ja właśnie podjąłem się tego zadania. Pacjent audi allroad 2.7 bit skrzynia 5hp19 w której wsteczny juz nie domagał zapadła decyzja a żeby zamienić na 5hp24 z s6 kod skrzyni FBD. Powiem wam że pracy i nerwów co niemiara ale skrzynia już siedzi w aucie. Jazda na D na 1 i cieżko jej przeżucić na 2 a jak przeżuca to mocno szarpnie i tryb awaryjny skrzyni.

I tu pytanie właśnie do was koledzy:
na aukcji jest taka skrzynia z której wystaje obcięty przewód w czerwonej izolacji

skrzynia: http://allegro.pl/audi-a6-c5-4-2-v8-5hp ... ml#thumb/5

przewód z czujnikiem: http://allegro.pl/czujnik-audi-a6-s6-c5 ... 69835.html

Problem jest w tym że to jest czujnik obrotów za skrzynią i dlatego że nie jest podłaczony wyrzuca błąd. W oryginalnej skrzyni go nie było a tu jest.

Gdzie mam wyprowadzić przewód od tego czujnika?

Jerżeli ma ktoś audi z silnikiem 4.2 to mam ogromną prośbę by sprawdził gdzie ta wtyczka jest wpięta. Podejrzewam że w komorze silnika na ścianie grodziowej jest pod coś podpięta?? Wtyczka jest widoczna od dołu tam gdzie skrzynia ma wyjcie na wał pomiędzy rurami od wydechu.

Oczywiście jeżeli operacja zakończy sie choć częsciowym sukcesem stworzę turtorial jak do tego doszedłem. <okok>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 lis 2016, 11:26

wg schematu do sterownika skrzyni czyli gdzieś w wiązce skrzyni musi być

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 03 lis 2016, 11:41

bendzji pisze:wg schematu do sterownika skrzyni czyli gdzieś w wiązce skrzyni musi być
Mysłisz ze warto kupic wiazke z s6 i po kablach dojsc gdzie podąza?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 lis 2016, 23:42

podciągnij sam przewody do sterownika skrzyni ( TCU ) , tam sa 3 kabelki ?

teoretycznie nie musisz ich dokładać one już są w wiązce , normalnie ten czujnik jest w skrzyni -

pin 1 w 16 pinowej ogrąkłej wtyce ( kolor kabla zielony idzie do TCU pinu 42 ) - łączysz z pinem 1 twojego czujnika
pin 10 w tej 16 pinowej wtyce ( kolor kabla żółty idzie do TCU pinu 14 ) - łączysz z pinem 2 twojego czujnika

pin 3 czujnika to ekran idzie do pinu 15 TCU , gdzieś będzie w starej wiązce

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 04 lis 2016, 08:32

Szacun dla ciebie! Skąd ty to wszystko wiesz? Ja szukałem schematów pinów skrzyni ale znaleźć nie mogłem....
A więc tak czujnik ma wtyczkę 2 pin posiadam kabel od tego czujnika z odciętym końcem więc spróbuję się wpiac tylko teraz pytanie który pin to 1 a który 2 bo rozumiem że pin 3 czyli ekran nie będzie potrzebny?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lis 2016, 09:53

to który pin 1 a który 2 to już metoda prób i błędów bo jakie kolory są w czujniku to już takiego info brak


Jest to w schematach w elsie ale o tym jest tylko mała adnotacja że ten czujnik jest tak wpięty tylko w S6

Ale ty wpiąłeś skrzynię 5hp24 na wiązce z 5hp19? w 5hp24 jest jeszcze jeden dodatkowy elektrozawór czy on jest prawidłowo wpięty?

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 04 lis 2016, 18:03

Podejrzewam że nie jest. Wpialem przewody takie jakie były ta okrągła wtyczkę do sterowania skrzyni i dwie wtyczki do czujników.
Czy jesteś w stanie wskazać co jeszcze muszę i gdzie wpiac?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lis 2016, 19:10

sprawdź czy w pinie 15 tej okrągłej ( 16 pinowej ) wtyki jest kabel zielono-biały , to jest ten dodatkowy elektrozawór N233 w 5hp24 , idzie do pinu 51 TCU


jakbyś czegokolwiek szukał po sieci to 5hp19 to wg VAG 01V , a 5hp24 wg VAG 01L

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 08 lis 2016, 16:55

A masz tam w tych schematach może podane gdzie jaki kabel idzie i od czego? Bo znalazłem jakiś schemat i prawdopodobnie rozlokowanie pinów jest całkiem inne niż w 5hp19

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lis 2016, 17:03

Tak i wedlug tego schematu są tylko różnice w tym czujniku i jednym zaworze. Wrzucę potem ten schemat.

Może ty masz schemat z a8 albo Jaguara

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 08 lis 2016, 18:14

Tak właśnie z a8 mam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lis 2016, 19:46

no to może być inaczej

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl