swap skrzyni z 5h19 na 5hp24 bądz coś z c6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
Podpialem te przewody wg Twoich wskazówek teraz przerzuca biegi do 3 normalnie a jak wrzuca na 4 jest takie odczucie jak by zrzucilo na 1 bieg i hamuje silnikiem. Wyrzuca błąd nieprawidłowe przełożenie biegu 4. Teraz pytanie czy pozostałe przewody są ok czy to wina sterownika bo sterownika jeszcze nie zmieniałem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
No więc sterownik z końcówką ET wskoczył na miejsce i wyskoczyły nowe błędy w skrzyni 18249 brak osprzętu nie związany ze sprzętem, 18161 nieznany kod błędu, 17090 obwód czujnika skrzyni biegów. Skrzynia nadal chodzi w trybie awaryjnym ale sterownik prawdopodobnie obsługiwał skrzynię z trybem sport bo teraz na wyświetlaczu niema PRND432 a widnieje PRNDS. Czy to wystarczy przekodowac czy sterownik nie podejdzie?
Dodatkowo w zapala się teraz ABS i kontrola trakcji i sterownik ABS wyrzuca
18257 nieznany kod błędu oraz 1119 sygnał rozpoznania biegu brak osprzętu
Zaznaczam że błędy zczytane programem Polski VAG dlatego te błędy nie są dobrze opisane
Dodatkowo w zapala się teraz ABS i kontrola trakcji i sterownik ABS wyrzuca
18257 nieznany kod błędu oraz 1119 sygnał rozpoznania biegu brak osprzętu
Zaznaczam że błędy zczytane programem Polski VAG dlatego te błędy nie są dobrze opisane
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
żeby wyświetlało PRND321 ( a nie PRNDS ) - no tak masz taki wybierak w 2000 roku
, w tym roku była skrzynia FBD , końcówki BT ( z silnikiem AQJ ) i CS ( z ANK ) - ktoś by musiał potwierdzić posiadający taką S6 z 2000/2001 czy jest wybierak bez trybu S
Co do błędów:
- 17090 Driving range sensor ⇒ -F125 implausible signal - podejrzewam źle ustawioną linkę selektora na skrzyni albo jakieś elektryczne połączenia ( selektor od któregoś rocznika sie zmienił z wtyczki okrągłej 8 pin na 10 pin owalną , chyba 2002 , ty zostawiłeś ten z 5hp19? )
- 18161 tiptronic switch -F189 implausible signal - bład związany z wybierakiem
- 18249 / P0614 Engine/gearbox control unit Versions are not compatible - niedopasowanie ECU/sterownik skrzyni
W ABS:
- 01119 Gear recognition signal - pojawił sie bo błędy w skrzyni
- 18256 Read fault memory of engine control unit - pojawił się bo ECU ze skrztnia nie współpracuje

Co do błędów:
- 17090 Driving range sensor ⇒ -F125 implausible signal - podejrzewam źle ustawioną linkę selektora na skrzyni albo jakieś elektryczne połączenia ( selektor od któregoś rocznika sie zmienił z wtyczki okrągłej 8 pin na 10 pin owalną , chyba 2002 , ty zostawiłeś ten z 5hp19? )
- 18161 tiptronic switch -F189 implausible signal - bład związany z wybierakiem
- 18249 / P0614 Engine/gearbox control unit Versions are not compatible - niedopasowanie ECU/sterownik skrzyni
W ABS:
- 01119 Gear recognition signal - pojawił sie bo błędy w skrzyni
- 18256 Read fault memory of engine control unit - pojawił się bo ECU ze skrztnia nie współpracuje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
Wybieraka nie zmieniałem bo ta skrzynia ma tryb PRND432 więc obstawiam że sterownik który wrzuciłem nie zechce współpracować. Chyba że jest możliwość przekodowac go?
Co do wtyczek i przewodów wszystkie pasowały P&P nawet zgadzaly się liczby pinów oprócz tego jednego czujnika od obrotów skrzyni.
A powiedz mi jeszcze mistrzu tamte 2 przewody które odcialem od wtyczki i podłączyłem do tego czujnika pin 1 i pin 10 we wtyczce 16 pinowej do czego one biegną w 5hp24?
Co do wtyczek i przewodów wszystkie pasowały P&P nawet zgadzaly się liczby pinów oprócz tego jednego czujnika od obrotów skrzyni.
A powiedz mi jeszcze mistrzu tamte 2 przewody które odcialem od wtyczki i podłączyłem do tego czujnika pin 1 i pin 10 we wtyczce 16 pinowej do czego one biegną w 5hp24?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
W 5hp19 czujnik g195 jest w skrzyni dlatego kabelki były we wtyczce 16 pinowej , w 5hp24 tej co masz czujnik jest podpięty z zewnątrz dlatego w wiązce wewnątrz skrzyni piny 1 i 10 nie mają kontynuacji.
Nie przekodujesz tego.
Ja wiem że wybieraka nie ruszaleś , ja się pytalem o selektor na skrzyni - tam gdzie wchodzi linka , czy założyłeś ze swojej skrzyni czy dostałeś że skrzynią...
Nie przekodujesz tego.
Ja wiem że wybieraka nie ruszaleś , ja się pytalem o selektor na skrzyni - tam gdzie wchodzi linka , czy założyłeś ze swojej skrzyni czy dostałeś że skrzynią...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
Dostalem razem ze skrzynia ten selektor.
A moze skrzynia jest walnieta? patrzac na ten temat
https://a6klub.pl/-a6-c5-tryb-awaryjny-skrzyni-tiptronik-vt33492.htm
mam wrazenie ze to jest powodem.
Jadac na starym sterowniku w trybie D rozpedza sie i nagle jest szarpniecie tak jakby zrzucil bieg na 1 i hamuje silnikiem po chwili jak juz troche zhamuje jest luz nawet jak dodam gaz i znow szarpniecie i jedzie na jakims biegu i od nowa sytuacja po czym zapala tryb awaryjny.
W trybie D recznym 1 2 3 normalnie rozpedza po czym 4 przy lekkim przygazowaniu gazowaniu robi to szarpniecie jak opisalem wyzej natomiast przy spokojnej jezdzie dochodzi do 4 po czym dziwnie przelacza na 5 i jest to szarpniecie po czym tryb awaryjny.
Sterownik wyrzuca wylacznie 1 blad 17118 nieprawidlowe przelozenie bieg 4
[ Dodano: 2016-11-15, 13:07 ]
Myslisz ze zamiana selektora na poprzedni moze pomoc?
zauwazylem ze w wiazce 5hp19 mam przewod podlaczony do pin 4 w sterowniku a w tej od 5hp24 go nie ma. Do czego on biegnie?
A moze skrzynia jest walnieta? patrzac na ten temat
https://a6klub.pl/-a6-c5-tryb-awaryjny-skrzyni-tiptronik-vt33492.htm
mam wrazenie ze to jest powodem.
Jadac na starym sterowniku w trybie D rozpedza sie i nagle jest szarpniecie tak jakby zrzucil bieg na 1 i hamuje silnikiem po chwili jak juz troche zhamuje jest luz nawet jak dodam gaz i znow szarpniecie i jedzie na jakims biegu i od nowa sytuacja po czym zapala tryb awaryjny.
W trybie D recznym 1 2 3 normalnie rozpedza po czym 4 przy lekkim przygazowaniu gazowaniu robi to szarpniecie jak opisalem wyzej natomiast przy spokojnej jezdzie dochodzi do 4 po czym dziwnie przelacza na 5 i jest to szarpniecie po czym tryb awaryjny.
Sterownik wyrzuca wylacznie 1 blad 17118 nieprawidlowe przelozenie bieg 4
[ Dodano: 2016-11-15, 13:07 ]
Myslisz ze zamiana selektora na poprzedni moze pomoc?
zauwazylem ze w wiazce 5hp19 mam przewod podlaczony do pin 4 w sterowniku a w tej od 5hp24 go nie ma. Do czego on biegnie?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
za dużo niewiadomych , na sterownilku z 5hp19 raczej nie ma prawa działać bo w 5hp24 jest ten dodatkowy elektrozawór , spróbowałbym jeszcze sterowniki inne on wygladaja że były z trybami PRND321 - te z końcówka BT lub CS
z okazji pojawienia się błędu 18249 nie wiem czy w ogóle to ugryziesz
co do skrzyni - rozumiem że nie wiesz czy czy kupiłes sprawną?
wg schematów - w a6 c5 pin 4 sterownika jest zawsze obsadzony czy to 5hp19 czy 5hp24
jaki kolor tego przewodu - czerwony?
z okazji pojawienia się błędu 18249 nie wiem czy w ogóle to ugryziesz

co do skrzyni - rozumiem że nie wiesz czy czy kupiłes sprawną?
wg schematów - w a6 c5 pin 4 sterownika jest zawsze obsadzony czy to 5hp19 czy 5hp24
jaki kolor tego przewodu - czerwony?