Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Elektryczna Klapa bagażnika - zamykanie z pilota

Elektryka
ODPOWIEDZ
Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Klapa a8

Post autor: Pczester » 10 lis 2016, 15:31

W a8 d3 zamontowalem przekaźnik i 4 połączenia do wiązki od silnika klapy i działa bez problemu zamyknie z pilota jak i z przycisku w drzwiach. W momencie otwierania się klapy można nacisnąć przycisk i klapa zatrzyma się i zacznie zamykać. Zabieg bardzo prosty i super działa.
Obrazek

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 10 lis 2016, 23:04

Pczester, a możesz opisać troszkę bliżej zasadę działania? Czyli przekażnik po każdym dostaniu impulsu przestawia się raz na zamykanie a raz na otwieranie? (skrót myślowy ;))
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 11 lis 2016, 12:54

Tak dokładnie jest jak piszesz, podobnie jak działa przycisk na klapie, jedno naciśnięcie otwiera a drugie zamyka, nawet w trakcie pracy. Nawet jak klapa jest otwarta i naciskamy przycisk PILOTA to słyszę pierw jak zamek się otwiera (mimo że klapa podniesiona jest) i następnie zaczyna się zamykać. Silnik sterowany jest MASĄ i ten przekaźnik właśnie podaje ją każdorazowo jak sterownik dostaje impuls od pilota, a nie tylko w momencie kiedy klapa jest zamknięta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 lis 2016, 13:17

Gdzie w ogóle trzeba zamontować taki przekaźnik?

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 11 lis 2016, 17:32

W a8 jest ten moduł pod silnikiem otwierania klapy po prawej stronie nad akumulatorem
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 lis 2016, 19:23

A w A6 Avant?

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 11 lis 2016, 20:34

To już sami musicie namierzyć, podejrzewam że też w prawym tylnym boczku, niestety nie miałem okazji grzebać w takim aucie i nie pomogę, dlatego dodałem zdjęcie sterownika żeby było łatwiej.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 12 lis 2016, 00:23

To podałbyś może piny pod które masz podłączony przekaźnik u siebie?
Ja bym to opanował jakoś i rozpisał
Lub chociaż dokładne kolory kabli i miejsce w którym to wpinasz
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 12 lis 2016, 01:51

Tu nie ma co więcej rozpisywać, to są praktycznie 3 kable i jasno opisane kolory, znaleźć moduł komfortu a w nim przewody. Podłączyc na próbę bez cięcia kabli a jak działa to robimy na gotowo. Kolory są na schemacie wyżej, dwie nóżki przekaźnika 85 i 30 to masa (może być to jeden przewód) a dwa pozostałe są opisane kolory (przewód zielono/biały we wtyczce od modułu komfortu podłączamy na + cewki przekaźnika 86, a przewód zielono/żółty idący wiązka do silnika, dajemy na 87.


Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lis 2016, 12:13

remont5 ogarniesz to w naszych A6?

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 13 lis 2016, 20:18

Mat wertuje temat na forum A8 i patrze na schematy sterownika w naszych A6, są zupełnie inne kolory kabli.
Wygląda na to że sterowanie też jest masą, spróbuje pomierzyć sygnały ze sterownika jakie idą po naciśnięciu przycisków otwierania i zamykania, ale musi sie zrobić sucho (narazie sypie białe gówno).
Boję się że może siać błędami w sterowniku klapy ale jak nie spróbuje to sie nie przekonamy :p
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 14 lis 2016, 07:13

remont5, Jeśli chodzi o błędy przy takim podłączeniu jest czysto, więc z tym nie powinno być problemu. Do silnika też pewnie idą u was 4 przewody, podanie masy na jeden z dwóch cienkich spowoduje zamknięcie klapy (to ten właściwy). A w czarnej środkowej wtyczce sprawdź gdzie pojawia się + po wciśnięciu guzika w pilocie (to dajemy na włącznie cewki przekaźnika). Zrobię wam zdjęcie, który pin z tej wtyczki jest u mnie sterowaniem.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 14 lis 2016, 14:01

no chyba jest podobnie, tak jak tu poniżej:
jeden z tych dwóch mas, sprawdzę to jak będzie cieplej :)
Obrazek

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 14 lis 2016, 19:00

remont5, dokładnie, myślę że jak podejdziesz do auta to 15 minut i temat będzie załatwiony. Ja użyłem takich złączek jak na zdjęciu, zero cięcia i lutowania.

Obrazek

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 14 lis 2016, 19:52

Pczester możesz podać parametry tego przekaźnika? ja muszę się wstrzymać bo nie mam narazie jak wjechać do garażu..
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl