Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] Elektryczna Klapa bagażnika - zamykanie z pilota

Elektryka
remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 14 lis 2016, 21:17

No zwykły 12v przekaźnik normalnie rozwarty :)
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 14 lis 2016, 21:29

Tak jest, najprostszy przekaźnik :-) a właśnie byłem w garażu i sygnał do załączania przekaźnika u mnie jest z pinu 1 w środkowej wtyczce.
Obrazek

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 14 lis 2016, 22:10

I on podaje mase na jeden z kabli sterujących do silnika klapy dobrze mówie?
Jeśli tak to proste jak drut
I za to sobie ktoś na forum A4 liczy 200 czy 300 zl <radocha>
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

Pelas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:56
Lokalizacja: Kamionki

Post autor: Pelas » 15 lis 2016, 00:08

Obrazek

koledzy jaki dokładnie przekażnik? jak czas pozwoli zrobię to również u siebie :)

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 15 lis 2016, 06:27

Koledzy nie chce się już powtarzać, opis jest prosty i czytelny. Przekaźnik każdy będzie działał tylko odpowiednio podłączyć trzeba, opis jak to zrobić na zwykłym przekaźniku jest wyżej z opisem nóżek. Przewód z tej wtyczki WŁĄCZA przekaźnik który podaje MASĘ na przewód idący do SILNIKA i to cała filozofiia. Przeczytajcie od początku wątek, zróbcie notatki, zakupy i do auta montować.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 14:25 przez Pczester, łącznie zmieniany 1 raz.

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 15 lis 2016, 13:04

remont5, tak jest, to działa prawidłowo tylko wtedy też nie działa klima i osuszacz a jak wiadomo zimą się przydaje również. Dlatego szukam sposobu żeby wyłączyć całkowicie opcje dogrzewacza ale póki co nic nie znalazłem :-(

Pelas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:56
Lokalizacja: Kamionki

Post autor: Pelas » 21 lis 2016, 20:34

koledzy i jak tam zrobiliście zamykanie z pilota w waszych avantach? :) ja dzisiaj patrzyłem za kablami które sterują co i jak i w lewym silniku master cienki kabel brązowo fioletowy odpowiada za zamykanie i otwieranie masą. W module komfortu czarna kostka pin1 zielono-biały kabel to jest plus po przycisku z pilota. Jutro postaram się zamontować przekaznik na próbe czy zadziała :)

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 21 lis 2016, 20:39

Próbuj zgodnie z opisem, powinno hulać ;-)

Pelas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:56
Lokalizacja: Kamionki

Post autor: Pelas » 22 lis 2016, 23:54

Niestety nie udało się :( 2,5godz walki i na dzisiaj wystarczy. Do silnika J605 czyli master dochodzi chyba 7 kabli w tym zasilanie masa i jeden cienki kabel który jako jedyny reaguje po podaniu masy i raz zamyka a raz otwiera. Reszta pachnie canem (?). Gdy wpinam w niego kabel sterujący z przekaźnika klapa przestaje się otwierać z pilota, przycisku w drzwiach i klapie na zewnątrz. A przekaźnik cyka podaje mase a i otwiera się zamek. Działa tylko przycisk w klapie wewnętrzny. Gdy tylko odepnę kabel wszystko wraca do normy. Zrobiłem próbę wpinając sie w kabel który daje impuls przycisk zewnętrzny i też nic... . Nie mam żadnych dokładnych schematów i jade "po kabelku". Może jest gdzieś osobny kabel albo może sygnał z pilota idzie po canie? swoją drogą ten kabel zielono biały z pinu 1 czarnej kostki gdzie idzie? otwieranie zamka w klapie?

viplans
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 kwie 2015, 21:59
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: viplans » 12 sty 2017, 17:03

Witam, próbowałem również dołożyć sobie taki przekaźnik, wpiąłem się w zamek i przycisk w klapie od zamykania, po naciśnięciu przycisku na pilocie od otwierania klapy przekaźnik działa lecz nic się nie dzieje (tzn. tylko cyka), a to dlatego, że w tym samym momencie jest puszczony sygnał do zamka i impuls do przekaźnika który powinien teoretycznie zamknąć klapę. Po rozebraniu przekaźnika i ręcznym zwarciu blaszek klapa otwiera się i zamyka, przekaźnik działa prawidłowo.

Panowie macie jakieś pomysły co zrobić by zadziałało?

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 12 sty 2017, 20:40

a może jakbyśmy podali na ten przekaźnik sygnał od zamykania auta?
wtedy klapa zamykałaby się po naciśnięciu na pilocie przycisku zamykania.
tylko gdzie tego sygnału szukać?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 12 sty 2017, 21:07

Dziwnie to rozwiązali w a6, ja w a8 mam zrobione (opisane jest jak wyżej kilka postów) i działa bezproblemowo z każdego przyciski zamykanie.

[ Dodano: 2017-01-12, 21:02 ]
Pelas pisze:Niestety nie udało się :( 2,5godz walki i na dzisiaj wystarczy. Do silnika J605 czyli master dochodzi chyba 7 kabli w tym zasilanie masa i jeden cienki kabel który jako jedyny reaguje po podaniu masy i raz zamyka a raz otwiera. Reszta pachnie canem (?). Gdy wpinam w niego kabel sterujący z przekaźnika klapa przestaje się otwierać z pilota, przycisku w drzwiach i klapie na zewnątrz. A przekaźnik cyka podaje mase a i otwiera się zamek. Działa tylko przycisk w klapie wewnętrzny. Gdy tylko odepnę kabel wszystko wraca do normy. Zrobiłem próbę wpinając sie w kabel który daje impuls przycisk zewnętrzny i też nic... . Nie mam żadnych dokładnych schematów i jade "po kabelku". Może jest gdzieś osobny kabel albo może sygnał z pilota idzie po canie? swoją drogą ten kabel zielono biały z pinu 1 czarnej kostki gdzie idzie? otwieranie zamka w klapie?
Coś mi się tu nie podoba, znalazłeś kabel który zamyka i otwiera klapę na zmianę przez podanie masy tak? (u mnie właśnie tak działa po podłączeniu przekaźnika każdy przycisk) a Ty mówisz że jak podłączyłes przekaźnik to przestaje wszystko działać... Dziwne kurcze trochę. Może warto sprawdzić dokładnie podłączenie przekaźnika bo niby już jesteś blisko sukcesu :-)

[ Dodano: 2017-01-12, 21:07 ]
remont5 pisze:a może jakbyśmy podali na ten przekaźnik sygnał od zamykania auta?
wtedy klapa zamykałaby się po naciśnięciu na pilocie przycisku zamykania.
tylko gdzie tego sygnału szukać?
U mnie faktycznie jak klapa jest otwarta i nacisne na pilocie żeby ją zamknąć to pierw słychać jak zamek puszca (mimo że jest otwarty) a po tym klapa idzie w dół. Nie mam schematów kurcze ale kolory kabli podałem i kto ma dostęp może sprawdzić co wzbudza u mnie przekaźnik, być może właśnie zamek.

Pelas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:56
Lokalizacja: Kamionki

Post autor: Pelas » 12 sty 2017, 21:39

[quote="viplans"] Witam, próbowałem również dołożyć sobie taki przekaźnik, wpiąłem się w zamek i przycisk w klapie od zamykania, po naciśnięciu przycisku na pilocie od otwierania klapy przekaźnik działa lecz nic się nie dzieje (tzn. tylko cyka), a to dlatego, że w tym samym momencie jest puszczony sygnał do zamka i impuls do przekaźnika który powinien teoretycznie zamknąć klapę. Po rozebraniu przekaźnika i ręcznym zwarciu blaszek klapa otwiera się i zamyka, przekaźnik działa prawidłowo.

U mnie było to samo. Myślałem ostatnio jeszcze raz jak to zrobić ale poległem :) nie mam żadnych schematów.

viplans
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 kwie 2015, 21:59
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: viplans » 12 sty 2017, 21:43

Pczester pisze:U mnie faktycznie jak klapa jest otwarta i nacisne na pilocie żeby ją zamknąć to pierw słychać jak zamek puszca (mimo że jest otwarty) a po tym klapa idzie w dół. Nie mam schematów kurcze ale kolory kabli podałem i kto ma dostęp może sprawdzić co wzbudza u mnie przekaźnik, być może właśnie zamek.
U mnie też się tak dzieje ale klapa nie schodzi w dół, a kolory kabelków w mojej A6 są trochę inne.
Próbowałem też po naciśnięciu na pilocie otwierania klapy wydłużyć czas o 1 sek kiedy piny się złączą w przekaźniku(ot tak palcem go przytrzymałem) i klapa działa góra dół z pilota. Teraz naszła mnie myśl, czy aby nie można by zamontować przekaźnika czasowego, z opóźnionym załączeniem o 1, 2 sekundy, czy to zdało by egzamin. Tak gdybam, nie jestem elektrykiem i z chęcią wsłucham się w mile widziane porady <luzik>

Pelas pisze:
viplans pisze: Witam, próbowałem również dołożyć sobie taki przekaźnik, wpiąłem się w zamek i przycisk w klapie od zamykania, po naciśnięciu przycisku na pilocie od otwierania klapy przekaźnik działa lecz nic się nie dzieje (tzn. tylko cyka), a to dlatego, że w tym samym momencie jest puszczony sygnał do zamka i impuls do przekaźnika który powinien teoretycznie zamknąć klapę. Po rozebraniu przekaźnika i ręcznym zwarciu blaszek klapa otwiera się i zamyka, przekaźnik działa prawidłowo.

U mnie było to samo. Myślałem ostatnio jeszcze raz jak to zrobić ale poległem :) nie mam żadnych schematów.
Czyli nie jestem sam. Jutro spróbuje dorwać jakiś przekaźnik czasowy i to podłączyć, może zadziała...

Pelas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:56
Lokalizacja: Kamionki

Post autor: Pelas » 12 sty 2017, 21:53

Pczester pisze:Coś mi się tu nie podoba, znalazłeś kabel który zamyka i otwiera klapę na zmianę przez podanie masy tak? (u mnie właśnie tak działa po podłączeniu przekaźnika każdy przycisk) a Ty mówisz że jak podłączyłes przekaźnik to przestaje wszystko działać... Dziwne kurcze trochę. Może warto sprawdzić dokładnie podłączenie przekaźnika bo niby już jesteś blisko sukcesu


tak znalazłem ten kabel i przekaznik był na 100% dobrze podłączony :) tylko w momencie kiedy nacisnę przycisk na pilocie to on żąda otwarcia klapy a przekaznik w tym samym momencie podaje masę na kabelek od zamykania i cyknie tylko zamek i koniec nie działa już nic z pilota oprócz zamka który cyka. Trzeba zamykać i otwierać przyciskiem w klapie. Pomaga odłączenie kabelka od masy i wtedy po chwili można otwierać klape pilotem.

[ Dodano: 2017-01-12, 21:53 ]
viplans pisze: Jutro spróbuje dorwać jakiś przekaźnik czasowy i to podłączyć, może zadziała...
Całkiem niezły pomysł :) tylko czy podczas otwierania z pilota nie zatrzyma klapy po tej 1-2 sekundzie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl