[A6 C6] Montaż KEYLESS (retrofit)
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Dzięki
"elektrycznie" wygląda tak samo więc nie spodziewałbym się problemów - u mnie większość części była przed liftowa. Inaczej tylko wygląda kodowanie sterowników drzwi (po lifcie długie kodowanie, niestety bez podpowiedzi w vcds).
Ogólnie polecam moda, fajnie rozwiązane - "auto wie" gdzie znajduje się kluczyk i nie pozwala np. na odpalenie jak kluczyk jest po za autem, pierwsze drzwi można otworzyć po stronie, po której jest kluczyk, zostawiasz kluczyk w bagażniku (bo coś grzebiesz w aucie...) zamykasz bagażnik a klapa... odskakuje i jej nie zatrzaśniesz dopóki kluczyk w bagażniku.
Jestem z tego bardzo zadowolony - nawet zaślepkę w konsoli przerobiłem tak, że śladu nie ma po stacyjce
"elektrycznie" wygląda tak samo więc nie spodziewałbym się problemów - u mnie większość części była przed liftowa. Inaczej tylko wygląda kodowanie sterowników drzwi (po lifcie długie kodowanie, niestety bez podpowiedzi w vcds).
Ogólnie polecam moda, fajnie rozwiązane - "auto wie" gdzie znajduje się kluczyk i nie pozwala np. na odpalenie jak kluczyk jest po za autem, pierwsze drzwi można otworzyć po stronie, po której jest kluczyk, zostawiasz kluczyk w bagażniku (bo coś grzebiesz w aucie...) zamykasz bagażnik a klapa... odskakuje i jej nie zatrzaśniesz dopóki kluczyk w bagażniku.
Jestem z tego bardzo zadowolony - nawet zaślepkę w konsoli przerobiłem tak, że śladu nie ma po stacyjce
Zabieram się Stefan za kolejny twój projekt. Zacząłem szukać części. Na Ebay i Allegro
1. Znalazłem stacyjki razem z kluczykiem. Czy taki zestaw po przełożeniu grota i zaprogramowaniu mogę użyć w moim aucie ?
2. Czy jest w Audi wyłącznik Keyless ? Mam taki wyłącznik w Priusie. Przydaje się kiedy zostawiasz auto na dłużej i wtedy ciągle działające anteny mogą rozładować akumulator.
3. Jak się zamyka samochód ? Jest jakiś przycisk w klamce ?
1. Znalazłem stacyjki razem z kluczykiem. Czy taki zestaw po przełożeniu grota i zaprogramowaniu mogę użyć w moim aucie ?
2. Czy jest w Audi wyłącznik Keyless ? Mam taki wyłącznik w Priusie. Przydaje się kiedy zostawiasz auto na dłużej i wtedy ciągle działające anteny mogą rozładować akumulator.
3. Jak się zamyka samochód ? Jest jakiś przycisk w klamce ?
Jacek
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
To tak:
Ze stacyjką jest najmniejszy problem - montujesz nową i już. Nie mają dla niej znaczenia "ząbki" na kluczu. Po prostu po wymianie twój klucz będzie normalnie działał jak do tej pory, nie będzie jedynie obsługiwał keyless. Zastanawiają mnie te aukcje, na których są komplety - bo dla stacyjki grot (ząbki) jest bez znaczenia a używanego klucza nie da się wgrać... Stacyjka służy do wczytania klucza - głównym zabezpieczeniem jest tutaj rygiel pod kolumną kierownicy. Do obsługi keyless MUSI być klucz o numerze, który widać na wcześniejszych zdjęciach a używanego od innego auta na 99% nie wgrasz.
Według mnie wystarczy, że znajdziesz samą stacyjkę a z kluczem i tak trzeba kombinować. Ja zamówiłem w ASO (duży koszt). Jest jeszcze opcja, że ty albo poprzedni właściciel domawiał nowy klucz w ASO - wtedy problem z głowy bo każdy nowy z ASO obsługuje keyless.
Trochę zagmatwałem ale mam nadzieję, że wiadomo co i jak.
Nie ma wyłącznika keyless - wyczytałem jedynie, że czujniki w klamkach wyłączają sie po 80 godzinach od zamknięcia auta lub po 20 uruchomieniach bez użycia uprawnionego kluczyka. Czy rozładuje aku przy dłuższym postoju? - nie wiem ale sądzę, że przy takiej masie elektroniki problem jest jakoś rozwiązany. Po za tym anteny nie działają cały czas, wzbudza je dopiero dotknięcie klamki. Całą procedurę otwierania auta (nieźle zagmatwana) wklejam na końcu.
Samochód zamyka się guziczkiem, który jest pod spodem każdej klamki - nie ma znaczenia którym.
"
1 Kierowca chwyta za wnękę klamki drzwi. Czujnik dotknięcia wewnętrznej klamki drzwi -G415- wysyła informację „palce we wnęce klamki“ do jednostki wczytywania anten do układu zezwolenia na wejście bez kluczyka -J723-.
2 Jednostka wczytywania anten przesyła poprzez antenę po stronie kierowcy układu zezwolenia na wejście i uruchomienie-R134- sygnał wzbudzenia do kluczyka samochodu.
3 Jednostka wczytywania anten przesyła poprzez wszystkie anteny układu zezwolenia na wejście i uruchomienie sygnał do kluczyka samochodu.
4 Kluczyk samochodu określa na podstawie sygnałów swoje położenie w samochodzie i wysyła informację do anteny centralnego zamka i układu alarmowego -R47-.
5 Antena centralnego zamka i układu alarmowego odbiera informację. Informacja przekazywana jest dalej od przełącznika -E415- układu zezwolenia na wejście i uruchomienie do komputera -J518- sterującego układem zezwolenia na wejście i uruchomienie i przez niego oceniana.
6 Komputer sterujący układem zezwolenia na wejście i uruchomienie przesyła informację „Otworzyć samochód“ do centralnego komputera sterującego systemem Komfort -J393- i do komputera sterującego funkcjami drzwi, którego klamka rozpoczęła odczytywanie kluczyka.
7 Komputer sterujący funkcjami drzwi, który otrzymał polecenie od komputera sterującego układem zezwolenia na wejście i uruchomienie steruje jednostką zamykającą, która odblokowuje drzwi.
8 Centralny komputer sterujący systemem Komfort -J393- wysyła informację „Otworzyć samochód - advanced Key“ do magistrali danych CAN systemu Komfort.
9 Normalna czynność odblokowywania odbywa się z odbezpieczeniem, odblokowaniem, mignięciem potwierdzajacym i włączeniem wewnętrznego światła. Dodatkowo, do mignięcia potwierdzającego, komputer sterujący układem zezwolenia na wejście i uruchomienie przesyła przez przełącznik układu zezwolenia na wejście i uruchomienie, antenę centralnego zamka i układ alarmowy -R47- status zablokowania do kluczyka samochodowego.
"
Mam nadzieję, że rozjaśniłem a nie ...
Ze stacyjką jest najmniejszy problem - montujesz nową i już. Nie mają dla niej znaczenia "ząbki" na kluczu. Po prostu po wymianie twój klucz będzie normalnie działał jak do tej pory, nie będzie jedynie obsługiwał keyless. Zastanawiają mnie te aukcje, na których są komplety - bo dla stacyjki grot (ząbki) jest bez znaczenia a używanego klucza nie da się wgrać... Stacyjka służy do wczytania klucza - głównym zabezpieczeniem jest tutaj rygiel pod kolumną kierownicy. Do obsługi keyless MUSI być klucz o numerze, który widać na wcześniejszych zdjęciach a używanego od innego auta na 99% nie wgrasz.
Według mnie wystarczy, że znajdziesz samą stacyjkę a z kluczem i tak trzeba kombinować. Ja zamówiłem w ASO (duży koszt). Jest jeszcze opcja, że ty albo poprzedni właściciel domawiał nowy klucz w ASO - wtedy problem z głowy bo każdy nowy z ASO obsługuje keyless.
Trochę zagmatwałem ale mam nadzieję, że wiadomo co i jak.
Nie ma wyłącznika keyless - wyczytałem jedynie, że czujniki w klamkach wyłączają sie po 80 godzinach od zamknięcia auta lub po 20 uruchomieniach bez użycia uprawnionego kluczyka. Czy rozładuje aku przy dłuższym postoju? - nie wiem ale sądzę, że przy takiej masie elektroniki problem jest jakoś rozwiązany. Po za tym anteny nie działają cały czas, wzbudza je dopiero dotknięcie klamki. Całą procedurę otwierania auta (nieźle zagmatwana) wklejam na końcu.
Samochód zamyka się guziczkiem, który jest pod spodem każdej klamki - nie ma znaczenia którym.
"
1 Kierowca chwyta za wnękę klamki drzwi. Czujnik dotknięcia wewnętrznej klamki drzwi -G415- wysyła informację „palce we wnęce klamki“ do jednostki wczytywania anten do układu zezwolenia na wejście bez kluczyka -J723-.
2 Jednostka wczytywania anten przesyła poprzez antenę po stronie kierowcy układu zezwolenia na wejście i uruchomienie-R134- sygnał wzbudzenia do kluczyka samochodu.
3 Jednostka wczytywania anten przesyła poprzez wszystkie anteny układu zezwolenia na wejście i uruchomienie sygnał do kluczyka samochodu.
4 Kluczyk samochodu określa na podstawie sygnałów swoje położenie w samochodzie i wysyła informację do anteny centralnego zamka i układu alarmowego -R47-.
5 Antena centralnego zamka i układu alarmowego odbiera informację. Informacja przekazywana jest dalej od przełącznika -E415- układu zezwolenia na wejście i uruchomienie do komputera -J518- sterującego układem zezwolenia na wejście i uruchomienie i przez niego oceniana.
6 Komputer sterujący układem zezwolenia na wejście i uruchomienie przesyła informację „Otworzyć samochód“ do centralnego komputera sterującego systemem Komfort -J393- i do komputera sterującego funkcjami drzwi, którego klamka rozpoczęła odczytywanie kluczyka.
7 Komputer sterujący funkcjami drzwi, który otrzymał polecenie od komputera sterującego układem zezwolenia na wejście i uruchomienie steruje jednostką zamykającą, która odblokowuje drzwi.
8 Centralny komputer sterujący systemem Komfort -J393- wysyła informację „Otworzyć samochód - advanced Key“ do magistrali danych CAN systemu Komfort.
9 Normalna czynność odblokowywania odbywa się z odbezpieczeniem, odblokowaniem, mignięciem potwierdzajacym i włączeniem wewnętrznego światła. Dodatkowo, do mignięcia potwierdzającego, komputer sterujący układem zezwolenia na wejście i uruchomienie przesyła przez przełącznik układu zezwolenia na wejście i uruchomienie, antenę centralnego zamka i układ alarmowy -R47- status zablokowania do kluczyka samochodowego.
"
Mam nadzieję, że rozjaśniłem a nie ...