Pierwsze kroki przy montażu keyless poczynione

Cały system wymaga sporo nowych części, przewodów i rozbierania.
Części:
1. Jednostka anten układu zezwolenia na wejście bez kluczyka.
2. Stacyjka.
3. Cztery anteny.
4. Cztery klamki z czujnikami dotyku.
5. Przycisk "start-stop".
6. Nowy kluczyk pod keyless.
7. Konsola z miejscem na przycisk (tutaj z konieczności wykorzystałem swoją

8. Przewody i wtyczki - w tym przypadku, z uwagi na dużą ilość wtyczek, warto poszukać gotowych wiązek.
Z wiadomych części na razie tyle - ewentualne braki wyjdą w trakcie...
Schemat wiązki na mojej stronie:
https://mojeprojekty.eu/keyless-a6-c6/
Po zebraniu większości potrzebnych części stanąłem na konsoli - w moim kolorze nieosiągalna (przynajmniej ja nie widziałem). Z tego powodu przystąpiłem do planu B


Wczoraj zacząłem też układanie przewodów. Zamontowałem pod schowkiem jednostkę wczytywania anten i zrobiłem "na gotowo" jedne drzwi. Wymieniłem w nich wiązkę i klamkę.
Kilka zdjęć:
- gotowa wiązka (tylko to co w kabinie)
- jednostka wczytywania anten - pod schowkiem, na Gateway-em
- układanie przewodów - na razie prawa strona
- zamontowana klamka
...
[ Dodano: 2016-09-01, 23:49 ]
Aktualizacja
Pomału do przodu…
Żeby nie rozgrzebywać całego auta, postanowiłem najpierw wymienić klamki i instalację we wszystkich drzwiach a dopiero na koniec rozebrać lewy próg i parę innych rzeczy…
Na dzień dzisiejszy mam gotowe 3 pary drzwi. Jak pisałem - wymieniam całe wiązki drzwi.
Niestety kupione wiązki mają inne wtyczki do centralnego zamka co trochę spowalnia pracę (są różne rodzaje) - musiałem je „przezbrajać”.
- „Wypatroszone” drzwi - przed odklejeniem gąbki najpierw trochę podgrzewam klej opalarką
- Różne wtyczki do zamka - moja po lewej
- „Przezbrajanie”
- Antena - tylko w tylnych drzwiach (oprócz tunelu i bagażnika) są zamontowane anteny
- Gotowe drzwi
Gdyby ktoś jednak robił instalacje samemu

…
I kolejny dzień zmagań....
Na dzisiaj zostawiłem sobie drzwi kierowcy - jak się okazało najgorsze. Zamek w tych drzwiach osłonięty jest taką białą, plastikową obudową (widać ją na zdjęciu). Z tego powodu musiałem rozebrać całe drzwi łącznie z wyjęciem ramy i szyby - myślałem, że dzisiaj tego nie ogarnę do końca.
A jednak udało się - klamka i wiązka wymieniona, drzwi złożone, plan na dzisiaj wykonany.
Jutro jadę do ASO i przy okazji zorientuję się w temacie kluczyka. Może nawet uda mi się zamówić....
Przez weekend mam zamiar zrobić to co wewnątrz czyli stacyjkę, antenę w tunelu, połączenie z ryglem .
...
Rewolucji ciąg dalszy...
Dobrałem się do stacyjki, rozebrałem lewy próg i cały tunel żeby zamontować antenę centralną.
Jutro zaczynam składać - ciekawe jaki efekt będzie...
Na zdjęciu moja stacyjka (po lewej) i ta pod keyless
Stacyjka pod keyless ma dodatkową wtyczkę z przewodami od przycisku "start-stop" - standardowa nie ma nawet wyprowadzonych pinów
Żeby zamontować antenę w tunelu, trzeba go całego rozebrać. Antena znajduje się pod kanałem tylnego nawiewu - przy sterowniku poduszek
W sumie to już zacząłem pomału składać, podłączyłem na próbę - w końcu jakiś efekt... (marne pocieszenie)
...
[ Dodano: 2016-09-05, 00:40 ]
Po pięciu dniach koniec - tak mi się wydaje...
Dzisiaj zamontowałem antenę w bagażniku, połączyłem "rygiel" z nową stacyjką i resztę kabelków. Po podłączeniu zasilania wszystko wydawało się w porządku więc zacząłem w końcu składać.
Ostatnie podłączenia - na zdjęciu widać wszystkie przewody wychodzące z dodatkowej wtyczki, której nie ma standardowa stacyjka.
Antena w bagażniku.
Żeby aktywować system trzeba zmienić kodowanie w module 05 (Acc/Start Auth.) oraz we wszystkich sterownikach drzwi.
Na razie nie mam jeszcze właściwego klucza w związku z czym system nie jest jeszcze w pełni funkcjonalny tzn. można jedynie gasić auto przyciskiem "stop". Można też podejrzeć wartości pomiarowe w module 05 aby stwierdzić czy docierają do niego wszystkie sygnały.
U mnie reaguje prawidłowo - czyli jest reakcja na wciskanie start i stop. Jest również reakcja na dotykanie klamek - poszczególne "0" w bloku czwartym zamieniają się przy dotykaniu na '1'.
Bloki pomiarowe.
Na koniec po złożeniu ogarnąłem auto i teraz nie ma już śladów walki

Na pewno napiszę jeszcze jak system się sprawuje z właściwym kluczem - czy wszystko działa itd.
...