Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Montaż KEYLESS (retrofit)

Warsztat
Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

[A6 C6] Montaż KEYLESS (retrofit)

Post autor: stefank » 05 wrz 2016, 00:40

No i zacząłem...

Pierwsze kroki przy montażu keyless poczynione :)

Cały system wymaga sporo nowych części, przewodów i rozbierania.

Części:
1. Jednostka anten układu zezwolenia na wejście bez kluczyka.
2. Stacyjka.
3. Cztery anteny.
4. Cztery klamki z czujnikami dotyku.
5. Przycisk "start-stop".
6. Nowy kluczyk pod keyless.
7. Konsola z miejscem na przycisk (tutaj z konieczności wykorzystałem swoją <okok> ).
8. Przewody i wtyczki - w tym przypadku, z uwagi na dużą ilość wtyczek, warto poszukać gotowych wiązek.

Z wiadomych części na razie tyle - ewentualne braki wyjdą w trakcie...

Schemat wiązki na mojej stronie:
https://mojeprojekty.eu/keyless-a6-c6/

Po zebraniu większości potrzebnych części stanąłem na konsoli - w moim kolorze nieosiągalna (przynajmniej ja nie widziałem). Z tego powodu przystąpiłem do planu B <rotfl> . Obejrzałem zdjęcia i stwierdziłem, że każda konsola ma stelaż przygotowany pod przycisk - brakuje jedynie otworu w wierzchniej warstwie. Kilka dni temu zrobiłem na próbę otwór w starym złomie żeby zobaczyć czy będzie dobrze. Wyszło przyzwoicie ale ręczne wycinanie było czasochłonne dlatego do wycięcia otworu w swojej konsoli wykorzystałem moją frezareczkę :> . Załączam kilka zdjęć i link do filmiku:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Wczoraj zacząłem też układanie przewodów. Zamontowałem pod schowkiem jednostkę wczytywania anten i zrobiłem "na gotowo" jedne drzwi. Wymieniłem w nich wiązkę i klamkę.

Kilka zdjęć:

- gotowa wiązka (tylko to co w kabinie)
Obrazek

- jednostka wczytywania anten - pod schowkiem, na Gateway-em
Obrazek

- układanie przewodów - na razie prawa strona
Obrazek
Obrazek

- zamontowana klamka
Obrazek
Obrazek

...

[ Dodano: 2016-09-01, 23:49 ]
Aktualizacja

Pomału do przodu&#8230;

Żeby nie rozgrzebywać całego auta, postanowiłem najpierw wymienić klamki i instalację we wszystkich drzwiach a dopiero na koniec rozebrać lewy próg i parę innych rzeczy&#8230;

Na dzień dzisiejszy mam gotowe 3 pary drzwi. Jak pisałem - wymieniam całe wiązki drzwi.
Niestety kupione wiązki mają inne wtyczki do centralnego zamka co trochę spowalnia pracę (są różne rodzaje) - musiałem je &#8222;przezbrajać&#8221;.

- &#8222;Wypatroszone&#8221; drzwi - przed odklejeniem gąbki najpierw trochę podgrzewam klej opalarką
Obrazek

- Różne wtyczki do zamka - moja po lewej
Obrazek

- &#8222;Przezbrajanie&#8221;
Obrazek

- Antena - tylko w tylnych drzwiach (oprócz tunelu i bagażnika) są zamontowane anteny
Obrazek
Obrazek

- Gotowe drzwi
Obrazek

Gdyby ktoś jednak robił instalacje samemu <mysli> to zrobiłem taki schemat, wszystko w jednym miejscu - mam nadzieję, że przejrzyście. Niestety 100% przewodów ze schematu trzeba dołożyć aby myśleć o uruchomieniu keyless bo standardowo nie ma ani jednego z nich...
Obrazek

&#8230;


I kolejny dzień zmagań....


Na dzisiaj zostawiłem sobie drzwi kierowcy - jak się okazało najgorsze. Zamek w tych drzwiach osłonięty jest taką białą, plastikową obudową (widać ją na zdjęciu). Z tego powodu musiałem rozebrać całe drzwi łącznie z wyjęciem ramy i szyby - myślałem, że dzisiaj tego nie ogarnę do końca.
A jednak udało się - klamka i wiązka wymieniona, drzwi złożone, plan na dzisiaj wykonany.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jutro jadę do ASO i przy okazji zorientuję się w temacie kluczyka. Może nawet uda mi się zamówić....

Przez weekend mam zamiar zrobić to co wewnątrz czyli stacyjkę, antenę w tunelu, połączenie z ryglem .

...

Rewolucji ciąg dalszy...

Dobrałem się do stacyjki, rozebrałem lewy próg i cały tunel żeby zamontować antenę centralną.

Jutro zaczynam składać - ciekawe jaki efekt będzie...

Na zdjęciu moja stacyjka (po lewej) i ta pod keyless
Obrazek

Stacyjka pod keyless ma dodatkową wtyczkę z przewodami od przycisku "start-stop" - standardowa nie ma nawet wyprowadzonych pinów
Obrazek

Żeby zamontować antenę w tunelu, trzeba go całego rozebrać. Antena znajduje się pod kanałem tylnego nawiewu - przy sterowniku poduszek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W sumie to już zacząłem pomału składać, podłączyłem na próbę - w końcu jakiś efekt... (marne pocieszenie)
Obrazek

...

[ Dodano: 2016-09-05, 00:40 ]
Po pięciu dniach koniec - tak mi się wydaje...

Dzisiaj zamontowałem antenę w bagażniku, połączyłem "rygiel" z nową stacyjką i resztę kabelków. Po podłączeniu zasilania wszystko wydawało się w porządku więc zacząłem w końcu składać.

Ostatnie podłączenia - na zdjęciu widać wszystkie przewody wychodzące z dodatkowej wtyczki, której nie ma standardowa stacyjka.
Obrazek

Antena w bagażniku.
Obrazek
Obrazek

Żeby aktywować system trzeba zmienić kodowanie w module 05 (Acc/Start Auth.) oraz we wszystkich sterownikach drzwi.
Na razie nie mam jeszcze właściwego klucza w związku z czym system nie jest jeszcze w pełni funkcjonalny tzn. można jedynie gasić auto przyciskiem "stop". Można też podejrzeć wartości pomiarowe w module 05 aby stwierdzić czy docierają do niego wszystkie sygnały.
U mnie reaguje prawidłowo - czyli jest reakcja na wciskanie start i stop. Jest również reakcja na dotykanie klamek - poszczególne "0" w bloku czwartym zamieniają się przy dotykaniu na '1'.

Bloki pomiarowe.
Obrazek

Na koniec po złożeniu ogarnąłem auto i teraz nie ma już śladów walki <rotfl>
Obrazek
Obrazek

Na pewno napiszę jeszcze jak system się sprawuje z właściwym kluczem - czy wszystko działa itd.

...
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 18:49 przez stefank, łącznie zmieniany 3 razy.

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 08 wrz 2016, 00:09

Wow, gratulacje dobry opis. Czekam niecierpliwie na zakończenie całości prac. Powodzenia !

jackowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: jackowski » 10 wrz 2016, 22:29

Witam.
Widzę że nieźle się napracowałeś.
Mam pytanie odnośnie Gateway. Czy potrzebna je wymiana. Jaki jaki jest odpowiedni ?
Jacek

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 10 wrz 2016, 22:46

Nic mi nie wiadomo, żeby do keyless był inny "specjalny" gateway.

Na pewno potrzebna jest nowa stacyjka - tu nie ma problemu z kluczem ponieważ WSZYSTKIE stacyjki w A6 są "uniwersalne" i przyjmą każdy klucz (każdym kluczem pokręcimy o ile jest przypisany do auta).

Możliwe, że rygiel i sterowniki w drzwiach przed liftem mogą być inne pod keyless - trzeba to sprawdzić.

No i potrzebny jest klucz, który działa z keyless - AK na końcu (po numerze).

Ciekawostka - chyba tylko fabryczne klucze, z którymi wypuszczane jest auto nie obsługują systemu. Jeżeli był dorabiany nowy (kolejny) klucz w ASO to na 99% będzie działał.

Nowy klucz w ASO wraz z wgraniem to równowartość reszty potrzebnych gratów niestety...

jackowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: jackowski » 11 wrz 2016, 19:59

Zapytałem ponieważ na jednym ze zdjęć jest przewód LIN. Nie ogarniam jeszcze tej magistrali. Myślałem że ona wychodzi z Gateway. Teraz wiem że jest inaczej.
Jacek

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 20 wrz 2016, 23:50

LIN służy do "wewnętrznej" komunikacji pomiędzy stacyjką, ryglem i jednostką wczytywania anten. Tylko rygiel jest połączony canami z resztą a stacyjka i jed. wczyt. anten to podsystemy diagnozowane poprzez moduł rygla (05 Acc/Start Auth.).

[ Dodano: 2016-09-20, 23:50 ]
No i po wizycie w ASO...

Pełny sukces <radocha>

Na nowy klucz czekałem tydzień i kolejny tydzień na wolny termin, żeby go zakodować.
Po zakodowaniu wszystko od razu ruszyło jak należy. Dotyk, odpalanie, zamykanie - wszystko działa. Trochę się obawiałem jak to będzie... w końcu parę kabelków trzeba było dołożyć :)
Dziwne wrażenie... tak bez kluczyka...

Mój oryginalny (stary) kluczyk
Obrazek

I nowy, obsługujący system
Obrazek

Teraz mogę potwierdzić, że nowy, dorabiany w ASO klucz obsługuje KEYLESS - nie trzeba prosić o jakiś specjalny... (aczkolwiek zalecam upewnienie się).

Jeszcze jedna uwaga na koniec odnośnie stacyjki - należy zwrócić uwagę dla jakiej skrzyni biegów jest przeznaczona, manual czy automat bo się różnią.

To tyle...

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 21 wrz 2016, 10:03

Mam pytanie odnośnie grzania świec żarowych w Dieslu, bo przy zwykłym kluczyku trzeba raz przekręcić stacyjkę poczekać aż zgaśnie kontrolka od świec i przekręcić dalej. Jak to wyglada z systemem keyless ? Automatycznie uruchamia grzanie świec po otwarciu drwi ? Czy może po naciśnięciu przycisku start najpierw grzeje świece a później odpala ? Z poprzedniego postu wywnioskowałem, że każdy nowy kluczyk z ASO obsługuje keyless? Czy możesz jeszcze napisać numery części jakich użyłeś?

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 21 wrz 2016, 10:58

Dobre pytanie...
Właśnie wczoraj dyskutowałem z kolegą na ten temat.
On też zwrócił uwagę na to, że przy keyless trzeba najpierw raz nacisnąć żeby zagrzały się świece a potem drugi żeby odpalić. Można też dłużej przytrzymać "start" ale wtedy długo kręci. I tutaj mi coś nie pasowało...
U mnie przy zwykłym kluczu przekręcałem stacyjkę na sekundę dosłownie po czym kluczyk wracał do pionu a reszta "działa się sama" - nigdy nie zwróciłem uwagi na kontrolkę od grzania świec... - może mam jakieś inne (szybkie?) albo dzięki webasto, które przy mrozach zawsze działa :-).
Byłem właśnie w aucie (stało 3 godziny) żeby się upewnić - nacisnąłem "start" raz krótko i od razu odpalił. Może są różnice pomiędzy lift/polift.

Odnośnie klucza...
Przy pierwszej wizycie w ASO jak powiedziałem, że chcę kluczyk pod keyless to gościu zrobił oczy - stwierdził, że to zwykły kluczyk...
Przy drugiej wiedziałem już jaki numer klucza potrzebuję (właśnie z AK na końcu) - sprawdziliśmy z pracownikiem po Vin jaki kluczyk mi się dostanie i był to właśnie z AK i żaden inny (stąd chyba zdziwienie bo każdy nowy obsługuje...).

Odnośnie części.
W sumie samych części to nie ma zbyt wiele - jest tylko dużo przewodów.
Na pewno nie ma problemu z guzikiem i klamkami bo tu nie ma różnych wersji.
Później dopiszę numery pozostałych części, które mam i które mogą mieć wpływ na działanie i możliwość montażu (rygiel, stacyjka, sterowniki drzwi, jedn. anten i anteny).

I tak...

1. Części dołożone/nowe.

Stacyjka:
4F0 909 135 G (automatyczna skrz., częstoliwość 868 MHz)

Anteny:
4F0 907 247 / 3 szt (tylne drzwi x 2 i konsola środkowa x 1)
4F0 907 247 A / 1 szt (bagażnik)

Jedn. wczytywania anten:
4F0 907 335

Klamki z dotykiem

Przycisk "start-stop".

Konsola z otworem.

Wiązki przewodów lub przewody i coś około 18 wtyczek...


2. Części biorące udział - które miałem i nie wymieniałem.

Rygiel (05 - Acc start aut.):
4F0 905 852 D

Sterowniki drzwi:
przód - SW: 4F0 959 793 R / HW: 8K0 959 793 D
tył - SW: 4F0 959 795 M / HW: 8K0 959 795 B

pablo.k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 07 lut 2008, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Belgia

Post autor: pablo.k » 21 wrz 2016, 21:15

Umnie po naciśnięciu przycisku start najpierw grzeje świece a później odpala.

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 21 wrz 2016, 21:21

Też jeszcze sprawdzę rano i dam znać.

No i sprawdziłem dzisiaj - wygląda na to, że jak jest zimny to naciskam raz, żeby nagrzać świece? a drugi raz żeby odpalić.

Filmik:

pablo.k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 07 lut 2008, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Belgia

Post autor: pablo.k » 22 wrz 2016, 23:32

U mnie naciskam tylko raz, auto odpala po nagrzaniu świec.

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 23 wrz 2016, 10:35

Jeszcze raz spróbowałem...

To co było na załączonym filmiku to było takie "muśnięcie" dosłownie i wtedy załączył się zapłon a odpalił za drugim razem.
Dzisiaj nacisnąłem raz tak max do 1 sekundy i faktycznie nagrzał a potem odpalił - tak jak u ciebie.

Myślę, że stąd różnica.

pablo.k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 07 lut 2008, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Belgia

Post autor: pablo.k » 23 wrz 2016, 22:41

To znaczy, że jest dobrze :)

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 17 paź 2016, 20:30

a można wiedzieć ile kosztuje taki kluczyk w ASO + kodowanie?
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 17 paź 2016, 20:49

Około 1k - tyle co reszta gratów niestety :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga