[A6 C6] Montaż KEYLESS (retrofit)
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
[A6 C6] Montaż KEYLESS (retrofit)
No i zacząłem...
Pierwsze kroki przy montażu keyless poczynione
Cały system wymaga sporo nowych części, przewodów i rozbierania.
Części:
1. Jednostka anten układu zezwolenia na wejście bez kluczyka.
2. Stacyjka.
3. Cztery anteny.
4. Cztery klamki z czujnikami dotyku.
5. Przycisk "start-stop".
6. Nowy kluczyk pod keyless.
7. Konsola z miejscem na przycisk (tutaj z konieczności wykorzystałem swoją ).
8. Przewody i wtyczki - w tym przypadku, z uwagi na dużą ilość wtyczek, warto poszukać gotowych wiązek.
Z wiadomych części na razie tyle - ewentualne braki wyjdą w trakcie...
Schemat wiązki na mojej stronie:
https://mojeprojekty.eu/keyless-a6-c6/
Po zebraniu większości potrzebnych części stanąłem na konsoli - w moim kolorze nieosiągalna (przynajmniej ja nie widziałem). Z tego powodu przystąpiłem do planu B . Obejrzałem zdjęcia i stwierdziłem, że każda konsola ma stelaż przygotowany pod przycisk - brakuje jedynie otworu w wierzchniej warstwie. Kilka dni temu zrobiłem na próbę otwór w starym złomie żeby zobaczyć czy będzie dobrze. Wyszło przyzwoicie ale ręczne wycinanie było czasochłonne dlatego do wycięcia otworu w swojej konsoli wykorzystałem moją frezareczkę . Załączam kilka zdjęć i link do filmiku:
Wczoraj zacząłem też układanie przewodów. Zamontowałem pod schowkiem jednostkę wczytywania anten i zrobiłem "na gotowo" jedne drzwi. Wymieniłem w nich wiązkę i klamkę.
Kilka zdjęć:
- gotowa wiązka (tylko to co w kabinie)
- jednostka wczytywania anten - pod schowkiem, na Gateway-em
- układanie przewodów - na razie prawa strona
- zamontowana klamka
...
[ Dodano: 2016-09-01, 23:49 ]
Aktualizacja
Pomału do przodu…
Żeby nie rozgrzebywać całego auta, postanowiłem najpierw wymienić klamki i instalację we wszystkich drzwiach a dopiero na koniec rozebrać lewy próg i parę innych rzeczy…
Na dzień dzisiejszy mam gotowe 3 pary drzwi. Jak pisałem - wymieniam całe wiązki drzwi.
Niestety kupione wiązki mają inne wtyczki do centralnego zamka co trochę spowalnia pracę (są różne rodzaje) - musiałem je „przezbrajać”.
- „Wypatroszone” drzwi - przed odklejeniem gąbki najpierw trochę podgrzewam klej opalarką
- Różne wtyczki do zamka - moja po lewej
- „Przezbrajanie”
- Antena - tylko w tylnych drzwiach (oprócz tunelu i bagażnika) są zamontowane anteny
- Gotowe drzwi
Gdyby ktoś jednak robił instalacje samemu to zrobiłem taki schemat, wszystko w jednym miejscu - mam nadzieję, że przejrzyście. Niestety 100% przewodów ze schematu trzeba dołożyć aby myśleć o uruchomieniu keyless bo standardowo nie ma ani jednego z nich...
…
I kolejny dzień zmagań....
Na dzisiaj zostawiłem sobie drzwi kierowcy - jak się okazało najgorsze. Zamek w tych drzwiach osłonięty jest taką białą, plastikową obudową (widać ją na zdjęciu). Z tego powodu musiałem rozebrać całe drzwi łącznie z wyjęciem ramy i szyby - myślałem, że dzisiaj tego nie ogarnę do końca.
A jednak udało się - klamka i wiązka wymieniona, drzwi złożone, plan na dzisiaj wykonany.
Jutro jadę do ASO i przy okazji zorientuję się w temacie kluczyka. Może nawet uda mi się zamówić....
Przez weekend mam zamiar zrobić to co wewnątrz czyli stacyjkę, antenę w tunelu, połączenie z ryglem .
...
Rewolucji ciąg dalszy...
Dobrałem się do stacyjki, rozebrałem lewy próg i cały tunel żeby zamontować antenę centralną.
Jutro zaczynam składać - ciekawe jaki efekt będzie...
Na zdjęciu moja stacyjka (po lewej) i ta pod keyless
Stacyjka pod keyless ma dodatkową wtyczkę z przewodami od przycisku "start-stop" - standardowa nie ma nawet wyprowadzonych pinów
Żeby zamontować antenę w tunelu, trzeba go całego rozebrać. Antena znajduje się pod kanałem tylnego nawiewu - przy sterowniku poduszek
W sumie to już zacząłem pomału składać, podłączyłem na próbę - w końcu jakiś efekt... (marne pocieszenie)
...
[ Dodano: 2016-09-05, 00:40 ]
Po pięciu dniach koniec - tak mi się wydaje...
Dzisiaj zamontowałem antenę w bagażniku, połączyłem "rygiel" z nową stacyjką i resztę kabelków. Po podłączeniu zasilania wszystko wydawało się w porządku więc zacząłem w końcu składać.
Ostatnie podłączenia - na zdjęciu widać wszystkie przewody wychodzące z dodatkowej wtyczki, której nie ma standardowa stacyjka.
Antena w bagażniku.
Żeby aktywować system trzeba zmienić kodowanie w module 05 (Acc/Start Auth.) oraz we wszystkich sterownikach drzwi.
Na razie nie mam jeszcze właściwego klucza w związku z czym system nie jest jeszcze w pełni funkcjonalny tzn. można jedynie gasić auto przyciskiem "stop". Można też podejrzeć wartości pomiarowe w module 05 aby stwierdzić czy docierają do niego wszystkie sygnały.
U mnie reaguje prawidłowo - czyli jest reakcja na wciskanie start i stop. Jest również reakcja na dotykanie klamek - poszczególne "0" w bloku czwartym zamieniają się przy dotykaniu na '1'.
Bloki pomiarowe.
Na koniec po złożeniu ogarnąłem auto i teraz nie ma już śladów walki
Na pewno napiszę jeszcze jak system się sprawuje z właściwym kluczem - czy wszystko działa itd.
...
Pierwsze kroki przy montażu keyless poczynione
Cały system wymaga sporo nowych części, przewodów i rozbierania.
Części:
1. Jednostka anten układu zezwolenia na wejście bez kluczyka.
2. Stacyjka.
3. Cztery anteny.
4. Cztery klamki z czujnikami dotyku.
5. Przycisk "start-stop".
6. Nowy kluczyk pod keyless.
7. Konsola z miejscem na przycisk (tutaj z konieczności wykorzystałem swoją ).
8. Przewody i wtyczki - w tym przypadku, z uwagi na dużą ilość wtyczek, warto poszukać gotowych wiązek.
Z wiadomych części na razie tyle - ewentualne braki wyjdą w trakcie...
Schemat wiązki na mojej stronie:
https://mojeprojekty.eu/keyless-a6-c6/
Po zebraniu większości potrzebnych części stanąłem na konsoli - w moim kolorze nieosiągalna (przynajmniej ja nie widziałem). Z tego powodu przystąpiłem do planu B . Obejrzałem zdjęcia i stwierdziłem, że każda konsola ma stelaż przygotowany pod przycisk - brakuje jedynie otworu w wierzchniej warstwie. Kilka dni temu zrobiłem na próbę otwór w starym złomie żeby zobaczyć czy będzie dobrze. Wyszło przyzwoicie ale ręczne wycinanie było czasochłonne dlatego do wycięcia otworu w swojej konsoli wykorzystałem moją frezareczkę . Załączam kilka zdjęć i link do filmiku:
Wczoraj zacząłem też układanie przewodów. Zamontowałem pod schowkiem jednostkę wczytywania anten i zrobiłem "na gotowo" jedne drzwi. Wymieniłem w nich wiązkę i klamkę.
Kilka zdjęć:
- gotowa wiązka (tylko to co w kabinie)
- jednostka wczytywania anten - pod schowkiem, na Gateway-em
- układanie przewodów - na razie prawa strona
- zamontowana klamka
...
[ Dodano: 2016-09-01, 23:49 ]
Aktualizacja
Pomału do przodu…
Żeby nie rozgrzebywać całego auta, postanowiłem najpierw wymienić klamki i instalację we wszystkich drzwiach a dopiero na koniec rozebrać lewy próg i parę innych rzeczy…
Na dzień dzisiejszy mam gotowe 3 pary drzwi. Jak pisałem - wymieniam całe wiązki drzwi.
Niestety kupione wiązki mają inne wtyczki do centralnego zamka co trochę spowalnia pracę (są różne rodzaje) - musiałem je „przezbrajać”.
- „Wypatroszone” drzwi - przed odklejeniem gąbki najpierw trochę podgrzewam klej opalarką
- Różne wtyczki do zamka - moja po lewej
- „Przezbrajanie”
- Antena - tylko w tylnych drzwiach (oprócz tunelu i bagażnika) są zamontowane anteny
- Gotowe drzwi
Gdyby ktoś jednak robił instalacje samemu to zrobiłem taki schemat, wszystko w jednym miejscu - mam nadzieję, że przejrzyście. Niestety 100% przewodów ze schematu trzeba dołożyć aby myśleć o uruchomieniu keyless bo standardowo nie ma ani jednego z nich...
…
I kolejny dzień zmagań....
Na dzisiaj zostawiłem sobie drzwi kierowcy - jak się okazało najgorsze. Zamek w tych drzwiach osłonięty jest taką białą, plastikową obudową (widać ją na zdjęciu). Z tego powodu musiałem rozebrać całe drzwi łącznie z wyjęciem ramy i szyby - myślałem, że dzisiaj tego nie ogarnę do końca.
A jednak udało się - klamka i wiązka wymieniona, drzwi złożone, plan na dzisiaj wykonany.
Jutro jadę do ASO i przy okazji zorientuję się w temacie kluczyka. Może nawet uda mi się zamówić....
Przez weekend mam zamiar zrobić to co wewnątrz czyli stacyjkę, antenę w tunelu, połączenie z ryglem .
...
Rewolucji ciąg dalszy...
Dobrałem się do stacyjki, rozebrałem lewy próg i cały tunel żeby zamontować antenę centralną.
Jutro zaczynam składać - ciekawe jaki efekt będzie...
Na zdjęciu moja stacyjka (po lewej) i ta pod keyless
Stacyjka pod keyless ma dodatkową wtyczkę z przewodami od przycisku "start-stop" - standardowa nie ma nawet wyprowadzonych pinów
Żeby zamontować antenę w tunelu, trzeba go całego rozebrać. Antena znajduje się pod kanałem tylnego nawiewu - przy sterowniku poduszek
W sumie to już zacząłem pomału składać, podłączyłem na próbę - w końcu jakiś efekt... (marne pocieszenie)
...
[ Dodano: 2016-09-05, 00:40 ]
Po pięciu dniach koniec - tak mi się wydaje...
Dzisiaj zamontowałem antenę w bagażniku, połączyłem "rygiel" z nową stacyjką i resztę kabelków. Po podłączeniu zasilania wszystko wydawało się w porządku więc zacząłem w końcu składać.
Ostatnie podłączenia - na zdjęciu widać wszystkie przewody wychodzące z dodatkowej wtyczki, której nie ma standardowa stacyjka.
Antena w bagażniku.
Żeby aktywować system trzeba zmienić kodowanie w module 05 (Acc/Start Auth.) oraz we wszystkich sterownikach drzwi.
Na razie nie mam jeszcze właściwego klucza w związku z czym system nie jest jeszcze w pełni funkcjonalny tzn. można jedynie gasić auto przyciskiem "stop". Można też podejrzeć wartości pomiarowe w module 05 aby stwierdzić czy docierają do niego wszystkie sygnały.
U mnie reaguje prawidłowo - czyli jest reakcja na wciskanie start i stop. Jest również reakcja na dotykanie klamek - poszczególne "0" w bloku czwartym zamieniają się przy dotykaniu na '1'.
Bloki pomiarowe.
Na koniec po złożeniu ogarnąłem auto i teraz nie ma już śladów walki
Na pewno napiszę jeszcze jak system się sprawuje z właściwym kluczem - czy wszystko działa itd.
...
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 18:49 przez stefank, łącznie zmieniany 3 razy.
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Nic mi nie wiadomo, żeby do keyless był inny "specjalny" gateway.
Na pewno potrzebna jest nowa stacyjka - tu nie ma problemu z kluczem ponieważ WSZYSTKIE stacyjki w A6 są "uniwersalne" i przyjmą każdy klucz (każdym kluczem pokręcimy o ile jest przypisany do auta).
Możliwe, że rygiel i sterowniki w drzwiach przed liftem mogą być inne pod keyless - trzeba to sprawdzić.
No i potrzebny jest klucz, który działa z keyless - AK na końcu (po numerze).
Ciekawostka - chyba tylko fabryczne klucze, z którymi wypuszczane jest auto nie obsługują systemu. Jeżeli był dorabiany nowy (kolejny) klucz w ASO to na 99% będzie działał.
Nowy klucz w ASO wraz z wgraniem to równowartość reszty potrzebnych gratów niestety...
Na pewno potrzebna jest nowa stacyjka - tu nie ma problemu z kluczem ponieważ WSZYSTKIE stacyjki w A6 są "uniwersalne" i przyjmą każdy klucz (każdym kluczem pokręcimy o ile jest przypisany do auta).
Możliwe, że rygiel i sterowniki w drzwiach przed liftem mogą być inne pod keyless - trzeba to sprawdzić.
No i potrzebny jest klucz, który działa z keyless - AK na końcu (po numerze).
Ciekawostka - chyba tylko fabryczne klucze, z którymi wypuszczane jest auto nie obsługują systemu. Jeżeli był dorabiany nowy (kolejny) klucz w ASO to na 99% będzie działał.
Nowy klucz w ASO wraz z wgraniem to równowartość reszty potrzebnych gratów niestety...
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
LIN służy do "wewnętrznej" komunikacji pomiędzy stacyjką, ryglem i jednostką wczytywania anten. Tylko rygiel jest połączony canami z resztą a stacyjka i jed. wczyt. anten to podsystemy diagnozowane poprzez moduł rygla (05 Acc/Start Auth.).
[ Dodano: 2016-09-20, 23:50 ]
No i po wizycie w ASO...
Pełny sukces
Na nowy klucz czekałem tydzień i kolejny tydzień na wolny termin, żeby go zakodować.
Po zakodowaniu wszystko od razu ruszyło jak należy. Dotyk, odpalanie, zamykanie - wszystko działa. Trochę się obawiałem jak to będzie... w końcu parę kabelków trzeba było dołożyć
Dziwne wrażenie... tak bez kluczyka...
Mój oryginalny (stary) kluczyk
I nowy, obsługujący system
Teraz mogę potwierdzić, że nowy, dorabiany w ASO klucz obsługuje KEYLESS - nie trzeba prosić o jakiś specjalny... (aczkolwiek zalecam upewnienie się).
Jeszcze jedna uwaga na koniec odnośnie stacyjki - należy zwrócić uwagę dla jakiej skrzyni biegów jest przeznaczona, manual czy automat bo się różnią.
To tyle...
[ Dodano: 2016-09-20, 23:50 ]
No i po wizycie w ASO...
Pełny sukces
Na nowy klucz czekałem tydzień i kolejny tydzień na wolny termin, żeby go zakodować.
Po zakodowaniu wszystko od razu ruszyło jak należy. Dotyk, odpalanie, zamykanie - wszystko działa. Trochę się obawiałem jak to będzie... w końcu parę kabelków trzeba było dołożyć
Dziwne wrażenie... tak bez kluczyka...
Mój oryginalny (stary) kluczyk
I nowy, obsługujący system
Teraz mogę potwierdzić, że nowy, dorabiany w ASO klucz obsługuje KEYLESS - nie trzeba prosić o jakiś specjalny... (aczkolwiek zalecam upewnienie się).
Jeszcze jedna uwaga na koniec odnośnie stacyjki - należy zwrócić uwagę dla jakiej skrzyni biegów jest przeznaczona, manual czy automat bo się różnią.
To tyle...
Mam pytanie odnośnie grzania świec żarowych w Dieslu, bo przy zwykłym kluczyku trzeba raz przekręcić stacyjkę poczekać aż zgaśnie kontrolka od świec i przekręcić dalej. Jak to wyglada z systemem keyless ? Automatycznie uruchamia grzanie świec po otwarciu drwi ? Czy może po naciśnięciu przycisku start najpierw grzeje świece a później odpala ? Z poprzedniego postu wywnioskowałem, że każdy nowy kluczyk z ASO obsługuje keyless? Czy możesz jeszcze napisać numery części jakich użyłeś?
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Dobre pytanie...
Właśnie wczoraj dyskutowałem z kolegą na ten temat.
On też zwrócił uwagę na to, że przy keyless trzeba najpierw raz nacisnąć żeby zagrzały się świece a potem drugi żeby odpalić. Można też dłużej przytrzymać "start" ale wtedy długo kręci. I tutaj mi coś nie pasowało...
U mnie przy zwykłym kluczu przekręcałem stacyjkę na sekundę dosłownie po czym kluczyk wracał do pionu a reszta "działa się sama" - nigdy nie zwróciłem uwagi na kontrolkę od grzania świec... - może mam jakieś inne (szybkie?) albo dzięki webasto, które przy mrozach zawsze działa .
Byłem właśnie w aucie (stało 3 godziny) żeby się upewnić - nacisnąłem "start" raz krótko i od razu odpalił. Może są różnice pomiędzy lift/polift.
Odnośnie klucza...
Przy pierwszej wizycie w ASO jak powiedziałem, że chcę kluczyk pod keyless to gościu zrobił oczy - stwierdził, że to zwykły kluczyk...
Przy drugiej wiedziałem już jaki numer klucza potrzebuję (właśnie z AK na końcu) - sprawdziliśmy z pracownikiem po Vin jaki kluczyk mi się dostanie i był to właśnie z AK i żaden inny (stąd chyba zdziwienie bo każdy nowy obsługuje...).
Odnośnie części.
W sumie samych części to nie ma zbyt wiele - jest tylko dużo przewodów.
Na pewno nie ma problemu z guzikiem i klamkami bo tu nie ma różnych wersji.
Później dopiszę numery pozostałych części, które mam i które mogą mieć wpływ na działanie i możliwość montażu (rygiel, stacyjka, sterowniki drzwi, jedn. anten i anteny).
I tak...
1. Części dołożone/nowe.
Stacyjka:
4F0 909 135 G (automatyczna skrz., częstoliwość 868 MHz)
Anteny:
4F0 907 247 / 3 szt (tylne drzwi x 2 i konsola środkowa x 1)
4F0 907 247 A / 1 szt (bagażnik)
Jedn. wczytywania anten:
4F0 907 335
Klamki z dotykiem
Przycisk "start-stop".
Konsola z otworem.
Wiązki przewodów lub przewody i coś około 18 wtyczek...
2. Części biorące udział - które miałem i nie wymieniałem.
Rygiel (05 - Acc start aut.):
4F0 905 852 D
Sterowniki drzwi:
przód - SW: 4F0 959 793 R / HW: 8K0 959 793 D
tył - SW: 4F0 959 795 M / HW: 8K0 959 795 B
Właśnie wczoraj dyskutowałem z kolegą na ten temat.
On też zwrócił uwagę na to, że przy keyless trzeba najpierw raz nacisnąć żeby zagrzały się świece a potem drugi żeby odpalić. Można też dłużej przytrzymać "start" ale wtedy długo kręci. I tutaj mi coś nie pasowało...
U mnie przy zwykłym kluczu przekręcałem stacyjkę na sekundę dosłownie po czym kluczyk wracał do pionu a reszta "działa się sama" - nigdy nie zwróciłem uwagi na kontrolkę od grzania świec... - może mam jakieś inne (szybkie?) albo dzięki webasto, które przy mrozach zawsze działa .
Byłem właśnie w aucie (stało 3 godziny) żeby się upewnić - nacisnąłem "start" raz krótko i od razu odpalił. Może są różnice pomiędzy lift/polift.
Odnośnie klucza...
Przy pierwszej wizycie w ASO jak powiedziałem, że chcę kluczyk pod keyless to gościu zrobił oczy - stwierdził, że to zwykły kluczyk...
Przy drugiej wiedziałem już jaki numer klucza potrzebuję (właśnie z AK na końcu) - sprawdziliśmy z pracownikiem po Vin jaki kluczyk mi się dostanie i był to właśnie z AK i żaden inny (stąd chyba zdziwienie bo każdy nowy obsługuje...).
Odnośnie części.
W sumie samych części to nie ma zbyt wiele - jest tylko dużo przewodów.
Na pewno nie ma problemu z guzikiem i klamkami bo tu nie ma różnych wersji.
Później dopiszę numery pozostałych części, które mam i które mogą mieć wpływ na działanie i możliwość montażu (rygiel, stacyjka, sterowniki drzwi, jedn. anten i anteny).
I tak...
1. Części dołożone/nowe.
Stacyjka:
4F0 909 135 G (automatyczna skrz., częstoliwość 868 MHz)
Anteny:
4F0 907 247 / 3 szt (tylne drzwi x 2 i konsola środkowa x 1)
4F0 907 247 A / 1 szt (bagażnik)
Jedn. wczytywania anten:
4F0 907 335
Klamki z dotykiem
Przycisk "start-stop".
Konsola z otworem.
Wiązki przewodów lub przewody i coś około 18 wtyczek...
2. Części biorące udział - które miałem i nie wymieniałem.
Rygiel (05 - Acc start aut.):
4F0 905 852 D
Sterowniki drzwi:
przód - SW: 4F0 959 793 R / HW: 8K0 959 793 D
tył - SW: 4F0 959 795 M / HW: 8K0 959 795 B
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga