[ BMK 3.0 224 KM] Świeci kontrolka dpf-wypalanie i co dalej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie wiem dlaczego ktoś chce usuwać lub wyłączać DPFa (odpowiedź w dalszej części). Oczywiście do uzyskania większej mocy silnika (chiptuning), wskazane jest pozbycie się go, ponieważ jest pewnym rodzajem ograniczeniem. Z drugiej strony trzeba zastanowić się dlaczego filtr zapycha się. Trzeba zacząć od diagnozy DPFa i rzeczy z nim związanych. Należy sprawdzić czujnik różnicy ciśnień, m.in. wartość samego ciśnienia oraz offset (wartość odniesienia). Wszystkie czujniki temperatury spalin muszą pracować w prawidłowy sposób, ponieważ ich uszkodzenie powoduje nie uruchamianie się procedury wypalania filtra. Jeśli wszystkie podzespoły są sprawne, to znaczy, że nie zaistniały odpowiednie warunki pracy i procedura wypalania nie rozpoczęła się albo została przerwana. Łatwo to zauważyć przez podnoszący się stan oleju za sprawą oleju napędowego, który nie został w pełni wykorzystany przy wypalaniu. Po pewnym czasie stan oleju dość gwałtownie wzrasta, a sam filtr zapycha się coraz bardziej, ponieważ sterownik próbuje na siłę go wypalić i podaje coraz częściej dawki paliwa, które mają za zadanie podniesienie temperatury wydechu przed filtrem. Powyżej pewnego stanu zapełniania filtra sadzą, auto przechodzi w tryb awaryjny i traci moc. Do tego momentu możliwe jest jeszcze wypalenie serwisowe, czyli wymuszone za pomocą programu, np. VCDSa. Gdy zignorujemy taki stan rzeczy jedynym wyjściem jest wymiana na nowy i ponowne zaprogramowanie sterownika, który musi wiedzieć, że filtr jest znów pusty. Wracając do problemu zapychania się filtra. Jeśli wszystko działa w prawidłowy sposób, a filtr nadal się zapycha, to znaczy, że procedura wypalania się nie uruchamia. Tu przechodzimy do przyczyny - auto nie pokonuje odpowiedniego dystansu, aby zaistniały odpowiednie warunki. Trzeba to napisać wprost - kupiłeś nie ten samochód . Jeśli ktoś chce jeździć takim autem po 10 km w obie strony do pracy i tylko raz na tydzień pojechać w trasę do większego miasta na zakupy, to niestety, ale pomylił samochód. Te auta muszą jeździć długie trasy (głównie autostradami). Niektórzy myślą, że jak przegonią auto, to od razu wypalą filtr. Niestety, ale jest to błędne myślenie. Wręcz przeciwnie, dynamiczna jazda typu przyspieszanie-zwalnianie jeszcze bardziej zapycha filtr, ponieważ gdy wydech osiągnie wymaganą temperaturę i procedura się rozpoczyna, kierowca zwalniać, bo nie może np. kogoś wyprzedzić, a temperatura spada i zabawa zaczyna się od nowa. Przy okazji takiej jazdy produkujemy dużą ilość sadzy, ponieważ spalamy sporą ilość paliwa. Trzeba się zastanowić, po co kupiłem taki samochód, bo ma niskie spalanie w SPAM do oferowanej mocy . Jeśli ktoś robi rocznie powiedzmy 10 tysięcy km, to oszczędność w SPAM do benzyny nie jest aż taka wielka, biorąc pod uwagę możliwe koszty naprawy (wtryski + DPF). DPF wypala się przeważnie podczas jazdy ze stałą szybkością (tempomat) przez dłuższy czas. Kilka razy filtr zaczął mi się nawet wypalać w czasie jazdy po mieście (tempomat ustawiony na 55km/h). Czuć wtedy zapach palonego plastiku. Sam pokonałem swoim autem prawie 85 tysięcy km w ciągu 15 mięsiecy, co daje blisko 70 tysięcy rocznego przebiegu i nie mam żadnych problemów z DPFem. Kilka razy w tygodniu robię dłuższe trasy (przeważnie na odcinku autrostrady A2 Nowy Tomyśl-Warszawa). Reszta to jazda po mieście i krótszych trasach (do 100 km). Takie są moje spostrzeżenia i opinia na ten temat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 361
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Od 4 lat śmigam A6 w sposób jak opisałeś powyżej, absolutnie nic się nie dzieje. Dpf wypala się średnio co 600km. Wcześniej miałem volvo S60 z silnikiem D5 użytkowany na takich samych dystansach, również żadnych problemów.mat1324 pisze:Tu przechodzimy do przyczyny - auto nie pokonuje odpowiedniego dystansu, aby zaistniały odpowiednie warunki. Trzeba to napisać wprost - kupiłeś nie ten samochód . Jeśli ktoś chce jeździć takim autem po 10 km w obie strony do pracy i tylko raz na tydzień pojechać w trasę do większego miasta na zakupy, to niestety, ale pomylił samochód. Te auta muszą jeździć długie trasy (głównie autostradami)
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydultowy
To rozumiem ze teraz jak juz jest zapchany dpf na amen to trzeba go usunac i auto odzyska moc?Fachowcy mi tak powiedzieli bo podlaczyli kompa VCDSa i zmierzyli parametry turbiny i stwierdzili ze turbo nie moze tyle przeladowac ile silnik potrzebuje ze wzgledu na to ze dpf jest zawalony i nie ma wydechu.Czy to tak jest?Doradzcie cos bo jutro jade dpf usuwac.
Jeśli tak ci ktoś wyłączył filtr cząsteczek stałych DPF to po prostu spaprał robotę i powinien ponieść koszty, nie wolno tego robić grozi uszkodzeniem silnika należy wyłączyć programowo i usunąć filtr mechanicznie w tym samym czasie. Jutro jak najbardziej jedź i wymontuj filtr lub włącz DPF w ecu i nowy filtr w innym wypadku uwalisz jeszcze turbo.jochan41 pisze:To rozumiem ze teraz jak juz jest zapchany dpf na amen to trzeba go usunac i auto odzyska moc?Fachowcy mi tak powiedzieli bo podlaczyli kompa VCDSa i zmierzyli parametry turbiny i stwierdzili ze turbo nie moze tyle przeladowac ile silnik potrzebuje ze wzgledu na to ze dpf jest zawalony i nie ma wydechu.Czy to tak jest?Doradzcie cos bo jutro jade dpf usuwac.
Do kolegi mat1324 napisałeś , że kupił niewłaściwy samochód "te samochody lubią długie trasy" na twoim miejscu troszkę bym pomyślał ponieważ niezależnie czy to jest VAG PSA Volvo Renault... lub inna grupa wszystkie już mają DPF suchy lub FAP mokry i tym użytkownikom też powiesz jeździć długie trasy nie każdy ma taki komfort na długie dystanse najlepiej o tym wiedzą taksówkarze ile kilometrów robią w mieście ,a im nagminnie się zapychają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie napisałem, że kupił nie to auto. Przeczytaj jeszcze raz mój post . Stwierdziłem, że auta z DPFem są przeznaczone na długie trasy, ale oczywiście można je użytkować tylko w mieście, lecz wiąże się to z możliwością zapchania DPFa i to w krótkim czasie. Masz rację co do mechanika, który zamiast wyciąć i przeprogramować ECU, zrobił tylko to drugie.
arczi0044 pisze:mat1324 pisze:Tu przechodzimy do przyczyny - auto nie pokonuje odpowiedniego dystansu, aby zaistniały odpowiednie warunki. Trzeba to napisać wprost - kupiłeś nie ten samochód . Jeśli ktoś chce jeździć takim autem po 10 km w obie strony do pracy i tylko raz na tydzień pojechać w trasę do większego miasta na zakupy, to niestety, ale pomylił samochód. Te auta muszą jeździć długie trasy (głównie autostradami)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nadal nie zrozumiałeś mojego postu. Napisałem, że jeśli ktoś pokonuje dziennie mało kilometrów, to nie warto kupować takiego auta. Nie dotyczyło to konkretnie autora problemu.
[ Dodano: 2016-10-30, 22:37 ]
Po drugie jochan41 nigdzie nie napisał, że pokonuje 10 km do pracy, więc to nie było o nim. Było to ogólne stwierdzenie typu: ktoś ma trawnik 2x2 i kosi go traktorkiem, czyli kupił nie tę kosiarkę. Mam nadzieję, że teraz wiesz o co mi chodziło .
[ Dodano: 2016-10-30, 22:37 ]
Po drugie jochan41 nigdzie nie napisał, że pokonuje 10 km do pracy, więc to nie było o nim. Było to ogólne stwierdzenie typu: ktoś ma trawnik 2x2 i kosi go traktorkiem, czyli kupił nie tę kosiarkę. Mam nadzieję, że teraz wiesz o co mi chodziło .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydultowy
Problem rozwiazany.Po wywaleniu filtra DPF auto chodzi tak jak powinno.DPF byl kompletnie zawalony
[ Dodano: 2017-03-26, 20:16 ]
Witam ponownie.Koledzy doradzcie cos w sprawie EGR bo w zeszlym roku wymienilem na nowy ori z ASO i wczoraj mi sie zapalila kontrolka CHECK wlasnie blad z egr.Czy to jest normalne bo juz nie mam sil z tym egr.Czy mozna go wywalic ten EGR?Bo ponoc mozna go zaslepic tak jakby go nie bylo i problem z glowy.Prosze o porade koledzy.
[ Dodano: 2017-03-26, 20:16 ]
Witam ponownie.Koledzy doradzcie cos w sprawie EGR bo w zeszlym roku wymienilem na nowy ori z ASO i wczoraj mi sie zapalila kontrolka CHECK wlasnie blad z egr.Czy to jest normalne bo juz nie mam sil z tym egr.Czy mozna go wywalic ten EGR?Bo ponoc mozna go zaslepic tak jakby go nie bylo i problem z glowy.Prosze o porade koledzy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga