[ BMK 3.0 224 KM] Świeci kontrolka dpf-wypalanie i co dalej?
[ BMK 3.0 224 KM] Świeci kontrolka dpf-wypalanie i co dalej?
Witam-Zaświeciła mi się w piątek kontrolka jak w temacie-przez 20 minut jeździłem na 3 biegu z włączonymi wszystkim odbiornikami energii jak da się włączyć- kontrolka nie zgasła. Rozumiem że trzeba ja skasować ?
Jako, że nie podoba mi się ta procedura i to że wymusza na mnie wizyte na kasowaniu i jakieś bezcelowe jeżdżenie pomyślałem żeby dpf-a usunąć. Teraz mam pytanie co mi da usunięcie dpf-a oprocz ww rzeczy? Co mi da gdy jeszcze wyłącze zawór egr?
Jako, że nie podoba mi się ta procedura i to że wymusza na mnie wizyte na kasowaniu i jakieś bezcelowe jeżdżenie pomyślałem żeby dpf-a usunąć. Teraz mam pytanie co mi da usunięcie dpf-a oprocz ww rzeczy? Co mi da gdy jeszcze wyłącze zawór egr?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie wiem dlaczego wszyscy myślą, że trzeba jeździć na 3 biegu z wysokimi obrotami
. Filtr wypala się w sprzyjających warunkach, czyli odpowiednia temperatura filtra, stopień zapełnienia itp. Jeśli pokaże się kontrolka filtra, to trzeba jechać tak samo jak dotychczas, ponieważ były odpowiednie warunki. Tak samo agresywna jazda nie pomaga. Często wtedy hamujemy i temperatura filtra szybko maleje. Wręcz przeciwnie zamiast wypalać, mamy coraz więcej sadzy. Mi filtr wypala się nawet w mieście jadąc 55 km/h na tempomacie - stałe obroty, stała prędkość, rośnie temperatura filtra i zaczyna się wypalać (czuć zapach palonego plastiku w środku). Przynajmniej raz w tygodniu jadę A2 z prędkością na tempomacie 155 km/h (według GPS 149 km/h
) i filtr eż się wypala. Nie muszę bezcelowo jeździć, aby go wypalić. Dodam, że po mieście też często śmigam.


A czy po wypaleniu trzeba coś kasować? Czy kontrolka sam gaśnie?mat1324 pisze:Nie wiem dlaczego wszyscy myślą, że trzeba jeździć na 3 biegu z wysokimi obrotami. Filtr wypala się w sprzyjających warunkach, czyli odpowiednia temperatura filtra, stopień zapełnienia itp. Jeśli pokaże się kontrolka filtra, to trzeba jechać tak samo jak dotychczas, ponieważ były odpowiednie warunki. Tak samo agresywna jazda nie pomaga. Często wtedy hamujemy i temperatura filtra szybko maleje. Wręcz przeciwnie zamiast wypalać, mamy coraz więcej sadzy. Mi filtr wypala się nawet w mieście jadąc 55 km/h na tempomacie - stałe obroty, stała prędkość, rośnie temperatura filtra i zaczyna się wypalać (czuć zapach palonego plastiku w środku). Przynajmniej raz w tygodniu jadę A2 z prędkością na tempomacie 155 km/h (według GPS 149 km/h
) i filtr eż się wypala. Nie muszę bezcelowo jeździć, aby go wypalić. Dodam, że po mieście też często śmigam.
Witam 
Kolego proponowałbym zmienić stację paliw ! Kiedyś dpf wypalał mi się raz w tygodniu i to najczęściej w mieście--głupio stać na światłach a z rur wali dym
! Zmieniłem stację i zacząłem troszkę większe trzymać obroty. Teraz zapala mi się jak jeżdżę więcej po mieście może raz na miesiąc, ale nie przejmuję się bo oprócz świecenia się lampi przez parę dni nic się nie dzieje--nie ma spadku mocy itp.
Pozdro

Kolego proponowałbym zmienić stację paliw ! Kiedyś dpf wypalał mi się raz w tygodniu i to najczęściej w mieście--głupio stać na światłach a z rur wali dym

Pozdro

Darek z Puław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tankuję na BP zwykły ON, a raz na dwa tygodnie ON Ultimate. W sumie na stacji jestem 3 razy na 2 tygodnieKanior pisze:Witam
Kolego proponowałbym zmienić stację paliw ! Kiedyś dpf wypalał mi się raz w tygodniu i to najczęściej w mieście--głupio stać na światłach a z rur wali dym! Zmieniłem stację i zacząłem troszkę większe trzymać obroty. Teraz zapala mi się jak jeżdżę więcej po mieście może raz na miesiąc, ale nie przejmuję się bo oprócz świecenia się lampi przez parę dni nic się nie dzieje--nie ma spadku mocy itp.
Pozdro

Filtr wypala się często bez powiadomienia na desce rozdzielczej. Jeśli pokaże się, to znaczy, że jest już konkretnie zawalony. Warto sprawdzić też stan oleju (może przybywać), jeśli filtr zaczyna wariować. Ogólnie to ani razu nie widziałem, aby za autem była biała chmurka. No może zimą na światłach, ale to przy -20*C, było widać białe spaliny, które unoszą się do góry.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
- Imię: Jan
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydultowy
Witam.Podepne sie bo mam podobny problem.A mianowicie problem polega na tym ze oswiecala mi sie kontrolka z DPF na chwile i po chwili zaczelo sie kopcic z tylu jak spojrzalem w wsteczne lusterko to dosc mocno przykopcilo tak na krotka chwile i potem juz koniec.Smierdzialo tak jakby parafina.I taki objaw byl niekiedy co pare dni albo co tydzien.Pojechalem do warsztatu diesla to powiedzial mi ze to napewno wlacza mi sie dopalanie za czesto i tak sie robi.Oddalem im auto i zrobili.Przeprogramowali mapy DPF tzn.programowo wylaczyli mi DPF i kontrolka juz sie nie zapali tak mi powiedzieli.No i tak tez bylo i auto juz przestalo kopcic i nie smierdzi tak jak smierdzialo.Ale teraz od pewnego czasu mam objaw ze auto jest bez mocy tzn.jak mu dam gazu to nie jedzie tylko trzyma obroty i mul totalny.Przyspieszenia zero nic.Oswiecila mi sie kontrolka check z silnika i padlo na przeplywomierz.Przeplywomierz wymienili i dalej to samo..Podlaczyli komputer i zadnych usterek nie wykazalo.Tylko jest jedno oni mi wylaczyli DPF programowo ale fizycznie ten filter jeszcze jest w aucie i powiedzial mi ze on sie zapchal bo nie wlaczaly sie procesy wypalaniai teraz auto nie ma mocy bo nie ma wydechu.I jak najszybciej trzeba filter wyrzucic.Czy ktos mi moze powiedziec czy tak faktycznie jest???Dodam ze juz autem juz nie jezdze bo jest coraz slabsze i boje sie ze cos jeszcze sie moze zepsuc.W poniedzialek jade ten DPF usunac i zobaczymy czy bedzie git.Moze mi ktos doradzic cos w tej sprawie?Bede wdzeczny.Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
- Lokalizacja: Koszalin
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Tak, po zmianach w programie należy DPF usunąć "fizycznie" z auta.jochan41 pisze:Czy ktos mi moze powiedziec czy tak faktycznie jest??
Kolega myli popiół z sadzą.oomichalekoo pisze:jezeli masa popiołu przekracza 60 gram popiołu to wypalenie nic nie da i grozi jeszcze spaleniem samochodu.
Przypomnę :
-popiół produkt "uboczny" spalania oleju silnikowego
-sadza efekt niecałkowitego lub ubogiego spalania paliwa(ON)
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Jeżeli programowe usunięcie DPF zostało przeprowadzone w sposób prawidłowy, to sterownik silnika nie przeprowadza regeneracji, a to z kolei wyklucza zwiększanie stanu oleju silnikowego (z "przyczyn DPF").jochan41 pisze:Dodam ze oleju mi nie przybywa i nie dolewam od wymiany do wymiany.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com