[A6 C5 1.9 Tdi] Zawór egr
[A6 C5 1.9 Tdi] Zawór egr
Witam.
Powiedzcie proszę co może powodować ,że zawór egr jest taki zasyfiony nagarem
A tu wejście na silnik
Wyczyściłem ten nagar ,ale niepokoi mnie to , nie wiem może jest do wymiany , bo leje olejem -chyba , bo kupiłem to auto kilka dni temu i dopiero go badam wokół niego wszystko jest w oleju , wąż który łączy egr z chłodnicą powietrza doładowania też jest od oleju wewnątrz.
Acha ta uszczelka
Jest do użycia ,czy trzeba nową?
Powiedzcie proszę co może powodować ,że zawór egr jest taki zasyfiony nagarem
A tu wejście na silnik
Wyczyściłem ten nagar ,ale niepokoi mnie to , nie wiem może jest do wymiany , bo leje olejem -chyba , bo kupiłem to auto kilka dni temu i dopiero go badam wokół niego wszystko jest w oleju , wąż który łączy egr z chłodnicą powietrza doładowania też jest od oleju wewnątrz.
Acha ta uszczelka
Jest do użycia ,czy trzeba nową?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
EGR to jest zawór recyrkulacji spalin.
Z tego co się orientuję to nagar nie powinien być czymś zaskakującym.
U mnie też przeczyściłem go kontrolnie.
A co do oleju to na początek - wyczyścić i oglądać, tylko w ten sposób znajdziesz skąd bierze się olej. Może okazać że nie ma żadnego wycieku - skoro nie dawno kupiłeś COOO to nic na tejo temat nie wiesz (chyba że kupiłeś od znajomego).
Proponuję się nie przejmować i patrzeć czy olejj się pojawia.
Z tego co się orientuję to nagar nie powinien być czymś zaskakującym.
U mnie też przeczyściłem go kontrolnie.
A co do oleju to na początek - wyczyścić i oglądać, tylko w ten sposób znajdziesz skąd bierze się olej. Może okazać że nie ma żadnego wycieku - skoro nie dawno kupiłeś COOO to nic na tejo temat nie wiesz (chyba że kupiłeś od znajomego).
Proponuję się nie przejmować i patrzeć czy olejj się pojawia.
Olej w dolocie bierze się z odmy - normalne zjawisko.
Może się również brać z padniętej turbiny - to już bardzo źle.
To, że dookoła EGR-a jest zasyfione olejem, to zjawisko powszechne, zwłaszcza w AWX i AVF (nie wiem jak w AJM) bo EGR zaczyna się z czasem rozszczelniać.
Możesz wymienić EGR (cena około 600 - 700 PLN), albo wyczyścić cały układ dolotowy i zamontować coś takiego:
a6-c5-19tdi-separator-oleju-czysty-dolo ... t25078.htm
Ja już separator zamontowałem i teraz już mam mniej tego syfu, jednak muszę jeszcze wyczyścić cały dolot, a ciągłe problemy z czasem, skutecznie mi to utrudniają.
Niestety nie widzę zdjęć w pracy, jednak na twoim miejscu uszczelki założył bym nowe. Koszt pewnie śmieszny, więc nie ma co oszczędzać.
Może się również brać z padniętej turbiny - to już bardzo źle.
To, że dookoła EGR-a jest zasyfione olejem, to zjawisko powszechne, zwłaszcza w AWX i AVF (nie wiem jak w AJM) bo EGR zaczyna się z czasem rozszczelniać.
Możesz wymienić EGR (cena około 600 - 700 PLN), albo wyczyścić cały układ dolotowy i zamontować coś takiego:
a6-c5-19tdi-separator-oleju-czysty-dolo ... t25078.htm
Ja już separator zamontowałem i teraz już mam mniej tego syfu, jednak muszę jeszcze wyczyścić cały dolot, a ciągłe problemy z czasem, skutecznie mi to utrudniają.
Niestety nie widzę zdjęć w pracy, jednak na twoim miejscu uszczelki założył bym nowe. Koszt pewnie śmieszny, więc nie ma co oszczędzać.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
Witam.
Nie nie robiłem logów , odnośnie przebiegu i cieknącego egr-a , to kilka lat temu kupiłem a4 AVF z 2004 miał 147 tys.km pewne -serwisowany w De i też z egr-a ciekło właśnie na tych dwóch otworkach które są po boku egr-a , kolega ma AWX z 2001 r. 236 tys. km i suchutki egr , śmiga już 5 rok , także nie jest to reguła . Czyszczę cały dolot do chłodnicy powietrza doładowania + kolektor ssący i strona wydechu ( od egr-a ta rurka do wydechu) zobaczymy co wyjdzie , acha na rurce wokół bagnetu oleju też mam wyciek , może to oring zobaczę .
Pozdrowienia
Nie nie robiłem logów , odnośnie przebiegu i cieknącego egr-a , to kilka lat temu kupiłem a4 AVF z 2004 miał 147 tys.km pewne -serwisowany w De i też z egr-a ciekło właśnie na tych dwóch otworkach które są po boku egr-a , kolega ma AWX z 2001 r. 236 tys. km i suchutki egr , śmiga już 5 rok , także nie jest to reguła . Czyszczę cały dolot do chłodnicy powietrza doładowania + kolektor ssący i strona wydechu ( od egr-a ta rurka do wydechu) zobaczymy co wyjdzie , acha na rurce wokół bagnetu oleju też mam wyciek , może to oring zobaczę .
Pozdrowienia
Dokładnie wycieka z tamtąd czarny olej, czyli membrana w grzybku jest do wymiany? bądz jakaś uszczelka?zibi06 pisze:Jeżeli wycieka stamtąd "czarny" olej oznacza to że membrana w grzybku już przepuszcza.
Rozumiem że zdjęcie jest zrobione po wyczyszczeniu z "mazi" czy już po kompleksowym wyczyszczeniu ?
Co do zdjęcia- zostało znalezione na forum:)
Pozdrawiam
Cicho i miło dla ucha to pracuja silniki v6..... nasze do do nich to jak traktory. Jesli zaslepiles egr to faktycznie praca silnika bedzie taka bardziej twarda, wyraźnie metaliczna. Ja tez chwilowo zaslepilem egr na kilka dni i wydawalo mi sie ze roznicy w dzwieku silnika nie ma. Jednak gdy po tygodniu wywalilem zaslepke, dokladnie wyczyscilem zawor jak i caly dolot lacznie z kolektorem stwierdzilem ze bez zaslepki silnik pracuje ciszej, a roznicy w mocy z zaslepieniem w czasie jazdy nie ma, gdyz egr jest otwarty tylko na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu zamyka sie i nie ma wplywu na prace silnika, ...no chyba ze masz uszkodzony zawor i pozostaje on w pozycji otwartej, wtedy tworzy sie dziura w dolocie i cisnienie doladowania uchodzi w sina dal.Tomasz88 pisze:Dolacze sie do tematu, zastanawia mnie glosna praca mojego AJM'a gdyz powinien on chyba cicho i milo dla ucha pracowac?Ma on zaslepiony zawor EGR czy to dlatego??gdzies na forum wyczytalem ze gdy sie go zatka to silnik inaczej pracuje... Wyjasni mi to ktos?
----- 1.9 TDI ... 160 KM i 370 Nm------
No wlasnie wyjme zaslepke i zobacze jak bedzie pracowal, jesli ok to zostawie bo zawor jak i sam dolot czyszczony...KWACHU pisze:no chyba ze masz uszkodzony zawor i pozostaje on w pozycji otwartej, wtedy tworzy sie dziura w dolocie i cisnienie doladowania uchodzi w sina dal.
+ chip, czyli powinno być około 145km:-D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
- Lokalizacja: zamosc
Witam. Odswieę temat zaworu egr. mam pytanie a mianowicie czy można go zaslepic. slyszalem rozne opinie ze to zalezy od rocznika. mam załozony oil catch a jednak zawór ciagle w oleju i syfie. turbina sprawdzana, nie ma luzów i działa poprawnie- sprawdzane vagiem. i teraz pytanie, czy po zalsepuieniu nie wyskoczy bład? auto z lipca 2003 roku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
- Lokalizacja: zamosc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 sie 2017, 16:26
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Odgrzeje kotleta , może ktoś pomoże lub miał podobną przypadłość .
Pacjent A6 C5 1.9TDI 130koni AVF (skrzynia 6stka).
Auto nabyłem pod koniec sierpnia tego roku , po jakimś tygodniu użytkowania zapalił mi się check . Pojechałem na kompa , błąd egr-a . Skasowali , po jakimś czasie znowu się zapalił , później sam gasł , pojawiając się znowu . Zmieniłem EGR + gruszka podciśnienia (ta przy EGR) dalej to samo . Znajomy na odpalonym silniku ściągnął główny wężyk idący do EGR-a i w ogóle nie zasysał on powietrza , okazało się że wężyk w środku został czymś zaślepiony ....
Wyjąłem to coś ze środka , włożyłem wężyk , wyjechałem się przejechać a auto w ogóle nie ma mocy , dławi się i spaliny mocno czuć ...
Wróciłem zaślepiłem ten wężyk tak jak był , i wszystko jest ok , auto ma normalnie moc , nie czuć spalin itp , tylko drażni mnie ten check na zegarach który się świeci .
Co jeszcze można sprawdzić ? Zasugerowano mi aby podmienić zaworek EGR-a N18 , on może być odpowiedzialny za taki stan rzeczy ?
Z góry dzięki za pomoc
Pacjent A6 C5 1.9TDI 130koni AVF (skrzynia 6stka).
Auto nabyłem pod koniec sierpnia tego roku , po jakimś tygodniu użytkowania zapalił mi się check . Pojechałem na kompa , błąd egr-a . Skasowali , po jakimś czasie znowu się zapalił , później sam gasł , pojawiając się znowu . Zmieniłem EGR + gruszka podciśnienia (ta przy EGR) dalej to samo . Znajomy na odpalonym silniku ściągnął główny wężyk idący do EGR-a i w ogóle nie zasysał on powietrza , okazało się że wężyk w środku został czymś zaślepiony ....
Wyjąłem to coś ze środka , włożyłem wężyk , wyjechałem się przejechać a auto w ogóle nie ma mocy , dławi się i spaliny mocno czuć ...
Wróciłem zaślepiłem ten wężyk tak jak był , i wszystko jest ok , auto ma normalnie moc , nie czuć spalin itp , tylko drażni mnie ten check na zegarach który się świeci .
Co jeszcze można sprawdzić ? Zasugerowano mi aby podmienić zaworek EGR-a N18 , on może być odpowiedzialny za taki stan rzeczy ?
Z góry dzięki za pomoc