Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.9 Tdi] Zawór egr

Silniki wysokoprężne
artek 04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 12 paź 2010, 09:17
Lokalizacja: śląsk

[A6 C5 1.9 Tdi] Zawór egr

Post autor: artek 04 » 15 cze 2011, 20:46

Witam.
Powiedzcie proszę co może powodować ,że zawór egr jest taki zasyfiony nagarem

Obrazek
Obrazek
A tu wejście na silnik
Obrazek
Wyczyściłem ten nagar ,ale niepokoi mnie to , nie wiem może jest do wymiany , bo leje olejem -chyba , bo kupiłem to auto kilka dni temu i dopiero go badam wokół niego wszystko jest w oleju :( , wąż który łączy egr z chłodnicą powietrza doładowania też jest od oleju wewnątrz.
Acha ta uszczelka

Obrazek
Jest do użycia ,czy trzeba nową?

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 16 cze 2011, 10:21

EGR to jest zawór recyrkulacji spalin.
Z tego co się orientuję to nagar nie powinien być czymś zaskakującym.
U mnie też przeczyściłem go kontrolnie.

A co do oleju to na początek - wyczyścić i oglądać, tylko w ten sposób znajdziesz skąd bierze się olej. Może okazać że nie ma żadnego wycieku - skoro nie dawno kupiłeś COOO to nic na tejo temat nie wiesz (chyba że kupiłeś od znajomego).

Proponuję się nie przejmować i patrzeć czy olejj się pojawia.

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 16 cze 2011, 10:58

Olej w dolocie bierze się z odmy - normalne zjawisko.
Może się również brać z padniętej turbiny - to już bardzo źle.

To, że dookoła EGR-a jest zasyfione olejem, to zjawisko powszechne, zwłaszcza w AWX i AVF (nie wiem jak w AJM) bo EGR zaczyna się z czasem rozszczelniać.

Możesz wymienić EGR (cena około 600 - 700 PLN), albo wyczyścić cały układ dolotowy i zamontować coś takiego:
a6-c5-19tdi-separator-oleju-czysty-dolo ... t25078.htm

Ja już separator zamontowałem i teraz już mam mniej tego syfu, jednak muszę jeszcze wyczyścić cały dolot, a ciągłe problemy z czasem, skutecznie mi to utrudniają.

Niestety nie widzę zdjęć w pracy, jednak na twoim miejscu uszczelki założył bym nowe. Koszt pewnie śmieszny, więc nie ma co oszczędzać.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

artek 04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 12 paź 2010, 09:17
Lokalizacja: śląsk

Post autor: artek 04 » 17 cze 2011, 12:47

Witam. :)
Nie nie robiłem logów , odnośnie przebiegu i cieknącego egr-a , to kilka lat temu kupiłem a4 AVF z 2004 miał 147 tys.km pewne -serwisowany w De i też z egr-a ciekło właśnie na tych dwóch otworkach które są po boku egr-a , kolega ma AWX z 2001 r. 236 tys. km i suchutki egr , śmiga już 5 rok , także nie jest to reguła . Czyszczę cały dolot do chłodnicy powietrza doładowania + kolektor ssący i strona wydechu ( od egr-a ta rurka do wydechu) zobaczymy co wyjdzie , acha na rurce wokół bagnetu oleju też mam wyciek , może to oring zobaczę .
Pozdrowienia

trnava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: trnava » 03 sty 2012, 12:18

Witam, wczoraj spojrzałem na swój EGR a tam pełno mazi... i zobaczyłem takie coś:
Przebieg 219kkm
Obrazek
To normalne, że tam nie ma zaślepki?
prosze o pomoc
Pozdrawiam

artek 04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 12 paź 2010, 09:17
Lokalizacja: śląsk

Post autor: artek 04 » 03 sty 2012, 15:07

Witam.
Ja miałem w swoim AVF-ie dziurki po obydwu stronach , tak samo zresztą teraz w AWX-ie , tam powinny być dziurki i niestety często leci tam olej.

trnava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: trnava » 04 sty 2012, 09:35

zibi06 pisze:Jeżeli wycieka stamtąd "czarny" olej oznacza to że membrana w grzybku już przepuszcza.
Rozumiem że zdjęcie jest zrobione po wyczyszczeniu z "mazi" czy już po kompleksowym wyczyszczeniu ?
Dokładnie wycieka z tamtąd czarny olej, czyli membrana w grzybku jest do wymiany? bądz jakaś uszczelka?
Co do zdjęcia- zostało znalezione na forum:)
Pozdrawiam

trnava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: trnava » 04 sty 2012, 20:04

Ok. Dzięki za pomoc.
W najbliższym czasie wyczyszczę EGR-a i wymienię potrzebne uszczelki:)
Pozdrawiam

Tomasz88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Niedrzwica Duża

Post autor: Tomasz88 » 08 mar 2012, 19:37

Dolacze sie do tematu, zastanawia mnie glosna praca mojego AJM'a gdyz powinien on chyba cicho i milo dla ucha pracowac?Ma on zaslepiony zawor EGR czy to dlatego??gdzies na forum wyczytalem ze gdy sie go zatka to silnik inaczej pracuje... Wyjasni mi to ktos?
+ chip, czyli powinno być około 145km:-D

Awatar użytkownika
KWACHU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 16 mar 2009, 07:44
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: KWACHU » 10 mar 2012, 15:31

Tomasz88 pisze:Dolacze sie do tematu, zastanawia mnie glosna praca mojego AJM'a gdyz powinien on chyba cicho i milo dla ucha pracowac?Ma on zaslepiony zawor EGR czy to dlatego??gdzies na forum wyczytalem ze gdy sie go zatka to silnik inaczej pracuje... Wyjasni mi to ktos?
Cicho i miło dla ucha to pracuja silniki v6..... nasze do do nich to jak traktory. Jesli zaslepiles egr to faktycznie praca silnika bedzie taka bardziej twarda, wyraźnie metaliczna. Ja tez chwilowo zaslepilem egr na kilka dni i wydawalo mi sie ze roznicy w dzwieku silnika nie ma. Jednak gdy po tygodniu wywalilem zaslepke, dokladnie wyczyscilem zawor jak i caly dolot lacznie z kolektorem stwierdzilem ze bez zaslepki silnik pracuje ciszej, a roznicy w mocy z zaslepieniem w czasie jazdy nie ma, gdyz egr jest otwarty tylko na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu zamyka sie i nie ma wplywu na prace silnika, ...no chyba ze masz uszkodzony zawor i pozostaje on w pozycji otwartej, wtedy tworzy sie dziura w dolocie i cisnienie doladowania uchodzi w sina dal.
----- 1.9 TDI ... 160 KM i 370 Nm------

Tomasz88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Niedrzwica Duża

Post autor: Tomasz88 » 16 mar 2012, 19:32

KWACHU pisze:no chyba ze masz uszkodzony zawor i pozostaje on w pozycji otwartej, wtedy tworzy sie dziura w dolocie i cisnienie doladowania uchodzi w sina dal.
No wlasnie wyjme zaslepke i zobacze jak bedzie pracowal, jesli ok to zostawie bo zawor jak i sam dolot czyszczony...
+ chip, czyli powinno być około 145km:-D

slawek1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
Lokalizacja: zamosc

Post autor: slawek1984 » 25 paź 2016, 17:05

Witam. Odswieę temat zaworu egr. mam pytanie a mianowicie czy można go zaslepic. slyszalem rozne opinie ze to zalezy od rocznika. mam załozony oil catch a jednak zawór ciagle w oleju i syfie. turbina sprawdzana, nie ma luzów i działa poprawnie- sprawdzane vagiem. i teraz pytanie, czy po zalsepuieniu nie wyskoczy bład? auto z lipca 2003 roku

Gość.

Post autor: Gość. » 25 paź 2016, 20:01

masz ze sterowaniem podcisnieniowym czy elektronicznym? Jak masz do niego jakies wtyczki to trza go wyprogramować jak nie to zaślepic i tyle.

slawek1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
Lokalizacja: zamosc

Post autor: slawek1984 » 25 paź 2016, 21:15

jest tylko wezyk podcisnieniowy 6 mm wciskany na grzybek nad zaworem. czyli mozna zaslepic i nie bedzie wywlalo bledu? kurcze, a ja zamówiłem nowy egr bo podobno jak olej wycieka z tych otworków pod grzybkiem to egr jest do wymiany

WojtasTdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 28 sie 2017, 16:26
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: WojtasTdi » 26 paź 2017, 08:41

Odgrzeje kotleta , może ktoś pomoże lub miał podobną przypadłość .

Pacjent A6 C5 1.9TDI 130koni AVF (skrzynia 6stka).
Auto nabyłem pod koniec sierpnia tego roku , po jakimś tygodniu użytkowania zapalił mi się check . Pojechałem na kompa , błąd egr-a . Skasowali , po jakimś czasie znowu się zapalił , później sam gasł , pojawiając się znowu . Zmieniłem EGR + gruszka podciśnienia (ta przy EGR) dalej to samo . Znajomy na odpalonym silniku ściągnął główny wężyk idący do EGR-a i w ogóle nie zasysał on powietrza , okazało się że wężyk w środku został czymś zaślepiony ....
Wyjąłem to coś ze środka , włożyłem wężyk , wyjechałem się przejechać a auto w ogóle nie ma mocy , dławi się i spaliny mocno czuć ...
Wróciłem zaślepiłem ten wężyk tak jak był , i wszystko jest ok , auto ma normalnie moc , nie czuć spalin itp , tylko drażni mnie ten check na zegarach który się świeci .
Co jeszcze można sprawdzić ? Zasugerowano mi aby podmienić zaworek EGR-a N18 , on może być odpowiedzialny za taki stan rzeczy ?

Z góry dzięki za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl