Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Problem z doładowaniem (nastawnik turbiny?

Silniki wysokoprężne
Suszczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 wrz 2015, 19:54
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Suszczu » 24 paź 2016, 15:31

w sensie, że wtryski?

wiem, że na niskim ciśnieniu jeden mi lekko leje. a To ma związek z tym, że komp sam wyłącza turbo?

czy ktoś jest wstanie mi kogoś kompetentnego w Jeleniej Górze, Wrocławiu, Wałbrzychu, Zgorzelcu lub gdzieś w okolicach?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 paź 2016, 16:12

pewnie w sensie, żeby podejrzeć bloki pomiarowe dla turbiny....

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 12 mar 2017, 12:51

witajcie, niedawno pojawił mi sie identyczny problem. Wszystko byłoby już dawno zrobione ale mam problem z odkręceniem ostatniej śruby. tej od dołu, która ma marny dostęp.
z dwiema poprzednimi też był spory problem z odkręceniem, ale jakoś poszły.
Żadna nasadka tam nie wchodzi (mało miejsca).
Ma ktoś może jakiś skuteczny sposób na jej odkręcenie, bo pomysłów już brak, a ściąganie turbiny jest troche pracochłonne i zapewne kosztowne.
Dzieki

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 12 mar 2017, 13:39

Wyjęcie turbiny owszem jest pracochłonne, ale czy kosztowne? 70zł na nowe uszczelki to nie majątek, bo to jedyne koszty związane z wyjęciem i ponownym założeniem turbiny, bo spokojnie zrobiłbyś to sam:) Z drugiej jednak strony jeżeli długo jeździłeś z uszkodzonym nastawnikiem, to zmienna geometria mogła się nieźle zasyfić i wyczyszczenie jej byłoby wskazane - wtedy to kosztowne, bo fachowcy krzyczą za to 300zł:) Mógłbyś napisać jakie błędy Ci się pojawiły?

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 13 mar 2017, 10:07

Nie wiem jaki jest błąd, bo kolega sprawdzał. Zna sie chłopak na rzeczy. Ja teraz podłączałem kompa to nic nie pokazywał. Sporadycznie nie łapie. Na ciepłym jest gorzej. Wtedy odłączam wtyczke i podłączam na nowo aż się nastawi. bez tego staram sie nie jeździć

Piotr Wi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 12 sty 2017, 22:48
Lokalizacja: Ulim

Post autor: Piotr Wi » 24 maja 2017, 08:48

Odświeżę temat. Dotyczy co prawda 2,7 Tdi. Turbina zregenerowana + zregenerowany nastawnik turbiny. Fabrycznie brak DPF. Mruga kontrolka świec i check. Jedyny błąd z VCDS to P3348. :[ Co ciekawe zauważyłem, że problem praktycznie znika gdy na zewnątrz jest chłodnij (np. dzis 12 stopni ta sama codzienna droga 40 km i błędu brak). Jaka jest zależność tem. zew. z nastawnikiem ? Tem. na zewnątrz pokzuje prawidłową.

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 01 cze 2017, 14:29

Witam, mam podobny temat że sporadycznym błędem nastawnika. Po przesunieciu nastawnika, zrobiłem Bs w bloku 33, pytanie w jakim bloku i jakie wartości sprawdzic żeby to miało ręce i nogi. Kiedyś na forum była ładnie opisana "próba dynamiczna" ale do a6 C5, a tutaj??
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 06 cze 2017, 15:18

Panowie ja też mam problem z nastawnika turbosprężarki. Chciałbym ten nastawnik zregenerować ale podobno nastawnika siemens vdo się nie regeneruje. Ma ktoś może namiar na jakiś zakład który robi te nastawniki?

Wiechu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 wrz 2017, 11:13
Lokalizacja: Polska

Post autor: Wiechu » 27 wrz 2017, 11:50

Ostatnio przerabiałem ten temat przekazuje gdzie rozwiązałem problem :

http://sterownik-turbiny.pl/audi-a6-pro ... emens-vdo/

Pomogli szybko na drugi dzień miałem gotowy nowy sterownik w najlepszej cenie a szukałem wszędzie..

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 27 wrz 2017, 17:00

Cześć,
z nastawnikami VDO jest tak, że faktycznie się ich nie regeneruje - jest tylko możliwość kodowania.

Na początku chciałbym obalić mit - jak padnie Ci sterownik to nie musisz wymieniać turbo <figielek>

Przed wymianą sterownika, należy sprawdzić czy:
1/ nie zacina się geometria w turbinie
2/ czy klapy od kolektora się nie zacinają gdyż też są na sterownikach VDO i w momencie kiedy nawala sterownik od klap może się pokazać awaria sterownika w układzie doładowania i jest mylona ze sterownikiem turbo. Jest szansa, że jeśli nie masz mocy i powyżej 2,5k obrotów zapali Ci się "sprężynka" to jest szansa, że to wina kolektora.

Przerabiałem zarówno awarię sterownia VDO przy turbo jak i przy kolektorach.
Co do kosztów to:
1/ cena z polecanej firmy ze zgierza od turbo za regeneracje 1200 brutto
2/ wymiana nastawnika - cena z nastawnikiem - 800 brutto
3/ Co do VDO w kolektorach to polecam wywalić klapy :)

ganjaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 sty 2018, 17:39
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: ganjaq » 31 sty 2018, 21:03

Trochę odgrzeje bo mam podobny problem z nastawnikiem. U mnie co zobaczycie na filmie zacina się praktycznie zawsze po dłuższym postoju. Kiedy wykona taki długi, wolny ruch jakby poza swój zakres, łapie błąd nastawnika. Wystarczy wyłączyć zapłon i włączyć i już reaguje prawidłowo. O tyle dziwne że wygląda na niedawno wymieniony. Auto mam od tygodnia

https://youtu.be/iuQendU1zyw

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 04 lut 2018, 09:58

ganjaq pisze:Trochę odgrzeje bo mam podobny problem z nastawnikiem. U mnie co zobaczycie na filmie zacina się praktycznie zawsze po dłuższym postoju. Kiedy wykona taki długi, wolny ruch jakby poza swój zakres, łapie błąd nastawnika. Wystarczy wyłączyć zapłon i włączyć i już reaguje prawidłowo. O tyle dziwne że wygląda na niedawno wymieniony. Auto mam od tygodnia

https://youtu.be/iuQendU1zyw
Nastawnik do wymiany

piotrek0787
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 mar 2018, 11:43
Lokalizacja: Słomniki

Post autor: piotrek0787 » 03 mar 2018, 12:16

Witam jestem nowy na forum mam identyczny problem po wymianie nastawnika problem zniknął na miesiąc i sytuacja się powtórzyła. Podczas montażu zauważyłem że gwinty na turbo tam gdzie zamocowany jest nastawnik są lekko obrobione. Czy może być to przyczyną?

PabloTKI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 kwie 2018, 11:00
Lokalizacja: Kielce

Post autor: PabloTKI » 03 kwie 2018, 11:23

Piotr Wi pisze:Odświeżę temat. Dotyczy co prawda 2,7 Tdi. Turbina zregenerowana + zregenerowany nastawnik turbiny. Fabrycznie brak DPF. Mruga kontrolka świec i check. Jedyny błąd z VCDS to P3348. :[ Co ciekawe zauważyłem, że problem praktycznie znika gdy na zewnątrz jest chłodnij (np. dzis 12 stopni ta sama codzienna droga 40 km i błędu brak). Jaka jest zależność tem. zew. z nastawnikiem ? Tem. na zewnątrz pokzuje prawidłową.
Witam,
Mam dokładnie ten sam problem w 3.0 Tdi. Turbo, nastawnik zostały wymontowane, wysłane do Mielca celem regeneracji, okazało się, że są zupełnie sprawne i nic im nie dolega. Całą zimę problem nawet raz się nie pojawił, a dziś zaczyna się od nowa. Czy ktoś rozwiązał ten problem.... będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!

GBH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2017, 22:58
Lokalizacja: Grd.

Post autor: GBH » 24 kwie 2018, 00:36

Witam. Czy problem został rozwiązany?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga