[ BMK 3.0 224 KM] Problem z doładowaniem (nastawnik turbiny?
[ BMK 3.0 224 KM] Problem z doładowaniem (nastawnik turbiny?
Witam !
Drodzy użytkownicy trapi mnie następujący problem więc,
w moim audi 3.0 TDI z 2005r pojawił się problem z doładowaniem. Odpalam auto i nie idzie, ewidentnie brakuje mu doładowania - gaszę auto, odpalam ponownie i jest ok (nie zawsze ponowne odpalanie pomaga, czasem auto musi swoje odestać, bądź któreś ponowne odpalenie z rzędu dopiero pomaga). W między czasie nie pojawia się żaden błąd na FISie.
Pojechałem autem do mechanika za pierwszy razem wszystko było ok lecz jak wyjechałem tylko z warsztatu, audi znów straciło moc więc od razu bez gaszenia wróciłem, podpieliśmy się do samochodu i pojawił się błąd o ile dobrze pamiętam:
P3388 - usterka w układzie elektronicznym sterowania turbodoładowaniem.
Mechanik odpiął wtyczkę z nastanika pomierzył prądy, zapiął na nastanik i nastanik "wstał".
Jego diagnoza to:
1. problem z instalacją elektryczną ( co uznał za małoprawdopodobne )
2. uszkodzony nastawnik (regeneracja / wymiana )
3. uszkodzony sterownik silnika.
Drodzy koledzy czy ktoś z was może przerabiał już temat ? Zastanawiam się czy nie odprowadzić wieloryba do elektryka - ale nie ukrywam, że nie znam w okolicy nikogo dobrego i boję się żeby jakiś magik mi nie popierzył nic w instalacji, do ASO nie chce odprowadzać ze wzg. na to że wymienią mi pół auta (złe doświadczenia mam.. ) czy od razu kupić nowy nastawnik bądź regenerować posiadany ?
Jeśli chodzi o czujnik doładowanie to jest dobry za każdym razem podaje wartość zmierzoną doładowania z faktycznie podaną takżę tutaj mój mechanik wykluczył jego usterkę.
On stania na nastawnik a ja zwracam się z prośbą o jakieś ew. rady od was Panowie bo domyślam się, że nie ja pierwszy mam z tym problem.
Drodzy użytkownicy trapi mnie następujący problem więc,
w moim audi 3.0 TDI z 2005r pojawił się problem z doładowaniem. Odpalam auto i nie idzie, ewidentnie brakuje mu doładowania - gaszę auto, odpalam ponownie i jest ok (nie zawsze ponowne odpalanie pomaga, czasem auto musi swoje odestać, bądź któreś ponowne odpalenie z rzędu dopiero pomaga). W między czasie nie pojawia się żaden błąd na FISie.
Pojechałem autem do mechanika za pierwszy razem wszystko było ok lecz jak wyjechałem tylko z warsztatu, audi znów straciło moc więc od razu bez gaszenia wróciłem, podpieliśmy się do samochodu i pojawił się błąd o ile dobrze pamiętam:
P3388 - usterka w układzie elektronicznym sterowania turbodoładowaniem.
Mechanik odpiął wtyczkę z nastanika pomierzył prądy, zapiął na nastanik i nastanik "wstał".
Jego diagnoza to:
1. problem z instalacją elektryczną ( co uznał za małoprawdopodobne )
2. uszkodzony nastawnik (regeneracja / wymiana )
3. uszkodzony sterownik silnika.
Drodzy koledzy czy ktoś z was może przerabiał już temat ? Zastanawiam się czy nie odprowadzić wieloryba do elektryka - ale nie ukrywam, że nie znam w okolicy nikogo dobrego i boję się żeby jakiś magik mi nie popierzył nic w instalacji, do ASO nie chce odprowadzać ze wzg. na to że wymienią mi pół auta (złe doświadczenia mam.. ) czy od razu kupić nowy nastawnik bądź regenerować posiadany ?
Jeśli chodzi o czujnik doładowanie to jest dobry za każdym razem podaje wartość zmierzoną doładowania z faktycznie podaną takżę tutaj mój mechanik wykluczył jego usterkę.
On stania na nastawnik a ja zwracam się z prośbą o jakieś ew. rady od was Panowie bo domyślam się, że nie ja pierwszy mam z tym problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
2. uszkodzony nastawnik (regeneracja / wymiana )
koszt ok 1000 zł.
Często zapieczona turbina też to powoduje.
Ja u siebie niecały rok temu robiłem nastawnik, a 3 miesiące temu turbo regenerowałem bo znowu wrócił błąd. Okazało się że geometria się blokowała.
Powody przyspieszonego zapiekania się geometrii to mogą być też lejące wtryski
koszt ok 1000 zł.
Często zapieczona turbina też to powoduje.
Ja u siebie niecały rok temu robiłem nastawnik, a 3 miesiące temu turbo regenerowałem bo znowu wrócił błąd. Okazało się że geometria się blokowała.
Powody przyspieszonego zapiekania się geometrii to mogą być też lejące wtryski

no ale jak mogło to odczuć tubo jak przecież nastawnik albo odcina turbo albo otwiera ?
Generalnie jak nastawnik zatrybi to jakoś nie odczuwam tego aby coś się z turbo miało dziać..
Wymiana nastawnik z turbo nie wchodzi w grę aż tak w koszta nie chce popaść a turbo nie wygląda jakby coś się z nim działo. Wiem, że ASO wymienia nastanik wraz z turbo dlatego trzymam się od nich z daleka
Podjąłem decyzje, że wymienię sam nastawnik który już mam za dość śmieszne pieniądze gdyż znajomy ma całą taka c6 na części.
Generalnie jak nastawnik zatrybi to jakoś nie odczuwam tego aby coś się z turbo miało dziać..
Wymiana nastawnik z turbo nie wchodzi w grę aż tak w koszta nie chce popaść a turbo nie wygląda jakby coś się z nim działo. Wiem, że ASO wymienia nastanik wraz z turbo dlatego trzymam się od nich z daleka

Podjąłem decyzje, że wymienię sam nastawnik który już mam za dość śmieszne pieniądze gdyż znajomy ma całą taka c6 na części.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Kolego masz warsztat w Łodzi który specjalizuje się w turbinach i posiada specjalne urządzenie do kodowania nastawnika.idymy pisze:Podjąłem decyzje, że wymienię sam nastawnik który już mam za dość śmieszne pieniądze gdyż znajomy ma całą taka c6 na części.
Przykro bo korzystałem telefonicznie z ich kompetencji w sprawie nastawnika turbiny ale nie mogę znaleść ich adresu.
Naprawdę chłopaki ogarnięte. Ja przechodziłem to 3 lata temu kupiłem i sam zamontowałem nastawnik ale na ustawienie pojechałem do ASO.
Niestety ASO nie mogło sobie poradzić z ustawieniem (mojeego) nastawnika i założyli nowy swój , a ponieważ na drugi dzień miałem wyjazd musiałem się zgodzić. koszt w ASO z wymianą i ustawieniem 1000 z groszami.Nastawnik nie używany nadal posiadam ale nie wiem czy da się go zakodować.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 wrz 2014, 19:44
- Lokalizacja: Oleśnica
Witam wszystkich, mam pytanie. Czy po regeneracji oryginalnej turbosprężarki w silniku 3.0 TDI BMK (wymiana wszystkich części mechanicznych na nowe, sterownik zostaje nieruszany, ten który jest, też oryginalny) jest konieczne programowanie sterownika od turbo, wgrywanie nastaw podstawowych? Czy tylko adaptacja turbiny przez VCDS? Przeczytałem wiele postów i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Proszę o odpowiedź jeśli ktoś wie coś na ten temat.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
marcinmlysy, po co pytasz o to samo w dwóch innych tematach? viewtopic.php?p=737961&highlight=#737961 Na Forum nie dublujemy postów ani tematów.
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Niech zaznaczą dokładnie tak siedział nastawnik bo na pewno go się ściąga do regeneracji i piaskowania itd. U mnie był ustawiony, ale mimo to potrzebna była adaptacja vcdsem.marcinmlysy pisze:Witam wszystkich, mam pytanie. Czy po regeneracji oryginalnej turbosprężarki w silniku 3.0 TDI BMK (wymiana wszystkich części mechanicznych na nowe, sterownik zostaje nieruszany, ten który jest, też oryginalny) jest konieczne programowanie sterownika od turbo, wgrywanie nastaw podstawowych? Czy tylko adaptacja turbiny przez VCDS? Przeczytałem wiele postów i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Proszę o odpowiedź jeśli ktoś wie coś na ten temat.
On nie straci nastawów, nowy sterownik nie ma zapisanego zakresu pracy, a Twój to ma więc nie potrzebujesz wizyty w ASO

W VCDSie trzeba puścić test i ma być zakres pracy 20-80% i jak by nie był to "fasolkami" na nastawniku trzeba podregulować o kilka mm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 wrz 2014, 19:44
- Lokalizacja: Oleśnica
szalony, przez pomyłkę wpisałem moje pytanie w innym temacie, a miało być właśnie w tym i dlatego jest 2 razy
[ Dodano: 2014-12-29, 21:09 ]
Witam ponownie. Dlaczego pytałem o regenerację turbiny? Otóż tydzień temu miałem taką sytuację, że podczas wyprzedzania, wcisnąłem gaz, nie za mocno, i w okolicach 2500 obrotów zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych i auto straciło kompletnie moc, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie i auto jedzie normalnie. Przy bardzo spokojnej jeździe, do 2000 obrotów nie zapala się, również przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu np. do 3000 obr też się nie zapala, ale jeśli rozpędzam się normalnie, niezbyt gwałtownie i nie bardzo spokojnie to za każdym razem zapala się ponownie w okolicach 2500 obr. Dzieje się tak cały czas od tygodnia. Jeszcze co zauważyłem to po kilku minutach stania w korku i podjeżdżania na jedynce auto zaczyna dosyć intensywnie kopcić. Może ktoś podpowie czy przyczyną będzie "kończąca" się turbina? VCDS pokazuje błąd P0235, nie ma błędu uszkodzenia sterownika jak w niektórych przypadkach. Poniżej zamieszczam log z VCDS. (Błędy dwóch świec były już wcześniej.) Sprawdziłem węże i połączenia, przy intercoolerach również, są w porządku, kostka która wchodzi do nastawnika też czyściutka, ale dla pewności przeczyszczona Elektrosolem. Z góry dziękuję za pomoc.
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4F0 ABT 401 S HW: 4F0 907 401 C
Component and/or Version: 3.0L V6TDI G001AG A030
Software Coding: 0011372
Work Shop Code: WSC 66565 257 00032
VCID: 69D95B2F408C395623D-803C
3 Faults Found:
005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
P161A - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 250638 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.05
Time: 12:30:45
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.78 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 22.5°C
005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12)
P161C - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 251049 km
Time Indication: 0
Date: 2014.12.09
Time: 06:06:54
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.32 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 4.5°C
000565 - Boost Pressure
P0235 - 001 - Regulation Range not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 252530 km
Time Indication: 0
Date: 2014.12.21
Time: 20:35:33
Freeze Frame:
RPM: 2394 /min
Torque: 460.2 Nm
Speed: 133.3 km/h
Absolute Pres.: 2356.2 mbar
Absolute Pres.: 1968.6 mbar
(no units): 0.0
Temperature: 18.0°C
, dzięki za podpowiedź, tak też myślałem ale wolałem się upewnićkamil666
[ Dodano: 2014-12-29, 21:09 ]
Witam ponownie. Dlaczego pytałem o regenerację turbiny? Otóż tydzień temu miałem taką sytuację, że podczas wyprzedzania, wcisnąłem gaz, nie za mocno, i w okolicach 2500 obrotów zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych i auto straciło kompletnie moc, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie i auto jedzie normalnie. Przy bardzo spokojnej jeździe, do 2000 obrotów nie zapala się, również przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu np. do 3000 obr też się nie zapala, ale jeśli rozpędzam się normalnie, niezbyt gwałtownie i nie bardzo spokojnie to za każdym razem zapala się ponownie w okolicach 2500 obr. Dzieje się tak cały czas od tygodnia. Jeszcze co zauważyłem to po kilku minutach stania w korku i podjeżdżania na jedynce auto zaczyna dosyć intensywnie kopcić. Może ktoś podpowie czy przyczyną będzie "kończąca" się turbina? VCDS pokazuje błąd P0235, nie ma błędu uszkodzenia sterownika jak w niektórych przypadkach. Poniżej zamieszczam log z VCDS. (Błędy dwóch świec były już wcześniej.) Sprawdziłem węże i połączenia, przy intercoolerach również, są w porządku, kostka która wchodzi do nastawnika też czyściutka, ale dla pewności przeczyszczona Elektrosolem. Z góry dziękuję za pomoc.
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4F0 ABT 401 S HW: 4F0 907 401 C
Component and/or Version: 3.0L V6TDI G001AG A030
Software Coding: 0011372
Work Shop Code: WSC 66565 257 00032
VCID: 69D95B2F408C395623D-803C
3 Faults Found:
005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
P161A - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 250638 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.05
Time: 12:30:45
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.78 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 22.5°C
005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12)
P161C - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 251049 km
Time Indication: 0
Date: 2014.12.09
Time: 06:06:54
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.32 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 4.5°C
000565 - Boost Pressure
P0235 - 001 - Regulation Range not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 252530 km
Time Indication: 0
Date: 2014.12.21
Time: 20:35:33
Freeze Frame:
RPM: 2394 /min
Torque: 460.2 Nm
Speed: 133.3 km/h
Absolute Pres.: 2356.2 mbar
Absolute Pres.: 1968.6 mbar
(no units): 0.0
Temperature: 18.0°C
Witam,
w skrócie opiszę co się dzieje.
Jakieś pół roku temu wyskoczył mi błąd nastawnika turbiny taki sam jak u kolegi, który zaczął temat.
okazało się, że mój nastawnik miał uszkodzony mechanizm a elektryka była ok. Pojechałem do firmy z Wrocławia, u nich kupiłem nastawnik z montażem i adaptacja. Przez jakieś dwa tygodnie było ok, a potem problem się powtarza (brak mocy, chyba że zaskoczy od razu po odpaleniu to przejedzie i 1000 km naraz ale jak nie zaskoczy to już error do końca). Pojechałem kilka razy na reklamacje i twierdza zaparcie, że nastawnik jest ok i że turbo też jest ok) sytuacja jest mocno uciążliwa i nie wiem co mam już zrobić. Co proponujecie, niby nastawnik jest ok, turbo też, wiązka też.
POMOCY!
w skrócie opiszę co się dzieje.
Jakieś pół roku temu wyskoczył mi błąd nastawnika turbiny taki sam jak u kolegi, który zaczął temat.
okazało się, że mój nastawnik miał uszkodzony mechanizm a elektryka była ok. Pojechałem do firmy z Wrocławia, u nich kupiłem nastawnik z montażem i adaptacja. Przez jakieś dwa tygodnie było ok, a potem problem się powtarza (brak mocy, chyba że zaskoczy od razu po odpaleniu to przejedzie i 1000 km naraz ale jak nie zaskoczy to już error do końca). Pojechałem kilka razy na reklamacje i twierdza zaparcie, że nastawnik jest ok i że turbo też jest ok) sytuacja jest mocno uciążliwa i nie wiem co mam już zrobić. Co proponujecie, niby nastawnik jest ok, turbo też, wiązka też.
POMOCY!