[ BMK 3.0 224 KM] Problem z doładowaniem (nastawnik turbiny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
- Imię: Adam
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Newark
witajcie, niedawno pojawił mi sie identyczny problem. Wszystko byłoby już dawno zrobione ale mam problem z odkręceniem ostatniej śruby. tej od dołu, która ma marny dostęp.
z dwiema poprzednimi też był spory problem z odkręceniem, ale jakoś poszły.
Żadna nasadka tam nie wchodzi (mało miejsca).
Ma ktoś może jakiś skuteczny sposób na jej odkręcenie, bo pomysłów już brak, a ściąganie turbiny jest troche pracochłonne i zapewne kosztowne.
Dzieki
z dwiema poprzednimi też był spory problem z odkręceniem, ale jakoś poszły.
Żadna nasadka tam nie wchodzi (mało miejsca).
Ma ktoś może jakiś skuteczny sposób na jej odkręcenie, bo pomysłów już brak, a ściąganie turbiny jest troche pracochłonne i zapewne kosztowne.
Dzieki
Wyjęcie turbiny owszem jest pracochłonne, ale czy kosztowne? 70zł na nowe uszczelki to nie majątek, bo to jedyne koszty związane z wyjęciem i ponownym założeniem turbiny, bo spokojnie zrobiłbyś to sam:) Z drugiej jednak strony jeżeli długo jeździłeś z uszkodzonym nastawnikiem, to zmienna geometria mogła się nieźle zasyfić i wyczyszczenie jej byłoby wskazane - wtedy to kosztowne, bo fachowcy krzyczą za to 300zł:) Mógłbyś napisać jakie błędy Ci się pojawiły?
Odświeżę temat. Dotyczy co prawda 2,7 Tdi. Turbina zregenerowana + zregenerowany nastawnik turbiny. Fabrycznie brak DPF. Mruga kontrolka świec i check. Jedyny błąd z VCDS to P3348.
Co ciekawe zauważyłem, że problem praktycznie znika gdy na zewnątrz jest chłodnij (np. dzis 12 stopni ta sama codzienna droga 40 km i błędu brak). Jaka jest zależność tem. zew. z nastawnikiem ? Tem. na zewnątrz pokzuje prawidłową.

- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam, mam podobny temat że sporadycznym błędem nastawnika. Po przesunieciu nastawnika, zrobiłem Bs w bloku 33, pytanie w jakim bloku i jakie wartości sprawdzic żeby to miało ręce i nogi. Kiedyś na forum była ładnie opisana "próba dynamiczna" ale do a6 C5, a tutaj??
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
Ostatnio przerabiałem ten temat przekazuje gdzie rozwiązałem problem :
http://sterownik-turbiny.pl/audi-a6-pro ... emens-vdo/
Pomogli szybko na drugi dzień miałem gotowy nowy sterownik w najlepszej cenie a szukałem wszędzie..
http://sterownik-turbiny.pl/audi-a6-pro ... emens-vdo/
Pomogli szybko na drugi dzień miałem gotowy nowy sterownik w najlepszej cenie a szukałem wszędzie..
Cześć,
z nastawnikami VDO jest tak, że faktycznie się ich nie regeneruje - jest tylko możliwość kodowania.
Na początku chciałbym obalić mit - jak padnie Ci sterownik to nie musisz wymieniać turbo
Przed wymianą sterownika, należy sprawdzić czy:
1/ nie zacina się geometria w turbinie
2/ czy klapy od kolektora się nie zacinają gdyż też są na sterownikach VDO i w momencie kiedy nawala sterownik od klap może się pokazać awaria sterownika w układzie doładowania i jest mylona ze sterownikiem turbo. Jest szansa, że jeśli nie masz mocy i powyżej 2,5k obrotów zapali Ci się "sprężynka" to jest szansa, że to wina kolektora.
Przerabiałem zarówno awarię sterownia VDO przy turbo jak i przy kolektorach.
Co do kosztów to:
1/ cena z polecanej firmy ze zgierza od turbo za regeneracje 1200 brutto
2/ wymiana nastawnika - cena z nastawnikiem - 800 brutto
3/ Co do VDO w kolektorach to polecam wywalić klapy
z nastawnikami VDO jest tak, że faktycznie się ich nie regeneruje - jest tylko możliwość kodowania.
Na początku chciałbym obalić mit - jak padnie Ci sterownik to nie musisz wymieniać turbo

Przed wymianą sterownika, należy sprawdzić czy:
1/ nie zacina się geometria w turbinie
2/ czy klapy od kolektora się nie zacinają gdyż też są na sterownikach VDO i w momencie kiedy nawala sterownik od klap może się pokazać awaria sterownika w układzie doładowania i jest mylona ze sterownikiem turbo. Jest szansa, że jeśli nie masz mocy i powyżej 2,5k obrotów zapali Ci się "sprężynka" to jest szansa, że to wina kolektora.
Przerabiałem zarówno awarię sterownia VDO przy turbo jak i przy kolektorach.
Co do kosztów to:
1/ cena z polecanej firmy ze zgierza od turbo za regeneracje 1200 brutto
2/ wymiana nastawnika - cena z nastawnikiem - 800 brutto
3/ Co do VDO w kolektorach to polecam wywalić klapy

Trochę odgrzeje bo mam podobny problem z nastawnikiem. U mnie co zobaczycie na filmie zacina się praktycznie zawsze po dłuższym postoju. Kiedy wykona taki długi, wolny ruch jakby poza swój zakres, łapie błąd nastawnika. Wystarczy wyłączyć zapłon i włączyć i już reaguje prawidłowo. O tyle dziwne że wygląda na niedawno wymieniony. Auto mam od tygodnia
https://youtu.be/iuQendU1zyw
https://youtu.be/iuQendU1zyw
Nastawnik do wymianyganjaq pisze:Trochę odgrzeje bo mam podobny problem z nastawnikiem. U mnie co zobaczycie na filmie zacina się praktycznie zawsze po dłuższym postoju. Kiedy wykona taki długi, wolny ruch jakby poza swój zakres, łapie błąd nastawnika. Wystarczy wyłączyć zapłon i włączyć i już reaguje prawidłowo. O tyle dziwne że wygląda na niedawno wymieniony. Auto mam od tygodnia
https://youtu.be/iuQendU1zyw
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 mar 2018, 11:43
- Lokalizacja: Słomniki
Witam,Piotr Wi pisze:Odświeżę temat. Dotyczy co prawda 2,7 Tdi. Turbina zregenerowana + zregenerowany nastawnik turbiny. Fabrycznie brak DPF. Mruga kontrolka świec i check. Jedyny błąd z VCDS to P3348.Co ciekawe zauważyłem, że problem praktycznie znika gdy na zewnątrz jest chłodnij (np. dzis 12 stopni ta sama codzienna droga 40 km i błędu brak). Jaka jest zależność tem. zew. z nastawnikiem ? Tem. na zewnątrz pokzuje prawidłową.
Mam dokładnie ten sam problem w 3.0 Tdi. Turbo, nastawnik zostały wymontowane, wysłane do Mielca celem regeneracji, okazało się, że są zupełnie sprawne i nic im nie dolega. Całą zimę problem nawet raz się nie pojawił, a dziś zaczyna się od nowa. Czy ktoś rozwiązał ten problem.... będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!