Allroad 3.0 TDI 2007
Allroad 3.0 TDI 2007
Chciałbym przedstawić moją nową trzecią po A3, A4 Audi A6 C6 3.0 TDI Allroad.
Audi sprowadzona do polski w październiku zeszłego roku z przebiegiem około 247000 km, którą odkupiłem 31.07.2016 z przebiegiem 258000 km. Ja zdążyłem juz zrobić 3000km i obecnie na liczniku jest 261000 km.
Jestem jego 3 właścicielem, a w Polsce drugim. Serwisowane tylko w Aso Audi i ostatni wpis z udokumentowanym przebiegiem 242000 km. Oczywiście sprawdziłem historie w serwisie i wszystko się zgadza.
Z nieplanowanych a wymuszonych napraw to:
Zaraz na drugi dzień po zakupie w samochodzie trzeba było wgrać nową mapę oraz olej silnikowy, gdyż okazało się że paliwo przelewało się do oleju i olej wymieszany był z ropą.
- nie działało pozycjonowanie Bi-xenonów. Wystarczyło podłączyć komputer i zresetować alarm oraz na nowo aktywować sterownik.
Z planowanych na przyszłość napraw, modyfikacji to:
- wymiana oleju w skrzyni automatycznej (zrobione)
- usunięcie EGR-u i klapek kolektorów (zrobione)
- wgranie nowej mapy po usunięciu EGR (zrobione)
- pranie podsufitki oraz wykładziny pod nogami, czyszczenie i konserwacja skórzanej tapicerki przez firme Eltore Garage (zrobione)
- odnowienie skóry przednich foteli przez firme Perfect-Detailing+czyszczenie i zabezpieczenie skóry (zrobione)
- wgranie nowych map do nawigacji wraz z polskim lektorem przez firme Uczymy Auta Polskiego
- Zakup felg z oponami zimowymi (zrobione)
to najważniejsze a nad resztą muszę jeszcze pomyśleć.
Z najważniejszych elementów wyposażenia jak najbardziej bez zbędnych zdziwień:
PRZEPIĘKNE NAGŁOŚNIENIE BOSE,
PAKIET OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO,
JASNA PEŁNA SKÓRZANA TAPICERKA,
PODGRZEWANE I ELEKTRYCZNIE REGULOWANE FOTELE + PODGRZEWANA TYLNA KANAPA,
FABRYCZNIE CIEMNE TYLNE SZYBY,
CZUJNIK DESZCZU I ZMIERZCHU,
ŚWIATŁA BI-XENON,
PARKTRONIC,
BLUETOOTH,
DWUSTREFOWA KLIMATYZACJA,
PAKIET OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNY,
LIVING HOME COMING HOME,
PNEUMATYKA
Jutro postaram się wrzucić zdjęcia z przeprowadzonych napraw.
[ Dodano: 2016-10-13, 21:14 ]
No teraz mam czas więc opiszę i wstawie zdjęcia z przeprowadzonych napraw i wymian.
Tydzień po zakupie samochodu miałem wyjazd do warszawy i podczas jazdy wyszły problemy z odłączaniem się turbiny. W sumie turbina wchodziła w tryb awaryjny kilkanaście razy. Po przyjeździe do domu podpiołem (u kolegi) Audi pod komputer i wyszedł problem ze sterownikiem turbiny.
Zdecydowałem się na zakup nowego sterownika. Oglądając oferowane, regenerowane sterowniki w internecie stwierdziłem, że ceny regenerowanych sterowników są droższe od nowych oferowanych w Aso o mniej więcej 200 złotych. Zamówiłem więc nowy w serwisie.
Zdjęcie starego obok i nowego sterownika zamontowanego już na turbinie.
Zdjęcie opakowania z nowego sterownika
Po wymontowaniu turbiny zauważyliśmy, że turbina ma luz wzdłużny na wałku wirników. I znowu debata co robimy z turbiną, zostawiamy czy regenerujemy? No jak już mam wymontowaną to daję do regeneracji. Głupotą dla mnie było by tego nie robić, a za parę miesięcy znowu wszystko odkręcać i skręcać.
Podczas całkowitego demontażu turbiny doszliśmy do Zaworu EGR i co zobaczyliśmy, jak pech to pech (i znowu wydatek),że brakuje klapek na wałku!!! Gdzie one są? Okazało się, że znajdowały się popękane w układzie dolotowym. Kolega powiedział, miałeś wielkiego farta, że zdecydowałeś się na wymianę sterownika akurat w tym momencie, dalsza jazda mogła spowodować rozwalenie silnika.
I w taki sposób doszedłem do momentu, w którym musiałem zdecydować co z tym fantem zrobić . Na drugi dzień, po nie przespanej całej nocy i myśleniu co dalej, znowu nieoczekiwane wydatki. Musiałem wybrać, czy kupuje nowy zawór, czy zaślepiam go. Wybrałem zaślepianie zaworu EGR i demontaż klapek kolektora+ nowa mapa po tych modyfikacjach. I tak w niedalekiej przyszłości miałem to zrobić.
Wyczyściliśmy za jednym razem kolektory i wszystko co było poodsłaniane.
Blaszki zaślepiające dorobiłem sam w pracy ze stali nierdzewnej, według wzorów starych.
W między czasie trzeba było wymontować komputer do wgrania nowej mapy i tutaj musieliśmy rozwiercić nity aby dać informatykowi komputer do wgrania mapy.
A tak wygląda prawie wszystko złożone
Teraz Audiczka jeździ jak marzenie, wszystko chodzi jak trzeba.
[ Dodano: 2016-10-19, 21:25 ]
W moich planach nastąpiła zmiana Firmy, u której będę wykonywał odnowienie skóry przednich foteli. Będę dawał do firmy PERFEKT DETAILING.
Dzisiaj byłem i umówiłem się na 26.10. Wykonam również
Zabezpieczeni lakieru na sezon zimowy,
W skład pakietu wchodzi:
-mycie pojazdu
-odkurzenie wnętrza
-zabezpieczenie lakieru twardym woskiem odpornym na mrozy i sól drogową - odporność na okres 6 miesięcy
-zabezpieczenie uszczelek drzwi i klapy bagażnika przed przymarzaniem
-zabezpieczenie przedniej i tylnej szyby powłoką hydrofobową, odporną na silne mrozy.
Po wszystkim wrzucę parę fotek jak to wyglądało przed i po.
Audi sprowadzona do polski w październiku zeszłego roku z przebiegiem około 247000 km, którą odkupiłem 31.07.2016 z przebiegiem 258000 km. Ja zdążyłem juz zrobić 3000km i obecnie na liczniku jest 261000 km.
Jestem jego 3 właścicielem, a w Polsce drugim. Serwisowane tylko w Aso Audi i ostatni wpis z udokumentowanym przebiegiem 242000 km. Oczywiście sprawdziłem historie w serwisie i wszystko się zgadza.
Z nieplanowanych a wymuszonych napraw to:
Zaraz na drugi dzień po zakupie w samochodzie trzeba było wgrać nową mapę oraz olej silnikowy, gdyż okazało się że paliwo przelewało się do oleju i olej wymieszany był z ropą.
- nie działało pozycjonowanie Bi-xenonów. Wystarczyło podłączyć komputer i zresetować alarm oraz na nowo aktywować sterownik.
Z planowanych na przyszłość napraw, modyfikacji to:
- wymiana oleju w skrzyni automatycznej (zrobione)
- usunięcie EGR-u i klapek kolektorów (zrobione)
- wgranie nowej mapy po usunięciu EGR (zrobione)
- pranie podsufitki oraz wykładziny pod nogami, czyszczenie i konserwacja skórzanej tapicerki przez firme Eltore Garage (zrobione)
- odnowienie skóry przednich foteli przez firme Perfect-Detailing+czyszczenie i zabezpieczenie skóry (zrobione)
- wgranie nowych map do nawigacji wraz z polskim lektorem przez firme Uczymy Auta Polskiego
- Zakup felg z oponami zimowymi (zrobione)
to najważniejsze a nad resztą muszę jeszcze pomyśleć.
Z najważniejszych elementów wyposażenia jak najbardziej bez zbędnych zdziwień:
PRZEPIĘKNE NAGŁOŚNIENIE BOSE,
PAKIET OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO,
JASNA PEŁNA SKÓRZANA TAPICERKA,
PODGRZEWANE I ELEKTRYCZNIE REGULOWANE FOTELE + PODGRZEWANA TYLNA KANAPA,
FABRYCZNIE CIEMNE TYLNE SZYBY,
CZUJNIK DESZCZU I ZMIERZCHU,
ŚWIATŁA BI-XENON,
PARKTRONIC,
BLUETOOTH,
DWUSTREFOWA KLIMATYZACJA,
PAKIET OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNY,
LIVING HOME COMING HOME,
PNEUMATYKA
Jutro postaram się wrzucić zdjęcia z przeprowadzonych napraw.
[ Dodano: 2016-10-13, 21:14 ]
No teraz mam czas więc opiszę i wstawie zdjęcia z przeprowadzonych napraw i wymian.
Tydzień po zakupie samochodu miałem wyjazd do warszawy i podczas jazdy wyszły problemy z odłączaniem się turbiny. W sumie turbina wchodziła w tryb awaryjny kilkanaście razy. Po przyjeździe do domu podpiołem (u kolegi) Audi pod komputer i wyszedł problem ze sterownikiem turbiny.
Zdecydowałem się na zakup nowego sterownika. Oglądając oferowane, regenerowane sterowniki w internecie stwierdziłem, że ceny regenerowanych sterowników są droższe od nowych oferowanych w Aso o mniej więcej 200 złotych. Zamówiłem więc nowy w serwisie.
Zdjęcie starego obok i nowego sterownika zamontowanego już na turbinie.
Zdjęcie opakowania z nowego sterownika
Po wymontowaniu turbiny zauważyliśmy, że turbina ma luz wzdłużny na wałku wirników. I znowu debata co robimy z turbiną, zostawiamy czy regenerujemy? No jak już mam wymontowaną to daję do regeneracji. Głupotą dla mnie było by tego nie robić, a za parę miesięcy znowu wszystko odkręcać i skręcać.
Podczas całkowitego demontażu turbiny doszliśmy do Zaworu EGR i co zobaczyliśmy, jak pech to pech (i znowu wydatek),że brakuje klapek na wałku!!! Gdzie one są? Okazało się, że znajdowały się popękane w układzie dolotowym. Kolega powiedział, miałeś wielkiego farta, że zdecydowałeś się na wymianę sterownika akurat w tym momencie, dalsza jazda mogła spowodować rozwalenie silnika.
I w taki sposób doszedłem do momentu, w którym musiałem zdecydować co z tym fantem zrobić . Na drugi dzień, po nie przespanej całej nocy i myśleniu co dalej, znowu nieoczekiwane wydatki. Musiałem wybrać, czy kupuje nowy zawór, czy zaślepiam go. Wybrałem zaślepianie zaworu EGR i demontaż klapek kolektora+ nowa mapa po tych modyfikacjach. I tak w niedalekiej przyszłości miałem to zrobić.
Wyczyściliśmy za jednym razem kolektory i wszystko co było poodsłaniane.
Blaszki zaślepiające dorobiłem sam w pracy ze stali nierdzewnej, według wzorów starych.
W między czasie trzeba było wymontować komputer do wgrania nowej mapy i tutaj musieliśmy rozwiercić nity aby dać informatykowi komputer do wgrania mapy.
A tak wygląda prawie wszystko złożone
Teraz Audiczka jeździ jak marzenie, wszystko chodzi jak trzeba.
[ Dodano: 2016-10-19, 21:25 ]
W moich planach nastąpiła zmiana Firmy, u której będę wykonywał odnowienie skóry przednich foteli. Będę dawał do firmy PERFEKT DETAILING.
Dzisiaj byłem i umówiłem się na 26.10. Wykonam również
Zabezpieczeni lakieru na sezon zimowy,
W skład pakietu wchodzi:
-mycie pojazdu
-odkurzenie wnętrza
-zabezpieczenie lakieru twardym woskiem odpornym na mrozy i sól drogową - odporność na okres 6 miesięcy
-zabezpieczenie uszczelek drzwi i klapy bagażnika przed przymarzaniem
-zabezpieczenie przedniej i tylnej szyby powłoką hydrofobową, odporną na silne mrozy.
Po wszystkim wrzucę parę fotek jak to wyglądało przed i po.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2018, 11:31 przez Frezerr, łącznie zmieniany 4 razy.
Zmiany były zauważalne zaraz po uruchomienia silnika po tych modyfikacjach. Silnik pracuje ciszej, zdaje mi się że płynniej, czyli bez żadnych wibracji. Pierwsza jazda i od razu duża różnica w jeździe. Miała na to wpływ także wymiana turbiny i jej sterownika. Samochód jedzie jak oszalały, teraz dopiero czuć moc jaką daje ten silnik. A z tymi blaszkami to rozpędziłem się i zrobiłem ich więcej niż potrzeba, tak dla bezpieczeństwa jakby coś podczas montażu wyszło nie tak .
Zawsze jest pogoda na QUATTRO
No i wykrakałeś KL4K50N odnośnie skrzyni . Kilka dni temu skrzynia coś nie za bardzo zaczęła zmieniać biegi. I zastanawiałem się dlaczego, przecież parę tygodni temu zmieniałem olej(mechanik zmieniał)i byłem w ASO odnośnie adaptacji skrzyni, wszystko powinno być OK? Więc poczytałem co nie co na forum odnośnie skrzyń i olejów jakie się leje do nich, wykonałem jeszcze dwa telefony do dwóch serwisów Audi, do Lubina i Wrocławia w celu potwierdzenia rodzaju oleju(G-060-162-A2) i kolorystyce (zielony).
Wszystko potwierdzili. To jadę do mechanika i pytam się jego;
-jaki olej zalałeś ten co kupiłem G 060-162-A2, odpowiada że ten, pytam dalej
- powiedz jaki był kolor tego oleju, i tu zaskoczenie w jego oczach, po chwili odpowiada czerwony!!! :shock:
I w tym momencie zrobiło mi się gorąco i krew mi zaczęła się gotować - przecież w bańce był olej zielony, mówię jemu ze specyfikacją ….!
Aż głupio się przyznawać że, tym mechanikiem był mój kolega ! Już nim nie jest.
Dla informacji straciłem prze tego gn…ja 2000tys.zł
Odwiedziny w Sserwis 2000tys.zł + paliwo 700km.
Nie czekając długo umówiłem się na wymianę oleju w serwisie Sserwis, proponowanym przez nasze forum i pojechałem wczoraj (31.10.2016) 350km do nich na wymianę.
Mogę śmiało powiedzieć, profesjonalizm pełną gębą. Mechanicy wymiatają wiedzą. Wykonałem u nich wykonanie testu glikolu, wymianę dynamiczną oleju, adaptację skrzyni na profesjonalnej hamowni, dodatkowo wymienili mi olej w tylnym dyferencjale i dwa przednie lewy i prawy łącznik stabilizatora. A gratisem było sprawdzenie mocy mojej piękności. Hamowania wykazała222 KM i 454.0 Nm. Mechanik Janek powiedział, że jak usuwa się klapki kolektora i zaślepia EGR to moc silnika spada o 10KM. Seryjna moc mojej Audi, silnik ASB to 233KM. No trudno jakoś przeżyje stratę tych 10KM. Najważniejsze, że olej wymieniony (na taki jaki ma być) wraz z innymi rzeczami i teraz jestem spokojny i pewny, że jest to co powinno być .
Teraz jak coś będę robił w moim Allroad, to będę przy tym i patrzył się na ręce, oczywiście u innego mechanika. Lecz nasuwa się pytanko - gdzie znaleźć uczciwego i mega dobrego mechanika w Zielonej Górze lub okolicy? Wiem już na pewno, że dobrzy są w Sserwis, ale to 350km ode mnie.
I tutaj mój apel do wszystkich kolegów z forum, nie zostawiajcie bez opieki swoich piękności, Audiczek bez opieki u mechaników bo może was spotkać to samo co mi a może coś gorszego.
Poniżej zdjęcie wykresu z hamowni .
W czwartek 27,10 odebrałem audiczkę z firmy Perfect - Detailing w Zielonej górze.
Gdy otrzymam od nich zdjęcia to wrzucę kilka abyście mogli zobaczyć jak wyglądała
przed i po.
[ Dodano: 2016-11-02, 14:02 ]
Koła zimowe założone i autko przygotowane do sezonu zimowego .
Wszystko potwierdzili. To jadę do mechanika i pytam się jego;
-jaki olej zalałeś ten co kupiłem G 060-162-A2, odpowiada że ten, pytam dalej
- powiedz jaki był kolor tego oleju, i tu zaskoczenie w jego oczach, po chwili odpowiada czerwony!!! :shock:
I w tym momencie zrobiło mi się gorąco i krew mi zaczęła się gotować - przecież w bańce był olej zielony, mówię jemu ze specyfikacją ….!
Aż głupio się przyznawać że, tym mechanikiem był mój kolega ! Już nim nie jest.
Dla informacji straciłem prze tego gn…ja 2000tys.zł
Odwiedziny w Sserwis 2000tys.zł + paliwo 700km.
Nie czekając długo umówiłem się na wymianę oleju w serwisie Sserwis, proponowanym przez nasze forum i pojechałem wczoraj (31.10.2016) 350km do nich na wymianę.
Mogę śmiało powiedzieć, profesjonalizm pełną gębą. Mechanicy wymiatają wiedzą. Wykonałem u nich wykonanie testu glikolu, wymianę dynamiczną oleju, adaptację skrzyni na profesjonalnej hamowni, dodatkowo wymienili mi olej w tylnym dyferencjale i dwa przednie lewy i prawy łącznik stabilizatora. A gratisem było sprawdzenie mocy mojej piękności. Hamowania wykazała222 KM i 454.0 Nm. Mechanik Janek powiedział, że jak usuwa się klapki kolektora i zaślepia EGR to moc silnika spada o 10KM. Seryjna moc mojej Audi, silnik ASB to 233KM. No trudno jakoś przeżyje stratę tych 10KM. Najważniejsze, że olej wymieniony (na taki jaki ma być) wraz z innymi rzeczami i teraz jestem spokojny i pewny, że jest to co powinno być .
Teraz jak coś będę robił w moim Allroad, to będę przy tym i patrzył się na ręce, oczywiście u innego mechanika. Lecz nasuwa się pytanko - gdzie znaleźć uczciwego i mega dobrego mechanika w Zielonej Górze lub okolicy? Wiem już na pewno, że dobrzy są w Sserwis, ale to 350km ode mnie.
I tutaj mój apel do wszystkich kolegów z forum, nie zostawiajcie bez opieki swoich piękności, Audiczek bez opieki u mechaników bo może was spotkać to samo co mi a może coś gorszego.
Poniżej zdjęcie wykresu z hamowni .
W czwartek 27,10 odebrałem audiczkę z firmy Perfect - Detailing w Zielonej górze.
Gdy otrzymam od nich zdjęcia to wrzucę kilka abyście mogli zobaczyć jak wyglądała
przed i po.
[ Dodano: 2016-11-02, 14:02 ]
Koła zimowe założone i autko przygotowane do sezonu zimowego .
Zawsze jest pogoda na QUATTRO
Frezerr, http://www.sserwis.pl o tym serwisie mówisz ? ja mam tam w 1 strone 312km a wymiana oleju w skrzyni też mi pasuje i myślę czy nie lepiej zrobić te ponad 600km niż jechać do niepewnego mechanika i mieć problemy później
Tak to ten serwis . Ja się długo nie zastanawiałem i moim zdaniem lepiej wydać pieniądze na paliwo i jechać w pewne miejsce i być w 100% pewnym, że będziesz miał zrobione i wymienione wszystko co chcesz. Ja nie żałuje ani kilometra, ani wydanej złotówki na paliwo, i z czystym sumieniem polecam ten serwis. Po za tym poprosiłem o sprawdzenie wszystkiego w samochodzie i sprawdził mechanik wsio. Przy okazji wymieniłem wszystko co było do zrobienia oprócz wymiany oleju. Na pw wysyłam tobie kosztorys całego serwisu.
[ Dodano: 2016-11-10, 13:38 ]
Doszły do mnie klubowe naklejki i tak to wygląda po naklejeniu ich na dolne listwy w tylnych drzwiach
[ Dodano: 2016-11-10, 13:38 ]
Doszły do mnie klubowe naklejki i tak to wygląda po naklejeniu ich na dolne listwy w tylnych drzwiach
Zawsze jest pogoda na QUATTRO
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga