Audi sprowadzona do polski w październiku zeszłego roku z przebiegiem około 247000 km, którą odkupiłem 31.07.2016 z przebiegiem 258000 km. Ja zdążyłem juz zrobić 3000km i obecnie na liczniku jest 261000 km.
Jestem jego 3 właścicielem, a w Polsce drugim. Serwisowane tylko w Aso Audi i ostatni wpis z udokumentowanym przebiegiem 242000 km. Oczywiście sprawdziłem historie w serwisie i wszystko się zgadza.
Z nieplanowanych a wymuszonych napraw to:
Zaraz na drugi dzień po zakupie w samochodzie trzeba było wgrać nową mapę oraz olej silnikowy, gdyż okazało się że paliwo przelewało się do oleju i olej wymieszany był z ropą.
- nie działało pozycjonowanie Bi-xenonów. Wystarczyło podłączyć komputer i zresetować alarm oraz na nowo aktywować sterownik.
Z planowanych na przyszłość napraw, modyfikacji to:
- wymiana oleju w skrzyni automatycznej (zrobione)
- usunięcie EGR-u i klapek kolektorów (zrobione)
- wgranie nowej mapy po usunięciu EGR (zrobione)
- pranie podsufitki oraz wykładziny pod nogami, czyszczenie i konserwacja skórzanej tapicerki przez firme Eltore Garage (zrobione)
- odnowienie skóry przednich foteli przez firme Perfect-Detailing+czyszczenie i zabezpieczenie skóry (zrobione)
- wgranie nowych map do nawigacji wraz z polskim lektorem przez firme Uczymy Auta Polskiego
- Zakup felg z oponami zimowymi (zrobione)
to najważniejsze a nad resztą muszę jeszcze pomyśleć.
Z najważniejszych elementów wyposażenia jak najbardziej bez zbędnych zdziwień:
PRZEPIĘKNE NAGŁOŚNIENIE BOSE,
PAKIET OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO,
JASNA PEŁNA SKÓRZANA TAPICERKA,
PODGRZEWANE I ELEKTRYCZNIE REGULOWANE FOTELE + PODGRZEWANA TYLNA KANAPA,
FABRYCZNIE CIEMNE TYLNE SZYBY,
CZUJNIK DESZCZU I ZMIERZCHU,
ŚWIATŁA BI-XENON,
PARKTRONIC,
BLUETOOTH,
DWUSTREFOWA KLIMATYZACJA,
PAKIET OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNY,
LIVING HOME COMING HOME,
PNEUMATYKA
Jutro postaram się wrzucić zdjęcia z przeprowadzonych napraw.
[ Dodano: 2016-10-13, 21:14 ]
No teraz mam czas więc opiszę i wstawie zdjęcia z przeprowadzonych napraw i wymian.
Tydzień po zakupie samochodu miałem wyjazd do warszawy i podczas jazdy wyszły problemy z odłączaniem się turbiny. W sumie turbina wchodziła w tryb awaryjny kilkanaście razy. Po przyjeździe do domu podpiołem (u kolegi) Audi pod komputer i wyszedł problem ze sterownikiem turbiny.
Zdecydowałem się na zakup nowego sterownika. Oglądając oferowane, regenerowane sterowniki w internecie stwierdziłem, że ceny regenerowanych sterowników są droższe od nowych oferowanych w Aso o mniej więcej 200 złotych. Zamówiłem więc nowy w serwisie.
Zdjęcie starego obok i nowego sterownika zamontowanego już na turbinie.
Zdjęcie opakowania z nowego sterownika
Po wymontowaniu turbiny zauważyliśmy, że turbina ma luz wzdłużny na wałku wirników. I znowu debata co robimy z turbiną, zostawiamy czy regenerujemy? No jak już mam wymontowaną to daję do regeneracji. Głupotą dla mnie było by tego nie robić, a za parę miesięcy znowu wszystko odkręcać i skręcać.
Podczas całkowitego demontażu turbiny doszliśmy do Zaworu EGR i co zobaczyliśmy, jak pech to pech (i znowu wydatek),że brakuje klapek na wałku!!! Gdzie one są? Okazało się, że znajdowały się popękane w układzie dolotowym. Kolega powiedział, miałeś wielkiego farta, że zdecydowałeś się na wymianę sterownika akurat w tym momencie, dalsza jazda mogła spowodować rozwalenie silnika.
I w taki sposób doszedłem do momentu, w którym musiałem zdecydować co z tym fantem zrobić

Wyczyściliśmy za jednym razem kolektory i wszystko co było poodsłaniane.
Blaszki zaślepiające dorobiłem sam w pracy ze stali nierdzewnej, według wzorów starych.
W między czasie trzeba było wymontować komputer do wgrania nowej mapy i tutaj musieliśmy rozwiercić nity aby dać informatykowi komputer do wgrania mapy.
A tak wygląda prawie wszystko złożone
Teraz Audiczka jeździ jak marzenie, wszystko chodzi jak trzeba.
[ Dodano: 2016-10-19, 21:25 ]
W moich planach nastąpiła zmiana Firmy, u której będę wykonywał odnowienie skóry przednich foteli. Będę dawał do firmy PERFEKT DETAILING.
Dzisiaj byłem i umówiłem się na 26.10. Wykonam również
Zabezpieczeni lakieru na sezon zimowy,
W skład pakietu wchodzi:
-mycie pojazdu
-odkurzenie wnętrza
-zabezpieczenie lakieru twardym woskiem odpornym na mrozy i sól drogową - odporność na okres 6 miesięcy
-zabezpieczenie uszczelek drzwi i klapy bagażnika przed przymarzaniem
-zabezpieczenie przedniej i tylnej szyby powłoką hydrofobową, odporną na silne mrozy.
Po wszystkim wrzucę parę fotek jak to wyglądało przed i po.