Nowy olej wszystko dobrze wypłucze i wyczyści. Nie ma potrzeby stosowania dodatkowo płukanki. Chyba, że silnik pracował na innym oleju, np. półsyntetyku lub mineralnym (oby nie) albo olej nie był zmieniany przez ponad 30 tysięcy km. Olej, który wybrałeś jest bardzo dobry i silnik nie będzie narzekał
. Sam na nim jeżdżę
. Z racji tego, że podrabiają ten olej, warto zapłacić troche więcej i kupić go u dystrybutora.
Płyn do wspomagania musi być oryginalny z ASO lub zamiennik FEBI. Na innym mogą być niespodzianki
.
Płyn hamulcowy może być. Ważne, że jest przeznaczony do układów z ABS/ESP. Z racji tego, że Dot 5.1 jest bardziej higroskopijny trzeba go trochę wcześniej wymieniać, ale trudno go zagotować
. Wystarczy również zwykły Dot 4.
Jeśli chodzi o filtry - bierz wszystko Manna (sam je używam
). Bosch jakoś mnie nie przekonuje, a Knecht to ta półka co Mann. Przy wymianie oleju wymień również uszczelkę pod korkiem. Najlepsze są w ASO - koszt znikomy. Dwa razy użyłem zwykłą uszczelkę miedzianą, ale to nie było to.
Warto przekłukać układ chłodzący zwykłą wodą dystylowaną/zdemineralizową. Najlepiej płukać tak długo, aż nie będzie czysta woda leciała. Dopiero po tym zalewasz układ na gotowo. Płukanie polega na wlaniu wody do układu, odpaleniu i zagrzaniu auta do 90*C i spuszczeniu wody. Płyn do naszych aut musi być różowy, np.
Motul Inugel G13.