Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana wszystkich płynów i filtrów w A6 C6

Warsztat
b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Wymiana wszystkich płynów i filtrów w A6 C6

Post autor: b4ndit90 » 07 wrz 2016, 20:33

Witam wszystkich na dniach ( czekam na urlop ) chce zrobić serwis swojej audi w zaciszu domowym. Na dzień dzisiejszy czytając nasze forum wybrałem produktu motula mann-a i knetch. Prezentuje się to tak czekam na wsze propozycje CO WY BYŚCIE ZMIENILI. Macie na pewno więcej doświadczenia. Cel to jakość mogę zapłacić więcej ale żeby było warto.

Wymiana oleju -

1. Płukanka

2. Nowy olej


Wymiana Płynu wspomagania -

Motul Multi HF

Wymiana Płynu Hamulcowego -

Motul Dot 5.1


Wymiana Filtra oleju -
Do wyboru mam 3 nie mogę sie zdecydować jaki.

1. Knecht

2. Mann

3. Bosch

Wymiana Filtra paliwa -

1. Bosch

2. Mann

3. Knecht

Wymiana Filtra Powietrza -

1. Bosch

2. Mann

3. Knecht

Wymiana Filtra Kabinowego -

1. Bosch

2. Mann

3. Knecht


Wymiana Płynu chłodniczego -
Czy przy wymianie również trzeba robić płukankę ? czy spuszczamy i zalewamy jak to jest ?

1. Motul Inugel

Czekam na wasze propozycje i porady. Mam czas do 17-09-16 :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 wrz 2016, 21:05

Nowy olej wszystko dobrze wypłucze i wyczyści. Nie ma potrzeby stosowania dodatkowo płukanki. Chyba, że silnik pracował na innym oleju, np. półsyntetyku lub mineralnym (oby nie) albo olej nie był zmieniany przez ponad 30 tysięcy km. Olej, który wybrałeś jest bardzo dobry i silnik nie będzie narzekał :). Sam na nim jeżdżę :p. Z racji tego, że podrabiają ten olej, warto zapłacić troche więcej i kupić go u dystrybutora.

Płyn do wspomagania musi być oryginalny z ASO lub zamiennik FEBI. Na innym mogą być niespodzianki :>.

Płyn hamulcowy może być. Ważne, że jest przeznaczony do układów z ABS/ESP. Z racji tego, że Dot 5.1 jest bardziej higroskopijny trzeba go trochę wcześniej wymieniać, ale trudno go zagotować <rotfl>. Wystarczy również zwykły Dot 4.

Jeśli chodzi o filtry - bierz wszystko Manna (sam je używam :>). Bosch jakoś mnie nie przekonuje, a Knecht to ta półka co Mann. Przy wymianie oleju wymień również uszczelkę pod korkiem. Najlepsze są w ASO - koszt znikomy. Dwa razy użyłem zwykłą uszczelkę miedzianą, ale to nie było to.

Warto przekłukać układ chłodzący zwykłą wodą dystylowaną/zdemineralizową. Najlepiej płukać tak długo, aż nie będzie czysta woda leciała. Dopiero po tym zalewasz układ na gotowo. Płukanie polega na wlaniu wody do układu, odpaleniu i zagrzaniu auta do 90*C i spuszczeniu wody. Płyn do naszych aut musi być różowy, np. Motul Inugel G13.

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 07 wrz 2016, 21:17

mat1324 pisze:Nowy olej wszystko dobrze wypłucze i wyczyści. Nie ma potrzeby stosowania dodatkowo płukanki. Chyba, że silnik pracował na innym oleju, np. półsyntetyku lub mineralnym (oby nie) albo olej nie był zmieniany przez ponad 30 tysięcy km. Olej, który wybrałeś jest bardzo dobry i silnik nie będzie narzekał :). Sam na nim jeżdżę :p. Z racji tego, że podrabiają ten olej, warto zapłacić troche więcej i kupić go u dystrybutora.
Tak ale bede musiał kupic w tedy 10 l butle bo wchodzi 4.5 l do silnika wiec zalewam nowy jezdze 1 k hm i spuszcam i zalewam znowu nowy drozej wyjdzie
mat1324 pisze:Płyn do wspomagania musi być oryginalny z ASO lub zamiennik FEBI. Na innym mogą być niespodzianki :>.
Czyli ? mieszkam w angli jak pojade do ASO to zaplace krocie za plyn i przynajmniej 25/30f za h wymiany ..
mat1324 pisze:Płyn hamulcowy może być. Ważne, że jest przeznaczony do układów z ABS/ESP. Z racji tego, że Dot 5.1 jest bardziej higroskopijny trzeba go trochę wcześniej wymieniać, ale trudno go zagotować <rotfl>. Wystarczy również zwykły Dot 4.
Czyli może być ale może być lepszy ?
mat1324 pisze:Jeśli chodzi o filtry - bierz wszystko Manna (sam je używam :>). Bosch jakoś mnie nie przekonuje, a Knecht to ta półka co Mann. Przy wymianie oleju wymień również uszczelkę pod korkiem. Najlepsze są w ASO - koszt znikomy. Dwa razy użyłem zwykłą uszczelkę miedzianą, ale to nie było to.
1-0 dla manna jak narazie ;p
mat1324 pisze:Warto przekłukać układ chłodzący zwykłą wodą dystylowaną/zdemineralizową. Najlepiej płukać tak długo, aż nie będzie czysta woda leciała. Dopiero po tym zalewasz układ na gotowo. Płukanie polega na wlaniu wody do układu, odpaleniu i zagrzaniu auta do 90*C i spuszczeniu wody. Płyn do naszych aut musi być różowy, np. Motul Inugel G13.
Nigdy tego nie robiłęm ale poczytam jeszcze jak co i jak zrobić coś tam słyszałem że sie zapowietrza ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 wrz 2016, 21:58

Sam napisałeś, że jeśli ma być lepiej, to możesz wydać więcej <lol>.

Litr płynu do wspomagania kosztuje ok. 50 zł w ASO. Wymienić możesz go sam przecież.

Płyn hamulcowy wybrałeś dobry.

Płyn chłodzący trudno zapowietrzyć, ponieważ sam się odpowietrza <lol>.

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 07 wrz 2016, 22:18

mat1324 pisze:Sam napisałeś, że jeśli ma być lepiej, to możesz wydać więcej <lol>.

Litr płynu do wspomagania kosztuje ok. 50 zł w ASO. Wymienić możesz go sam przecież.

Płyn hamulcowy wybrałeś dobry.

Płyn chłodzący trudno zapowietrzyć, ponieważ sam się odpowietrza <lol>.
1. No w sumie tak .. Czyli tak spuszczam stary olej zalewam nowy 4.7 l motula jezdze 1 k km spuszczam i zalewam nowy wymieniajac filtr oleju ?

2. boje sie ze jak pojade do audi lub do aso w uk nie sprzedadza mi osobno płynnu .. ile tak do audi a6 wchodzi plynu do wspomagania ?

3. OK :D

4. Polak potrafi :D

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 wrz 2016, 22:28

1. Na Twoim miejscu wymieniłbym dwa razy filtr oleju. Koszt nie jest jakiś duży, bo tylko 30 zł.

2. Możesz kupić każdą część osobno bez obowiązku jej montażu w ASO. Powinno zlecieć niecałe 700 ml. Także litr starczy, ale jak nie będziesz płukał. Ja zużyłem prawie 3 litry płynu, ale 4 razy płukałem, ponieważ mój płyn wyglądał jak olej po smażeniu przez tydzień frytek.

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 20 wrz 2016, 15:53

mat1324 pisze:1. Na Twoim miejscu wymieniłbym dwa razy filtr oleju. Koszt nie jest jakiś duży, bo tylko 30 zł.

2. Możesz kupić każdą część osobno bez obowiązku jej montażu w ASO. Powinno zlecieć niecałe 700 ml. Także litr starczy, ale jak nie będziesz płukał. Ja zużyłem prawie 3 litry płynu, ale 4 razy płukałem, ponieważ mój płyn wyglądał jak olej po smażeniu przez tydzień frytek.
AD 2 . Możesz opisać jak robiłeś płukanke płynu do wspomagania ? Wiem że jest pompa i trzeba uważać aby jej nie zatrzeć

[ Dodano: 2016-09-20, 15:53 ]
mat1324 pisze:Nowy olej wszystko dobrze wypłucze i wyczyści. Nie ma potrzeby stosowania dodatkowo płukanki. Chyba, że silnik pracował na innym oleju, np. półsyntetyku lub mineralnym (oby nie) albo olej nie był zmieniany przez ponad 30 tysięcy km. Olej, który wybrałeś jest bardzo dobry i silnik nie będzie narzekał :). Sam na nim jeżdżę :p. Z racji tego, że podrabiają ten olej, warto zapłacić troche więcej i kupić go u dystrybutora.
.
Dostałem odpowiedź że był zalany olej

5w30 fully long life - i tyle czyli płukanka wskazana ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 wrz 2016, 22:12

Przeczytaj mój post w tym wątku, a wszystkiego się dowiesz <lol>.

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 22 wrz 2016, 13:19

mat1324 pisze:Przeczytaj mój post w tym wątku, a wszystkiego się dowiesz <lol>.
Czyli płukanka zalewanie do czystego ok problem teraz tylko jaki płyn kupić byłem w audi. Powiedzieli mi że nie robią czegoś takiego jak płukanie. Płyn zalany seryjnie nie ma powodu zmieniać konsystencji lub czegoś innego zeby trzeba bylo czyscic. Cos tam jeszcze gadał. Powiedział że wystarczy zalac nowy. Koszty wymiany płynu uwaga !!

250 GBP

Złapałem sie za głowe i wyszedłem xD.. Oczywiście ładnie podziękowałem.

Pojechałem do aso niby nie wiem w uk ciężko sie z tym ogarnąć. W 3 miejscach odesłali mnie do Audi bo nie są w stanie stwierdzić jaki płyn mam a innego nie zaleją bo mogą uszkodzić wspomaganie..

Wróciłem do domu ..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 wrz 2016, 14:39

U mnie płyn był wymieniany po 240 kkm, więc już był trochę przepracowany. Czytając mój post pewnie zauważyłeś, że nie był zbyt czysty i sama wymiana na nowy nie spowoduje, że będzie klarowny. Najbezpieczniej zalać płynem mineralnym Febi (biała butelka z zieloną nakrętką) lub syntetycznym z ASO. Swój układ zalałem syntetycznym, ponieważ taki miałem już zalany. Przejechałem prawie 60 kkm od tamtego czasu i nic się nie dzieje. W 2007 była zmiana mineralny &#8594; syntetyczny, a auto mam z końcówki produkcji C6. Z dobrze rozgarniętym mechanikiem lub sam możesz wymienić ten płyn - żadna filozofia.

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 25 wrz 2016, 22:03

ja mam 2005 tyle szukania i nigdzie nie moge znalesc jaki płyn kupić w aso nie powiedzieli bo jak to ujął oni mają specjalny którego nie kupie w sklepie .. i cholera wie czym to zalac ;/ musze kupic nad miar bo chce przepłukać .. ehhh

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2016, 10:30

Jeśli auto masz z 2005 roku to na 100% masz w wspomaganiu płyn mineralny. Części/płyny w ASO różnią się trochę od tych dostępnych w zwykłych sklepach. Tak jak pisałem masz dwie opcje:
&#187; płyn mineralny FEBI 06162 (biała butelka z zieloną nakrętką, koszt do 30 zł za litr),
&#187; płyn syntetyczny G 004 000 (koszt w ASO ok. 50 zł za litr).
Na Twoim miejscu kupiłbym 3-4 litry FEBI i wymienił. Przy mineralnym na pewno nic się nie stanie. Jeśli chcesz syntetyczny to tylko i wyłącznie ten z ASO. Ja zalałem syntetyczny FEBI (zielona butelka z czerwoną nakrętką), ponieważ auto mam z 2011 i na pewno miałem już syntetyczny w układzie. Decyzja należy do Ciebie.

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 09 paź 2016, 00:12

mat1324 pisze:Jeśli auto masz z 2005 roku to na 100% masz w wspomaganiu płyn mineralny. Części/płyny w ASO różnią się trochę od tych dostępnych w zwykłych sklepach. Tak jak pisałem masz dwie opcje:
&#187; płyn mineralny FEBI 06162 (biała butelka z zieloną nakrętką, koszt do 30 zł za litr),
&#187; płyn syntetyczny G 004 000 (koszt w ASO ok. 50 zł za litr).
Na Twoim miejscu kupiłbym 3-4 litry FEBI i wymienił. Przy mineralnym na pewno nic się nie stanie. Jeśli chcesz syntetyczny to tylko i wyłącznie ten z ASO. Ja zalałem syntetyczny FEBI (zielona butelka z czerwoną nakrętką), ponieważ auto mam z 2011 i na pewno miałem już syntetyczny w układzie. Decyzja należy do Ciebie.
No ok ale czym one się różnią nie chce też syfu pchać. A kompletnie się na tym nie znam a musze kupić wiecej żeby napewno zrobić płukanke więc zejdzie więcej. BTW gdzie mogę znaleść ile wchodzi do wspomagania ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 paź 2016, 00:36

Kup Febi mineralny, a na pewno nie będzie problemów. Jeśli chodzi o pojemność układu i potrzebną ilość do płukania, to wszystko już podałem w jednym z postów powyżej - plyn-wspomagania-vt50808,105.htm#787927 Tylko wydaje mi się, że go nie przeczytałeś :p.

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 13 paź 2016, 10:32

mat1324 pisze:Kup Febi mineralny, a na pewno nie będzie problemów. Jeśli chodzi o pojemność układu i potrzebną ilość do płukania, to wszystko już podałem w jednym z postów powyżej - plyn-wspomagania-vt50808,105.htm#787927 Tylko wydaje mi się, że go nie przeczytałeś :p.
Mogę cie prosić o jakieś foto gdzie jest
że ściągnąłem powrót z chłodnicy płynu wspomagania (blisko chłodnicy cieczy)
Czy bez podnośnika dam rade to zrobić?

[ Dodano: 2016-10-13, 10:32 ]
Jest jakaś poprawna procedura wymiany płynu hamulcowego ? Czy tak jak na youtubie ? Przy wymianie cylinderki należy czyścic ? Czy tylko wymieniamy płyn ? Widziałem film na YT gdzie w Aso płukankę robią odkręcają tylni prawy wężyk do zbiorniczka przykręcają korek podłączają sprężarkę i pod ciśnieniem wyciskają płyn. Potem zalewają i ta sama procedura potem zalewają na gotowo. Ale nie pisali że są jakieś specyfiki do czyszczenia układu hamulcowego itp więc sadze że wszystko płukają płynem ham.

Jeśli chodzi o chłodnice spuszczamy kranikiem na dole pod autem . Czy warto wlewać jakieś specyfiki np do usunięcia kamienia lub syfu takie jak np k2 płyn czyszczący do chłodnic ? Czy normalnie spóścić wodę i lać wodę demineralizowaną - spuścić i tak w kółko ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl